|
Post by time on Oct 31, 2017 17:32:06 GMT 1
Ett annat problem är ju prislappen för att sponsra i SHL. Har full förståelse för att en del lokala sponsorer har svårt att hänga med upp i SHL. En sargplats på långsidan kostade 6000 i trean. Vet inte vad den kostar nu. Säkert det tiodubbla.
wnl den info jag har så tvingas KHK ligga klart lägre än övriga SHL-klubbar i prissättningen just pga den rekordsnabba resan uppåt genom divisionerna. Var tydligen samma sak när vi gått upp i HA. Sen bara 3 säsonger i HA innan vi gick upp i SHL är tufft. Växjö höll till 8 säsonger i HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2017 17:34:21 GMT 1
Intressant sista fråga Mr H! Däremot är jag tveksam att publiken kommer om vi vinner, ifjol var vi i toppen länge men inte kom speciellt många för det. Jag tror det kommer fler i alla fall. Återigen, marginalpubliken bryr sig mer om sådant än kärnsupportern. Förra året var dock ett mysterium, kanske var det så att arenan mer eller mindre var en byggarbetsplats eller var det året innan? Sedan tror jag att man kan bygga mer på attityden. Allt är väldigt vattenkammat nu för tiden. Bävern har haft många intressanta analyser på det området. Vattenkammat så det blir urtråkigt att se, ja...även Kolan tar upp Ledin. Underhållningen ÄR ju undermålig. Det kan t o m vara en bidragande orsak att folk inte kom ens när vi vann. Jag kan inte säga att det är valuta för pengen att vinna med 1-0. T o m supportrar från andra håll, undrar hur vi orkar titta på skiten. Och jag tror de har en liten poäng. Rohdin kan inte vara den enda med attityd...då blir det så här slätstruket
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 17:49:31 GMT 1
Mr C tyvärr är Rhodin och Printz de enda, Kolan får sina pengar och är nöjd med det. Förresten Kolan har väl aldrig varit nån brunkare?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2017 18:12:53 GMT 1
Nej, men jag läste nyligen en artikel, där han gärna såg Ledin i laget, för att färga det. Förresten ligger Kolan på -8....näst sämst i laget. Sämst är ett fantastiskt nyförvärv, Komarek, med -9. Murphy -7. Förstår aldrig försvaret med att de får mycket minus, för att de spelar mycket. De är väl inne mycket, just för att de ska vara bra och INTE vara inne på mål? Slår man ut det på tiden, så blir det väl i slutändan lika många minus/minut som de som spelar mindre?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 18:39:06 GMT 1
Jag ser personligen hellre en målgörare än Ledin För Ledin får vi inte under 150 000 i månaden och det är han inte värd! Även om en målgörare blir dyrare. Ledin är slut, vilket Kolan snart är också!
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 18:56:30 GMT 1
Jag ser personligen hellre en målgörare än Ledin För Ledin får vi inte under 150 000 i månaden och det är han inte värd! Även om en målgörare blir dyrare. Ledin är slut, vilket Kolan snart är också! Instämmer till fullo ang Ledin. Då hade vi lika gärna kunnat behålla Wiklund. Men han lär inte kunna få mer än häften av 150t om ens det. Kalmar HC tre divioner ner har anmält sitt ang Ledin och även Conny S som inte fick fortsätta i norska ligan. Men med vårt ekonomiska läge behöver vi inte ens spekulera i värvningar. Skulle vara om extern finansiär pytsar in.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2017 19:15:36 GMT 1
Nej, men jag läste nyligen en artikel, där han gärna såg Ledin i laget, för att färga det. Förresten ligger Kolan på -8....näst sämst i laget. Sämst är ett fantastiskt nyförvärv, Komarek, med -9. Murphy -7. Förstår aldrig försvaret med att de får mycket minus, för att de spelar mycket. De är väl inne mycket, just för att de ska vara bra och INTE vara inne på mål? Slår man ut det på tiden, så blir det väl i slutändan lika många minus/minut som de som spelar mindre? Erik Karlsson hade -6 i natt...
