|
Post by Mr Hockey on May 14, 2018 12:58:39 GMT 1
Jag skulle betala för att bli av med honom..men istället betalar man väl hans lön med halva säsongskortskostnaden. Bara att veta att man ska stoppa mer pengar i hans fickor, gör att man knappt vill köpa en biljett... Naturligtvis är det så, varför har vi bara sålt ca 500-600 kort än, när vi brukar ligga på 1500-1600 tidigare år... Hans osannolika lön, gör ju att vi måste ha juniorer och div 1 spelare i övrigt. Vi har ju helt enkelt inte råd med att ställa en åtminstone någorlunda trupp på benen. Sedan lyckas vi ju hittills inte behålla en enda annan spelare ifrån fjolårstruppen heller. Varför? Jo för att budskapet till dom är: gå ner kraftigt i lön, för nu är det HA som gäller och klubben har dåligt med pengar Då pekar dom ju bara på Paulsson och säger: VARFÖR GÄLLER DET INTE HAN I SÅ FALL?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2018 13:17:37 GMT 1
Vilket jävla gnäll på Paulsson Är väll inte han som skrivit kontraktet . Skulle ni själv gå ner i lön om ni inte presterar 100%? Jag skulle det inte ett avtal är ett avtal , Skriv i fortsättningen lön efter prestations kontrakt om man nu tror att det går Det är väl inte så konstigt egentligen??? Alla KHK supporters är ju vansinniga pga konkurshot, degradering osv. Där Paulsson utan tvekan är den som mest har underpresterat i förhållande insats/lön. Ja, utom du och Sverker då möjligtvis.... Ett kontrakt stipulerar alltid att producera tjänster/varor i båda riktningarna. Paulsson har ju inte levererat i närheten av vad kontraktet stipulerar. Alltså håller han ju inte sin del av avtalet. Med sina 250.000:-/månaden, har han en absolut topplön i hela SHL. Då ska ju han naturligtvis producera som tex den topp 10 lön han har. Poängmässigt hamnade han på plats 150 ca i SHL:s poängliga. 150? Ett fullständigt urusel prestation. Tyvärr var det inte bättre förra året heller... Det finns något som heter moral och hederskodex. Jag hade själv gått ner i lön om jag bara presterade 15% över vad jag har i lön/prestation. Hade inte kunnat se mina arbetskamrater i ögonen annars. Att du och Paulsson inte tänker så, det är vi andra på det klara över.... Det är ju så jag också tänker. heder och moral verkar inte existera. Mer än en spelare har väl f ö rivit sina egna kontrakt efter att ha misslyckats!? Man har också många gånger läst om välbetalda ledare och liknade som avsagt sig lön i krislägen. Att kunna se sina lagkamrater i ögonen...det är verkligen magstarkt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2018 14:10:53 GMT 1
Jag skulle betala för att bli av med honom..men istället betalar man väl hans lön med halva säsongskortskostnaden. Bara att veta att man ska stoppa mer pengar i hans fickor, gör att man knappt vill köpa en biljett... Naturligtvis är det så, varför har vi bara sålt ca 500-600 kort än, när vi brukar ligga på 1500-1600 tidigare år... Hans osannolika lön, gör ju att vi måste ha juniorer och div 1 spelare i övrigt. Vi har ju helt enkelt inte råd med att ställa en åtminstone någorlunda trupp på benen. Sedan lyckas vi ju hittills inte behålla en enda annan spelare ifrån fjolårstruppen heller. Varför? Jo för att budskapet till dom är: gå ner kraftigt i lön, för nu är det HA som gäller och klubben har dåligt med pengar Då pekar dom ju bara på Paulsson och säger: VARFÖR GÄLLER DET INTE HAN I SÅ FALL? Cruseman också? En spelare som definitivt bara hör hemma i allsvenskan. O dessutom en som vi "VET" hade gjort nytta för oss där. Jävulskt vad attraktiva vi är... Någon form av rekord, där ingen mer än ett par bänknötare blir kvar från föregående säsong?
|
|
|
Post by Zäta on May 14, 2018 14:21:48 GMT 1
Har man fått smak på feta kontrakt lockar det säkert att fortsätta få dom........
