|
Post by time on May 17, 2018 15:54:58 GMT 1
Då duger inte spelare på Cranbells nivå utan mer typ Farley antar jag?
|
|
|
Post by Sverker on May 17, 2018 16:46:31 GMT 1
time kan du fortsätta fylla ut truppen?
|
|
|
Post by Sverker on May 17, 2018 16:49:10 GMT 1
Jag tycker att truppen initialt ser ganska svag ut. Initialt ja. Men 3 fw och 3 backar ska ju in Men så här ser den väl ut: Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 Ska vi bara ha 7 backar och 12 fw? Tycker det verkar tunt. Är det Paulssons dyra lön som är problemet?
|
|
|
Post by Zäta on May 17, 2018 22:01:56 GMT 1
Initialt ja. Men 3 fw och 3 backar ska ju in Men så här ser den väl ut: Mv M1 Robin Johansson M2 Arvid Holm Backar B1: Daniel Norbe B2: August Nilsson B3: Josef Ingman B4: Mikael Kurki B5 B6 B7 Fw F1: Kalle Miketinac (bra!) F2: Marcus Paulsson F3: Linus Karlsson F4: Joseph Jonsson F5: Andre Nordstrand F6: Austin Farley F7: Axel Sundberg F8: Jörgen Karterud F9: Johan Schreiber F10 F11 F12 Ska vi bara ha 7 backar och 12 fw? Tycker det verkar tunt. Är det Paulssons dyra lön som är problemet? Ingen aning. Är Patrics bord.
|
|
|
Post by khkmarcus on May 18, 2018 18:37:13 GMT 1
Gör jag inte , men ett kontrakt är ett kontrakt Sedan skall väll sportchefen se till att sådant blir tillfixat & framför allt att kontrakt bryts vid degradering Det är ju främst ledningen i KHK som gör fel inte Paulsson anser jag , Men det är bara min personliga åsikt Ett kontrakt KRÄVER ju att BÅDA sidor levererar, kommentera gärna det. Har Paulsson levererat ens i närheten av sin lön? Om du köper en bil för 600.000:- med en fantastiskt utsida och en enastående historik, låt oss säga en BMW X6 där nypris är 1.500.000:- En helt fantastisk bilmodell som är i absolut toppklass. Bilhandlaren berättar säljande vilken pärla det är och du slår till. Tyvärr får du inte chans att provköra den, för att det inte går. Men bilhandlaren berättar ju om historik, visar vad andra liknande bilar säljs för och du slår till. Efter underskrivet kontrakt går du och ska köra hem. Bilen startar inte. Anledningen är att den saknar motor och drivsystem. Du går naturligtvis in till bilhandlaren igen och är vansinnig, känner dig helt lurad. Han möter dig med orden "Ett kontrakt är ett kontrakt" jag avser inte bryta det..... Bilen är egentligen värd 100.000:- Accepterar du det? Köper du säljarens argument? "Ett avtal är ett avtal, står ingenting att en motor skall ingå med tillhörande drivsystem....." Jo Tjena..... 😂😂😂
|
|
|
Post by Sverker on May 18, 2018 20:43:42 GMT 1
Gör jag inte , men ett kontrakt är ett kontrakt Sedan skall väll sportchefen se till att sådant blir tillfixat & framför allt att kontrakt bryts vid degradering Det är ju främst ledningen i KHK som gör fel inte Paulsson anser jag , Men det är bara min personliga åsikt Ett kontrakt KRÄVER ju att BÅDA sidor levererar, kommentera gärna det. Har Paulsson levererat ens i närheten av sin lön? Om du köper en bil för 600.000:- med en fantastiskt utsida och en enastående historik, låt oss säga en BMW X6 där nypris är 1.500.000:- En helt fantastisk bilmodell som är i absolut toppklass. Bilhandlaren berättar säljande vilken pärla det är och du slår till. Tyvärr får du inte chans att provköra den, för att det inte går. Men bilhandlaren berättar ju om historik, visar vad andra liknande bilar säljs för och du slår till. Efter underskrivet kontrakt går du och ska köra hem. Bilen startar inte. Anledningen är att den saknar motor och drivsystem. Du går naturligtvis in till bilhandlaren igen och är vansinnig, känner dig helt lurad. Han möter dig med orden "Ett kontrakt är ett kontrakt" jag avser inte bryta det..... Bilen är egentligen värd 100.000:- Accepterar du det? Köper du säljarens argument? "Ett avtal är ett avtal, står ingenting att en motor skall ingå med tillhörande drivsystem....." Jo Tjena..... Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar.
