|
Post by time on Oct 31, 2017 8:27:21 GMT 1
Svårt att se hur dagens trupp ska kunna resa sig och börja vinna. Inte för att de är så mkt sämre än de flesta, utan för att de sjunker längre och längre ner i dyn för varje uddamålsförlust och varje stolpträff etc. Vill man göra ngt så måste en profil in. Per ledin är mitt självklara val, utan att veta hur hans form är. Med en sån "skitstövel" i laget kommer intresset från både publik och media att öka. Idag är vi rätt ointressanta. Knappt en notis på nätet efter match! Publiksiffrorna är ungefär vad man kan förvänta. Vi ligger längst ut i ett hörn. Vi lider av öst,västmentaliteten vi själva bidragit till. Och norröver finns anrika Taif och stora Växjö. Hausen är liksom över. Många, inklusive mig själv har mer eller mindre slutat gå på matcherna. Intresset finns kvar, men prioriteringen är annorlunda nu för tiden. Men tack och lov har ny publik tagit de "gamles"platser. Så det var haussen/den extrema medgången som fick dig o många andra att gå på matcherna? Inget konstigt i det. Finns en kärnpublik på 2500. Väldigt många är nog avundsjuka på vår o Växjös resa genom divisionerna. Tänk vad många det finns i vårt avlånga land som går o ser sitt lag i ur o skur trots att man spelat i samma division under överskådlig tid.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 8:32:19 GMT 1
Verkar tyvärr som att varken media eller SHL organisationen vill ha oss i SHL. Frågan är om vi publikunderlag för SHL, jag är tveksam. Har vi de stora sponsorer som krävs, även här är jag tveksam, tyvärr. Så det är inte enbart inkompetens inom KHK som gör att vi kanske spelar på för hög nivå?
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 9:10:05 GMT 1
Jag tror mycket handlar om hur angelägen man är att det finns hockey på hög nivå i stan o hur mycket man brinner för KHK.
Marginalpubliken är inte tillräckligt angelägna. De kan ju sitta hemma i soffan o kolla på SHL-hockey ändå trots att inte KHK finns där längre.
Personligen skulle jag gärna gå in med pengar för att rädda klubben (förutom säsongskort) om så krävdes tillsammans med övriga i kärnpubliken.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2017 9:23:50 GMT 1
Svårt att se hur dagens trupp ska kunna resa sig och börja vinna. Inte för att de är så mkt sämre än de flesta, utan för att de sjunker längre och längre ner i dyn för varje uddamålsförlust och varje stolpträff etc. Vill man göra ngt så måste en profil in. Per ledin är mitt självklara val, utan att veta hur hans form är. Med en sån "skitstövel" i laget kommer intresset från både publik och media att öka. Idag är vi rätt ointressanta. Knappt en notis på nätet efter match! Publiksiffrorna är ungefär vad man kan förvänta. Vi ligger längst ut i ett hörn. Vi lider av öst,västmentaliteten vi själva bidragit till. Och norröver finns anrika Taif och stora Växjö. Hausen är liksom över. Många, inklusive mig själv har mer eller mindre slutat gå på matcherna. Intresset finns kvar, men prioriteringen är annorlunda nu för tiden. Men tack och lov har ny publik tagit de "gamles"platser. Så det var haussen/den extrema medgången som fick dig o många andra att gå på matcherna? Inget konstigt i det. Finns en kärnpublik på 2500. Väldigt många är nog avundsjuka på vår o Växjös resa genom divisionerna. Tänk vad många det finns i vårt avlånga land som går o ser sitt lag i ur o skur trots att man spelat i samma division under överskådlig tid. För mig har det alltid varit ett mysterium att man kollar på en klubb, bara om de spelar på hög nivå. Jag har ju varit med o jojo-resor vi gjort, men inte fan slutar man kolla. Blir det div 3 igen, så har man ju förhoppningsvis en massa roliga kval framför sig. Det är sånt som gör det roligare på lägre nivå. Nu är vi så högt att det liksom stagnerar. Vad ska vi se fram emot? SM-guld? Skulle inte tro det... Den enda möjliga dramatiken är negativt kval...