Vi känns väldigt oattraktiva för den stora skaran potentiella spelare. Hittills en tämligen ointressant trupp. En ifrågasatt tränare, ingen stabil keeper (på förhand) lågt antal sålda säsongskort, taskig ekonomi och ingen uttalad målsättning, ingen klubbchef, 3 säsonger i SHL där klubben talats ner från alla håll och kanter (bortsett från inledningen på andra säsongen).
Jag kan förstå att spelare inte står på kö för att bära oranget nästa säsong.
|
|
|
Post by time on May 14, 2018 16:33:55 GMT 1
När ytterligare 6 spelare signats så vet vi hur truppen ser ut initialt.
Det kommer väl snart en ny silly-träff?
Men de som trott vi skulle ha råd med en top4-trupp lär ju bli besvikna. Personligen tror jag det blir max top8 vi får hoppas på. Å andra sidan är HA väldigt svårbedömd.
Tyckte Hånbergs målsättning på top8 var vågad iom att vi blivit av med typ 7 av 10 spelare i top10 i interna poängligan. Experter hade oss på negativt kval. Hur det gick vet vi ju ..
|
|
|
Post by khkmarcus on May 14, 2018 17:24:53 GMT 1
Vilket jävla gnäll på Paulsson Är väll inte han som skrivit kontraktet . Skulle ni själv gå ner i lön om ni inte presterar 100%? Jag skulle det inte ett avtal är ett avtal , Skriv i fortsättningen lön efter prestations kontrakt om man nu tror att det går Det är väl inte så konstigt egentligen??? Alla KHK supporters är ju vansinniga pga konkurshot, degradering osv. Där Paulsson utan tvekan är den som mest har underpresterat i förhållande insats/lön. Ja, utom du och Sverker då möjligtvis.... Ett kontrakt stipulerar alltid att producera tjänster/varor i båda riktningarna. Paulsson har ju inte levererat i närheten av vad kontraktet stipulerar. Alltså håller han ju inte sin del av avtalet. Med sina 250.000:-/månaden, har han en absolut topplön i hela SHL. Då ska ju han naturligtvis producera som tex den topp 10 lön han har. Poängmässigt hamnade han på plats 150 ca i SHL:s poängliga. 150? Ett fullständigt urusel prestation. Tyvärr var det inte bättre förra året heller... Det finns något som heter moral och hederskodex. Jag hade själv gått ner i lön om jag bara presterade 15% över vad jag har i lön/prestation. Hade inte kunnat se mina arbetskamrater i ögonen annars. Att du och Paulsson inte tänker så, det är vi andra på det klara över.... Nu är jag övertygad att det inte står ett dyft om prestation i kontraktet , Men jag håller med dig tillfullo att prestation borde vara inskrivet i kontrakt framför allt borde det vara mycket enklare att bryta kontrakt utan att det kostar skjortan. En fråga hur många gånger har du betalat tillbaka lön till din arbetsgivare ? Tämligen övertygad att du inte alltid ligger på 100%
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2018 20:26:57 GMT 1
Nej, men kanske över 30%...
