|
Post by kraftwerk on Aug 30, 2007 18:34:59 GMT 1
Sen fins det de som hade suttit kvar o ugglat i hallen även om vi tampats mot Kryptonics o co
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 30, 2007 19:11:03 GMT 1
Sen fins det de som hade suttit kvar o ugglat i hallen även om vi tampats mot Kryptonics o co Japp, supportrar kallas de...
|
|
|
Post by HF on Aug 30, 2007 19:12:41 GMT 1
Sen finns det ju en del patetiska undantag, folk som blir superengagerade varje gång det går bra och försvinner helt när det går dåligt. Men dessa är en försvinnande liten grupp så de kan vi lämna därhän... Japp dessa har jag extremt svårt för, de som ropar ut sig till världen bästa supporters och sen försvinner så fort det går lite dåligt. Kommer ihåg damfotbolls vm i usa för några år sedan när nästan alla snackade Vickan, bettan, christinan och lebban, folk kunde precis allt om de jätte(nåja)duktiga tjejerna....sen kom det 150 pers på Mallbacken-Sunnanå.
|
|
|
Post by HF on Aug 30, 2007 19:13:21 GMT 1
Sen fins det de som hade suttit kvar o ugglat i hallen även om vi tampats mot Kryptonics o co Japp, supportrar kallas de... WORD!
|
|
|
Post by lawless on Aug 30, 2007 19:26:54 GMT 1
De va helvete vad vissa håller sig för att vara viktigare än andra.....!!
|
|
|
Post by charlie on Aug 30, 2007 20:13:57 GMT 1
Jag har alltid avskytt ordet "medgångssupporter". Det finns folk som kommer när det spelas högkvalitativ ishockey i stan, folk som tycker det är roligt när det går bra. Det är inte ens säkert de är supportrar över huvudet taget och jag tycker det är kul när de väl kommer. Jäg hälsar med glädje dem alla välkommna och tycker att de ska slippa det nedsättande epitetet "medgångssupporter". Sen finns det ju en del patetiska undantag, folk som blir superengagerade varje gång det går bra och försvinner helt när det går dåligt. Men dessa är en försvinnande liten grupp så de kan vi lämna därhän... Word.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 30, 2007 20:50:10 GMT 1
Sen fins det de som hade suttit kvar o ugglat i hallen även om vi tampats mot Kryptonics o co Japp, supportrar kallas de... Var var du 1983..1984...?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 30, 2007 20:52:37 GMT 1
Japp, supportrar kallas de... Var var du 1983..1984...? The Dark Ages... Hmm.. var kryptonics här då?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 30, 2007 20:53:35 GMT 1
Sen fins det de som hade suttit kvar o ugglat i hallen även om vi tampats mot Kryptonics o co Jo...jag har missat sjukt få matcher på 25 år... För mig är det fullständigt obegripligt hur man kan bry sig om ett lag, bara när det går bra... Vet inte om medgångssupporter är ett bra ord...supporter är för mig ett ord som innebär att man alltid följer sitt lag... Kallar dom hellre medgångspublik....
