En snabb genomgång hur truppen skött sig utifrån MINA FÖRVÄNTNINGAR på dem (alltså betyg kontra förväntningar).
Somligtt är jag säkert helt ute och seglar på, somligt kanske jag får medhåll i, men just nu är det så här jag känner.
32 - 4 Hade inga högre förväntningar, gjort det bra trots allt även om det slinker in enkla puckar ibland
37 - 2 Som jag fattat vår tänkta 1e keeper. Gör kanonmatcher varvat med kalkonmatcher. Tyvärr mer av det senare
3 - 3 Något sämre än förväntat men blir ändå en 3a, hyfsat stabil
5 - 4 Saknar hans uppåkningar. Men något bättre än väntat, stort hjärta räcker långt
6 - 4 Inte snabb, inte teknisk men svår att passera och det kan räcka långt. Bättre än jag trodde
7 - 5 Låga förväntningar men har övertygat. Enligt mig topp-2-back i truppen
11 - 4 Kommer från div 1 och blir vår bästa back. Överraskade mig iaf. Bäst +/-
14 - 3 Har inte spelat så mycket men har inte gjort bort sig
23 - 2 Trodde detta skulle vara en toppback men icke. Alltför enkla misstag, alltför mjukt framför mål och nonchalant. -8!
24 - 2 Är alltid felplacerad! Ligger enligt mig bakom ett tiotal baklängesmål helt på egen hand. Tänkt som nr. 1 fattar jag det som men jag hade hellre spelat #14 mer. Dock en hel del poäng, därav inte en 1a
9 - 3 Vet inte vad jag skulle förvänta mig och vet inte vad vi fick förutom ett grymt skott om han får nån sekund på sig. Puckkåt
10 - 3 Hade inga vidare förväntningar och de besannades. Presterar inte mycket
12 - 5 Kan inte bli annat. Komma på try-out och bli en av våra absolut bästa spelare. WOW!
13 - 1 Mest kanske för att Bävern tok-haussade honom. Förutom nåt mål här o där är han mest i vägen
15 - 3 Man ska väl ha låga förväntningar på en 18-åring men tycker han gör det helt ok
16 - 1 Hade ju höga förväntningar efter förra säsongens insats i SHL. Blev mest pannkaka av det dock. Hyfsad +/- dock
19 - 2 Är tydligen en enorm skillnad mellan norska högstaligan och svenska andradito... Bra inställning. Otur med skador
25 - 4 Hade inga höga förväntningar och efter att han på egen hand slarvat bort 3 p mot IKO i början av sässen hamnade han i min frysbox. Men som han spelat upp sig, kämpar river och sliter. Gillar honom!
27 - 4 Hur kan man inte gilla en sån spelare i sitt lag? Inget förlängt med LIF sänkte mina förväntningar men levererade
28 - 4 Stor och stark som en oxe. Knappt med poäng men gillar honom. Över förväntan
29 - 2 Överskattad! Trodde mer om honom. Faktiskt. Visst, många poäng men vem hade inte gjort det i den omgivningen...?
31 - 4 Bäst i HA? Ja, fan vet... Trodde han skulle dominerar men har dominerat mer ändå. Kung på isen!
33 - 5 Visste inte vem Hannes var och tänkte "dussinlirare". Bevisat mig fel, inte bara med poängen utan även inställning
39 - 1 Nä, inget nästa kliv där inte... Trodde mer mtp förra säsongen. Farten? Tacklingarna? Nä, pucktapp på pucktapp på pucktapp
49 - 3 Höga förväntningar, och visst är han bra. Men väldigt mycket slarv, chansningar och nonchalanta pucktapp sänker honom
Ove Molin - 3 Ove är inte min favorit. Inte i SHL, inte i HA. Håller helt enkelt inte måttet. Bra på TO... that's it!