|
Post by qALLAHAN on Apr 7, 2018 22:51:01 GMT 1
Så 16-17000 extra publikintäkter har inte hjälpt ett skit?
|
|
|
Post by vsn on Apr 8, 2018 9:56:10 GMT 1
Nej du gör som du vill, går fint för mig, men lenny är väl inte här så ofta så han vet väl kanske inte att det är förekommande att du säger A men inte B, och att du inte kommer ändra på dig för att han tycker så. Att KHK har jävligt dålig ekonomi som kommer bli ännu sämre är ju inte direkt en nyhet, personligen har jag hört ryktas om KK från flera håll, men vad är poängen att ta upp det när det inte är bekräftat? Varför kan man inte ta upp en sån sak? Det berör väl alla oss supporters? Ska man bara ta upp positiva saker? Det som jag hörde som positivt 27 mars, blir nog inte av nu. Blir det ett problem för dig? Nej, att ta upp det går fint, men du tar knappast upp det genom att säga att du hört något positivt/negativt om klubben utan att utveckla mer än så. Hur har du tänkt att vi ska veta hur det berör oss när du är så pass vag med dina uttalanden? Eftersom jag inte har en aning om vad du pratar om angående _vad_ som är den positiva nyheten 27 mars så blir det väldigt svårt för mig att svara på om det blir ett problem eller inte, det var också därför jag svarade lenny som jag gjorde. Om "ryktena" du hör blir officiella så är det också den första gången vi faktiskt vet vad det handlar om och kan ta ställning till saken, eller hur? Därför kan vi lika gärna vänta med att reagera tills vi hör mer information om saken. Huruvida du hört si eller så blir därför väldigt irrelevant för oss andra.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 8, 2018 10:13:58 GMT 1
Så 16-17000 extra publikintäkter har inte hjälpt ett skit? Om inte 17.000 extra åskådare räddar säsongen, med en marknadssida som för första gången någonsin nått en budget, hur ska då KHK inte klara en totalbudget? Skandal om så inte sker....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 8, 2018 10:31:14 GMT 1
I förra hemmamatchen blev Patrik L intervjuad i TV efter andra när vi ledde med 1-0. På frågan: Blir Molin kvar? Ja visst blir han det svarade han då. När man läser BLT idag, svarar han inte på det utan bara att han ska prata med honom. Hoppas han har SHL kontrakt, så man kan byta ut honom. Är inte det största problemet Paulssons 250.000.-/ månaden och leverera ingenting syndromet? Det ENDA positiva med degraderingen, är väl att khk kommer ur alla idiotiska avtal som Sundlöv skrivit? Jag är helt övertygad att Ove lämnar, trots avtal, om vi inte vill ha honom. Ove är en man med ryggrad, till skillnad ifrån många pengakåta spelare som skiter fullständigt om klubben går i KK. Bara dom får ut sin sista krona i ett kontrakt dom själva inte har hedrat med en prestation kopplat till lönebelopp. Undantag finns självfallet, och de spelarna hoppas jag fortsätter. De andra vill jag aldrig se mer, de ryggradslösa luffarna....