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 21:19:19 GMT 1
Deilert + 2, vår sämste back, Carl P och Cruseman + 1, 2 av våra mindre bra fws. +/- inte mycket att bry sig om.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2017 21:56:42 GMT 1
Deilert + 2, vår sämste back, Carl P och Cruseman + 1, 2 av våra mindre bra fws. +/- inte mycket att bry sig om. Precis
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2017 23:39:12 GMT 1
förklara varför det inte är något att bry sig om...spelar det ingen roll om man är inne på baklängesmål...eller om man är med och producerar?
|
|
|
Post by time on Nov 1, 2017 9:27:49 GMT 1
förklara varför det inte är något att bry sig om...spelar det ingen roll om man är inne på baklängesmål...eller om man är med och producerar? Ställer samma fråga. Tycker det är en viktig statistik även om jag inser att den inte säger allt. Påverkas självklart av vilka man spelar med.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 1, 2017 9:36:53 GMT 1
förklara varför det inte är något att bry sig om...spelar det ingen roll om man är inne på baklängesmål...eller om man är med och producerar? Ställer samma fråga. Tycker det är en viktig statistik även om jag inser att den inte säger allt. Påverkas självklart av vilka man spelar med. Precis, den är ju inte individuell. En forwards kan tex inte hjälpa om en back missar sin markering i försvaret men får ändå ett minus i statistiken. Likaså så är ju en back som är på väg att byta under tex ett friläge som de blir mål på överhuvudtaget inte inblandad i målet men får ändå ett plus..så nä, den statistiken kan man kasta åt helvete. Det Callahan använder den statistiken till är att hitta någon han kan hänga och kalla odugligast av de odugligaste..så..enligt hans logik så är Erik Karlsson oduglig då han hade minus 6 på en match.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 10:18:29 GMT 1
Givetvis är det som time säger, knappast ointressant, även om det inte säger HELA sanningen. Arells statistik tjatades det om, även på TV. Spelade han då bara med superstjärnor? Erik Karlsson var väl denna match i princip utskrattad. Denna match VAR han väl oduglig? Jönsson gjorde en urusel match....det är han ju inte oduglig för! +/- är ju över tid och ger ju ett bra "medelvärde" på spelaren
|
|
|
Post by time on Nov 1, 2017 12:05:01 GMT 1
Ställer samma fråga. Tycker det är en viktig statistik även om jag inser att den inte säger allt. Påverkas självklart av vilka man spelar med. Precis, den är ju inte individuell. En forwards kan tex inte hjälpa om en back missar sin markering i försvaret men får ändå ett minus i statistiken. Likaså så är ju en back som är på väg att byta under tex ett friläge som de blir mål på överhuvudtaget inte inblandad i målet men får ändå ett plus..så nä, den statistiken kan man kasta åt helvete. Det Callahan använder den statistiken till är att hitta någon han kan hänga och kalla odugligast av de odugligaste..så..enligt hans logik så är Erik Karlsson oduglig då han hade minus 6 på en match. I så fall ska man inte bry sig om poängliga heller. Kan tänka mig att Carl P haft mer poäng i rätt omgivning för att ta ett exempel.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 12:34:50 GMT 1
Hur tror ni Deilerts +/- varit om han spelat lika mycket som Kolan och Cory? Runt - 15 skulle jag tro. När det gäller fw i tredje och fjärde femman vore det ren katastrof om de hade - 9 exempelvis. De ska ju hålla tätt! Poängligan kan man ju diskutera, jag tycker man ska ta bort andra asset om det inte är klockrent, vilket det sällan är. Ja ge Carl chansen i en bättre omgivning så han får chansen att visa upp sig på riktigt. Personligen tror jag inte det skulle bli så mycket bättre.
|
|