|
Post by Zäta on Oct 30, 2017 10:27:19 GMT 1
Situationen ser ut som den gör. Vi har på 14 spelade matcher 12 poäng och 13 minusmål. LHC har visserligen spelat 15 matcher men det är en lucka upp till 10:e platsen på 8 poäng. 20 mål på 14 matcher. 0 trepoängare på bortaplan.
Är lösningen att gambla ekonomiskt genom att värva? Etablerat? Transatlant? Från HA ? Eller är det att tro på det man gör och hoppas att det lossnar? Ny röst i båset? I så fall vem? SC Larsson?
Vad tycker ni forumsrävar?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2017 10:57:53 GMT 1
Inte gambla med ekonomin!!! Vi får rikta in oss på att bli 12:a som sämst. För mig är det ingen överraskning att vi ligger där vi gör, vi får se till att ha Mora och Rögle bakom oss. Det som är oroväckande är att Mora är så bra hemma!
Tyvärr verkar vissa supporters och även klubben själva tro att vi är bättre än vi är.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2017 11:50:03 GMT 1
P g a ekonomin så är vi ju helt bakbundna och alla är tvungna att säga att de litar på nuvarande trupp. Jag är alltmer skeptisk till Molin också, då jag ser noll system i någonting, förutom att backa. Anfallsspelet går bara på chans och bp och pp är bedrövligt. Klubben kände sig väl tvungna att höja målsättningen, men tror de ens på sig själva när de snackar 10:e plats?
Gamblar gör vi ju även utan att värva, då jag tror att vi snart är nere på 2500 pers...
Vi behöver en trollkarl till sportchef, som kan hyra ut fem pers till allsvenskan och fynda billiga transatlaner. Ser noll chans till 10 plats och som nämns så är Mora så bra hemma (och ska de börja plocka poäng borta också, som mot Örebro?), att jag inte ger det mer än 20% chans att undvika kval. Även att ha Rögle efter, känns ganska omöjligt, med tanke på att de har bättre spelare. Får de lite flyt, så kan de göra som DIF förra säsongen
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2017 12:38:24 GMT 1
Inte gambla med ekonomin!!! Vi får rikta in oss på att bli 12:a som sämst. För mig är det ingen överraskning att vi ligger där vi gör, vi får se till att ha Mora och Rögle bakom oss. Det som är oroväckande är att Mora är så bra hemma! Tyvärr verkar vissa supporters och även klubben själva tro att vi är bättre än vi är. Jag tippade oss 12a inför säsongen. Så jag håller med.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2017 12:39:53 GMT 1
Problemet om vi ska låna ut och ta in någon, så är dom ska lånas ut våra billigaste spelare. Om vi ska ta in en riktig spets, måste vi låna ut 3-4 spelare för att kunna betala spetsens lön. Då har vi ju inte ett lag som kan ställa 4 kedjor på isen.
Vi har trots läget varit förskonade från massa skador Hur hade det sett ut om vi varit i HVs och Malmös situation? Vågar inte tänka på det.
Rögle har bättre fw än oss, som tur är har vi bättre backar och mv.
Har svårt att förstå de som tycker vi är bättre denna säsongen. Vi tappade Arell, fick Cory som iofs varit helt ok, men som Växjö ändå inte ville ha. Vi tappade Bergström och Jimmy A, de gjorde väl 60 p ihop! Dessutom styrde Bergström vårt PP och gjorde det bra! Vi fick Thörnqvist från LHC, de ville inte ha honom. Komarek som Malmö inte ville ha och så 2 HAspelare som vi inte visste mycket om. Såg ex inte Persson i kvalet mot Rögle, Karlskoga hade fler fw som överglänste honom. Tyvärr kommer vi alltid att stå längst ner i värvningskedjan, det är iaf vad jag tror.
Inte lätt för Molin att göra så mycket, tyvärr.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 30, 2017 13:32:46 GMT 1
Jag tycker det är svårt. Stora delar utav truppen är knappt SHL mässiga. Matchplaner som bjuder upp på obefintligt offensivt spel. Orutinerad huvudtränare. Ekonomiskt inga resurser för förändringar. En svag publiktillströmning till arenan. Redan nu erbjuds det billigare biljetter.