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 15, 2018 15:00:10 GMT 1
Det är väl inte så konstigt egentligen??? Alla KHK supporters är ju vansinniga pga konkurshot, degradering osv. Där Paulsson utan tvekan är den som mest har underpresterat i förhållande insats/lön. Ja, utom du och Sverker då möjligtvis.... Ett kontrakt stipulerar alltid att producera tjänster/varor i båda riktningarna. Paulsson har ju inte levererat i närheten av vad kontraktet stipulerar. Alltså håller han ju inte sin del av avtalet. Med sina 250.000:-/månaden, har han en absolut topplön i hela SHL. Då ska ju han naturligtvis producera som tex den topp 10 lön han har. Poängmässigt hamnade han på plats 150 ca i SHL:s poängliga. 150? Ett fullständigt urusel prestation. Tyvärr var det inte bättre förra året heller... Det finns något som heter moral och hederskodex. Jag hade själv gått ner i lön om jag bara presterade 15% över vad jag har i lön/prestation. Hade inte kunnat se mina arbetskamrater i ögonen annars. Att du och Paulsson inte tänker så, det är vi andra på det klara över.... Nu är jag övertygad att det inte står ett dyft om prestation i kontraktet , Men jag håller med dig tillfullo att prestation borde vara inskrivet i kontrakt framför allt borde det vara mycket enklare att bryta kontrakt utan att det kostar skjortan. En fråga hur många gånger har du betalat tillbaka lön till din arbetsgivare ? Tämligen övertygad att du inte alltid ligger på 100% Nej, det står nog ingenting att han skall prestera så många poäng osv osv MEN: Har man fått ett kontrakt på 250.000:-/månad finns där naturligtvis ett förväntan/krav att man skall prestera därefter. Dvs har du topp 10 i lön i hela SHL, skall du naturligtvis vara top 10 i spelarkvalite i SHL. Inte plats 150 tex när det gäller poängen, vilket är det enklast att betygsätta på. Jag har avsagt mig provision/lön vid ett flertal tillfällen i min karriär. Med samma arbetsgivare har jag också fått mera betalt än min lön föreskriver när jag levererat långt över min fasta lön. Eftersom jag varit företagare i 25 år ca, har jag hela tiden arbetat på provis kan man säga. Levererar jag inget, så får jag inget betalt. Ockrar jag faktureringen (Paulsson) får jag inte ett jobb efter det. Så jag lever som jag lär. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur du och Sverker sätter Paulssons privata skattkista högre än vår klubb vara eller icke vara? För det är ju det som diskussionen gäller, skall Paulsson helt sonika stjälpa hela föreningen för att han skall ha ut sina sista silverpenningar, eller ska man sätta hårt mot hårt och kräva någon slags motprestation till denna osannolika monsterlön? Rögles sportchef Abbot tog ju tag direkt i de spelare som hade kontrakt, men inte levererade (Juhamatti Altonen) inte fan tror jag Rögles fans grät över hans (juhamatti) privatekonomi utan satte sin klubbs ekonomi först....
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 15, 2018 15:02:45 GMT 1
Nej, men kanske över 30%... Precis, så svårt är väl inte det att förstå?
|
|
|
Post by khkmarcus on May 16, 2018 9:25:47 GMT 1
Nu är jag övertygad att det inte står ett dyft om prestation i kontraktet , Men jag håller med dig tillfullo att prestation borde vara inskrivet i kontrakt framför allt borde det vara mycket enklare att bryta kontrakt utan att det kostar skjortan. En fråga hur många gånger har du betalat tillbaka lön till din arbetsgivare ? Tämligen övertygad att du inte alltid ligger på 100% Nej, det står nog ingenting att han skall prestera så många poäng osv osv MEN: Har man fått ett kontrakt på 250.000:-/månad finns där naturligtvis ett förväntan/krav att man skall prestera därefter. Dvs har du topp 10 i lön i hela SHL, skall du naturligtvis vara top 10 i spelarkvalite i SHL. Inte plats 150 tex när det gäller poängen, vilket är det enklast att betygsätta på. Jag har avsagt mig provision/lön vid ett flertal tillfällen i min karriär. Med samma arbetsgivare har jag också fått mera betalt än min lön föreskriver när jag levererat långt över min fasta lön. Eftersom jag varit företagare i 25 år ca, har jag hela tiden arbetat på provis kan man säga. Levererar jag inget, så får jag inget betalt. Ockrar jag faktureringen (Paulsson) får jag inte ett jobb efter det. Så jag lever som jag lär. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur du och Sverker sätter Paulssons privata skattkista högre än vår klubb vara eller icke vara? För det är ju det som diskussionen gäller, skall Paulsson helt sonika stjälpa hela föreningen för att han skall ha ut sina sista silverpenningar, eller ska man sätta hårt mot hårt och kräva någon slags motprestation till denna osannolika monsterlön? Rögles sportchef Abbot tog ju tag direkt i de spelare som hade kontrakt, men inte levererade (Juhamatti Altonen) inte fan tror jag Rögles fans grät över hans (juhamatti) privatekonomi utan satte sin klubbs ekonomi först.... Gör jag inte , men ett kontrakt är ett kontrakt Sedan skall väll sportchefen se till att sådant blir tillfixat & framför allt att kontrakt bryts vid degradering Det är ju främst ledningen i KHK som gör fel inte Paulsson anser jag , Men det är bara min personliga åsikt
|
|
|
Post by Sverker on May 16, 2018 18:09:43 GMT 1
Nej, det står nog ingenting att han skall prestera så många poäng osv osv MEN: Har man fått ett kontrakt på 250.000:-/månad finns där naturligtvis ett förväntan/krav att man skall prestera därefter. Dvs har du topp 10 i lön i hela SHL, skall du naturligtvis vara top 10 i spelarkvalite i SHL. Inte plats 150 tex när det gäller poängen, vilket är det enklast att betygsätta på. Jag har avsagt mig provision/lön vid ett flertal tillfällen i min karriär. Med samma arbetsgivare har jag också fått mera betalt än min lön föreskriver när jag levererat långt över min fasta lön. Eftersom jag varit företagare i 25 år ca, har jag hela tiden arbetat på provis kan man säga. Levererar jag inget, så får jag inget betalt. Ockrar jag faktureringen (Paulsson) får jag inte ett jobb efter det. Så jag lever som jag lär. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur du och Sverker sätter Paulssons privata skattkista högre än vår klubb vara eller icke vara? För det är ju det som diskussionen gäller, skall Paulsson helt sonika stjälpa hela föreningen för att han skall ha ut sina sista silverpenningar, eller ska man sätta hårt mot hårt och kräva någon slags motprestation till denna osannolika monsterlön? Rögles sportchef Abbot tog ju tag direkt i de spelare som hade kontrakt, men inte levererade (Juhamatti Altonen) inte fan tror jag Rögles fans grät över hans (juhamatti) privatekonomi utan satte sin klubbs ekonomi först.... Gör jag inte , men ett kontrakt är ett kontrakt Sedan skall väll sportchefen se till att sådant blir tillfixat & framför allt att kontrakt bryts vid degradering Det är ju främst ledningen i KHK som gör fel inte Paulsson anser jag , Men det är bara min personliga åsikt Ja, de som inte fattar vad du skriver, måste ha problem! Kan ju ha hamnat i Galenskaparnas vinkelvolt också.😴
|
|
|
Post by Zäta on May 17, 2018 7:49:16 GMT 1
Eftermiddagens sillyträff känns otroligt viktig. Skulle behövas några tunga namn om man ska få någon tro på denna upplagan.
|
|
|
Post by time on May 17, 2018 11:51:15 GMT 1
Eftermiddagens sillyträff känns otroligt viktig. Skulle behövas några tunga namn om man ska få någon tro på denna upplagan. Vad är tunga namn för dig? En ny back och en ny forward kommer presenteras. Om det inte tillkommit nån sen igår. Sen detta med att bedöma trupper i HA är svårt. Säsongen 14/15 var vi tippade 12-14. Hånbergs målsättning om top 8 kändes för de flesta (inklusive mig själv) bara som ett önsketänkande. Jag tippade oss 10a. Vi vet alla hur det gick Så att peka ut placering i tabellen i HA innan säsongen baserat på trupperna har i alla fall inte jag kompetens för.