|
|
|
Post by Sverker on Apr 8, 2018 11:58:21 GMT 1
Ja vi får verkligen hoppas att Paulssons lön gäller SHL spel och inget annat.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 8, 2018 21:45:53 GMT 1
I förra hemmamatchen blev Patrik L intervjuad i TV efter andra när vi ledde med 1-0. På frågan: Blir Molin kvar? Ja visst blir han det svarade han då. När man läser BLT idag, svarar han inte på det utan bara att han ska prata med honom. Hoppas han har SHL kontrakt, så man kan byta ut honom. Är inte det största problemet Paulssons 250.000.-/ månaden och leverera ingenting syndromet? Det ENDA positiva med degraderingen, är väl att khk kommer ur alla idiotiska avtal som Sundlöv skrivit? Jag är helt övertygad att Ove lämnar, trots avtal, om vi inte vill ha honom. Ove är en man med ryggrad, till skillnad ifrån många pengakåta spelare som skiter fullständigt om klubben går i KK. Bara dom får ut sin sista krona i ett kontrakt dom själva inte har hedrat med en prestation kopplat till lönebelopp. Undantag finns självfallet, och de spelarna hoppas jag fortsätter. De andra vill jag aldrig se mer, de ryggradslösa luffarna.... Instämmer!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2018 0:32:58 GMT 1
Om paulsson är enda spelaren med kontrakt, så är det väl dåren sundlöv som skrivit ut 250000, oavsett division. Så paulsson tryggt kan bo kvar. Han verkar ju bara ha varit intresserad av pengarna
|
|
|
Post by Zäta on Apr 10, 2018 7:58:07 GMT 1
I förra hemmamatchen blev Patrik L intervjuad i TV efter andra när vi ledde med 1-0. På frågan: Blir Molin kvar? Ja visst blir han det svarade han då. När man läser BLT idag, svarar han inte på det utan bara att han ska prata med honom. Hoppas han har SHL kontrakt, så man kan byta ut honom. Är inte det största problemet Paulssons 250.000.-/ månaden och leverera ingenting syndromet? Det ENDA positiva med degraderingen, är väl att khk kommer ur alla idiotiska avtal som Sundlöv skrivit? Jag är helt övertygad att Ove lämnar, trots avtal, om vi inte vill ha honom. Ove är en man med ryggrad, till skillnad ifrån många pengakåta spelare som skiter fullständigt om klubben går i KK. Bara dom får ut sin sista krona i ett kontrakt dom själva inte har hedrat med en prestation kopplat till lönebelopp. Undantag finns självfallet, och de spelarna hoppas jag fortsätter. De andra vill jag aldrig se mer, de ryggradslösa luffarna.... Larsson sa väl att han anser vara Ove vara hans starkaste "spelare" och att han gärna vill ha honom kvar..... Obegripligt om jag får säga vad jag tycker.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 10, 2018 8:19:22 GMT 1
Ja, vi har i alla fall fått bevisat att han inte kan göra guld av sand...just jämnt hålla sanden som sand...vad Larsson sett, har jag ingen aning om...
|
|
|
Post by Zäta on Apr 10, 2018 12:42:40 GMT 1
Visst har han haft ett dåligt material. Men att inte kunde vända en matchbild åt rätt håll på en hel säsong måste vara snudd på unikt?
|
|
|
Post by noll1 on Apr 10, 2018 13:39:51 GMT 1
Jag har svårt att se att årets material var så mycket sämre än förra årets material. Jag hörde flera säga liknande '.. Molin säger till spelarna att göra en sak men de gör en annan, vad mer skall han göra? Det är spelarnas fel.' Detta är ju totalt vansinne, att få spelarna att genomföra hans taktik är ju liksom jobbet. Om han inte kan det så spelar det inte någon roll vad han hittar på. Såg också att Skarpsvärd skrev följande: "... Och för er som inte vet lägger herr Molin sjukt mycket tid på scouting av motståndaren. ..." skarpversion.blogg.sydostran.se/blogg/scouting-och-forberedelse-talar-for-khk-spelarna-betalar-och-hif-i-odesmatch/Tiden han lägger på scouting spelar ingen roll om slutsatserna han drar inte förändrar matchbilder. Då kan han lika gärna sova längre, snacka mer med laget eller samla energi på annat sätt istället. Bara för att du jobbar hårt betyder inte att du gör rätt saker. Enligt mig är Molin inte en huvudtränare (iad inte ännu, han kanske lärde sig i år), det blev tydligt redan under de 10 omgångar vi testade honom förra säsongen. Förresten, jag är övertygad om att Molin är en jättetrevlig människa och även jätteduktig på hockey.
|
|