|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2017 17:00:24 GMT 1
Tycker Röglefansen sågar bröderna B, så det ryker om det...
|
|
|
Post by time on Nov 1, 2017 17:01:36 GMT 1
Försöker du och eller affärsbekanta i stan få in sponsorer via känningar i storstäderna? Går du inte på sponsormötena? Som du vet är jag inte längre sponsor, därav kan jag ju inte gå på sponsormötena. Men när jag vad det, tog jag in många, många nya sponsorer till KHK. Många av dem är kvar än idag. En del tom huvudsponsorer. Nu hoppas jag att KHK verkligen själva driver frågan. Jag tror ju inte att huvuddelen av KHK:s nuvarande sponsorer tänker så självmant precis. KHK måste driva saken själva, däremot behöver dom säkert "leads" och dörröppnare. OK. Visste faktiskt inte att du inte sponsrade längre. Är ju så mycket reklam överallt sarg, väggar, jumbo, hemsida etc etc Kanonbra att du tidigare förmedlat sponsorer till KHK!
|
|
|
Post by time on Nov 1, 2017 17:02:44 GMT 1
Möjligt, har sett för lite av honom. Kanske Henrik N också, men han är ju oftast inne och tjabbar när situationerna är över. Killarna kämpar så gott de kan i de flesta matcherna tycker jag. Nån sämre insats kommer alltid emellanåt. Jag tror att materialet helt enkelt är för dåligt, speciellt fw sidan. Tror inte vi skulle vinna med Slapshothockey (hette filmen så?) som Bävern verkar tro. Det var ju iofs hans signum som hockeyspelare. Begriper inte att man kan tro att vi ska tillhöra topp 10 i SHL! Kan förstå att man som ledare/spelare har den tron pga fjolårssäsongen. Vi hade mycket flyt ifjol, det blir aldrig så 2 säs i rad. Vi hade 32 p ifjol, kunde varit 12-16 med lite oflyt. Ifjol hade vi flyt. Nu säger man att vi kunde/borde haft 6-7 p till. Jag säger att våra 2 poängare mot Rögle och DIF lika gärna kunde varit 0 p. Ok att vi hade möjlighet mot Luleå i 5 mot 3, men å andra sidan var Luleå mycket bättre än oss i 2 perioder. Hade kunnat bli 0 p där också. Snacket om att vi borde/kunde haft osv köper jag tyvärr inte. Det är inte ALLTID vi som har otur. Det är kanske pga saknad spets vi behöver spela annorlunda för att ta poäng. Hockey är en kampsport med mycket känslor. Att få motståndaren att tycka att kvällens "lunkmatch" är jobbig, att varje tackling fullföljs, att få en handske i ansiktet efter varje avblåsning osv osv Det gör att vissa tröttnar och kanske inte ger 100%, medans vi själva får energi när vi märker att motståndaren tycker att det var mindre roligt att möta KHK just den kvällen. Jag tror det är en enklare väg, än att vi bara ska hoppas att vår "kvalite" bara skall infinna sig helt plötsligt, och vi börjar ta poäng. Ja det var väl så vi knep de flesta poäng förra säsongen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 17:16:59 GMT 1
Det är kanske pga saknad spets vi behöver spela annorlunda för att ta poäng. Hockey är en kampsport med mycket känslor. Att få motståndaren att tycka att kvällens "lunkmatch" är jobbig, att varje tackling fullföljs, att få en handske i ansiktet efter varje avblåsning osv osv Det gör att vissa tröttnar och kanske inte ger 100%, medans vi själva får energi när vi märker att motståndaren tycker att det var mindre roligt att möta KHK just den kvällen. Jag tror det är en enklare väg, än att vi bara ska hoppas att vår "kvalite" bara skall infinna sig helt plötsligt, och vi börjar ta poäng. Ja det var väl så vi knep de flesta poäng förra säsongen. Hur? Med tjafs eller ultra defensiv? Inte tycker jag vi spelade den Mr H beskriver ifjol. Kan ju varit så, men inget jag märkte av. Vi var väl knappt i några såna situationer ifjol. Vi backade ju hem direkt våra motståndare fick pucken, eller?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 18:08:40 GMT 1
Skulle vara kul att höra vad jompa, Thore och noll1 tycker. Ser att dom läst här.
|
|
|
Post by jompa on Nov 1, 2017 19:13:02 GMT 1
Man kan dessvärre bara konstatera att vi inte är bättre, tabellen brukar sällan ljuga. Vad jag menade med nyemissionen var att få in kapital för att möjligen kunna skaffa en målskytt för der är det som saknas. Försvarsspelet är helt ok, Jönsson är strålande i målet men vi har inget anfallsspel och därmed inget eget spel heller, det hänger ihop. Jag hoppas att Charlotte är kraften att vända på skutan och att hon får det stöd hon behöver av styrelsen. Vi behöver mycket riktigt som skarpis skriver söka oss utanför länet, vad hände med satsningen på polska företag som kan anordna kryssningar hit med hockeytema?
|
|
|
Post by jompa on Nov 1, 2017 19:14:06 GMT 1
Jag vill bara tillägga att jag har mitt säsongskort och kommer även i framtiden att mitt kort och min plats.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 19:31:49 GMT 1
Bra jompa! Varför gör vi inte som en del andra klubbar, dvs försöka ordna en support spelare? Verkar ju finnas de som vill bidra. Mr H, har full respekt för dig när det gäller ekonomi och KHK. När det gäller själva hockeyn är jag mer tveksam, när jag läser dina tankar, tyvärr. Okej du har helt rätt gällande Deilert, men har ingen förståelse när du köper Bäverns tankar. Vi måste titta på materialet vi har och den hockeyn kan vårt material inte fixa. Möjligtvis Printz, men vill vi se honom i utvisningsbåset?
