|
Post by anticonnie on May 10, 2007 6:35:48 GMT 1
Det ska KOSTA gå på hockey! Om man nu vil ha en egen plats så ska den inte vara gratis!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 10, 2007 7:21:55 GMT 1
Tror de höjer till 80:- för sittplats och ca1100-1200 för säsongskort. Om det blir nåt liknande så tycker jag att det är helt ok. De flesta här vill att KHK ska gå upp till ettan och värva bra spelare, då krävs det mycket pengar!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 10, 2007 7:35:30 GMT 1
Det ska KOSTA gå på hockey! Om man nu vil ha en egen plats så ska den inte vara gratis! Visst ska det kosta. Men frågan är varför KHK ska avvika och ta MER betalt totalt sett av de som köper säsongskort. Nu tror jag inte det blir så. De som sköter detta är nog klokare än så. Man ska vara rädd om sin publik. Inte bara de med feta plånböcker. För vissa här är det säkert ovesäntligt om säsonskortet kostar 700 eller 1500. Eller om det kostar 40 eller 100:- per match, Men vill vi inte även ha en STOR publik inte bara en FET publik ? Ska inte skolungdomar kunna gå och stötta KHK (även de utan täta föräldrar) ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 10, 2007 7:59:12 GMT 1
Det ska KOSTA gå på hockey! Om man nu vil ha en egen plats så ska den inte vara gratis! Visst ska det kosta. Men frågan är varför KHK ska avvika och ta MER betalt totalt sett av de som köper säsongskort. Nu tror jag inte det blir så. De som sköter detta är nog klokare än så. Man ska vara rädd om sin publik. Inte bara de med feta plånböcker. För vissa här är det säkert ovesäntligt om säsonskortet kostar 700 eller 1500. Eller om det kostar 40 eller 100:- per match, Men vill vi inte även ha en STOR publik inte bara en FET publik ? Ska inte skolungdomar kunna gå och stötta KHK (även de utan täta föräldrar) ? Instämmer till fullo! Vaddå "SKA" kosta??! Det ultimata var väl om man kunde gå gratis?? Och att en rik farbror betalade allt? Jag går inte på hockey för att bli av med pengar, utan för att få underhållning! Klart att det måste kosta, men orvalet "ska" fattar jag inte alls...
|
|
|
Post by Peter on May 10, 2007 8:43:17 GMT 1
Om det kostar dubbelt så mycket kan man ju inte skylla på "att man får vad man betalar för" . Tycker det är helt okej att man får en match gratis på säsongskortet även om det inte är det primära när man löser den. Om matchbiljetterna kostar för mycket tror jag det kommer att straffa sig med mindre publik det är ju trots allt den stora publiktillströmningen som gör khk så unikt för tillfället. Om hälften skulle komma med dubbla biljettpriset minskar ju intresset i media och från sponsorerna. Det är intresset från den stora publiken som khk ska utnyttja för ingenting varar som bekant för evigt.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 10, 2007 9:01:17 GMT 1
Om det kostar dubbelt så mycket kan man ju inte skylla på "att man får vad man betalar för" . Tycker det är helt okej att man får en match gratis på säsongskortet även om det inte är det primära när man löser den. Om matchbiljetterna kostar för mycket tror jag det kommer att straffa sig med mindre publik det är ju trots allt den stora publiktillströmningen som gör khk så unikt för tillfället. Om hälften skulle komma med dubbla biljettpriset minskar ju intresset i media och från sponsorerna. Det är intresset från den stora publiken som khk ska utnyttja för ingenting varar som bekant för evigt. word. Kunde inte sagt det bättre själv
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 10, 2007 9:02:32 GMT 1
Känns som de flesta är överens....
|
|
|
Post by oneandonly on May 10, 2007 9:08:10 GMT 1
Personligen tor jag INTE att man ska gå 1 kr över 1000 - lappen.
Då "skiter" man sig i näven.
Jag kommer föstås att gå även om det kostar 1500 kr och många här på forumet, men vad hjälper det om INTE Nils, Hulda, Karl, Pelle, Sigge, Jens, Liza, Sluggo, Nisse, Fridolf, Achmed, Lennart, Sven osv, osv, os, osv....... kommer på matcherna ?
Som Peter skrev ovan: Man är INTE längre folkets lag då. Utan sposorer och Folk i ryggen blir "resan uppåt" betydligt drygare och längre.
Vi får INTE glömma att det ännu är 2:an vi "lirar" i.
Tycker personligen att de kunde gå ut till alla skolor redan u med budskapet "Vill Du vara med på hockeyfest i höst/vinter ?" Köp då Ditt säsongskort innan 15/8 för 450 kr (till ståplats).
Då kan nog klubben få ännu mera "nytt blod" som man får nytta av framöver. Också många nya klack medlemmar.
Hård kamp om ungdomen idag.
Synd att det inte gjordes en dvd/video med scener utanför hallen, introt, matchbilder och publiktrycket i exempelvis kvalmatcherna.
Hade varit perfekt att lansera KHK med bland ungdomar som inte riktigt vet vad som "händer" i TAR och på hockey. Får man dem och gilla stämningen fastnar många för sporten.
Bara några funderingar.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 10, 2007 9:19:21 GMT 1
Fina funderingar från en ofta klok man...
|
|
|
Post by oneandonly on May 10, 2007 9:27:37 GMT 1
Fina funderingar från en ofta klok man... Tack ! Du och jag blir väl snart "de vise" efter alla timmar man sett på hockey i denna staun o på andra ställen. Aldrig varit sådant "sug" som nu, måtte klubben vara rädd om detta !
|
|
|
Post by kraftwerk on May 10, 2007 10:01:23 GMT 1
Fina funderingar från en ofta klok man... Tack ! Du och jag blir väl snart "de vise" efter alla timmar man sett på hockey i denna staun o på andra ställen. Aldrig varit sådant "sug" som nu, måtte klubben vara rädd om detta ! Aldrig sånt drag ? Loob-eran ?
|
|
|
Post by oneandonly on May 10, 2007 10:25:43 GMT 1
Tack ! Du och jag blir väl snart "de vise" efter alla timmar man sett på hockey i denna staun o på andra ställen. Aldrig varit sådant "sug" som nu, måtte klubben vara rädd om detta ! Visst var det tryck och "sug" då, men nu jämför jag med att VI då var 1 division från Elitserien. Nu 3 divisioner från densamma och ändå snitt på över 2000 personer. Hade vi legat i allsvenskan nu och varit topplag där, med detta hockeyintresset, då vet i fanken hur stor hall vi behövt...... Aldrig sånt drag ? Loob-eran ?
|
|
|
Post by crosschecking on May 10, 2007 13:32:57 GMT 1
Sant.. herr klokeman!
|
|
|
Post by Hockeyoraklet on May 11, 2007 19:50:59 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2007 22:38:10 GMT 1
750 för barn!!!!? Gudars....
|
|