Jag är faktiskt ganska oroad.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2017 13:48:39 GMT 1
Det är tyvärr en sjuk stad, som uppenbarligen inte vill ha ett SHL-lag. Det var uppenbart redan när vi inte kunde fylla hallen när vi ledde serien. I mina ögon helt obegripligt. Jag tycker uppriktigt synd om Charlotte, då hon verkar ha gett sig på ett hopplöst företag... :/ Publiken måste ju ställa upp i första hand, då man inte utan den kan bygga kapital och skapa bättre lag. Det gå ju inte att börja köpa bra spelare om man inte har pengarna. Enda sättet att komma ur träsket är ju att gå på matcherna, oavsett var vi ligger i tabellen. Känns redan som det inte spelar någon roll om vi klarar oss sportsligt, då vi inte kommer att klara ekonomin.
Läste nyss Charlottes månadsbrev och det hjälper inte med alla saker hon tar upp, från underhållning till korvar. Hon nämner ingenting om att det behövs segrar och bra hockey för att sälja. Att problemet är här och inte om det finns kundvagnsrally och kroppkakor
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2017 14:30:31 GMT 1
Jag skäms när de kör kundvagnsrallyt och den här ciss-cam ska vi bara inte prata om! Löjligt är ordet! Varför inte låta nåt ungdomslag spela i pauserna? Det skulle också locka föräldrar, mor och farföräldrar till arenan.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2017 15:44:26 GMT 1
Nu kanske det kan komma in lite pengar? Jotac tar över driften av Arenan från årsskiftet. Det innebär att vaktmästare och städpersonal kommer att sägas upp av KHK. Hoppas bara Jotac tar över vaktmästarna, så vi får riktig is att spela på.
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2017 16:21:09 GMT 1
Problemet om vi ska låna ut och ta in någon, så är dom ska lånas ut våra billigaste spelare. Om vi ska ta in en riktig spets, måste vi låna ut 3-4 spelare för att kunna betala spetsens lön. Då har vi ju inte ett lag som kan ställa 4 kedjor på isen. Vi har trots läget varit förskonade från massa skador Hur hade det sett ut om vi varit i HVs och Malmös situation? Vågar inte tänka på det. Rögle har bättre fw än oss, som tur är har vi bättre backar och mv. Har svårt att förstå de som tycker vi är bättre denna säsongen. Vi tappade Arell, fick Cory som iofs varit helt ok, men som Växjö ändå inte ville ha. Vi tappade Bergström och Jimmy A, de gjorde väl 60 p ihop! Dessutom styrde Bergström vårt PP och gjorde det bra! Vi fick Thörnqvist från LHC, de ville inte ha honom. Komarek som Malmö inte ville ha och så 2 HAspelare som vi inte visste mycket om. Såg ex inte Persson i kvalet mot Rögle, Karlskoga hade fler fw som överglänste honom. Tyvärr kommer vi alltid att stå längst ner i värvningskedjan, det är iaf vad jag tror. Inte lätt för Molin att göra så mycket, tyvärr. Instämmer. När det gäller Carl Persson så borde han testas i nån av de två första kedjorna. Vad har man att förlora när Guter inte hittar nätet?
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2017 16:23:58 GMT 1
Det är tyvärr en sjuk stad, som uppenbarligen inte vill ha ett SHL-lag. Det var uppenbart redan när vi inte kunde fylla hallen när vi ledde serien. I mina ögon helt obegripligt. Jag tycker uppriktigt synd om Charlotte, då hon verkar ha gett sig på ett hopplöst företag... :/ Publiken måste ju ställa upp i första hand, då man inte utan den kan bygga kapital och skapa bättre lag. Det gå ju inte att börja köpa bra spelare om man inte har pengarna. Enda sättet att komma ur träsket är ju att gå på matcherna, oavsett var vi ligger i tabellen. Känns redan som det inte spelar någon roll om vi klarar oss sportsligt, då vi inte kommer att klara ekonomin. Läste nyss Charlottes månadsbrev och det hjälper inte med alla saker hon tar upp, från underhållning till korvar. Hon nämner ingenting om att det behövs segrar och bra hockey för att sälja. Att problemet är här och inte om det finns kundvagnsrally och kroppkakor Jadu. Känner som dig. Inte speciellt hoppfull. När inte ens en serieledning fyllde hallen. I Örebro är det "alltid" över 5000 i en hall som rymmer 5500. Även förra säsongen som var en sportsligt undermålig för dem.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2017 17:15:15 GMT 1
Jag tror (vet ej) att KHK skötts så illa under många många år och många har blivit besvikna, förbannade och tröttnat på föreningen! Man har inte visat någon ödmjukhet genom åren, har trott ATT ALLA per automatik ska gilla det dom gör. Tyvärr är nog fallet inte så. Hur agerade man när man gjorde ackord och företag efterskänkte pengar till oss? Fick alla de företagen fortsätta vara leverantör till oss? Tror inte det. Vet ett som kunde tänka sig det, men de fick inte ens frågan! Man tecknade avtal med ny leverantör! Även om det var ett bättre avtal, borde man frågat den gamla leverantören, tycker jag.
