|
Post by qALLAHAN on Nov 14, 2017 21:25:03 GMT 1
Detta är uselt, även om det var Växjö vi mötte! Leder med 4-1 efter halva matchen, då ska man inte förlora! När Molin i C-More säger att killarna ville göra ett femte mål!?!?!? Han är väl hans sak och styra upp spelet, så man BARA tänker defensivt! Eller är hans roliga offensiva spel roligare? Uselt är bara förnamnet. Laget har blivit rena sållet...vi kan inte anfalla OCH försvara. Det är tydligt. Alltså är kvalet logiskt redan klart
|
|
|
Post by Sverker on Nov 14, 2017 21:43:36 GMT 1
Skrev när vi mötte RBK hemma att det var vi två som skulle hamna på de 2 sista platserna, det har förstärkts! Nu MÅSTE vi slå Mora, annars är det helt kört.
|
|
|
Post by noll1 on Nov 14, 2017 22:04:04 GMT 1
Jag är mest förbannad faktiskt. Visst är växjö bra och vi strular till det i försvaret ibland och de får skitmål inför men de får några skitmål. Men om ett målvaktsbyte tar så lång tid som idag så är det delaying the game. Om man blir nerriven och är fri så är det straff. Om man tar pucken innan som 7e man på isen är det utvisning. Målet man ringde på har jag sett liknande som gått åt bägge håll, självklart väljer de växjös håll i detta läget.
Visst är växjö fantastiskt bra men de får också hjälp med att beslut tippar över till deras fördel.
Men som sagt, jag är väldigt förbannad just nu.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 14, 2017 22:34:18 GMT 1
Vem blev nedriven? Det gapades mycket efter straff efter Guter blev slashad på sitt friläge. Men han genomförde avslutet. Absolut ingen solklar straff i min bok. (Om det är den situationen du tänkte på). Jag va helt säker på att målet skulle godkännas. Han stör ju inte Jönsson.
|
|
|
Post by chriande on Nov 14, 2017 22:44:53 GMT 1
Detta är uselt, även om det var Växjö vi mötte! Leder med 4-1 efter halva matchen, då ska man inte förlora! När Molin i C-More säger att killarna ville göra ett femte mål!?!?!? Han är väl hans sak och styra upp spelet, så man BARA tänker defensivt! Eller är hans roliga offensiva spel roligare? Uselt är bara förnamnet. Laget har blivit rena sållet...vi kan inte anfalla OCH försvara. Det är tydligt. Alltså är kvalet logiskt redan klart Växjö har klasspelare rakt igenom alla femmorna. Kanske 3-5 spelare från KHK kunde vara intressanta för något annat lag i SHL. Som jag påpekade i ett tidigare inlägg så måste man se till att förstärka inkomsterna rejält till minst 2 klasspelare, annars ser vi nog slutet på SHL-äventyret.
|
|
|
Post by noll1 on Nov 14, 2017 23:04:28 GMT 1
Vem blev nedriven? Det gapades mycket efter straff efter Guter blev slashad på sitt friläge. Men han genomförde avslutet. Absolut ingen solklar straff i min bok. (Om det är den situationen du tänkte på). Jag va helt säker på att målet skulle godkännas. Han stör ju inte Jönsson. Helt rätt att det var den situationen, och du har säkert rätt. Men inga insändare hade skrivits om det hade blivit straff dömd heller. Som sagt är jag riktigt förbannad ännu men min känsla är att nivån favoriserade Växjö. Kan dock inte säga annat än att om man leder med 4-1 så bör man kunna få poäng med sig. Äsch, jag bara skriver av mig lite frustration.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 14, 2017 23:52:10 GMT 1
Kanske, kanske inte..de får vi aldrig veta. Vad tror du? Jag tror att en förändring hade blivit ett måste i vilket fall men att de kan ha kommit senare utan skadorna
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 14, 2017 23:55:12 GMT 1
Skrev när vi mötte RBK hemma att det var vi två som skulle hamna på de 2 sista platserna, det har förstärkts! Nu MÅSTE vi slå Mora, annars är det helt kört. Med 33 omgångar kvar? Jag säger inte att du inte kommer få rätt i slutändan men en förlust i match nr 19 av 52 gör inte att de är kört.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 14, 2017 23:59:33 GMT 1
Uselt är bara förnamnet. Laget har blivit rena sållet...vi kan inte anfalla OCH försvara. Det är tydligt. Alltså är kvalet logiskt redan klart Växjö har klasspelare rakt igenom alla femmorna. Kanske 3-5 spelare från KHK kunde vara intressanta för något annat lag i SHL. Som jag påpekade i ett tidigare inlägg så måste man se till att förstärka inkomsterna rejält till minst 2 klasspelare, annars ser vi nog slutet på SHL-äventyret. Skulle tippa på att de flesta spelarna är intressanta för andra SHLlag. Det flesta besitter potential och utvecklingsförmåga. Så om vi inte får in två klasspelare så är de godnatt? Är läget sämre än första säsongen i SHL?
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 9:25:40 GMT 1
Skrev när vi mötte RBK hemma att det var vi två som skulle hamna på de 2 sista platserna, det har förstärkts! Nu MÅSTE vi slå Mora, annars är det helt kört. Med 33 omgångar kvar? Jag säger inte att du inte kommer få rätt i slutändan men en förlust i match nr 19 av 52 gör inte att de är kört. Håller med.
