|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 13:39:55 GMT 1
Märkligt...har aldrig stört mig nämnvärt på Deilert...är han dålig? Roar mig med siffror. Deilert är en av ytterst få spelare som ligger på plus (+2)!! Och hans istid ligger på 12,34 min. Kolan spelar 8 min mer (20,34) och har på detta skaffat sig 11 måls sämre +/- (-8)! Leker jag lite till med siffrorna, så snittar Kolan -0,4/spelad minut. Deilert ligger på +0,16/spelad minut! Förklara varför Deilert skulle gått -17 på 8 min mer speltid? Enda förklaringen jag kan hitta, är att han idag BARA spelar mot de sämsta spelarna och aldrig får möta de bra...
Håller med om Persson...testa honom och med andra spelare. Men jag har varit sjukt skeptisk till honom hela tiden. Fattade ingenting av värvningen, när jag kollade BIKs kval...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 13:57:06 GMT 1
Jag tror det är viktigt att använda sig av sina egna sponsorers nätverk. Svårigheten är ju att komma in till rätt person i stora företag. Där tror jag att företag även i lilla Karlskrona känner människor i ledande befattningar i storstäderna. Samt att företagen här har både kunder eller leverantörer som räknas in som "stora" företag. Klart att det kan rendera i "leads" Undrar om KHK tagit upp det här på sina sponsor möten man har på fredagar? Försöker du och eller affärsbekanta i stan få in sponsorer via känningar i storstäderna? Går du inte på sponsormötena? Som du vet är jag inte längre sponsor, därav kan jag ju inte gå på sponsormötena. Men när jag vad det, tog jag in många, många nya sponsorer till KHK. Många av dem är kvar än idag. En del tom huvudsponsorer. Nu hoppas jag att KHK verkligen själva driver frågan. Jag tror ju inte att huvuddelen av KHK:s nuvarande sponsorer tänker så självmant precis. KHK måste driva saken själva, däremot behöver dom säkert "leads" och dörröppnare.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 14:04:11 GMT 1
Kanske Blomstrand också när han är fulltränad efter skadan. Möjligt, har sett för lite av honom. Kanske Henrik N också, men han är ju oftast inne och tjabbar när situationerna är över. Killarna kämpar så gott de kan i de flesta matcherna tycker jag. Nån sämre insats kommer alltid emellanåt. Jag tror att materialet helt enkelt är för dåligt, speciellt fw sidan. Tror inte vi skulle vinna med Slapshothockey (hette filmen så?) som Bävern verkar tro. Det var ju iofs hans signum som hockeyspelare. Begriper inte att man kan tro att vi ska tillhöra topp 10 i SHL! Kan förstå att man som ledare/spelare har den tron pga fjolårssäsongen. Vi hade mycket flyt ifjol, det blir aldrig så 2 säs i rad. Vi hade 32 p ifjol, kunde varit 12-16 med lite oflyt. Ifjol hade vi flyt. Nu säger man att vi kunde/borde haft 6-7 p till. Jag säger att våra 2 poängare mot Rögle och DIF lika gärna kunde varit 0 p. Ok att vi hade möjlighet mot Luleå i 5 mot 3, men å andra sidan var Luleå mycket bättre än oss i 2 perioder. Hade kunnat bli 0 p där också. Snacket om att vi borde/kunde haft osv köper jag tyvärr inte. Det är inte ALLTID vi som har otur. Det är kanske pga saknad spets vi behöver spela annorlunda för att ta poäng. Hockey är en kampsport med mycket känslor. Att få motståndaren att tycka att kvällens "lunkmatch" är jobbig, att varje tackling fullföljs, att få en handske i ansiktet efter varje avblåsning osv osv Det gör att vissa tröttnar och kanske inte ger 100%, medans vi själva får energi när vi märker att motståndaren tycker att det var mindre roligt att möta KHK just den kvällen. Jag tror det är en enklare väg, än att vi bara ska hoppas att vår "kvalite" bara skall infinna sig helt plötsligt, och vi börjar ta poäng.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 14:42:22 GMT 1
Mr C, hur mycket av Deilerts istid är i PP? Fundera på det.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 15:06:13 GMT 1
Mr Hockey, det är väl den typ av hockey bröderna Bibic försöker spela i Rögle? Hur bra går det? Vem skulle vi skrämma, för det är väl tanken med den typ av hockey? Då tror jag mer på den hockey vi spelade ifjol. Tråka ut motståndarna med tråkigt spel! Som vi spelar nu är det varken offensivt eller ultra defensivt. Jag har mycket svårt att se någon spelidé hos oss idag, tyvärr.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 15:12:53 GMT 1
Mr Hockey, det är väl den typ av hockey bröderna Bibic försöker spela i Rögle? Hur bra går det? Vem skulle vi skrämma, för det är väl tanken med den typ av hockey? Då tror jag mer på den hockey vi spelade ifjol. Tråka ut motståndarna med tråkigt spel! Som vi spelar nu är det varken offensivt eller ultra defensivt. Jag har mycket svårt att se någon spelidé hos oss idag, tyvärr. Varför inte en kombination av båda? Ingenting måste ju utesluta det andra. Jag tror att att som är inne i samma byte som bröderna, tittar en extra gång var dom befinner sig på banan. Det handlar inte om att "skrämmas", det påverkar ingen på den här nivån. Utan att vara extremt jobbig, i ansiktet hela tiden. Typ Bik, hur jobbigt var det inte att möta dom? Wessner, Berglund mm gjorde ju att allt var jobbigt. Samt det eviga snacket, som gjorde motståndarna förbannade till slut. För att inte tala om publiken....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 15:15:38 GMT 1
Mr C, hur mycket av Deilerts istid är i PP? Fundera på det. Där tror jag det statistiken går i lås. Deilerts skridskoåkning och rörlighet är ju totalt undermålig. Inte särskilt fysisk heller... Du löste gåtan Sverker....
