|
Post by time on Nov 18, 2017 10:02:15 GMT 1
Visst har ekonomin missköts å det grövsta, egentligen redan från Div1-tiden med ambitionen att tillfredsställa den "Kräsna" publiken för att avancera i seriesystemet. Man lyckades med avancemanget men tappade ekonomin och förtroendet både från en hel del supportrar och sponsorer. KHK har ju under åren ersatt några av de som haft ett stort ansvar för detta. Om vi vill ha Elithockey i Karlskrona måste vi lägga detta bakom oss. Nuvarande VDn har som jag ser på det verkligen försökt att återskapa något av förtroendet genom att vidta vissa åtgärder, nu måste all fokus ligga på intäktssidan, marknadsavd behöver nog reformeras från grunden med nya strategier och idéer, det är SHL nu inte DIV1. Sedan div 1 tiden har KHK kraftigt överbetalt spelare, det är ju fakta. Vår budget för att ta steget till HA, låg på samma nivå som Mora tog sig till SHL. Skillnaden mellan HA och SHL är ju enorm... Lägga bakom oss låter ju bra, men då krävs ju att klubben gör annorlunda och verkligen städar ibland dem som inte håller måttet eller sitter på för höga löner i förhållande till vad man presterar.Har KHK verkligen gjort det? Time och jag har ju haft några diskussioner om det. Jag tycker också att Charlotte verkar lovande, men än så länge har ingen sett något positivt resultat. Kanske för kort tid för att jämföra? Men som du själv säger, tiden är viktig just nu. Däremot håller jag till 100% med om marknadssidan, men vad har Charlotte gjort där? När det gäller Mora är det en sanning med modifikation. Enligt Moras klubbchef i en intervju under förra säsongen så har Mora låga grundlöner. Man lade pengarna på Bomusar istället.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 21, 2017 12:51:07 GMT 1
Sedan div 1 tiden har KHK kraftigt överbetalt spelare, det är ju fakta. Vår budget för att ta steget till HA, låg på samma nivå som Mora tog sig till SHL. Skillnaden mellan HA och SHL är ju enorm... Lägga bakom oss låter ju bra, men då krävs ju att klubben gör annorlunda och verkligen städar ibland dem som inte håller måttet eller sitter på för höga löner i förhållande till vad man presterar.Har KHK verkligen gjort det? Time och jag har ju haft några diskussioner om det. Jag tycker också att Charlotte verkar lovande, men än så länge har ingen sett något positivt resultat. Kanske för kort tid för att jämföra? Men som du själv säger, tiden är viktig just nu. Däremot håller jag till 100% med om marknadssidan, men vad har Charlotte gjort där? När det gäller Mora är det en sanning med modifikation. Enligt Moras klubbchef i en intervju under förra säsongen så har Mora låga grundlöner. Man lade pengarna på Bomusar istället. Nu gör du nog en tankevurpa här Time. Vi pratar om total lönebudget. Då spelar det väl ingen roll om allt är fast lön, eller fast+rörlig lön. Allt skall ändå rymmas i en lönebudget. Konstigt att du aldrig kommenterar faktumet att vi sedan länge inte fått ut Hockey/Krona på ett bra sätt?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 21, 2017 13:06:17 GMT 1
Sedan div 1 tiden har KHK kraftigt överbetalt spelare, det är ju fakta. Vår budget för att ta steget till HA, låg på samma nivå som Mora tog sig till SHL. Skillnaden mellan HA och SHL är ju enorm... Lägga bakom oss låter ju bra, men då krävs ju att klubben gör annorlunda och verkligen städar ibland dem som inte håller måttet eller sitter på för höga löner i förhållande till vad man presterar.Har KHK verkligen gjort det? Time och jag har ju haft några diskussioner om det. Jag tycker också att Charlotte verkar lovande, men än så länge har ingen sett något positivt resultat. Kanske för kort tid för att jämföra? Men som du själv säger, tiden är viktig just nu. Däremot håller jag till 100% med om marknadssidan, men vad har Charlotte gjort där? Men du har ju lovordat Bengtzen o Sundlöv. Får inte ihop detta riktigt. Men jag kanske missförtår? Bengtzén absolut, men han satte bara 2 trupper. Sundlöv är ok, men inte mer. Men dessa herrar räknar jag ihop 4-5 säsonger, av cirka 11 säsonger. Du tänkte inte på resterande huvuddel? tycker du att KHK har fått ut bra Hockey/Krona de resterande säsongerna?