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 30, 2007 21:17:48 GMT 1
Men hallå! Ta tex mina kids som började gå på hockey för några år sedan är då dessa medgångs supportrar eller riktiga supportrar? Jag kan erkänna att jag inte bott i WH men har sett hockey i massa med år i WH! Kan oxå erkänna att jag lägger betydligt mer tid på KHK/BB nu än jag gjorde tidigare i KIK/Singers! Kan ha med att man inte blev insläppt i KIK´s organistion tidigare utan det nya gänget med Ola J i spetsen är lite mer öppna för nya ideer! Jag hävdar fortfarande att det är bättr att dra iväg ett mail eller ett samtal till de ledande i KHK än att sitta å spy/hedra här på forumet! Jag bryr mig inte om min ståplatsgranne har varit på en eller femhundra matcher utan gillar läget att fler och fler människor väljer att gå och titta på KHK än att de väljer att se KAIF,IFK eller hästö för att nämna några lag som ev kan ta publik från KHK! Det kommer sämre tider det vet vi alla men nu håller kHK på med det där några har valt att kalla saaaamla och förbereder för att se till att det i fortsättningen kommer vara kul att gå på hockey! Vet att Tobbe lägger oehört med tid på att få ihop ett lag som spelar en bra och se värd hockey! Klubben söker hela tiden nya saker fr att göra det kul att gå på matcherna och vi i BB försöker se till att få igång till publiken hela tiden! Det är faktiskt inte så svårt att få sin talan hörd bara man stoppar fram nyllet istället för att sitta här på forumet eller i ett fikarum å tjotra! Nu samlar vi ihop oss ochstöttar KHK till 110% from nu på söndag så vi får se den dära div1 hockeyn till nästa höst som de där borta i väst hela tiden tjatar om Väl mött Pierre
|
|
|
Post by charlie on Aug 30, 2007 21:37:55 GMT 1
Gott Pierre! Hela diskussionen om med- och motgångspublik är ju knasig. Varför pissa revir? Vill vi inte ha mycket publik? Varför måste dom vara som vi? Publikrasim! Vi kan också anta att om inte först Tingsryd och sedan Karlskrona själva skapat ett hockeysug i stan så hade varken jag, C eller en hel del andra suttit där vi nu gör. Några superfans knoppar alltid av sig. Sedan tror jag att vi ska ta emot den nya publiken - mycket ungdomar och tjejer - med öppna armar. Förstår inte heller varför vi måste vänta in en publikkrasch? Tobbes hockeyfilsofi stämmer: Håller vi sportslig kvalité och killarna på isen bjuder på god hockeyunderhållning förlorar vi aldrig publiken. Nyhetens behag är borta. Marshaller på parkeringen ger trevlig inramning men kompenserar inte hawaiihockey. Jag vet många som väntat på att gå till det blev kvalité - kan inte säga att jag klandrar dom. Ta emot den nya publiken - varje person räknas väl lika - också i ett hockeytemepel som TAR? Eller är vissa mer värda...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 30, 2007 21:44:10 GMT 1
WÖRD!
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 30, 2007 23:58:43 GMT 1
Tycker att Ditt inlägg var KLOCKRENT Charlie !
Har själv sett MASSA hockey likt Callahan sedan 1974 i staun.
Däremot fick jag en svacka när KIK gick i graven. Var tungt. Mycket tungt.
Tog ett tag att acceptera.
Nu har man tagit KHK till sitt hjärta. (Vem vet, en vacker dag kanske tom röda färgen blir orange igen.....)
Klart VI måste gilla ny publik. Någon gång har alltid varit första gångerna för oss alla på ishockey. Det får man INTE glömma.
De nya som kommer nu, sitter kanske här om 19 år och är lika "frälsta" SOM OSS.
Nu kör VI !
KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 11:37:11 GMT 1
Gott Pierre! Hela diskussionen om med- och motgångspublik är ju knasig. Varför pissa revir? Vill vi inte ha mycket publik? Varför måste dom vara som vi? Publikrasim! Vi kan också anta att om inte först Tingsryd och sedan Karlskrona själva skapat ett hockeysug i stan så hade varken jag, C eller en hel del andra suttit där vi nu gör. Några superfans knoppar alltid av sig. Sedan tror jag att vi ska ta emot den nya publiken - mycket ungdomar och tjejer - med öppna armar. Förstår inte heller varför vi måste vänta in en publikkrasch? Tobbes hockeyfilsofi stämmer: Håller vi sportslig kvalité och killarna på isen bjuder på god hockeyunderhållning förlorar vi aldrig publiken. Nyhetens behag är borta. Marshaller på parkeringen ger trevlig inramning men kompenserar inte hawaiihockey. Jag vet många som väntat på att gå till det blev kvalité - kan inte säga att jag klandrar dom. Ta emot den nya publiken - varje person räknas väl lika - också i ett hockeytemepel som TAR? Eller är vissa mer värda... Visst är det så att all publik är välkommen även de som vill se KHK förlora...men nu handlar det inte om att vissa inte är välkomna utan att det finns folk som klappar sig för bröstet för ingenting. Nygift är alltid lätt att vara men problemen i förhållandet kommer senare....då gäller det att ställa upp och inte vända ryggen mot problemen.
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 11:38:33 GMT 1
De va helvete vad vissa håller sig för att vara viktigare än andra.....!! Om du menar mig så är det inte så, alla även de som vill se KHK förlora är viktiga i publiken, det ger pengar. Om du läser JJB´s och mitt inlägg så är vi emot de som klappar sig för bröstet!!!
|
|