|
Post by Zäta on Apr 19, 2018 7:55:14 GMT 1
Känns positivt...med en reservation...LÅNHELVETE!? Är det ett garanterat helsäsongslån? Inga lån är väl garanterade? Klart att det kan vara tanken från början. Att låna ut en kille på tillväxt osv osv. Även Frölunda kan drabbas utav skador, landslagsuppehåll osv. Samtidigt är det väl en förening med fler junisar som kan plockas upp. Men dom har kallat hem folk från oss tidigare.......
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 19, 2018 14:31:23 GMT 1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 19, 2018 14:39:00 GMT 1
Det känns tråkigt att läsa hur många spelare som vill lämna. Har vi hört någon gå ut och säga att denne vill ta ansvar och stanna kvar med revansch i sikte?
Sedan har allas focus splittrats tycker jag. Nu tycks vi vara nöjda med att någon ÖVERHUVUDTAGET vill spela här? Så illa kan det väl omöjligt vara?
Vi kommer ifrån SHL, 3 raka säsonger. Någon stjärnglans finns väl om man jämför oss tex Almtuna, Bofors osv Att vi inte når upp till Leksands, AIK:s stjärnglans kan jag förstå, men ändå....
Eller har all misskötsel spridits sig och vi har ett så taskigt rykte...?...
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2018 17:34:39 GMT 1
Tror och hoppas Jönsson blir kvar, ser ut som de flesta SHL lag har målvakterna klara. Sen tror jag inte vi har den attraktionskraften längre, som vi haft innan i div 1 och HA, tyvärr. I SHL har vi inte haft det. Misstänker att spelare pratar med varandra och då är vi väl inte nåt man litar på. Frågan nu är om vi kan få ihop ett lag som iaf klarar oss kvar i HA! Lönerna kommer att minska med ca 30 %, svårt att se ngn stanna kvar om lönen sänks så mycket och det är spelarna som kan klara sig i SHL som drar. Förståeligt enligt mig. Pengar styr, tråkigt men sant!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2018 18:10:15 GMT 1
Det som förvånar mig mest är att NU ska Molin helt plötsligt få ett lag som ska spela offensivt!?!? Han var med och byggde laget denna säsong med Sundlöv och det skulle bli en "offensivare, roligare" hockey än säsongen innan.
Vad hände? Vi var mycket sämre bakåt och offensiven såg jag inte mycket av, även om nån här tyckte att vi verkligen spelade en jättebra offensiv hockey borta mot Örebro och vann. Spelarna som intervjuades i TV, tyckte det samma. Vart tog det spelet vägen sen? Hur länge blir Molin kvar? Att göra sig av med honom nu, går inte ekonomiskt, det förstår jag också.
Måste vara Miettinens förtjänst att Linus är kvar, för honom har Molin nästan förstört! Han borde varit ordinarie hos förra säsongen!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2018 11:34:16 GMT 1
Truppen nu
Mv M1 M2 M3
Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4 B5 B6 B7 B8
Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6 F7 F8 F9: F10 F11 F12 F13 F14 F15
|
|
|
Post by Zäta on Apr 25, 2018 13:38:19 GMT 1
Spontant utan att veta speciellt mycket om så många av spelarna känns Linus Karlsson som den mest spännande spelaren, i viss mån Miketinac. Nästa namn hoppas jag har mer tyngd. Gärna en målvakt.
|
|
|
Post by Sverker on May 4, 2018 16:23:53 GMT 1
Truppen nu
Mv M1 M2 Arvid Holm M3
Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 B8
Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 F13 F14 F15
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 7, 2018 10:18:34 GMT 1
Truppen nu Mv M1 M2 Arvid Holm M3 Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 B8 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 F13 F14 F15 Tyvärr verkar det som att Paulssons megakontrakt stryper möjligheten till en bra trupp. Pengarna i övrigt räcker bara till J20-spelare samt en och annan div 1 spelare,iofs intressanta namn men ändå.....
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 7, 2018 10:28:16 GMT 1
Märkligt att inga reaktioner på Patric Larssons utspel att det skulle vara slut på värvningar av junisar. Fredagen gav ju 3 st till och alla verkar nöjda..?..
