|
Post by Zäta on Nov 3, 2017 8:49:56 GMT 1
Riktigt härligt med 3 poäng och 6 kassar framåt!!!! Jag bryr mig inte om att Örebro va tämligen kassa och matchen i stort inte alls va bra!
Idag fanns det lite feeling i offensiven, det va härligt att se. Rohdin, Printz tyckte jag va riktigt bra. Linan med 95 17 67 såg intressant ut!
Jag tror inte en sekund på publiksiffran.
|
|
|
Post by time on Nov 3, 2017 9:25:51 GMT 1
Innan matchen saknade jag egentligen bara Emil o Kolan. Samma känsla efter matchen. Kul att de nya formationerna fungerade direkt. Hur många chanser fick inte de föregående formationerna? Fart o rakt spel!
Minns när Tobbe kom till klubben. Han berättade att de bästa kedjorna hittade han i KRIF när han tvingades möblera om pga skador ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2017 9:28:29 GMT 1
Tycker ni överdriver Örebros kasshet... Som sagt så hade vi som vanligt flera tillfällen där vi inte kunde ta pucken från motståndaren under press. Och hur stressade de inte sönder alla pp fullständigt. Tycker de åkte vansinnigt mycket. Och matchen som helhet var absolut inte kass. Aftonbladet gav den faktiskt 3 plus, vilket vi väl knappast fått innan, med vårt tråkspel.
Igår var ingen med handväska med och så har Rohdin gjort lika många mål på en match, som Paulsson på hela säsongen. Ingen som drog ner på tempot. Hoppas nu "stjärnorna" får betydligt mindre speltid och visa de unga förtroende.
Genialt att ställa Printz framför kassen. Har nog aldrig sett honom så bra överlag, t o m offensivt
Igår åkte plötsligt spelarna rätt i mittzon och uppspelen satt, så att de efterlysta spelvändningarna funkade, för första gången på hela säsongen
|
|
|
Post by time on Nov 3, 2017 9:33:17 GMT 1
Tycker ni överdriver Örebros kasshet... Som sagt så hade vi som vanligt flera tillfällen där vi inte kunde ta pucken från motståndaren under press. Och hur stressade de inte sönder alla pp fullständigt. Tycker de åkte vansinnigt mycket. Och matchen som helhet var absolut inte kass. Aftonbladet gav den faktiskt 3 plus, vilket vi väl knappast fått innan, med vårt tråkspel. Igår var ingen med handväska med och så har Rohdin gjort lika många mål på en match, som Paulsson på hela säsongen. Ingen som drog ner på tempot. Hoppas nu "stjärnorna" får betydligt mindre speltid och visa de unga förtroende. Genialt att ställa Printz framför kassen. Har nog aldrig sett honom så bra överlag, t o m offensivt Igår åkte plötsligt spelarna rätt i mittzon och uppspelen satt, så att de efterlysta spelvändningarna funkade, för första gången på hela säsongen Delar din analys. Men möjligt känslan hemma i soffan var annorlunda? Men faktum är att det är skillnad. I arenan väljer du själv vad du kollar på. Inte kameramannen som styr.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 3, 2017 9:51:43 GMT 1
Tycker ni överdriver Örebros kasshet... Som sagt så hade vi som vanligt flera tillfällen där vi inte kunde ta pucken från motståndaren under press. Och hur stressade de inte sönder alla pp fullständigt. Tycker de åkte vansinnigt mycket. Och matchen som helhet var absolut inte kass. Aftonbladet gav den faktiskt 3 plus, vilket vi väl knappast fått innan, med vårt tråkspel. Igår var ingen med handväska med och så har Rohdin gjort lika många mål på en match, som Paulsson på hela säsongen. Ingen som drog ner på tempot. Hoppas nu "stjärnorna" får betydligt mindre speltid och visa de unga förtroende. Genialt att ställa Printz framför kassen. Har nog aldrig sett honom så bra överlag, t o m offensivt Igår åkte plötsligt spelarna rätt i mittzon och uppspelen satt, så att de efterlysta spelvändningarna funkade, för första gången på hela säsongen Jag tyckte att det va många i Örebro som skulle göra mycket själva. Därav min stämpel på dom. Vårt försvalspel tyckte jag hade tydliga brister under olika perioder under matchen. Där vi blev stillastående och hade förtvivlat svårt framför eget mål stundtals. Men som sagt. & kassar framåt och tre poäng måste vara det man tar med sig efter denna matchen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 11:10:46 GMT 1
Riktigt härligt med 3 poäng och 6 kassar framåt!!!! Jag bryr mig inte om att Örebro va tämligen kassa och matchen i stort inte alls va bra! Idag fanns det lite feeling i offensiven, det va härligt att se. Rohdin, Printz tyckte jag va riktigt bra. Linan med 95 17 67 såg intressant ut! Jag tror inte en sekund på publiksiffran. Publiksiffran är väl betalande publik? Gå 2 betala för 1, då kan man väl bara redovisa 1 betalande eller när det gäller familjbiljetter.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 11:15:23 GMT 1
