|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 12:47:22 GMT 1
Skarpsvärd har en del av lösningen kanske. Gå utanför regionen och sök sponsorer, för SHL har ju trots allt ett marknadsvärde.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 12:59:05 GMT 1
Absolut. Men många tycker Karlskrona har goda förutsättningar för SHL-spel. Även du? Nej. Delvis beroende på att vi snubblade upp för tidigt.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 13:01:01 GMT 1
Skarpsvärd har en del av lösningen kanske. Gå utanför regionen och sök sponsorer, för SHL har ju trots allt ett marknadsvärde. Ett måste med några nya TUNGA sponsorer.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 13:10:54 GMT 1
Ser att säsongskortinnehavarna fått ett erbjudande inför Örebro matchen. Ta med ngn som bara behöver betala 150 kr och har den barn under 14 år går den in gratis! Alltid något. Är inte risken med såna erbjudanden gör Är inte risken att budgeterad publik måste öka från 3600 (ursprunglig budget) till en budget på över 4000? Var väl så ifjol budget innan säsong 3600 i januari gick Rolf ut och sa att vi måste ha 4100 i snitt!?!?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2017 15:14:33 GMT 1
Skarpsvärd har en del av lösningen kanske. Gå utanför regionen och sök sponsorer, för SHL har ju trots allt ett marknadsvärde. Ja att tro att man ska rädda intäkterna med bara publik, är befängt. Inte minst när det är dåligt med publik nästan överallt. Det måste till större grepp än Svenssons familj. Det är stora pengar som måste in, inte några hundralappar här och där
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 31, 2017 15:52:00 GMT 1
Det står ju helt klart att det är ett antal personer som har tröttnat på klubbens beteende och hantering utav framförallt ekonomin. Det ligger väl förmodligen till en ganska stor grund till att det är som det är för tillfället. Men det är svårt att göra det ogjort. Hur blickar både publik och förening framåt? Charlotte är den enda som har blivit chef i klubben på egna meriter. En bra start tycker jag. Har vi några konkreta förslag på vad som skulle kunna föra föreningen framåt? Tyvärr pratas det nästan bara vad för fel man gjort. Inte vad som behöver göras. Där tror jag Z har ett par poäng. Här inne är vi väl många som sagt vad som behöver göras, så det vet du mycket väl time. Sedan bryr väl klubben sig mindre om vad som skrivs här. Däremot är många, många ideer och förslag överlämnade, tyvärr har man varit väldigt dålig på att lyssna. Förmodligen därför att Mats J, Rolf mm tyckt att dom själva vet bättre. Resultatet av detta är vi alla tyvärr smärtsamt medvetna om....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 31, 2017 16:00:33 GMT 1
Skarpsvärd har en del av lösningen kanske. Gå utanför regionen och sök sponsorer, för SHL har ju trots allt ett marknadsvärde. Ja att tro att man ska rädda intäkterna med bara publik, är befängt. Inte minst när det är dåligt med publik nästan överallt. Det måste till större grepp än Svenssons familj. Det är stora pengar som måste in, inte några hundralappar här och där Allt hänger ju faktiskt ihop. Vinner man hockeymatcher, samt agerar som ett lag som ger absolut allt i hemmamatcherna, kommer publiken. Publikens entusiasm ger förhoppningsvis laget självförtroende som i sin tur ger extra poäng i jämna matcher. Framgång i tabellen ger mer media utrymme rikstäckande, vilket i sin tur genererar intresse ifrån rikstäckande, stora sponsorer. Frågan är väl hur man närmar sig dessa? Jag tror det är viktigt att använda sig av sina egna sponsorers nätverk. Svårigheten är ju att komma in till rätt person i stora företag. Där tror jag att företag även i lilla Karlskrona känner människor i ledande befattningar i storstäderna. Samt att företagen här har både kunder eller leverantörer som räknas in som "stora" företag. Klart att det kan rendera i "leads" Undrar om KHK tagit upp det här på sina sponsor möten man har på fredagar?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 16:13:29 GMT 1
Intressant sista fråga Mr H! Däremot är jag tveksam att publiken kommer om vi vinner, ifjol var vi i toppen länge men inte kom speciellt många för det.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 31, 2017 16:28:14 GMT 1
Verkar tyvärr som att varken media eller SHL organisationen vill ha oss i SHL. Frågan är om vi publikunderlag för SHL, jag är tveksam. Har vi de stora sponsorer som krävs, även här är jag tveksam, tyvärr. Så det är inte enbart inkompetens inom KHK som gör att vi kanske spelar på för hög nivå? Nej,inkompetensen är orsaken till att vi har så dålig ekonomi, så att vi trots alla sportsliga framgångar ändå går back.... Det borde ju varit tvärtom, när vi år efter år i div 1 och HA nästan alltid fyllde arenan och alla sponsorplatser var sålda. Hade vi haft åtminstone 1 (EN) person som hållit i pengarna då, hade vi varit i ett helt annat läge såklart. Samt en riktig sportchef som Bengtzen långt, långt tidigare Kom ihåg, den spelarbudgeten som vi hade när vi det året gick upp i HA. Den summan hade Mora förra året när dom gick upp i SHL.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 31, 2017 16:33:12 GMT 1
