|
Post by anticonnie on May 11, 2007 22:38:57 GMT 1
750 för barn!!!!? Gudars.... Ja för sittplats KORK!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2007 22:55:38 GMT 1
HAHA...ja, det fattar jag väl...är det billigt DÅ? Farsan med två söner..2500 spänn!! Alla HAR inte de pengarna till nöjen... 1000 kr är ju också en enorm höjning från 700...30%!!! Mitt lönepåslag på ett år är 2-3....
Hade vi gått upp är det ju en helt annan sak...hockeyn vi får se nu är ju i stort sett den samma!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 7:40:41 GMT 1
750 för barn!!!!? Gudars.... Mer än dubbla priset. Vill man inte ha publik under 20 på sittplats ? Tror man att det kommer att bli slutsålt varje match ? Var nära att använda en av Callahans o JJB's favoritutryck ....
|
|
|
Post by crosschecking on May 12, 2007 8:08:17 GMT 1
750 för barn!!!!? Gudars.... Mer än dubbla priset. Vill man inte ha publik under 20 på sittplats ? Tror man att det kommer att bli slutsålt varje match ? Var nära att använda en av Callahans o JJB's favoritutryck .... Vågade du inte? Rädd för att stöta dej?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 12, 2007 8:09:23 GMT 1
750 för barn!!!!? Gudars.... Mer än dubbla priset. Vill man inte ha publik under 20 på sittplats ? Tror man att det kommer att bli slutsålt varje match ? Var nära att använda en av Callahans o JJB's favoritutryck .... Kom igen, gör det! Det är befogat!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 8:11:18 GMT 1
SKANDAL
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 12, 2007 8:20:07 GMT 1
SKANDAL Så sak det se ut! För visst tusan är det en skandal att förvandla ishockeyn till en överklassport? Det är dyrt som det är för, låt säga, en trebarnsfamilj från arbetarklassen att lösa säsongskort. I och med detta skulle de få ge 4250 spänn för att följa sitt favoritlag. Jag vet att alla inte klarar ut det. Är det meningen att de ska ringa sina bättre bemedlade medmänniskor och fråga hur det gick och därefter försöka natta den gråtande lillgrabben? Nä fy f*n! Låt idrotten vara det den ska vara, hos arbetarna!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 8:24:30 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Var har du fått dessa uppgifter ifrån. Står inget på hemsidan. 100:- för vuxen alldeles för billigt. 750 för barna alldeles för dyrt 900:- resp 450:- hade inneburit att KHK total fått in mer pengar tror jag
|
|
|
Post by charlie on May 12, 2007 14:14:18 GMT 1
Man tar nu samma pris som Kalmar tog ifjol för en sittplats. Säsongskortet blir billigare än lösa biljetter. Måtte inte klubben gå till ettan eller värre - Allsvenskan - med de priser som måste till där! Då rasar forumet nog ihop! Idag har man samma pris som för en pizza och en cola på en restaurang av lägsta märke. Alternativt priset av en biobiljett. Äter inte svenska arbetare pizza? Någon skrev "feta" i bemärkelsen icke arbetare/rik. Jag känner en massa överviktiga arbetare och en rad rika som ser sig som arbetare. Tråkig diskussion. Tyckte klubben visade var man står vid invigningen när man erbjöd de trogna wämöhallsbesökarna de bästa biljetterna först. Minnet är kort när det passar - också de allra finaste av arbetarna...