Däremot hade jag gärna sett dig som klubbdirektör!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2017 23:01:18 GMT 1
Svar på trådens namn kortfattat: Situationen = som förväntat Formsvackan har jag inte upplevt, vi är inte bättre Ineffektiviteten beror på att vi inte hinner med pga att vi blir stressade och att vi inte har något spel som kan skapa chanser. De chanser vi får kommer oftast pga tillfälligheter.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 6:39:40 GMT 1
Svar på trådens namn kortfattat: Situationen = som förväntat Formsvackan har jag inte upplevt, vi är inte bättre Ineffektiviteten beror på att vi inte hinner med pga att vi blir stressade och att vi inte har något spel som kan skapa chanser. De chanser vi får kommer oftast pga tillfälligheter. Fortfarande mer chanser än förra säsongen men utdelningen är kanske mer normal denna säsongen.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 2, 2017 7:45:22 GMT 1
Även om chanserna är fler så är det ett stort antal komplett ofarliga avslut. Mål procenten låg väl någonstans runt 5%. Det låter väldigt dåligt.
|
|
|
Post by time on Nov 2, 2017 9:33:14 GMT 1
Känns bra att det startats en tråd som är både nyanserad o konstruktiv.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 2, 2017 10:17:23 GMT 1
Bra jompa! Varför gör vi inte som en del andra klubbar, dvs försöka ordna en support spelare? Verkar ju finnas de som vill bidra. Mr H, har full respekt för dig när det gäller ekonomi och KHK. När det gäller själva hockeyn är jag mer tveksam, när jag läser dina tankar, tyvärr. Okej du har helt rätt gällande Deilert, men har ingen förståelse när du köper Bäverns tankar. Vi måste titta på materialet vi har och den hockeyn kan vårt material inte fixa. Möjligtvis Printz, men vill vi se honom i utvisningsbåset? Däremot hade jag gärna sett dig som klubbdirektör! Tjaa, vi har nog olika åsikt där. Eller läser du inte mina inlägg ordentligt. Vi ska inte åka runt och slå ner motståndarna med utvisning som följd. Vi ska tuffa till oss rejält överlag, vara mer intensiva a la "Bofors" samt lite mer grisiga överlag. Så att motståndarna hatar att åka till oss en kall novemberkväll, för dom vet att det blir tjafs, mycket kämpande, och tufft. Vi kan ju inte spela ut våra motståndare, vi har inte spetsen, vi har inte den kvaliteen rakt igenom. Mycket naturligtvis för att vi har lägre spelarbudget, men också för att nyförvärven inte presterat. Samt att våra ledande "spetsspelare" Paulsson framförallt, samt även Guter tex inte levererar poäng eller bra spel. Så vad kan vi göra på kort sikt? Säga att vi ska höja kvalitén bara? Varför har vi i så fall inte bara gjort det tidigare då? Nej, att börja med inställningen att det är vi mot världen, att alla bara vill ha ut oss ifrån SHL, att vilja knäppa alla förståsigpåare på näsan samt ovanstående jag skrivit tror jag är det lättaste och snabbaste vägen till framgång! Vad tror du själv? Vad har du för idéer vi ska göra omgående?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 2, 2017 10:31:55 GMT 1
Bra jompa! Varför gör vi inte som en del andra klubbar, dvs försöka ordna en support spelare? Verkar ju finnas de som vill bidra. Att köpa in en spetsspelare som gör skillnad kostar säkert 1-1500.000:- MINST, och då är det ändå inte säkert att den spelaren gör skillnad. Så det är lite naivt att tro att supporters ska dra ihop dessa summor. Sedan kan jag personligen tycka att med vår spelarbudget borde vi fått mer spets ifrån början. Har Patrik Larsson koll på spelare underifrån som kan vara billigare? Vad gäller för regler att värva ifrån HA under säsong? Många transatlanter har vä en "outklasul" ibland även under säsong? Sedan kan man ju fråga sig varför sportchefer ALLTID sätter sprätt på HELA spelarbudgeten innan säsongen börjar? Höök och Bolling får väl ta och steppa upp lite, att man för en gångs skull ligger bra till på sponsorsidan skall väl ge någon extra krona? Samt att börja jobba som jag skrev igår, DET kommer att ge resultat. Det vet jag!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2017 11:08:00 GMT 1
Svar på trådens namn kortfattat: Situationen = som förväntat Formsvackan har jag inte upplevt, vi är inte bättre Ineffektiviteten beror på att vi inte hinner med pga att vi blir stressade och att vi inte har något spel som kan skapa chanser. De chanser vi får kommer oftast pga tillfälligheter. Fortfarande mer chanser än förra säsongen men utdelningen är kanske mer normal denna säsongen. Normal? 5%?
|
|