Tycker ni överdriver Örebros kasshet... Som sagt så hade vi som vanligt flera tillfällen där vi inte kunde ta pucken från motståndaren under press. Och hur stressade de inte sönder alla pp fullständigt. Tycker de åkte vansinnigt mycket. Och matchen som helhet var absolut inte kass. Aftonbladet gav den faktiskt 3 plus, vilket vi väl knappast fått innan, med vårt tråkspel. Igår var ingen med handväska med och så har Rohdin gjort lika många mål på en match, som Paulsson på hela säsongen. Ingen som drog ner på tempot. Hoppas nu "stjärnorna" får betydligt mindre speltid och visa de unga förtroende. Genialt att ställa Printz framför kassen. Har nog aldrig sett honom så bra överlag, t o m offensivt Igår åkte plötsligt spelarna rätt i mittzon och uppspelen satt, så att de efterlysta spelvändningarna funkade, för första gången på hela säsongen Delar din analys. Men möjligt känslan hemma i soffan var annorlunda? Men faktum är att det är skillnad. I arenan väljer du själv vad du kollar på. Inte kameramannen som styr. I TV soffan ser du mycket bättre än i arenan. Däremot upplever man inte stämningen som är i arenan. Jag har kollat matchen igen och tycker ff att Örebro var usla. De kommer att bli indragna i bottenträsket också. Det är vad jag tror.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 11:17:45 GMT 1
Nu har vi af tagit 8 p mot Mora, Rögle och Örebro hemma och det är både bra och viktigt att slå de lagen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 12:58:58 GMT 1
Tycker ni överdriver Örebros kasshet... Som sagt så hade vi som vanligt flera tillfällen där vi inte kunde ta pucken från motståndaren under press. Och hur stressade de inte sönder alla pp fullständigt. Tycker de åkte vansinnigt mycket. Och matchen som helhet var absolut inte kass. Aftonbladet gav den faktiskt 3 plus, vilket vi väl knappast fått innan, med vårt tråkspel. Igår var ingen med handväska med och så har Rohdin gjort lika många mål på en match, som Paulsson på hela säsongen. Ingen som drog ner på tempot. Hoppas nu "stjärnorna" får betydligt mindre speltid och visa de unga förtroende. Genialt att ställa Printz framför kassen. Har nog aldrig sett honom så bra överlag, t o m offensivt Igår åkte plötsligt spelarna rätt i mittzon och uppspelen satt, så att de efterlysta spelvändningarna funkade, för första gången på hela säsongen Säger dom du gjorde efter DIF matchen: Hur kunde AB ge domarna 3 i betyg? Hur kunde AB ge denna match en 3:a? Troligtvis pga många mål.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2017 14:19:01 GMT 1
Antagligen för att det var bra underhållning!? Det säger väl de flesta utom du? Läst Bäverns blogg t ex? "Igår fick vi se ett gäng krigare ute på isen som gjorde det där extra och gav precis allt. Man tjafsade, man tacklades, man sköt, man var desperata, man spelade rakare på mål och detta blev en klassisk KHK match så som vi känner laget och som vi vill se dom. Detta var ett KHK helt i min smak…"
Bara att hålla med. Du verkar ganska ensam om din åsikt...eller har du läst någon som tycker som du?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 14:33:30 GMT 1
Personligen tycker jag vi spelade likadant både mot DIF, Luleå och Malmö, men dels mötte vi bättre lag och så gjorde vi inte mål vilket vi lyckades med igår. Vi vann igår, bra så. Vi mötte ett av SHLs sämre lag. Kom ihåg att Mora tog 5 p mot dom i dubbelmötet! Jag står för min åsikt. Vad andra tycker lägger jag inte så stor vikt av. Sen förstår jag inte euforin vissa får när det blir vinst, man kan nästan tro att vi är SHLs bästa lag.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2017 16:47:00 GMT 1
Jag tycker i alla fall att passningsspelet var mkt bättre. Vag gick på chans igår? Tidigare har ju uppspelen varit kass. Jag säger också vad jag tycker, men om jag är en av tio som tycker en sak, så har jag förmodligen fel...
|
|
|
Post by Sverker on Nov 3, 2017 16:55:29 GMT 1
Det var en jättebra match av oss igår. Rhodins bakom ryggen pass till 1-1 var galant. Nöjd nu MrC?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 3, 2017 19:22:01 GMT 1
Haha vilken logik Callahan 😁 våga ha egna åsikter som inte är influerade av andra, jag lovar att du får mycket bättre respons och mer respekt då! Du hänger på motståndarforum och tar det de säger där för en sanning och gör den till din egen. Våga va dig själv!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2017 19:43:45 GMT 1
Jag sa väl samma saker igår innan jag läst något. Är det inte logiskt att en jättemajoritet har rätt? Jag är inte så självgod att jag tror att jag alltid har rätt. Tycker ingen som jag så kanske jag ska fundera på om det är något jag missat.
|
|