|
Post by Mr Hockey on May 8, 2018 7:57:41 GMT 1
Har inte varit inne här sedan innan kvalet. Men med det svala intresset för säsongskorten så lär det bli ett lågbudgetlag. Man kan ju inte lägga en spelarbudget på typ 10-11 millar och HOPPAS att säsongskorten säljer som senast vi var i HA. Tror inte man chansar med ekonomin mer. Ju fler säsongskort som säljs desto bättre trupp. Så enkelt är det. Sen finns det de som säger. Köp ihop ett bra lag så kommer folk att köpa säsongskort. Hur KHK än gör så har man ändan bak. Avundas inte de som jobbar i KHK o styrelsen just nu. Visst är det som du skriver, ekonomin styr truppen. Men jag tror knappast att Larsson vecka efter vecka går efter säsongskortsförsäljningen när han söker spelare. Den truppen han nu sätter går ju efter en sedan tid tillbaka satt budget. Frågan är ju hur hög den är satt? Jag har för mig att jag läst att den skulle vara i paritet med den vi hade när vi gick upp i SHL,ca 10-12 miljoner? Kanske någon annan vet? Med tanke på truppen hittills är ju budgeten väldigt låg. Jag får ju definitivt intrycket att Paulssons megalön kvarstår, hur kan vi sätta en sådan profillös trupp annars? Om vi inte har några pengar, säg det och förklara för supporters och sponsorer att vi går för lågbudget och målet är att inte ramla ur ytterligare en säsong. Gällande säsongskortsförsäljningen undrar jag vad du tror det beror på?
|
|
|
Post by Zäta on May 8, 2018 13:27:56 GMT 1
Jag förlängde mitt idag så nu har Larsson 4.400 extra att handla för.....;. Det va inte med något större glädje, men mitt osunda intresse för hockey gjorde att det fick bli så. Mitt intryck är med att truppen så här långt måste vara väldigt "billig". Det skickas ju inga vidare signaler till potentiella säsongskortsköpare. Eller har Larsson en räv bakom varje öra och bomba in spets efter spets efter spets nu?
|
|
|
Post by time on May 8, 2018 16:37:51 GMT 1
Jag förlängde mitt idag så nu har Larsson 4.400 extra att handla för.....;. Det va inte med något större glädje, men mitt osunda intresse för hockey gjorde att det fick bli så. Mitt intryck är med att truppen så här långt måste vara väldigt "billig". Det skickas ju inga vidare signaler till potentiella säsongskortsköpare. Eller har Larsson en räv bakom varje öra och bomba in spets efter spets efter spets nu? Jag har också förlängt. Vårt osunda intresse kanske också kan kallas kärlek till klubben och hockeyn i stan. Hade alla väntat för att se vad man får ihop för lag innan man själv köper så hade vi inte haft nåt lag i stan. En del har otur när de tänker en del tycker att det är nån annan som ska betala för att de ska få se bra hockey i stan.
|
|
|
Post by Sverker on May 8, 2018 18:20:36 GMT 1
Enl Tobias, så blir spelar budgeten lägre än 10-12 miljoner. Allt är såklart Paulssons fel enligt vissa, men det tror iaf inte jag. Dom 700 000 som blev över från PT, vart tog dom vägen? Honken kostade ju enl MrH inte mer än runt 100 000 i månaden!?!? Låt mig tvivla!
|
|
|
Post by matse on May 8, 2018 19:55:33 GMT 1
Den här säsongen är det viktigare än någonsin att vi vinner matcher och kämpar i toppen. Annars går det åt helsike tror jag. Med ett helt nytt lag, med namn som är helt obekanta för vår publik, kommer resultaten att avgöra om vi blir 2000 eller 4000 på matcherna. Hoppas på cruse och Larsson. Oroväckande tyst. De letar garanterat efter andra klubbar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 8, 2018 22:17:02 GMT 1
Time...det är inte bara otur med tänkandet. Vi har knappt fått någonting för pengarna på tre år. O då har vi ändå betalat lika mkt som topplag. Som det ser ut nu, så ser det väl blekare ut än någonsin? Och jag tror mer än någonsin att folk vill veta vad de betalar för. Ond cirkel, visst...men för varje skitsäsong, ger fler o fler upp
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 9, 2018 7:47:33 GMT 1
Den här säsongen är det viktigare än någonsin att vi vinner matcher och kämpar i toppen. Annars går det åt helsike tror jag. Med ett helt nytt lag, med namn som är helt obekanta för vår publik, kommer resultaten att avgöra om vi blir 2000 eller 4000 på matcherna. Hoppas på cruse och Larsson. Oroväckande tyst. De letar garanterat efter andra klubbar. Varför tror du att dom gamla spelarna inte vill skriva på? Undantaget Paulsson som redan har sin jättelön...
