|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 11:28:17 GMT 1
Läser verkligen dina inlägg, bl.a de intressantaste att läsa.
Jag tycker vi ska spela som ifjol fullt ut, inte som nu. Jag kan inte se att vi har ngn spelidé denna säsongen, tyvärr. Med spelet vi hade ifjol, var det inte många som åkte hit och tyckte det var roligt.
Håller med Molin att vi egentligen bara haft 2 djupdykningar, Brynäs och HV. Tycker iövrigt att killarna kämpar på, men såhär långt har det inte räckt. Tror inte vi är tillräckligt bra, tyvärr. Skarpsvärd tar upp att vi mött HV 3 ggr, Växjö 2 ggr och VF och Skellefteå. Han nämner inte att vi mött våra värsta antagonister Mora och Rögle hemma och tagit 5 p!
Är fullt medveten om vad en spets kostar.
Mora tog väl in en supporterspelare?
Skarpen drömmer om Bergström efter jul, det vore nåt. Om det blir aktuellt, kommer vi att ha råd med honom? Men spelade Cruseman med honom ifjol bortsett ifrån PP?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 2, 2017 11:46:33 GMT 1
Läser verkligen dina inlägg, bl.a de intressantaste att läsa. Jag tycker vi ska spela som ifjol fullt ut, inte som nu. Jag kan inte se att vi har ngn spelidé denna säsongen, tyvärr. Med spelet vi hade ifjol, var det inte många som åkte hit och tyckte det var roligt. Håller med Molin att vi egentligen bara haft 2 djupdykningar, Brynäs och HV. Tycker iövrigt att killarna kämpar på, men såhär långt har det inte räckt. Tror inte vi är tillräckligt bra, tyvärr. Skarpsvärd tar upp att vi mött HV 3 ggr, Växjö 2 ggr och VF och Skellefteå. Han nämner inte att vi mött våra värsta antagonister Mora och Rögle hemma och tagit 5 p! Är fullt medveten om vad en spets kostar. Mora tog väl in en supporterspelare? Skarpen drömmer om Bergström efter jul, det vore nåt. Om det blir aktuellt, kommer vi att ha råd med honom? Men spelade Cruseman med honom ifjol bortsett ifrån PP? Ja, man undrar ju hur spelschemat är lagt,Hv 3 gånger innan vi ens möter Örebro första gången..? Tror du att Moras supportrar samlade in 1000.000-1.500.000:-?? Det tror inte jag.. Möjligen 100.000:-, resten hade säkert klubben i outnyttjad budget. Kolla vilken trupp ändå Mora har fått ihop, jämfört med vår trupp? Trots mindre pengar.... Jämför man med den trupp vi fick ihop vårt 1:a år i SHL, med Moras nuvarande är det milsvid skillnad. När Rolf och Pelle "lekte" sportchef, förlorade vi låååååångt mer pengar än vi "sparade" in på att inte ersätta Bengtzén. Det får vi lida för än idag. Bergström kan vi glömma, läs Sannys inlägg kring skatteregler. Så där är förmodligen skarpen dåligt påläst. OM Bergström mot all förmodan får gå ifrån KHL, måste han gå till något annat land än Sverige, annars blir han sönderskattad totalt. Nej, nu gäller det att P.Larsson får visa om han har några kontakter eller inte....
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 12:32:20 GMT 1
Jag tror inte heller de samlade in så mycket pengar......
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 12:40:36 GMT 1
Tycker Röglefansen sågar bröderna B, så det ryker om det... Med rätta, skulle inte vilja ha dom hos oss.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 13:28:59 GMT 1
Fortfarande mer chanser än förra säsongen men utdelningen är kanske mer normal denna säsongen. Normal? 5%? Du läser mina inlägg som hinhåle läser bibeln. Skrev inte normal utan MER normal Således är det väl egentligen inte det offensiva spelet det är fel på eller spelet överlag som Sverker och även du är inne på utan något mentalt som saknas. Må vara att vi inte har de vassaste målskyttarna i laget men spelare som tex Guter och Kellman har ju visat att de vet vart nätet sitter på den här nivån också. Man är nere i källaren med självförtroendet vilket gör att avgörande beslut fattas nån tiondel för sent. Där är den största boven. Sen att vi inte är nåt topplag eller har lag för topp 10 må va hänt .