HA är en stark liga och jag känner att många underskattar kvalitén. Ska man köra med junisar i så stort omfång, behöver man ju en stark stomme av inspelade,rutinerade spelare sedan tidigare. Just nu har vi bara grovt överbetalade Paulsson som ju verkligen inte är en karaktärsspelare som skall leda ett lag....
Jag hoppas att jag inte ser något som andra gör. För just nu ser jag en bottenkandidat i KHK, som kommer att få kämpa rejält för att inte ramla ur ytterligare en serie.
Nu ska det in flera spelare till, men dessa måste i praktiken hålla SHL-klass för att den här truppen ska kunna prestera..
|
|
|
Post by Zäta on May 7, 2018 11:49:15 GMT 1
Märkligt att inga reaktioner på Patric Larssons utspel att det skulle vara slut på värvningar av junisar. Fredagen gav ju 3 st till och alla verkar nöjda..?.. HA är en stark liga och jag känner att många underskattar kvalitén. Ska man köra med junisar i så stort omfång, behöver man ju en stark stomme av inspelade,rutinerade spelare sedan tidigare. Just nu har vi bara grovt överbetalade Paulsson som ju verkligen inte är en karaktärsspelare som skall leda ett lag.... Jag hoppas att jag inte ser något som andra gör. För just nu ser jag en bottenkandidat i KHK, som kommer att få kämpa rejält för att inte ramla ur ytterligare en serie. Nu ska det in flera spelare till, men dessa måste i praktiken hålla SHL-klass för att den här truppen ska kunna prestera.. Jag instämmer till fullo. Tycker det är jättekul att Linus stannar i KHK. Även att Miketinac kommer att spela för oss. Väldigt spännande killar. Men resterande killar? Vad har dom visat? Vad kan vi förvänta oss av dom? Ska någon utav dom leda laget? Nja. Hockeyfebern känns inte skyhög för tillfället.
|
|
|
Post by Back to Front on May 7, 2018 13:37:25 GMT 1
35.8 C
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2018 16:01:26 GMT 1
Märkligt att inga reaktioner på Patric Larssons utspel att det skulle vara slut på värvningar av junisar. Fredagen gav ju 3 st till och alla verkar nöjda..?.. HA är en stark liga och jag känner att många underskattar kvalitén. Ska man köra med junisar i så stort omfång, behöver man ju en stark stomme av inspelade,rutinerade spelare sedan tidigare. Just nu har vi bara grovt överbetalade Paulsson som ju verkligen inte är en karaktärsspelare som skall leda ett lag.... Jag hoppas att jag inte ser något som andra gör. För just nu ser jag en bottenkandidat i KHK, som kommer att få kämpa rejält för att inte ramla ur ytterligare en serie. Nu ska det in flera spelare till, men dessa måste i praktiken hålla SHL-klass för att den här truppen ska kunna prestera.. Nog reagerar jag, men är ju alltid gnällspik... Ljög inte tidningen, så ljög ju Larsson så det rök om det. Senaste värvningsdagen var ju rena chocken, då man gav en suck av lättnad efter förra, då det skulle vara slut med junisar! Man häpnar... Nu pratas det om en drös transor, som alltid verkar helt oförutsägbara. Med andra ord blir hela laget en chansning utan dess like
|
|
|
Post by time on May 7, 2018 17:57:55 GMT 1
Har inte varit inne här sedan innan kvalet.
Men med det svala intresset för säsongskorten så lär det bli ett lågbudgetlag. Man kan ju inte lägga en spelarbudget på typ 10-11 millar och HOPPAS att säsongskorten säljer som senast vi var i HA. Tror inte man chansar med ekonomin mer. Ju fler säsongskort som säljs desto bättre trupp. Så enkelt är det.
Sen finns det de som säger. Köp ihop ett bra lag så kommer folk att köpa säsongskort. Hur KHK än gör så har man ändan bak. Avundas inte de som jobbar i KHK o styrelsen just nu.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2018 22:17:21 GMT 1
Visst, men vem fan mer än freaksen vill köpa säsongskort med dessa värvningar? Det är också logik. Många har betalat tre bedrövliga säsonger och nu tyder allt på ännu en bottenplacering..
|
|