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 17, 2018 12:21:08 GMT 1
Nej, det står nog ingenting att han skall prestera så många poäng osv osv MEN: Har man fått ett kontrakt på 250.000:-/månad finns där naturligtvis ett förväntan/krav att man skall prestera därefter. Dvs har du topp 10 i lön i hela SHL, skall du naturligtvis vara top 10 i spelarkvalite i SHL. Inte plats 150 tex när det gäller poängen, vilket är det enklast att betygsätta på. Jag har avsagt mig provision/lön vid ett flertal tillfällen i min karriär. Med samma arbetsgivare har jag också fått mera betalt än min lön föreskriver när jag levererat långt över min fasta lön. Eftersom jag varit företagare i 25 år ca, har jag hela tiden arbetat på provis kan man säga. Levererar jag inget, så får jag inget betalt. Ockrar jag faktureringen (Paulsson) får jag inte ett jobb efter det. Så jag lever som jag lär. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur du och Sverker sätter Paulssons privata skattkista högre än vår klubb vara eller icke vara? För det är ju det som diskussionen gäller, skall Paulsson helt sonika stjälpa hela föreningen för att han skall ha ut sina sista silverpenningar, eller ska man sätta hårt mot hårt och kräva någon slags motprestation till denna osannolika monsterlön? Rögles sportchef Abbot tog ju tag direkt i de spelare som hade kontrakt, men inte levererade (Juhamatti Altonen) inte fan tror jag Rögles fans grät över hans (juhamatti) privatekonomi utan satte sin klubbs ekonomi först.... Gör jag inte , men ett kontrakt är ett kontrakt Sedan skall väll sportchefen se till att sådant blir tillfixat & framför allt att kontrakt bryts vid degradering Det är ju främst ledningen i KHK som gör fel inte Paulsson anser jag , Men det är bara min personliga åsikt Ett kontrakt KRÄVER ju att BÅDA sidor levererar, kommentera gärna det. Har Paulsson levererat ens i närheten av sin lön? Om du köper en bil för 600.000:- med en fantastiskt utsida och en enastående historik, låt oss säga en BMW X6 där nypris är 1.500.000:- En helt fantastisk bilmodell som är i absolut toppklass. Bilhandlaren berättar säljande vilken pärla det är och du slår till. Tyvärr får du inte chans att provköra den, för att det inte går. Men bilhandlaren berättar ju om historik, visar vad andra liknande bilar säljs för och du slår till. Efter underskrivet kontrakt går du och ska köra hem. Bilen startar inte. Anledningen är att den saknar motor och drivsystem. Du går naturligtvis in till bilhandlaren igen och är vansinnig, känner dig helt lurad. Han möter dig med orden "Ett kontrakt är ett kontrakt" jag avser inte bryta det..... Bilen är egentligen värd 100.000:- Accepterar du det? Köper du säljarens argument? "Ett avtal är ett avtal, står ingenting att en motor skall ingå med tillhörande drivsystem....." Jo Tjena.....
|
|
|
Post by Zäta on May 17, 2018 12:22:19 GMT 1
Eftermiddagens sillyträff känns otroligt viktig. Skulle behövas några tunga namn om man ska få någon tro på denna upplagan. Vad är tunga namn för dig? En ny back och en ny forward kommer presenteras. Om det inte tillkommit nån sen igår. Sen detta med att bedöma trupper i HA är svårt. Säsongen 14/15 var vi tippade 12-14. Hånbergs målsättning om top 8 kändes för de flesta (inklusive mig själv) bara som ett önsketänkande. Jag tippade oss 10a. Vi vet alla hur det gick Så att peka ut placering i tabellen i HA innan säsongen baserat på trupperna har i alla fall inte jag kompetens för. Har aldrig hört talas om någon som kan peka ut en exakt placering baserat på truppen. Men man kan på förhand ha en aning vart det är rimligt att tippa oss. Lite som föregående säsong. Tunga namn i detta sammanhang för mig skulle innebära spelare som bevisat att dom håller på denna nivån. Spelare som kan ta ett stort ansvar. #55 skulle exempelvis kunna vara ett sådant namn.
|
|