|
|
|
Post by time on Nov 21, 2017 14:45:13 GMT 1
När det gäller Mora är det en sanning med modifikation. Enligt Moras klubbchef i en intervju under förra säsongen så har Mora låga grundlöner. Man lade pengarna på Bomusar istället. Nu gör du nog en tankevurpa här Time. Vi pratar om total lönebudget. Då spelar det väl ingen roll om allt är fast lön, eller fast+rörlig lön. Allt skall ändå rymmas i en lönebudget. Konstigt att du aldrig kommenterar faktumet att vi sedan länge inte fått ut Hockey/Krona på ett bra sätt? Du känner tydligen till Moras budget bättre än Moras klubbchef. Nej bonusarna var inte inkluderade i lönebudgeten. Det var en STOR summa som betalades ut enbart om Mora gick upp i SHL då man visste att man då skulle få nya stora intäkter. Det var i alla fall vad Moras KC sa... Men som sagt du vet ju allt bäst som vanligt som vanligt och har aldrig fel .... Lite trist att diskutera med folk med sådan von oben attityd som du har i forumet. (aldrig upplevt dig så IRL)
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 21, 2017 16:49:38 GMT 1
Nu gör du nog en tankevurpa här Time. Vi pratar om total lönebudget. Då spelar det väl ingen roll om allt är fast lön, eller fast+rörlig lön. Allt skall ändå rymmas i en lönebudget. Konstigt att du aldrig kommenterar faktumet att vi sedan länge inte fått ut Hockey/Krona på ett bra sätt? Du känner tydligen till Moras budget bättre än Moras klubbchef. Nej bonusarna var inte inkluderade i lönebudgeten. Det var en STOR summa som betalades ut enbart om Mora gick upp i SHL då man visste att man då skulle få nya stora intäkter. Det var i alla fall vad Moras KC sa... Men som sagt du vet ju allt bäst som vanligt som vanligt och har aldrig fel .... Lite trist att diskutera med folk med sådan von oben attityd som du har i forumet. (aldrig upplevt dig så IRL) Mina siffror har jag hämtat offentligt, så du får jättegärna visa dessa bonusar? Gärna också hur stor summa det handlar om, du tycks ju veta..??.. Alla lag har bonusar vid ev SHL uppgång, så även vi. Men du kan ju inte värva en bra trupp med enbart lön vid uppgång, så funkar det ju inte och det vet du med. Like wise, du har ju aldrig fel Time. Samt är väldigt ofta ute med dina pekpinnar. Sedan att du alltid måste försvara allt KHK gör, aldrig riktar någon riktig kritik, hur illa det än går. Det gör ju att dina inlägg kanske inte alltid tas på allvar. Vilket är synd, då du ofta har bra synpunkter i överigt. Konstigt, upplever också dig trevligare IRL...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 27, 2017 11:25:59 GMT 1
Men du har ju lovordat Bengtzen o Sundlöv. Får inte ihop detta riktigt. Men jag kanske missförtår? Bengtzén absolut, men han satte bara 2 trupper. Sundlöv är ok, men inte mer. Men dessa herrar räknar jag ihop 4-5 säsonger, av cirka 11 säsonger. Du tänkte inte på resterande huvuddel? tycker du att KHK har fått ut bra Hockey/Krona de resterande säsongerna? Jag tar tillbaka att Sundlöv är ok! Ett långtidskontrakt på en efter det, iskall Cruseman (hur kan man sjunka igenom så?). Samt Karlskrona hockeyns genom tiderna sämsta värvning hockey/krona, Marcus Paulsson gör att betyget är underkänt. Har Sundlöv hittat något nyförvärv som faktiskt presterat bättre än förväntat? Honken var ju bra, men det visste man sedan tidigare. Dessutom kostade han därefter.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 27, 2017 13:37:18 GMT 1
Printz har presterat bättre än vad jag förväntade mig, även Jönsson. Hur man kunde skriva 3 år med 49 var för mig en gåta. Ok att han gjorde några PP mål ifjol, men han har ju inte ett uns ishockey i sig.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 27, 2017 14:04:00 GMT 1
Printz har presterat bättre än vad jag förväntade mig, även Jönsson. Hur man kunde skriva 3 år med 49 var för mig en gåta. Ok att han gjorde några PP mål ifjol, men han har ju inte ett uns ishockey i sig. Printz håller jag med dig om, speciellt i år. Sedan är han en av få där man inte har en susning vad han ligger lönemässigt. Förmodligen ganska lågt, och då är han ok. Tycker du Paulsson levererar då??
