|
Post by khkkrille on Nov 3, 2017 19:51:30 GMT 1
Jag sa väl samma saker igår innan jag läst något. Är det inte logiskt att en jättemajoritet har rätt? Jag är inte så självgod att jag tror att jag alltid har rätt. Tycker ingen som jag så kanske jag ska fundera på om det är något jag missat. Det handlar inte om att va självgod utan att se saker på olika sätt. Samtidigt vore det ju mycket märkligt om man inte tyckte ens egna åsikter var de riktiga eller hur?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 4, 2017 12:31:13 GMT 1
Träffade en "riktig" supporter igår kväll (har kort och ser alla matcher live). Han hade samma syn på matchen som mig. Dålig match, att Örebro var usla och speciellt deras mv hade en dålig kväll. Han tyckte inte heller att vårt spel var så mycket annorlunda än de 3 matcherna innan, annat än att vi gjorde mål. Läste Bäverns blogg och blev förvånad över hans eufori över sättet att spela.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 4, 2017 19:43:54 GMT 1
Träffade en "riktig" supporter igår kväll (har kort och ser alla matcher live). Han hade samma syn på matchen som mig. Dålig match, att Örebro var usla och speciellt deras mv hade en dålig kväll. Han tyckte inte heller att vårt spel var så mycket annorlunda än de 3 matcherna innan, annat än att vi gjorde mål. Läste Bäverns blogg och blev förvånad över hans eufori över sättet att spela. Några skillnader tyckte jag mej se: 1 pucken gick fortare från egen zon till anfallszon. Ett rakare spel. 2 Man var mer aggressiva i sin forecheck än man varit innan. 3 I pp så gav man fan i de tröstlösa droppassen vilket gav ett något rakare och lite snabbare spel. Man hade ju också tvingats till en annan taktik i pp och använde sej av en spelare framför mål (äntligen) Det var väl de mest klara skillnaderna jag märkte av, svårt att säga hur mycket detta berodde på Örebro men de sakerna jag nämnde borde inte motståndet spela nån roll. Att folk är euforiska får man nog köpa när vi vinner och samtidigt får in 6 mål..då väljer nog de flesta att se de som att vi gjorde en bra match istället för att se det som att Örebro var odugliga.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 4, 2017 20:09:51 GMT 1
Pkt 1 och 2 tror jag handlar om motståndet. Pkt 3 gör inte det.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 4, 2017 23:22:13 GMT 1
Pkt 1 och 2 tror jag handlar om motståndet. Pkt 3 gör inte det. Mycket möjligt att det är så..de kommande 2-3 matcherna får utvisa om de är permanent eller motståndet som gör de.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 5, 2017 0:18:50 GMT 1
Träffade en "riktig" supporter igår kväll (har kort och ser alla matcher live). Han hade samma syn på matchen som mig. Dålig match, att Örebro var usla och speciellt deras mv hade en dålig kväll. Han tyckte inte heller att vårt spel var så mycket annorlunda än de 3 matcherna innan, annat än att vi gjorde mål. Läste Bäverns blogg och blev förvånad över hans eufori över sättet att spela. Några skillnader tyckte jag mej se: 1 pucken gick fortare från egen zon till anfallszon. Ett rakare spel. 2 Man var mer aggressiva i sin forecheck än man varit innan. 3 I pp så gav man fan i de tröstlösa droppassen vilket gav ett något rakare och lite snabbare spel. Man hade ju också tvingats till en annan taktik i pp och använde sej av en spelare framför mål (äntligen) Det var väl de mest klara skillnaderna jag märkte av, svårt att säga hur mycket detta berodde på Örebro men de sakerna jag nämnde borde inte motståndet spela nån roll. Att folk är euforiska får man nog köpa när vi vinner och samtidigt får in 6 mål..då väljer nog de flesta att se de som att vi gjorde en bra match istället för att se det som att Örebro var odugliga. Instämmer i allt! Och vi har mött dåligt motstånd förr utan att se några passningar gå rätt. Som vi spelvände nu och med så rakt spel har vi inte gjort sedan förra säsongen. Förstår inte hur man kan säga att det sett ut som innan. Inte ens försvaret var som vanligt, fast då i negativ mening. Och det berodde väl på att offensiven var helt annan än tidigare. Man hann inte hem
|
|
|
Post by Sverker on Nov 5, 2017 19:56:01 GMT 1
Träffade en "riktig" supporter igår kväll (har kort och ser alla matcher live). Han hade samma syn på matchen som mig. Dålig match, att Örebro var usla och speciellt deras mv hade en dålig kväll. Han tyckte inte heller att vårt spel var så mycket annorlunda än de 3 matcherna innan, annat än att vi gjorde mål. Läste Bäverns blogg och blev förvånad över hans eufori över sättet att spela. Träffade en till idag, som också tyckte som mig. Så MrC jag är inte ensam att tycka som jag gjorde. Han är också "riktig" supporter som ser alla hemmamatcher i Arenan.
|
|