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 9, 2018 7:51:23 GMT 1
Enl Tobias, så blir spelar budgeten lägre än 10-12 miljoner. Allt är såklart Paulssons fel enligt vissa, men det tror iaf inte jag. Dom 700 000 som blev över från PT, vart tog dom vägen? Honken kostade ju enl MrH inte mer än runt 100 000 i månaden!?!? Låt mig tvivla! Ska du citera/hänvisa till mig får du använda riktiga siffror. Försvarar Paulssons jättelön fortfarande? Det kommer fram många, många människor och vill prata hockey med mig. INGEN har något som helst positivt att säga om lycksökaren Paulsson. Alla är däremot förbannade över att han är på väg och stjälpa hela klubben. Förutom du som fortfarande försvarar honom... Han skulle ju vara bärande i kvalet spådde ju du hela säsongen, när vi andra klagade på honom. Jag förstår att han, tyvärr som en del andra, inte brydde sig nämnvärt. Hans megalön var ju ändå säkrad. För hans del ska han ju plocka pengar i ett helt år till. Han skiter ju fullständigt i KHK som förening. Han bryr ju sig uppenbarligen inte om att hans lagkamrater bara består av juniorer, bara han får ut sina guldpenningar. Då är allt bra. Varför tror Du att hela andra delen av truppen består av juniorer och div 1 spelare?
|
|
|
Post by Les Paul on May 9, 2018 9:46:00 GMT 1
Den här säsongen är det viktigare än någonsin att vi vinner matcher och kämpar i toppen. Annars går det åt helsike tror jag. Med ett helt nytt lag, med namn som är helt obekanta för vår publik, kommer resultaten att avgöra om vi blir 2000 eller 4000 på matcherna. Hoppas på cruse och Larsson. Oroväckande tyst. De letar garanterat efter andra klubbar. Varför tror du att dom gamla spelarna inte vill skriva på? Undantaget Paulsson som redan har sin jättelön... Jag tror att dom vant sig vid SHL-löner. Försöker nog hitta klubbar som är beredda att betala, är kanske inte kul att sänka sin lön. Om man vet med sig att man ska ha säsongskort så kan man ju köpa det så snabbt som möjligt för att gynna klubben. Man vill ju ändå klubbens bästa, även om det finns en massa gammalt skit bakom. Är det någon mer än jag som tycker att det är äckligt att som Guter gå till Timrå. Även Kellmanhistorien.
|
|
|
Post by Sverker on May 9, 2018 10:56:44 GMT 1
MrH, du kan läsa i den här tråden vad jag tycker gällande Paulsson. Hur du kan få det till att jag försvarar honom begriper jag inte.
Hade PTs spetsvärvning tagit de 2 skitmålen som gav 3-3 och i 4-3 i match 6, så hade Paulsson varit vår matchvinnare och vi hade varit kvar i SHL.
|
|
|
Post by noll1 on May 9, 2018 11:06:33 GMT 1
Varför tror du att dom gamla spelarna inte vill skriva på? Undantaget Paulsson som redan har sin jättelön... Jag tror att dom vant sig vid SHL-löner. Försöker nog hitta klubbar som är beredda att betala, är kanske inte kul att sänka sin lön. Om man vet med sig att man ska ha säsongskort så kan man ju köpa det så snabbt som möjligt för att gynna klubben. Man vill ju ändå klubbens bästa, även om det finns en massa gammalt skit bakom. Är det någon mer än jag som tycker att det är äckligt att som Guter gå till Timrå. Även Kellmanhistorien. Kellmanhistorien tyckte jag kändes väldigt illa faktiskt, kan vara fel av mig men jag tappade faktiskt all respekt för honom. Trodde han brann för staden/klubben och skulle vara fanbäraren som höll oss kvar men han gjorde bara exakt så mycket han var tvungen och inte ett skit mer. Stör mig inte alls på att Guter går till Timrå men om det stämmer att hans agent kontaktade dem mellan match 6 och 7 så är det ett rejält övertramp då det öppnar för frågor som 'visste han något om match 7 som vi inte visste?' 'missade Guter öppet mål medvetet?' osv osv.
