|
Post by Sverker on May 9, 2018 16:27:32 GMT 1
Du har skrivit detta: "Jag tycker nog att Honken gjorde mer för KHK under kvalserien, än Paulsson. Med under hälften av Paulssons lön." Pålsson hade tydligen 250 000 kr, då borde väl Honkens legat på 100 000 - 120 000? Jag tror inte vi är attraktiva för spelare längre, eftersom klubben har sköts så uselt i många år. Tror sånt sprider sig bland spelare speciellt i Sverige tyvärr. Ja, men eftersom du inte är företagare så har du bortsett ifrån sociala avg. 120000:-x2-3 månaderx1,5= ca 400-500.000:- Då är du ganska nära målet. Är inte, men har varit egen företagare. 120 000x2x1,5 får jag till 360 000. Han kom 12 feb, så mer än 2 månader kan han väl inte fått? Hoppas inte han fått lön från 12 feb till 12 maj! Blir väl ca 550 000 kvar på det som samlades in. Tror ändå inte denna månadslön stämmer. Tror inte han kom hit och spelade för samma lön som Cruseman.😀
|
|
|
Post by Sverker on May 9, 2018 16:37:24 GMT 1
Personligen har jag full förståelse för att spelare inte vill sänka sin lön med 30 till 100 000 eller mer/månad om de kan få mer betalt någon annanstans. Klubbkänsla kan vi glömma idagens hockey. Pengar styr.
|
|
|
Post by Sverker on May 9, 2018 17:23:30 GMT 1
Måste också ge en eloge till Paulsson som stannar kvar i det sjunkande skeppet.😀 De andra som väntar på "bättre kontrakt" och blir kvar, känns inte som några "riktiga" KHKare. De stannar för att de inte får bättre bud från någon annan klubb. De stannar inte pga klubbkänsla! Vem vill exvis erbjuda Cruseman mer än högst 20000? För mer ska han inte kosta om han blir kvar här, tycker iaf jag.
|
|
|
Post by matse on May 9, 2018 20:49:47 GMT 1
Att vi åkte ut mot Timrå var inget annat än ett svek från vissa spelare. De la sig platt och lät Timrå vända och vinna tre raka. Finns inte på världskartan att det skulle ske om viljan fanns där. Matchfixning?
Sedan var det kanske lika bra att vi får spela där vi hör hemma för stunden.
|
|
|
Post by Sverker on May 11, 2018 8:09:46 GMT 1
Truppen nu
Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm M3
Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 B8
Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 F13 F14 F15
|
|
|
Post by time on May 11, 2018 18:16:31 GMT 1
Måste också ge en eloge till Paulsson som stannar kvar i det sjunkande skeppet.😀 De andra som väntar på "bättre kontrakt" och blir kvar, känns inte som några "riktiga" KHKare. De stannar för att de inte får bättre bud från någon annan klubb. De stannar inte pga klubbkänsla! Vem vill exvis erbjuda Cruseman mer än högst 20000? För mer ska han inte kosta om han blir kvar här, tycker iaf jag. Eloge till Paulsson? Herregud.... Han är kvar ENBART pga att han är den enda som inte hade ett kontrakt som bröts vid degradering. Eller tror du att han skrivit på om han fått en lönensänkning med 85% Han skulle få en eloge av många om han rev sitt kontrakt och avslutade karriären i Mörrum
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2018 18:25:03 GMT 1
Jag skulle betala för att bli av med honom..men istället betalar man väl hans lön med halva säsongskortskostnaden. Bara att veta att man ska stoppa mer pengar i hans fickor, gör att man knappt vill köpa en biljett...
|
|
|
Post by khkmarcus on May 11, 2018 19:42:08 GMT 1
Vilket jävla gnäll på Paulsson Är väll inte han som skrivit kontraktet . Skulle ni själv gå ner i lön om ni inte presterar 100%? Jag skulle det inte ett avtal är ett avtal , Skriv i fortsättningen lön efter prestations kontrakt om man nu tror att det går
|
|
|
Post by Zäta on May 11, 2018 22:31:13 GMT 1
Truppen nu Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm M3 Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 B8 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 F13 F14 F15 Jag tycker att truppen initialt ser ganska svag ut.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 12, 2018 8:01:10 GMT 1
Div 1-doften är stark
|
|
|
Post by hockeynorden on May 12, 2018 19:09:41 GMT 1
Ja för KHK kan ju inte utbilda unga spelare, enligt vissa.
|
|
|
Post by Zäta on May 13, 2018 0:00:11 GMT 1
Klart man kan. Men vi är knappast kända för att fostra och utbilda mänger av unga spelare, eller tänker du annorlunda ?
|
|
|
Post by time on May 13, 2018 20:18:32 GMT 1
Truppen nu Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm M3 Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 B8 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 F13 F14 F15 Jag tycker att truppen initialt ser ganska svag ut. Initialt ja. Men 3 fw och 3 backar ska ju in Men så här ser den väl ut: Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 14, 2018 12:37:52 GMT 1
Måste också ge en eloge till Paulsson som stannar kvar i det sjunkande skeppet.😀 De andra som väntar på "bättre kontrakt" och blir kvar, känns inte som några "riktiga" KHKare. De stannar för att de inte får bättre bud från någon annan klubb. De stannar inte pga klubbkänsla! Vem vill exvis erbjuda Cruseman mer än högst 20000? För mer ska han inte kosta om han blir kvar här, tycker iaf jag. Ja, skeppet sjunker ju för att Paulsson borrat 250.000 hål varje månad i det skrovet. Meningen var ju att hans spel skulle "länspumpa" hålen. Men det brydde han sig nada om.... Han fortsätter borra hål, utan att bryr sig över att skeppet redan är under vatten ytan.
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 14, 2018 12:49:42 GMT 1
Vilket jävla gnäll på Paulsson Är väll inte han som skrivit kontraktet . Skulle ni själv gå ner i lön om ni inte presterar 100%? Jag skulle det inte ett avtal är ett avtal , Skriv i fortsättningen lön efter prestations kontrakt om man nu tror att det går Det är väl inte så konstigt egentligen??? Alla KHK supporters är ju vansinniga pga konkurshot, degradering osv. Där Paulsson utan tvekan är den som mest har underpresterat i förhållande insats/lön. Ja, utom du och Sverker då möjligtvis.... Ett kontrakt stipulerar alltid att producera tjänster/varor i båda riktningarna. Paulsson har ju inte levererat i närheten av vad kontraktet stipulerar. Alltså håller han ju inte sin del av avtalet. Med sina 250.000:-/månaden, har han en absolut topplön i hela SHL. Då ska ju han naturligtvis producera som tex den topp 10 lön han har. Poängmässigt hamnade han på plats 150 ca i SHL:s poängliga. 150? Ett fullständigt urusel prestation. Tyvärr var det inte bättre förra året heller... Det finns något som heter moral och hederskodex. Jag hade själv gått ner i lön om jag bara presterade 15% över vad jag har i lön/prestation. Hade inte kunnat se mina arbetskamrater i ögonen annars. Att du och Paulsson inte tänker så, det är vi andra på det klara över....
|
|