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 9:31:46 GMT 1
Uselt är bara förnamnet. Laget har blivit rena sållet...vi kan inte anfalla OCH försvara. Det är tydligt. Alltså är kvalet logiskt redan klart Växjö har klasspelare rakt igenom alla femmorna. Kanske 3-5 spelare från KHK kunde vara intressanta för något annat lag i SHL. Som jag påpekade i ett tidigare inlägg så måste man se till att förstärka inkomsterna rejält till minst 2 klasspelare, annars ser vi nog slutet på SHL-äventyret. Då krävs det nog att " Sverker-supportrarna" orkar resa sig från TV-soffan o bidra ekonomiskt på plats.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 15, 2017 9:44:52 GMT 1
Växjö har klasspelare rakt igenom alla femmorna. Kanske 3-5 spelare från KHK kunde vara intressanta för något annat lag i SHL. Som jag påpekade i ett tidigare inlägg så måste man se till att förstärka inkomsterna rejält till minst 2 klasspelare, annars ser vi nog slutet på SHL-äventyret. Då krävs det nog att " Sverker-supportrarna" orkar resa sig från TV-soffan o bidra ekonomiskt på plats. Fast störst inverkan är nog att KHK återfår förtroendet hur man skall sköta föreningen. Att man någon gång får höra att ekonomin är i balans. Inte att det bara är kris och att man behöver pengar. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det har kostat något oerhört att fel människor har kört ekonomi och organisation i botten. Att så få medlemmar/supporters inte orkat bry sig, har gjort att dessa människor fått fortsätta alldeles för länge.Sitter det i väggarna, behövs det stora ansträngningar ifrån många håll, för att komma på rätt väg igen. Jag undrar om det inte gått för långt? Jag hoppas dock innerligt att så inte är fallet....
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2017 10:32:08 GMT 1
Då krävs det nog att " Sverker-supportrarna" orkar resa sig från TV-soffan o bidra ekonomiskt på plats. Fast störst inverkan är nog att KHK återfår förtroendet hur man skall sköta föreningen. Att man någon gång får höra att ekonomin är i balans. Inte att det bara är kris och att man behöver pengar. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det har kostat något oerhört att fel människor har kört ekonomi och organisation i botten. Att så få medlemmar/supporters inte orkat bry sig, har gjort att dessa människor fått fortsätta alldeles för länge.Sitter det i väggarna, behövs det stora ansträngningar ifrån många håll, för att komma på rätt väg igen. Jag undrar om det inte gått för långt? Jag hoppas dock innerligt att så inte är fallet.... Jovisst. Men chansen att få höra att ekonomin är i balans hade ju ökat väldigt mycket om låt säga i snitt 500 fler av "Sverker-supportrarna" lyft från TV-soffan. Det blir ju liksom en negativ spiral. Tyvärr har jag heller inte hört nåt om att det finns sponsorer som vill finansiera en tillspetsning av truppen. Personligen hade jag gärna gått in med en summa (som privatperson) under förutsättning att ett stort antal gjorde likadant så att det fick någon effekt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 15, 2017 11:27:31 GMT 1
Fast störst inverkan är nog att KHK återfår förtroendet hur man skall sköta föreningen. Att man någon gång får höra att ekonomin är i balans. Inte att det bara är kris och att man behöver pengar. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det har kostat något oerhört att fel människor har kört ekonomi och organisation i botten. Att så få medlemmar/supporters inte orkat bry sig, har gjort att dessa människor fått fortsätta alldeles för länge.Sitter det i väggarna, behövs det stora ansträngningar ifrån många håll, för att komma på rätt väg igen. Jag undrar om det inte gått för långt? Jag hoppas dock innerligt att så inte är fallet.... Jovisst. Men chansen att få höra att ekonomin är i balans hade ju ökat väldigt mycket om låt säga i snitt 500 fler av "Sverker-supportrarna" lyft från TV-soffan. Det blir ju liksom en negativ spiral. Tyvärr har jag heller inte hört nåt om att det finns sponsorer som vill finansiera en tillspetsning av truppen. Personligen hade jag gärna gått in med en summa (som privatperson) under förutsättning att ett stort antal gjorde likadant så att det fick någon effekt. I grund och botten vill ju supporters se sitt lag vinna, och där har vi uppenbarligen en bit kvar. På det sätt man tappade igår, gör säkert att några hundra mindre lägger ytterligare än lördag kväll för att se en förlust... Bara det faktumet att man lagt nästan alla matcher sent lördag kväll, så att man inte kan planera något annat är ju helt förkastligt. ALLA jag pratat med tycker likadant, nämligen att om matcherna ligger på em, hinner man göra annat också. Men tydligen har KHK lagt önskemål om att bara ha sena kvällsmatcher, vilket för mig är obegripligt. Naturligtvis gör det skillnad om många kommer, men att få sponsorer eller andra igen att komma med mer pengar känns avlägset. Ett klassförvärv kostar miljoner, och vi kanske behöver fler än en? Jag ställer också upp privat under förutsättning att många andra gör det, men då behövs det 1000-tals personer för att få ihop miljonbelopp. Det känns avlägset. Tyvärr känns KHK som ett stort svart hål, där pengar år efter år bara försvinner i tomma intet. Ska inte vi, om man titta på nuvarande trupp, ha pengar över??? Mora, som har många, många miljoner mindre än oss, har ju lyckats få en slagkraftigare trupp på banan??
|
|
|
Post by Sverker on Nov 15, 2017 12:00:42 GMT 1
Skrev när vi mötte RBK hemma att det var vi två som skulle hamna på de 2 sista platserna, det har förstärkts! Nu MÅSTE vi slå Mora, annars är det helt kört. Med 33 omgångar kvar? Jag säger inte att du inte kommer få rätt i slutändan men en förlust i match nr 19 av 52 gör inte att de är kört. Jag gjorde den bedömningen då för att jag inte under de 19 omg sett ngt sämre lag (såg ej Mora). Tycker ff att vi, Rögle och Örebro är sämsta lagen. Örebro kan tydligen slå alla lag, vilket vi också ska kunna enl Molin, där är jag mer tveksam.
|
|