Personligen håller jag såklart på KHK, men är besviken över hur saker och ting har skötts så jag springer inte ner mig i Arenan. Har kompisar som resonerar likadant. Sen finns det många som köper det som görs och det är deras val. Inget jag har någon åsikt om. De vill se hockey och så är det bra med det.
Off topic: ingen Bergström i Karjala. AB har utsett 10 bästa spelarna i SHL hittills, 3 mv men ingen Jönsson. Märkligt kan jag tycka. Verkar tyvärr som att varken media eller SHL organisationen vill ha oss i SHL. Frågan är om vi publikunderlag för SHL, jag är tveksam. Har vi de stora sponsorer som krävs, även här är jag tveksam, tyvärr.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2017 18:37:13 GMT 1
Inte gambla med ekonomin!!! Vi får rikta in oss på att bli 12:a som sämst. För mig är det ingen överraskning att vi ligger där vi gör, vi får se till att ha Mora och Rögle bakom oss. Det som är oroväckande är att Mora är så bra hemma! Tyvärr verkar vissa supporters och även klubben själva tro att vi är bättre än vi är. Håller med helt och hållet..gamblar man kan de bli div3 nästa säsong!
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2017 18:42:44 GMT 1
Jag tror (vet ej) att KHK skötts så illa under många många år och många har blivit besvikna, förbannade och tröttnat på föreningen! Man har inte visat någon ödmjukhet genom åren, har trott ATT ALLA per automatik ska gilla det dom gör. Tyvärr är nog fallet inte så. Hur agerade man när man gjorde ackord och företag efterskänkte pengar till oss? Fick alla de företagen fortsätta vara leverantör till oss? Tror inte det. Vet ett som kunde tänka sig det, men de fick inte ens frågan! Man tecknade avtal med ny leverantör! Även om det var ett bättre avtal, borde man frågat den gamla leverantören, tycker jag. Personligen håller jag såklart på KHK, men är besviken över hur saker och ting har skötts så jag springer inte ner mig i Arenan. Har kompisar som resonerar likadant. Sen finns det många som köper det som görs och det är deras val. Inget jag har någon åsikt om. De vill se hockey och så är det bra med det. Off topic: ingen Bergström i Karjala. AB har utsett 10 bästa spelarna i SHL hittills, 3 mv men ingen Jönsson. Märkligt kan jag tycka. Verkar tyvärr som att varken media eller SHL organisationen vill ha oss i SHL. Frågan är om vi publikunderlag för SHL, jag är tveksam. Har vi de stora sponsorer som krävs, även här är jag tveksam, tyvärr. +1
|
|
|
Post by matse on Oct 30, 2017 22:01:21 GMT 1
Svårt att se hur dagens trupp ska kunna resa sig och börja vinna. Inte för att de är så mkt sämre än de flesta, utan för att de sjunker längre och längre ner i dyn för varje uddamålsförlust och varje stolpträff etc. Vill man göra ngt så måste en profil in. Per ledin är mitt självklara val, utan att veta hur hans form är. Med en sån "skitstövel" i laget kommer intresset från både publik och media att öka. Idag är vi rätt ointressanta. Knappt en notis på nätet efter match! Publiksiffrorna är ungefär vad man kan förvänta. Vi ligger längst ut i ett hörn. Vi lider av öst,västmentaliteten vi själva bidragit till. Och norröver finns anrika Taif och stora Växjö.
Hausen är liksom över. Många, inklusive mig själv har mer eller mindre slutat gå på matcherna. Intresset finns kvar, men prioriteringen är annorlunda nu för tiden. Men tack och lov har ny publik tagit de "gamles"platser.
|
|