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 15:23:41 GMT 1
Du läser mina inlägg som hinhåle läser bibeln. Skrev inte normal utan MER normal Således är det väl egentligen inte det offensiva spelet det är fel på eller spelet överlag som Sverker och även du är inne på utan något mentalt som saknas. Må vara att vi inte har de vassaste målskyttarna i laget men spelare som tex Guter och Kellman har ju visat att de vet vart nätet sitter på den här nivån också. Man är nere i källaren med självförtroendet vilket gör att avgörande beslut fattas nån tiondel för sent. Där är den största boven. Sen att vi inte är nåt topplag eller har lag för topp 10 må va hänt . Vad är bra i det offensiva spelet. Passningarna? Skapande av målchanser, som jag tycker dyker upp av tillfälligheter? Jag tycker vi skapade mer målchanser på egen hand ifjol och gjorde mål, troligtvis för att vi spelade oss till dom på egen hand. Om det är som du tycker, så finns ju alla chanser att kunna bli topp 10. Gäller väl bara att målen börjar ramla in?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 16:14:48 GMT 1
Sverker, spelar det någon roll hur målchanserna tillkommer? Eller är det så enligt dig att de andra lagen detta året slarvar mycket mer eftersom att denna säsongen så händer allt av tillfälligheter vilket tydligen inte var fallet ifjol? Det kan inte va så att tillfälligheterna uppstår eftersom att KHK i år har en högre press och ger sej själva chansen att vinna pucken något högre upp? Hur målproduktionen ser ut har ju inte med att göra hur chanserna uppkommer heller för den delen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 16:24:43 GMT 1
Är av den uppfattningen att det är lättare att göra mål när man själv spelar sig till lägena. Jag kan ju ha fel.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2017 16:47:54 GMT 1
Personligen tycker jag det offensiva spelet är fullständigt bedrövligt och vi kan inte SPELA oss fram till någonting. 99% av puckarna ska först ner i sarghörnan, där nästan alltid motståndarna hämtar pucken och vänder spelet igen. Passningsspelet är genomuselt och en anledning till att vi inte har något anfallsspel. Varför i hela friden man inte kan passa, när man kunde det ganska bra förra säsongen, begriper jag inte. Och jag ser det inte som ett tecken på att "något satt sig i huvudet", då jag tycker det sett likadant ut sedan match ett...
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 17:03:36 GMT 1
Personligen tycker jag det offensiva spelet är fullständigt bedrövligt och vi kan inte SPELA oss fram till någonting. 99% av puckarna ska först ner i sarghörnan, där nästan alltid motståndarna hämtar pucken och vänder spelet igen. Passningsspelet är genomuselt och en anledning till att vi inte har något anfallsspel. Varför i hela friden man inte kan passa, när man kunde det ganska bra förra säsongen, begriper jag inte. Och jag ser det inte som ett tecken på att "något satt sig i huvudet", då jag tycker det sett likadant ut sedan match ett... Så din analys är alltså att spelarna blivit odugliga över sommaren bara sådär? Offensiva spelet må va dåligt men vi har iaf ett och det skapas riktigt bra lägen, fler än ifjol med enda skillnaden att vi inte är i närheten av den skottprocenten. Hade vi legat på 10-15% i skotten hade vi troligen haft 4-6 poäng mer än vad vi har idag.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 2, 2017 17:06:28 GMT 1