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2017 9:40:52 GMT 1
Jag tror mycket handlar om hur angelägen man är att det finns hockey på hög nivå i stan o hur mycket man brinner för KHK. Marginalpubliken är inte tillräckligt angelägna. De kan ju sitta hemma i soffan o kolla på SHL-hockey ändå trots att inte KHK finns där längre. Personligen skulle jag gärna gå in med pengar för att rädda klubben (förutom säsongskort) om så krävdes tillsammans med övriga i kärnpubliken. Nu gör du ju som klubbledningen och skuldlägger publiken som inte kommer. Vänd på det, vad har klubben gjort för att de ska komma? Och då menar jag inte sista matcherna utan senaste 5-6 säsongerna? Folk betalar dyra biljetter men för vad? Klubben har varit som ett svart hål som man kastar pengar i. Minusresultat efter minusresultat..bygger det förtroende? En nonchalant klubb utan självinsikt, så har det sett ut utåt. Man vårdade inte det man byggde upp i de lägre serierna! Vi är väl runt 70000 i kommunen så att påstå att de inte finns underlag publikt är ju dumt men så länge inte KHK känns folkliga så kommer inte folk.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 9:50:53 GMT 1
Jag tror mycket handlar om hur angelägen man är att det finns hockey på hög nivå i stan o hur mycket man brinner för KHK. Marginalpubliken är inte tillräckligt angelägna. De kan ju sitta hemma i soffan o kolla på SHL-hockey ändå trots att inte KHK finns där längre. Personligen skulle jag gärna gå in med pengar för att rädda klubben (förutom säsongskort) om så krävdes tillsammans med övriga i kärnpubliken. Nu gör du ju som klubbledningen och skuldlägger publiken som inte kommer. Vänd på det, vad har klubben gjort för att de ska komma? Och då menar jag inte sista matcherna utan senaste 5-6 säsongerna? Folk betalar dyra biljetter men för vad? Klubben har varit som ett svart hål som man kastar pengar i. Minusresultat efter minusresultat..bygger det förtroende? En nonchalant klubb utan självinsikt, så har det sett ut utåt. Man vårdade inte det man byggde upp i de lägre serierna! Vi är väl runt 70000 i kommunen så att påstå att de inte finns underlag publikt är ju dumt men så länge inte KHK känns folkliga så kommer inte folk. 1 Det mest uppseendeväckande är att du för en gångs skulle inte köper Sverkers åsikter rakt av. 2. Vilka lag i SHL känns folkliga? Är väl inget specifikt problem för KHK!? 3. När man läser dina inlägg här så ska man ha i åtanke att du var lika kritiskt till allt KHK gjorde i lägre serier också. Nu försöker du få det till att de gjorde nåt bra då. 4. Vad har klubben gjort senaste 5-6 säsongerna för att publiken ska komma. Tja man har avancerat två divsioner. Ganska unikt eller hur?
|
|
|
Post by Zäta on Oct 31, 2017 11:02:24 GMT 1
Det står ju helt klart att det är ett antal personer som har tröttnat på klubbens beteende och hantering utav framförallt ekonomin. Det ligger väl förmodligen till en ganska stor grund till att det är som det är för tillfället.