|
|
|
Post by kik1970 on May 12, 2007 14:14:19 GMT 1
HAHA...ja, det fattar jag väl...är det billigt DÅ? Farsan med två söner..2500 spänn!! Alla HAR inte de pengarna till nöjen... 1000 kr är ju också en enorm höjning från 700...30%!!! Mitt lönepåslag på ett år är 2-3.... Hade vi gått upp är det ju en helt annan sak...hockeyn vi får se nu är ju i stort sett den samma! Hoppsan.. Tycker att det är ett fullt rimligt pris för att se sitt favoritlag. Jag inser oxå att det svider i plånboken (i min med) men ska vi anpassa priser på hur mycket folk tjänar så blir det svårt. Jag har valt att föreslå priser så att klubben får in tillräkligt för att kunna gå upp till div1/allsvenskan. Jag vill inte harva i div. 2 ett år till och tyvärr så är det så att i detta läget (eftersom det dröjer några år innan riktigt kvalifiserade egna produkter kommer upp i A-laget) är det bara att se till att vi har "köpt" tillräkligt bra spelare och det kostar. HEJA KHK
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 15:54:44 GMT 1
Man tar nu samma pris som Kalmar tog ifjol för en sittplats. Säsongskortet blir billigare än lösa biljetter. Måtte inte klubben gå till ettan eller värre - Allsvenskan - med de priser som måste till där! Då rasar forumet nog ihop! Idag har man samma pris som för en pizza och en cola på en restaurang av lägsta märke. Alternativt priset av en biobiljett. Äter inte svenska arbetare pizza? Någon skrev "feta" i bemärkelsen icke arbetare/rik. Jag känner en massa överviktiga arbetare och en rad rika som ser sig som arbetare. Tråkig diskussion. Tyckte klubben visade var man står vid invigningen när man erbjöd de trogna wämöhallsbesökarna de bästa biljetterna först. Minnet är kort när det passar - också de allra finaste av arbetarna... Jag skrev "fet" men avsåg som de flesta förstod fet=tät. INGET annat ! För vuxna tar man samma pris som kalmar på sittplats. För barn tar man mycket mer !
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 16:00:45 GMT 1
HAHA...ja, det fattar jag väl...är det billigt DÅ? Farsan med två söner..2500 spänn!! Alla HAR inte de pengarna till nöjen... 1000 kr är ju också en enorm höjning från 700...30%!!! Mitt lönepåslag på ett år är 2-3.... Hade vi gått upp är det ju en helt annan sak...hockeyn vi får se nu är ju i stort sett den samma! Hoppsan.. Tycker att det är ett fullt rimligt pris för att se sitt favoritlag. Jag inser oxå att det svider i plånboken (i min med) men ska vi anpassa priser på hur mycket folk tjänar så blir det svårt. Jag har valt att föreslå priser så att klubben får in tillräkligt för att kunna gå upp till div1/allsvenskan. Jag vill inte harva i div. 2 ett år till och tyvärr så är det så att i detta läget (eftersom det dröjer några år innan riktigt kvalifiserade egna produkter kommer upp i A-laget) är det bara att se till att vi har "köpt" tillräkligt bra spelare och det kostar. HEJA KHK Jag tillhör dem som tror att priset har betydelse. Om man mer än fördubblar priset på ex en biobiljet så kommer färre ungdomar att gå på bio. Förklara gärna varför det skulle vara annorlunda på hockey ? Färre som går mindre klirr i kioskerna
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 12, 2007 16:14:01 GMT 1
Jag har ALLTID trott på låga priser och mer folk...jag VET att pris spelar roll.... SKANDAL! I synnerhet som vi har så stor publik...JUST detta betyder ju att vi redan nu får in idiotsummor för div 2....finns säkert klubbar i allsvenskan som har lägre intäkter trots högre priser...!!? Jag föredrar att ha hallen full....
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 16:23:11 GMT 1
Jag har ALLTID trott på låga priser och mer folk...jag VET att pris spelar roll.... SKANDAL! I synnerhet som vi har så stor publik...JUST detta betyder ju att vi redan nu får in idiotsummor för div 2....finns säkert klubbar i allsvenskan som har lägre intäkter trots högre priser...!!? Jag föredrar att ha hallen full.... Precis. Är det inte bättre med fyllda sittplatsläktare med hjälp av ett billigt ungdomspris ? Ellr hoppas man sälja 2500 säsongskort på sittplats till vuxna och barn som betalar 75% av vuxenpris ? Kom ihåg att det var de höga publiksiffrorna som gav eko i hockeysverige inget annat ! Men egentligen är ju dessa priser bara ett rykte i ett forum. Jag tror och hoppas att när det presenteras på hemsidan så visara det sig att det inte stämmer Ex Tingsryd div1 Hade följande priser för yngre senaste säsongen. Sittplats 13-17 år 60:- - 12 år 20:- Ståplats 13-17 40:- -12 år 0:- Dessutom rabbaterat för pensionärer o stud.
|
|
|
Post by crosschecking on May 12, 2007 17:08:06 GMT 1
Att håll rimliga priser gör att mer folk kommer till hallen,utöver de allra trognaste som alltid kommer! Man få inte chockhöja för då drar folket öronen åt sig... utan sen sund höjning efter vilken serie man spelar i!
|
|