|
|
|
Post by Sverker on Nov 27, 2017 14:09:10 GMT 1
När det gäller Paulsson, så tycker jag nog han skulle kunna utföra mer, men inte lätt för honom med de medspelare han har. Tycker nog ändå han, Kellman, Rhodin och Komarek är våra bästa forwards.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 27, 2017 16:05:26 GMT 1
När det gäller Paulsson, så tycker jag nog han skulle kunna utföra mer, men inte lätt för honom med de medspelare han har. Tycker nog ändå han, Kellman, Rhodin och Komarek är våra bästa forwards. Värd 200-270.000:- / månaden? Alla spelares prestationer måste ju ses i förhållande till lön. Paulsson har överlägset mest i lön, kanske i min bok ligger han 10-12:a totalt i lagets hierarki. Mao totalsämst hockey/krona!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 27, 2017 16:21:57 GMT 1
Medspelare? Är det de som gör att han missat 25 jättelägen framför mål? Jag ser teknik i honom, men noll hjärta! Och det är väl här problemet är framför mål också. Noll killerinstinkt. Fruktansvärt irriterad på honom. Är väl inte så svårt att vara bästa spelare i detta lag. Det säger ju inte så mycket. Några har ju nästan betalt som de bästa i hela SHL...eller? Det är väl det de ska visa och inte att de är bättre än spelare som borde spela allsvenskan
Sundlöv gjorde ett katastofarbete och laget har blivit sämre i st f bättre. INGA lyckade spelare från allsvenskan och Murphys nedåtkurva i Växjö, sluttar allt brantare.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 27, 2017 16:29:44 GMT 1
Vad han är/var värd när han värvades hit bestämde väl marknaden? Att han sen inte levererat för dessa pengar, är en annan sak. Tycker iaf han och Kellman är våra överlägset bästa forwards. De kan iaf göra ngt med pucken och de försöker. Jag ser hellre den typen av spelare än ex Larsson, Söder som bara slänger ner pucken i zon.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 28, 2017 8:40:18 GMT 1
Vad han är/var värd när han värvades hit bestämde väl marknaden? Att han sen inte levererat för dessa pengar, är en annan sak. Tycker iaf han och Kellman är våra överlägset bästa forwards. De kan iaf göra ngt med pucken och de försöker. Jag ser hellre den typen av spelare än ex Larsson, Söder som bara slänger ner pucken i zon. Bestämmer inte alltid marknaden, men betyder det att allt blir rättvist då? Mörkade Paulsson sina återkommande skador förra året? Hade Sundlöv gjort värvningen då? Det är väl frågan om Paulsson levererar som diskussionen gäller? Eller tycker du att alla spelare som inte levererar efter att ha förhandlat monsterlöner, är "untouchable"? Man skall bara acceptera usla prestationer och fortsätta betala ut monsterlöner? Jag bryr mig, jag tycker inte det är ok någonstans. Precis som i det privata näringslivet, har personer som har monsterlöner också ett betydligt större ansvar att leverera efter sin lön. Om ett företag underpresterar är ju inte första åtgärden att sparka lokalvårdaren, utan VD:n om man inte når uppsatta mål och ligger helt fel i sina prestationer. Men du tycker kanske tvärtom?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 28, 2017 8:47:44 GMT 1
Tycker iaf han och Kellman är våra överlägset bästa forwards. De kan iaf göra ngt med pucken och de försöker. Jag ser hellre den typen av spelare än ex Larsson, Söder som bara slänger ner pucken i zon. Kellman är en person som i varje fall försöker och visar både på och utanför rinken, rätt attityd. Paulsson gör det inte. Jag trodde du kunde hockey Sverker, för då skulle du veta att ett lag behöver många spelartyper för att bli effektivt Trots att Larsson bara slänger ner puckar i anfallszon, gjorde han mer poäng och var mer produktiv framåt än stjärnan Paulsson under fjolårssäsongen. Förmodligen till en 1/3 av lönen dessutom. Då har jag inte ens tagit hänsyn till arbete bakåt, för det vet knappt Paulsson vad det innebär...
|
|
|
Post by Sverker on Nov 28, 2017 11:53:27 GMT 1
Hoppas det framgått för dig att jag också tycker han kunde prestera bättre. Oavsett det så tycker jag han och Kellman är våra bästa fw. Vet att det behövs olika spelartyper, jag ser hellre såna som de nämnda än ex Larsson och Söder. Bra av Larsson att göra 4 p mer än Paulsson på de 13 matcher mer han spelade.
|
|