Intressant sista fråga Mr H! Däremot är jag tveksam att publiken kommer om vi vinner, ifjol var vi i toppen länge men inte kom speciellt många för det. Jag tror det kommer fler i alla fall. Återigen, marginalpubliken bryr sig mer om sådant än kärnsupportern. Förra året var dock ett mysterium, kanske var det så att arenan mer eller mindre var en byggarbetsplats eller var det året innan? Sedan tror jag att man kan bygga mer på attityden. Allt är väldigt vattenkammat nu för tiden. Bävern har haft många intressanta analyser på det området.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 16:49:43 GMT 1
Intressant sista fråga Mr H! Däremot är jag tveksam att publiken kommer om vi vinner, ifjol var vi i toppen länge men inte kom speciellt många för det. Jag tror det kommer fler i alla fall. Återigen, marginalpubliken bryr sig mer om sådant än kärnsupportern. Förra året var dock ett mysterium, kanske var det så att arenan mer eller mindre var en byggarbetsplats eller var det året innan? Sedan tror jag att man kan bygga mer på attityden. Allt är väldigt vattenkammat nu för tiden. Bävern har haft många intressanta analyser på det området. Håller med om detta med attityd o vattenkammat. En del andra klubbar skojar med motståndare, med glimten i ögat. Däremot är jag precis som Sverker o andra tveksam till om underlag publikt/sponsormässigt finns för att bedriva SHL-hockey i Karlskrona. Liga-pengarna lika till alla kan möjligen rädda oss. Jag har alltid varit optimist. Men att vi ska klara innevarande säsong sportsligt och framförallt ekonomiskt är jag LÅNGT ifrån säkert på. I så fall krävs det ett genombrott på sponsorsidan.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 16:51:05 GMT 1
Vi har inte dom spelartyper för den hockey Bävern vill se, undantaget är Rhodin och Printz. Tror inte vi vinner matcher på att ha dom i utvisningsbåset.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 16:54:39 GMT 1
Ja att tro att man ska rädda intäkterna med bara publik, är befängt. Inte minst när det är dåligt med publik nästan överallt. Det måste till större grepp än Svenssons familj. Det är stora pengar som måste in, inte några hundralappar här och där Jag tror det är viktigt att använda sig av sina egna sponsorers nätverk. Svårigheten är ju att komma in till rätt person i stora företag. Där tror jag att företag även i lilla Karlskrona känner människor i ledande befattningar i storstäderna. Samt att företagen här har både kunder eller leverantörer som räknas in som "stora" företag. Klart att det kan rendera i "leads" Undrar om KHK tagit upp det här på sina sponsor möten man har på fredagar? Försöker du och eller affärsbekanta i stan få in sponsorer via känningar i storstäderna? Går du inte på sponsormötena?
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 16:57:27 GMT 1
Vi har inte dom spelartyper för den hockey Bävern vill se, undantaget är Rhodin och Printz. Tror inte vi vinner matcher på att ha dom i utvisningsbåset. Kanske Blomstrand också när han är fulltränad efter skadan.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 17:17:50 GMT 1
Vi har inte dom spelartyper för den hockey Bävern vill se, undantaget är Rhodin och Printz. Tror inte vi vinner matcher på att ha dom i utvisningsbåset. Kanske Blomstrand också när han är fulltränad efter skadan. Möjligt, har sett för lite av honom. Kanske Henrik N också, men han är ju oftast inne och tjabbar när situationerna är över. Killarna kämpar så gott de kan i de flesta matcherna tycker jag. Nån sämre insats kommer alltid emellanåt. Jag tror att materialet helt enkelt är för dåligt, speciellt fw sidan. Tror inte vi skulle vinna med Slapshothockey (hette filmen så?) som Bävern verkar tro. Det var ju iofs hans signum som hockeyspelare. Begriper inte att man kan tro att vi ska tillhöra topp 10 i SHL! Kan förstå att man som ledare/spelare har den tron pga fjolårssäsongen. Vi hade mycket flyt ifjol, det blir aldrig så 2 säs i rad. Vi hade 32 p ifjol, kunde varit 12-16 med lite oflyt. Ifjol hade vi flyt. Nu säger man att vi kunde/borde haft 6-7 p till. Jag säger att våra 2 poängare mot Rögle och DIF lika gärna kunde varit 0 p. Ok att vi hade möjlighet mot Luleå i 5 mot 3, men å andra sidan var Luleå mycket bättre än oss i 2 perioder. Hade kunnat bli 0 p där också. Snacket om att vi borde/kunde haft osv köper jag tyvärr inte. Det är inte ALLTID vi som har otur.
|
|