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 15:24:45 GMT 1
Mr Hockey, det är väl den typ av hockey bröderna Bibic försöker spela i Rögle? Hur bra går det? Vem skulle vi skrämma, för det är väl tanken med den typ av hockey? Då tror jag mer på den hockey vi spelade ifjol. Tråka ut motståndarna med tråkigt spel! Som vi spelar nu är det varken offensivt eller ultra defensivt. Jag har mycket svårt att se någon spelidé hos oss idag, tyvärr. Varför inte en kombination av båda? Ingenting måste ju utesluta det andra. Jag tror att att som är inne i samma byte som bröderna, tittar en extra gång var dom befinner sig på banan. Det handlar inte om att "skrämmas", det påverkar ingen på den här nivån. Utan att vara extremt jobbig, i ansiktet hela tiden. Typ Bik, hur jobbigt var det inte att möta dom? Wessner, Berglund mm gjorde ju att allt var jobbigt. Samt det eviga snacket, som gjorde motståndarna förbannade till slut. För att inte tala om publiken.... Problemet hos oss är att vi inte har den typen av spelare som du nämner, tyvärr.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 15:26:26 GMT 1
Har stört mig mer på Printz extrema långsamhet och usla passningsspel. Det enda han kan är ju böka och stå i vägen...om han nu hinner fram först. Över lag har vi alldeles för långsamma spelare. Och märkligt nog har vi inte en enda forward heller, som är snabbare än någon motståndare. Vi blir ju uppkäkade varenda gång vi försöker kontra
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 15:30:46 GMT 1
Varför inte en kombination av båda? Ingenting måste ju utesluta det andra. Jag tror att att som är inne i samma byte som bröderna, tittar en extra gång var dom befinner sig på banan. Det handlar inte om att "skrämmas", det påverkar ingen på den här nivån. Utan att vara extremt jobbig, i ansiktet hela tiden. Typ Bik, hur jobbigt var det inte att möta dom? Wessner, Berglund mm gjorde ju att allt var jobbigt. Samt det eviga snacket, som gjorde motståndarna förbannade till slut. För att inte tala om publiken.... Problemet hos oss är att vi inte har den typen av spelare som du nämner, tyvärr. Lundberg, Törnqvist, Blomstrand, Printz, Nilsson, Kolan, mm skulle nog kunna ta ledartröjan på sig, så kommer de andra efter... Det handlar ju inte bara om vilken spelare man är, utan på vilket sätt man vill spela för att vinna. Som vi spelar nu, vinner vi ju inte i varje fall Det är dessutom i mina ögon en mentalitetsfråga, bestämmer sig tränare och spelare för att from nu asjobbiga att möta så blir vi just det......
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 15:31:15 GMT 1
Kommentarer på Komareks -9 då? Han ligger på 15,42 min
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 15:32:37 GMT 1
Problemet hos oss är att vi inte har den typen av spelare som du nämner, tyvärr. Lundberg, Törnqvist, Blomstrand, Printz, Nilsson, Kolan, mm skulle nog kunna ta ledartröjan på sig, så kommer de andra efter... Det handlar ju inte bara om vilken spelare man är, utan på vilket sätt man vill spela för att vinna. Som vi spelar nu, vinner vi ju inte i varje fall Det är dessutom i mina ögon en mentalitetsfråga, bestämmer sig tränare och spelare för att from nu asjobbiga att möta så blir vi just det...... Problemet är om vi får utvisningar, för det klarar vi inte heller av. Många matcher sitter man och är tacksam för att vi är så lite i båset...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 1, 2017 15:36:00 GMT 1
Lundberg, Törnqvist, Blomstrand, Printz, Nilsson, Kolan, mm skulle nog kunna ta ledartröjan på sig, så kommer de andra efter... Det handlar ju inte bara om vilken spelare man är, utan på vilket sätt man vill spela för att vinna. Som vi spelar nu, vinner vi ju inte i varje fall Det är dessutom i mina ögon en mentalitetsfråga, bestämmer sig tränare och spelare för att from nu asjobbiga att möta så blir vi just det...... Problemet är om vi får utvisningar, för det klarar vi inte heller av. Många matcher sitter man och är tacksam för att vi är så lite i båset... Bik fick ju aldrig utvisningar pga ovanstående. Åkte alltid mycket skridskor, och var smarta överlag för att spela "grisigt" Det måste vi också vara....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 15:56:59 GMT 1
jo, men gränsen är hårfin...positivt överraskad att Printz trots allt klarat sig så bra sedan han kom hit. Han var ju hysteriskt mycket utvisad tidigare, vilket gjorde mig orolig över värvandet. Kan han vara jobbigare utan att det rinner över? De flesta andra verkar vara tämligen temperamentslösa
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 16:37:13 GMT 1
Kommentarer på Komareks -9 då? Han ligger på 15,42 min Spelar i en kedja som ska producera och med det obefintliga system vi har, så kommer våra motståndare lättare till anfall. Det gjorde dom inte ifjol, då spelade vi tajtare. Mr H, inte lätt att få ex Kolan till den typ av spel. Inte hans sätt att spela hockey, tror det skulle bli många utv om han försökte. Thörnqvist? ? De andra kanske. Du skrev att det inte var försatt skrämmas. Varför ser spelare upp extra när de Bibics är på isen då?
|
|