|
|
|
Post by Zäta on May 18, 2018 22:37:08 GMT 1
Ett kontrakt KRÄVER ju att BÅDA sidor levererar, kommentera gärna det. Har Paulsson levererat ens i närheten av sin lön? Om du köper en bil för 600.000:- med en fantastiskt utsida och en enastående historik, låt oss säga en BMW X6 där nypris är 1.500.000:- En helt fantastisk bilmodell som är i absolut toppklass. Bilhandlaren berättar säljande vilken pärla det är och du slår till. Tyvärr får du inte chans att provköra den, för att det inte går. Men bilhandlaren berättar ju om historik, visar vad andra liknande bilar säljs för och du slår till. Efter underskrivet kontrakt går du och ska köra hem. Bilen startar inte. Anledningen är att den saknar motor och drivsystem. Du går naturligtvis in till bilhandlaren igen och är vansinnig, känner dig helt lurad. Han möter dig med orden "Ett kontrakt är ett kontrakt" jag avser inte bryta det..... Bilen är egentligen värd 100.000:- Accepterar du det? Köper du säljarens argument? "Ett avtal är ett avtal, står ingenting att en motor skall ingå med tillhörande drivsystem....." Jo Tjena..... Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar. Har du kännedom om Crusemans kontrakt/ lön? Eller ordbajsar du?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 18, 2018 23:50:02 GMT 1
Kan man inte begripa kontrakten i idrott och tycka de är helt idiotiska? Att göra jämförelsen med bilar visar ju bara hur korkat är! Ett lag består tydligen av 20 bortskämda barnungar plus någon med lite hjärta... Här pratas det också om heder och samvete. Om personlighet. Åter igen så har man hört om folk som själva tackar nej till pengar, då en klubb har problem. Men här har vi en som skrupelfritt gör motsatsen, genom att ta mkt mer än han förtjänar! Han direkt skadar sin arbetsgivare. Han värvades för att göra skillnad i SHL, men höll knappt allsvensk nivå. Det räcker med en intervju, för att se att han inte bryr sig
|
|
|
Post by Sverker on May 19, 2018 8:50:30 GMT 1
Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar. Har du kännedom om Crusemans kontrakt/ lön? Eller ordbajsar du? Du har PM.
|
|
|
Post by Sverker on May 19, 2018 8:55:25 GMT 1
Kan man inte begripa kontrakten i idrott och tycka de är helt idiotiska? Att göra jämförelsen med bilar visar ju bara hur korkat är! Ett lag består tydligen av 20 bortskämda barnungar plus någon med lite hjärta... Här pratas det också om heder och samvete. Om personlighet. Åter igen så har man hört om folk som själva tackar nej till pengar, då en klubb har problem. Men här har vi en som skrupelfritt gör motsatsen, genom att ta mkt mer än han förtjänar! Han direkt skadar sin arbetsgivare. Han värvades för att göra skillnad i SHL, men höll knappt allsvensk nivå. Det räcker med en intervju, för att se att han inte bryr sig Tycker du att det bara var Paulsson som underpresterade? Ska man skriva kontrakt där lön utgår utifrån prestation? Om du tycker det. Hur tror du truppen skulle se ut då?