Personligen tycker jag det offensiva spelet är fullständigt bedrövligt och vi kan inte SPELA oss fram till någonting. 99% av puckarna ska först ner i sarghörnan, där nästan alltid motståndarna hämtar pucken och vänder spelet igen. Passningsspelet är genomuselt och en anledning till att vi inte har något anfallsspel. Varför i hela friden man inte kan passa, när man kunde det ganska bra förra säsongen, begriper jag inte. Och jag ser det inte som ett tecken på att "något satt sig i huvudet", då jag tycker det sett likadant ut sedan match ett... Så din analys är alltså att spelarna blivit odugliga över sommaren bara sådär? Offensiva spelet må va dåligt men vi har iaf ett och det skapas riktigt bra lägen, fler än ifjol med enda skillnaden att vi inte är i närheten av den skottprocenten. Hade vi legat på 10-15% i skotten hade vi troligen haft 4-6 poäng mer än vad vi har idag. Om inte Jönsson varit så bra kunde vi haft 4-6 p mindre. När man ska jämföra, kan man inte bara se åt ett håll!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2017 17:39:00 GMT 1
Personligen tycker jag det offensiva spelet är fullständigt bedrövligt och vi kan inte SPELA oss fram till någonting. 99% av puckarna ska först ner i sarghörnan, där nästan alltid motståndarna hämtar pucken och vänder spelet igen. Passningsspelet är genomuselt och en anledning till att vi inte har något anfallsspel. Varför i hela friden man inte kan passa, när man kunde det ganska bra förra säsongen, begriper jag inte. Och jag ser det inte som ett tecken på att "något satt sig i huvudet", då jag tycker det sett likadant ut sedan match ett... Så din analys är alltså att spelarna blivit odugliga över sommaren bara sådär? Offensiva spelet må va dåligt men vi har iaf ett och det skapas riktigt bra lägen, fler än ifjol med enda skillnaden att vi inte är i närheten av den skottprocenten. Hade vi legat på 10-15% i skotten hade vi troligen haft 4-6 poäng mer än vad vi har idag. Analysen är just att jag inte begriper hur allt plötsligt kan gå så långsamt och med dålig precision. Vi var kända för att vända spelet blixtsnabbt och med bra passningar skapa bra lägen och mål. Nu skapar vi istället lägen på chans, som sverker säger. helt ostrukturerat. Skulle verkligen vilja höra Molin beskriva taktiken...
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 19:47:03 GMT 1
Sverker, Ja Jönsson är lysande och har räddat några poäng. Men han var bra ifjol också och det var ju mål per skott också vilket det inte är denna säsongen så en jämförelse där ligger nog närmre..allra helst när vi diskuterar målfabrikation.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 2, 2017 19:49:03 GMT 1
Så din analys är alltså att spelarna blivit odugliga över sommaren bara sådär? Offensiva spelet må va dåligt men vi har iaf ett och det skapas riktigt bra lägen, fler än ifjol med enda skillnaden att vi inte är i närheten av den skottprocenten. Hade vi legat på 10-15% i skotten hade vi troligen haft 4-6 poäng mer än vad vi har idag. Analysen är just att jag inte begriper hur allt plötsligt kan gå så långsamt och med dålig precision. Vi var kända för att vända spelet blixtsnabbt och med bra passningar skapa bra lägen och mål. Nu skapar vi istället lägen på chans, som sverker säger. helt ostrukturerat. Skulle verkligen vilja höra Molin beskriva taktiken... Det tog 20-25 omgångar och så var de spelet sönderläst..är det något att sträva efter? 11 förluster i rad du vet..
|
|
|
Post by Sverker on Nov 7, 2017 17:19:31 GMT 1
Ser att spelare och tränare sparkas i strid ström både här och ute i Europa inför landslagsuppehållet. Vad gör vi mer än att låna ut Aronsson? Har Molin infriat förväntningarna? Målet var väl topp 10? Vi kan iofs nå dit ännu, men jag är mycket tveksam. Håller alla spelare SHL klass? Där tycker inte jag, speciellt inte på fw sidan. Kan vi exempelvis inte låna ut 49, 19 och 18 och ta in lika bra eller bättre fws från HA? Bara en fundering.
Är det vår ekonomi som styr att inget händer? Det tror jag.
Kan inte Nordic Bet sponsra klubben? Vår klubbchef ordnade ju sponsring till BlackBugs!!!!!!! Hur sköts vår förening egentligen?
När det gäller Molin är min åsikt att han inte kan trolla med det material vi har, så att sparka honom vore ingen mening. Däremot tycker jag han kan bli mer ödmjuk efter förluster!
Nästa hemmamatch är mot Växjo som tur är, eftersom vi möter Italien i fotboll samma kväll.
|
|