Men det är svårt att göra det ogjort. Hur blickar både publik och förening framåt? Charlotte är den enda som har blivit chef i klubben på egna meriter. En bra start tycker jag. Har vi några konkreta förslag på vad som skulle kunna föra föreningen framåt?
|
|
|
Post by jompa on Oct 31, 2017 11:31:57 GMT 1
Föreningen kanske ska gå ut med en nyemission till medlemmarna också och inte bara till företag/sponsorer. jag skulle kunna tänka mig att investera ett par tusen i så fall.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 12:06:54 GMT 1
Verkar tyvärr som att varken media eller SHL organisationen vill ha oss i SHL. Frågan är om vi publikunderlag för SHL, jag är tveksam. Har vi de stora sponsorer som krävs, även här är jag tveksam, tyvärr. Så det är inte enbart inkompetens inom KHK som gör att vi kanske spelar på för hög nivå? Nej, alllt hänger ihop. Kan inte du se det?
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 12:14:33 GMT 1
Så det är inte enbart inkompetens inom KHK som gör att vi kanske spelar på för hög nivå? Nej, alllt hänger ihop. Kan inte du se det? Absolut. Men många tycker Karlskrona har goda förutsättningar för SHL-spel.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 12:15:19 GMT 1
Föreningen kanske ska gå ut med en nyemission till medlemmarna också och inte bara till företag/sponsorer. jag skulle kunna tänka mig att investera ett par tusen i så fall. Samma här. Skulle gärna gå in med ett antal tusenlappar.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2017 12:18:59 GMT 1
Det står ju helt klart att det är ett antal personer som har tröttnat på klubbens beteende och hantering utav framförallt ekonomin. Det ligger väl förmodligen till en ganska stor grund till att det är som det är för tillfället. Men det är svårt att göra det ogjort. Hur blickar både publik och förening framåt? Charlotte är den enda som har blivit chef i klubben på egna meriter. En bra start tycker jag. Har vi några konkreta förslag på vad som skulle kunna föra föreningen framåt? Tyvärr pratas det nästan bara vad för fel man gjort. Inte vad som behöver göras.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 12:29:36 GMT 1
Jag beundrar alla som har säsongskort, ni är de verkliga supportrarna (ca 1900). Ni betalar dyrt för dom och sen går klubben ut och rear biljetter utan att ni får ngt i gengäld. Jag vill nog avvakta om Charlotte är bra eller inte. Man låg 300 000 back efter 6 hemmamatcher trots att snittet låg 45 personer över budget. Där har väl hon också ett ansvar för? Hon sa också att det var slut med att rea ut biljetter. Det sprack väl ganska fort? Att lägga vaktmästeri och städ utanför föreningen, känns iofs rätt. Bara Jotac ser till att anställa vaktmästarna!
jompa, om du vill sponsra några tusen tror jag du kan åka ut till kansliet och göra det.
Zäta normalt gäller att vinna matcher för att locka publik, speciellt i Karlskrona tyvärr. Nu visade det sig ifjol att inte ens det räckte. Hur ska man då göra? Kundvagnstävling? Ciss-Cam? Intervju med analyser av kommunikationsansvarig före match och i periodpauser?
Låt ungdomslag spela i periodpauserna tror jag skulle locka lite publik iaf.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 12:31:51 GMT 1
Nej, alllt hänger ihop. Kan inte du se det? Absolut. Men många tycker Karlskrona har goda förutsättningar för SHL-spel. Även du?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2017 12:37:36 GMT 1
Nu gör du ju som klubbledningen och skuldlägger publiken som inte kommer. Vänd på det, vad har klubben gjort för att de ska komma? Och då menar jag inte sista matcherna utan senaste 5-6 säsongerna? Folk betalar dyra biljetter men för vad? Klubben har varit som ett svart hål som man kastar pengar i. Minusresultat efter minusresultat..bygger det förtroende? En nonchalant klubb utan självinsikt, så har det sett ut utåt. Man vårdade inte det man byggde upp i de lägre serierna! Vi är väl runt 70000 i kommunen så att påstå att de inte finns underlag publikt är ju dumt men så länge inte KHK känns folkliga så kommer inte folk. 1 Det mest uppseendeväckande är att du för en gångs skulle inte köper Sverkers åsikter rakt av. Hur tänkte du där? Är väl inte ofta han gör det?
|
|