|
Post by khkkrille on Nov 7, 2017 21:02:09 GMT 1
Som du säger, allt hänger ihop med ekonomin..vi är rejält bakbundna pga det. Om vi är kvar nästa säsong så hoppas jag att alla extra pengar läggs på truppen och att man ev kan spara nån/några miljoner så man kan laborera senare på säsongen.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 7, 2017 22:22:17 GMT 1
Många "experter" har varnat för att lägga dom extra slantarna på spelarna...... För khk:s del känns det som att ev extrapengar behövs på både trupp och organisation.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 8, 2017 12:10:01 GMT 1
Många "experter" har varnat för att lägga dom extra slantarna på spelarna...... För khk:s del känns det som att ev extrapengar behövs på både trupp och organisation. Vad har experterna för anledning till de?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 8, 2017 13:38:11 GMT 1
Att man i slutänden drar på sig orimliga lönekostnader på spelartruppen , när det är en hel del annat som bör förbättras i många klubbar. Bättre förutsättningar för Juniorer och damer. Mer utbildat folk i föreningarna osv. Har löst/hört det ganska många gånger. Rätt eller fel? ingen aning.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 8, 2017 13:48:10 GMT 1
Såg idag att Italen - Sverige är på måndag, bra för oss.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 8, 2017 20:50:54 GMT 1
Att man i slutänden drar på sig orimliga lönekostnader på spelartruppen , när det är en hel del annat som bör förbättras i många klubbar. Bättre förutsättningar för Juniorer och damer. Mer utbildat folk i föreningarna osv. Har löst/hört det ganska många gånger. Rätt eller fel? ingen aning. I läget vi är i vore de ju urbota idiotiskt att ta av de pengarna och ge till damerna..då kan vi lika gärna ställa oss på senorenbron och strö dem i havet, de kommer ge lika mycket avkastning.
|
|
|
Post by time on Nov 14, 2017 12:00:35 GMT 1
KHK saknar ekonomiska resurser för att förstärka truppen.
Har nog fullt upp med att klara licensen för fortsatt SHL-spel.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 14, 2017 19:40:56 GMT 1
KHK saknar ekonomiska resurser för att förstärka truppen. Har nog fullt upp med att klara licensen för fortsatt SHL-spel. No shit Sherlock
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 13:32:14 GMT 1
Men lite tragiskt att se personer i Karlskrona sitta hemma o se matcher i NKT på TVn o samtidigt gnälla över att det är glest på läktarna. Då har man lite otur när man tänker ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 15, 2017 13:58:44 GMT 1
haha...jo verkligen....
|
|
|
Post by Sverker on Nov 15, 2017 15:05:11 GMT 1
Misstänker att time och MrC tänker på mig. Kan bara säga att jag inte gnällt på publiksiffrorna, utan bara konstaterat hur det varit. Skillnad på gnälla och konstatera.
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 15:48:39 GMT 1
Misstänker att time och MrC tänker på mig. Kan bara säga att jag inte gnällt på publiksiffrorna, utan bara konstaterat hur det varit. Skillnad på gnälla och konstatera. Nej syftade på en del som skriver på FB.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 15, 2017 15:48:45 GMT 1
Jävligt trist att ett TV-bolag ska förstöra för hallarna... Och fantastiskt att dårarna i SHL tvingar alla att ha hallar för 5000, samtidigt som de säljer ut produkten till folk som stannar hemma. Många ggr bevisats att de inte har många hjärnceller...
|
|
|
Post by Sverker on Nov 15, 2017 16:55:21 GMT 1
Än mer trist är att de har stora spelbolag som sponsorer och att vikten av att sälja alkohol på arenorna är så stor. Finns tyvärr många som är beroende av båda dessa ting.
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 17:08:54 GMT 1
Jävligt trist att ett TV-bolag ska förstöra för hallarna... Och fantastiskt att dårarna i SHL tvingar alla att ha hallar för 5000, samtidigt som de säljer ut produkten till folk som stannar hemma. Många ggr bevisats att de inte har många hjärnceller... Appropå det. Hur långt har Mora kommit i utbyggnaden av arenan?
|
|