|
|
|
Post by Sverker on May 9, 2018 14:17:11 GMT 1
Enl Tobias, så blir spelar budgeten lägre än 10-12 miljoner. Allt är såklart Paulssons fel enligt vissa, men det tror iaf inte jag. Dom 700 000 som blev över från PT, vart tog dom vägen? Honken kostade ju enl MrH inte mer än runt 100 000 i månaden!?!? Låt mig tvivla! Ska du citera/hänvisa till mig får du använda riktiga siffror. Varför tror Du att hela andra delen av truppen består av juniorer och div 1 spelare? Du har skrivit detta: "Jag tycker nog att Honken gjorde mer för KHK under kvalserien, än Paulsson. Med under hälften av Paulssons lön." Pålsson hade tydligen 250 000 kr, då borde väl Honkens legat på 100 000 - 120 000? Jag tror inte vi är attraktiva för spelare längre, eftersom klubben har sköts så uselt i många år. Tror sånt sprider sig bland spelare speciellt i Sverige tyvärr.
|
|
|
Post by time on May 9, 2018 14:47:46 GMT 1
Varför tror du att dom gamla spelarna inte vill skriva på? Undantaget Paulsson som redan har sin jättelön... Jag tror att dom vant sig vid SHL-löner. Försöker nog hitta klubbar som är beredda att betala, är kanske inte kul att sänka sin lön. Om man vet med sig att man ska ha säsongskort så kan man ju köpa det så snabbt som möjligt för att gynna klubben. Man vill ju ändå klubbens bästa, även om det finns en massa gammalt skit bakom. Är det någon mer än jag som tycker att det är äckligt att som Guter gå till Timrå. Även Kellmanhistorien. Tror jag med. Inte många som vill halvera sin lön (i bästa fall). Cruseman Larsson o co får mycket bättre betalt utomlands tex.
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 9, 2018 15:50:35 GMT 1
Ska du citera/hänvisa till mig får du använda riktiga siffror. Varför tror Du att hela andra delen av truppen består av juniorer och div 1 spelare? Du har skrivit detta: "Jag tycker nog att Honken gjorde mer för KHK under kvalserien, än Paulsson. Med under hälften av Paulssons lön." Pålsson hade tydligen 250 000 kr, då borde väl Honkens legat på 100 000 - 120 000? Jag tror inte vi är attraktiva för spelare längre, eftersom klubben har sköts så uselt i många år. Tror sånt sprider sig bland spelare speciellt i Sverige tyvärr. Ja, men eftersom du inte är företagare så har du bortsett ifrån sociala avg. 120000:-x2-3 månaderx1,5= ca 400-500.000:- Då är du ganska nära målet.
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 9, 2018 16:14:21 GMT 1
Jag tror att dom vant sig vid SHL-löner. Försöker nog hitta klubbar som är beredda att betala, är kanske inte kul att sänka sin lön. Om man vet med sig att man ska ha säsongskort så kan man ju köpa det så snabbt som möjligt för att gynna klubben. Man vill ju ändå klubbens bästa, även om det finns en massa gammalt skit bakom. Är det någon mer än jag som tycker att det är äckligt att som Guter gå till Timrå. Även Kellmanhistorien. Tror jag med. Inte många som vill halvera sin lön (i bästa fall). Cruseman Larsson o co får mycket bättre betalt utomlands tex. Nej, man vill ju ha lön efter marknadsvärde. Sedan är ju inga av dessa herrar etablerade SHL-spelare. Konstigt, men ALLA lag som trillat ur SHL de sista åren har i alla fall fått behålla en 4-10 spelare. Utom KHK då tydligen.... För egen del känns allt om stöttning och supporterkänsla som något som bara gäller i en riktning. Klubben och spelarna själva upprepar gärna hur mycket fansens kärlek och stöttning behövs, men när man spelat ner oss i HA finns ingenting tillbaka... Inte EN ENDA spelare som säger, jag tar mitt ansvar och spelar kvar. Inte en enda!!!!!! Utan dom som fortfarande inget sagt vill tömma ut alla möjligheter med andra lag först,och om inget dyker upp så kanske, kanske KHK duger. Skall sådana spelare har oreserverad kärlek? När dom INGET TILLBAKA GER?
|
|