|
Post by Zäta on Nov 14, 2017 21:47:59 GMT 1
Alla matcher är värda tre poäng. Men detta vill jag påstå är viktigaste matchen hittills denna säsongen. Mora krossade Rögle borta sist.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 15, 2017 18:34:12 GMT 1
En av årets viktigaste matcher! Vinst med 5-2!
|
|
|
Mora-KHK
Nov 16, 2017 8:45:03 GMT 1
via mobile
Post by matse on Nov 16, 2017 8:45:03 GMT 1
Årets andra"kvalmatch" mot Mora. Tycker de bjöd på hårt motstånd senast, och de blir garanterat svåra att tampas med i kväll. Vi har uselt facit på bortaplan, men det känns som målskyttet lossnat lite. Vi kommer garanterat bjudas på chanser, och kan vi ta vara på dem så går det vägen.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2017 10:06:55 GMT 1
En av årets viktigaste matcher! Vinst med 5-2! Med all respekt. Men eftersom du "alltid" tippar vinst känns de inte seriösa. Men du får gärna ha rätt. Hur som helst tror jag det är en fördel att vi slår ur underläge.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2017 10:11:57 GMT 1
Årets andra"kvalmatch" mot Mora. Tycker de bjöd på hårt motstånd senast, och de blir garanterat svåra att tampas med i kväll. Vi har uselt facit på bortaplan, men det känns som målskyttet lossnat lite. Vi kommer garanterat bjudas på chanser, och kan vi ta vara på dem så går det vägen. Ja Mora lär föra spelet. Gäller att få till defensiven igen om det ska gå vägen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2017 10:45:26 GMT 1
Målvaktsbyte?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 16, 2017 10:48:40 GMT 1
Jag tror på ett målvaktsbyte ikväll. Jag hade önskat att KHK kunde vara spelförande mot en nykomling men jag tror det knappast.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2017 10:48:45 GMT 1
Tycker jag såvida inte Henrik är under isen på träningarna.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 10:49:47 GMT 1
Förhoppningsvis. Personligen tycker jag man gjorde fel som inte lät Lundberg stå mot Växjö, bättre att ha en fräsch Johannes idag.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 11:31:09 GMT 1
En av årets viktigaste matcher! Vinst med 5-2! Med all respekt. Men eftersom du "alltid" tippar vinst känns de inte seriösa. Men du får gärna ha rätt. Hur som helst tror jag det är en fördel att vi slår ur underläge. Det minsta man kan göra är väl iaf att tro på sitt lag, eller?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 16, 2017 12:33:26 GMT 1
Jag hoppas verkligen att Jonsson får spela ikväll. Sprider bra energi på banan ser det ut som. Tycker att han tillför hästlängder mer än tex #18 som numera endast kan slå pucken på ena sidan och gå på den andra.
|
|
|
Post by noll1 on Nov 16, 2017 15:04:09 GMT 1
Förhoppningsvis. Personligen tycker jag man gjorde fel som inte lät Lundberg stå mot Växjö, bättre att ha en fräsch Johannes idag. Håller med helt.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2017 15:33:18 GMT 1
Förhoppningsvis. Personligen tycker jag man gjorde fel som inte lät Lundberg stå mot Växjö, bättre att ha en fräsch Johannes idag. Håller med helt. Jag också. Men jag ser iofs inga träningar.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 15:47:05 GMT 1
Oavsett om man ser träningar eller ej, så måste Johannes avlastas tycker jag. Jag tycker han kan få vila i matcher där poäng endast är bonus och koncentrera sig på våra viktiga matcher. Tycker inte Växjö är viktiga matcher för oss, trots att Molin tror att vi kan slå alla lag i serien. Risken är väl att vi måste ta hit Honken efter jul och dra på oss kostnader som vi inte har råd med om vi inte låter Lundberg får stå emellanåt.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 17:07:58 GMT 1
Lundberg i mål. Hoppas han lyckas! Kolan och Henke borta. Vad har hänt med Kolan? Sjuk har man sagt. Sjuk i över 2 veckor? ?? Inte bra att ha honom borta! Varför ha JJ som trettonde fw och låta Cruseman spela? Där fattar jag inte mycket. Nu blir det väl så att han avgör denna matchen och vi blir alla glada.
|
|