|
|
|
Post by Les Paul on May 19, 2018 10:06:38 GMT 1
Kan man inte begripa kontrakten i idrott och tycka de är helt idiotiska? Att göra jämförelsen med bilar visar ju bara hur korkat är! Ett lag består tydligen av 20 bortskämda barnungar plus någon med lite hjärta... Här pratas det också om heder och samvete. Om personlighet. Åter igen så har man hört om folk som själva tackar nej till pengar, då en klubb har problem. Men här har vi en som skrupelfritt gör motsatsen, genom att ta mkt mer än han förtjänar! Han direkt skadar sin arbetsgivare. Han värvades för att göra skillnad i SHL, men höll knappt allsvensk nivå. Det räcker med en intervju, för att se att han inte bryr sig Tycker du att det bara var Paulsson som underpresterade? Ska man skriva kontrakt där lön utgår utifrån prestation? Om du tycker det. Hur tror du truppen skulle se ut då? Har man det bästa kontraktet så ska man vara bäst eller iallafall försöka vara det. I mina ögon har han aldrig försökt. Det är som callahan skrev att man ser på vilken intervju som helst att han skiter i vilket. Bara ett stort hånflin till banken. Visst, kontrakt är kontrakt. Men man har väl också ett eget ansvar att jobba och slita för sitt fördelaktiga kontrakt. Han borde titta sig i spegeln och se hur ett as ser ut. Tror inte någon arbetsgivare skulle vilja få in en sådan person. Möjligtvis om man heter Sverker eller khkpaulsson.
|
|
|
Post by khkmarcus on May 19, 2018 10:14:57 GMT 1
Tycker du att det bara var Paulsson som underpresterade? Ska man skriva kontrakt där lön utgår utifrån prestation? Om du tycker det. Hur tror du truppen skulle se ut då? Har man det bästa kontraktet så ska man vara bäst eller iallafall försöka vara det. I mina ögon har han aldrig försökt. Det är som callahan skrev att man ser på vilken intervju som helst att han skiter i vilket. Bara ett stort hånflin till banken. Visst, kontrakt är kontrakt. Men man har väl också ett eget ansvar att jobba och slita för sitt fördelaktiga kontrakt. Han borde titta sig i spegeln och se hur ett as ser ut. Tror inte någon arbetsgivare skulle vilja få in en sådan person. Möjligtvis om man heter Sverker eller khkpaulsson. Där Paulsson spelat tidigare har det varit bra mycket bättre spelare runt honom Så jag är inte det minsta förvånad att det inte blivit något bra i KHK då vi har haft ett allsvenskt lag i shl Återigen dålig fingertoppskänsla av dom som skall ha kunnandet och värvar spelare
|
|
|
Post by Sverker on May 19, 2018 12:02:56 GMT 1
Tycker du att det bara var Paulsson som underpresterade? Ska man skriva kontrakt där lön utgår utifrån prestation? Om du tycker det. Hur tror du truppen skulle se ut då? Tror inte någon arbetsgivare skulle vilja få in en sådan person. Möjligtvis om man heter Sverker eller khkpaulsson. Läs mina inlägg gällande Paulsson så ska du se att jag också tycker han haft för bra/dyrt kontrakt. Det vissa här inte verkar fatta är att det INTE är hans fel, det är de som skrivit kontraktet med hans agent som är problemet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 19, 2018 14:58:25 GMT 1
Och du verkar inte fatta att det GÅR att uppdatera ett idiotkontrakt...alternativt själv bryta det, då man känner att man inte orkar ta i...och kanske spela på en nivå man passar på. Mr Hockey tror jag använt ordet självinsikt. Är det ett okänt ord för dig?
|
|
|
Post by Sverker on May 19, 2018 15:08:36 GMT 1
Och du verkar inte fatta att det GÅR att uppdatera ett idiotkontrakt...alternativt själv bryta det, då man känner att man inte orkar ta i...och kanske spela på en nivå man passar på. Mr Hockey tror jag använt ordet självinsikt. Är det ett okänt ord för dig? Om du hade en lön på 250 000 i månaden och känner att du inte presterar för det, skulle du då gå till din arbetsgivare och säga: Jag vill bara 50 000 i månaden för jag presterar inte för mer? Jodå jag vet mycket väl vad självinsikt är. Vem ska ta initiativ till att uppdatera ett idiotkontrakt? Inte fan är det väl spelaren iaf. Vet du någon spelare som gått med på att gå ned i lön från ett gällande kontrakt? Tycker du Crusemans också skulle uppdatera sitt kontrakt? Det kontraktet var än värre enl mig iaf.
|
|