|
Post by HF on Aug 31, 2007 11:39:50 GMT 1
Däremot kan man ju hoppas att klubben uppskattar oss som även ställde upp under de tunga åren, både sponsorer och publik.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 31, 2007 11:44:15 GMT 1
Amen HF....
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 11:47:39 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-)
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 31, 2007 11:51:05 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-) Det hoppas jag INTE de tycker, för då är de ute på hal is. KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 11:54:11 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-) Det hoppas jag INTE de tycker, för då är de ute på hal is. KHK mot 1:an ! Det är kanske därför diskutionen kommit upp från början. Att "nykomlingar" tryckt ner trähäckar som t e x Mr C...
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 31, 2007 12:01:11 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-) Absolut inte! Nedvärderar aldrig någon som håller på KHK! Mitt syfte är att fylla NNÖ och då helt enkelt försöka då få med mig publiken dit! Rekrytera från sittplats är en ide! Få nya supportrar att välja NNÖ istället för att sitta är en annan! Att gemensamt få upp ett bra tryck är ändå det hela går ut på eller hur?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 31, 2007 12:15:56 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-) Absolut inte! Nedvärderar aldrig någon som håller på KHK! Mitt syfte är att fylla NNÖ och då helt enkelt försöka då få med mig publiken dit! Rekrytera från sittplats är en ide! Få nya supportrar att välja NNÖ istället för att sitta är en annan! Att gemensamt få upp ett bra tryck är ändå det hela går ut på eller hur? Vet inte om jag känner mig nedvärderad...känns som kommentarerna att man sitter, ofta är lite på skoj... Med min bakgrund kan inte en j-vel få mig att se mig som annat än en av tidernas mest hysteriska anhängare av Karlskrona-hockeyn... Om någon stående skulle se mig som ickesupporter, så skrattar jag bara åt vederbörande...
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 15:16:53 GMT 1
Själv känner jag att folket i BB nedvärderar oss supporters som väljer sittplats. Har läst en hel del nedvärderande saker om sittplatsfolket. Det går väl ut på att ståplatsfolket är mer "riktiga" supporters än betongrövarna.... ;-) Absolut inte! Nedvärderar aldrig någon som håller på KHK! Mitt syfte är att fylla NNÖ och då helt enkelt försöka då få med mig publiken dit! Rekrytera från sittplats är en ide! Få nya supportrar att välja NNÖ istället för att sitta är en annan! Att gemensamt få upp ett bra tryck är ändå det hela går ut på eller hur? Som vanligt dras hela BB över en kant, denna gång jag skyldig....Om jag skriver vissa här på forumet så är det närmare sanningen
|
|
|
Post by lawless on Aug 31, 2007 18:25:31 GMT 1
De va helvete vad vissa håller sig för att vara viktigare än andra.....!! Om du menar mig så är det inte så, alla även de som vill se KHK förlora är viktiga i publiken, det ger pengar. Om du läser JJB´s och mitt inlägg så är vi emot de som klappar sig för bröstet!!! Jag menar dom som sitter här o tycker att dom är mer supporters än andra... Tar du åt dig så e det upp till dig... Är så jävla trött på tävlandet om vem som sett flest matcher o om vem som minsan har suttit o kollat på sunkig sophockey, för då är man en riktig supporter. Ska man dra det till det yttersta så är väl YB o vi andra som lägger ner en jävla massa tid i BB, isf att bara gnälla om att det va minsan bättre förr, dom största o mest engagerade supporterna, men det e inget som jag söker beröm för iaf..... Jag e själv en relativt ny ishockeytittare är det okej om jag kallar mig för supporter då??
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 31, 2007 18:30:39 GMT 1
Givetvis är det helt Ok (enligt mig i alla fall).
|
|
|
Post by lawless on Aug 31, 2007 18:59:38 GMT 1
Tack....! Man vet fan aldrig här.....
|
|
|
Post by hockeylover on Aug 31, 2007 20:10:13 GMT 1
Heja Lawless! Bra att någon vågar säga ifrån. Jag har full respekt för De som år efter år följt KIK o KHK. Ni är en av "ingredienserna" till att KHK faktiskt finns idag. (Ett tag trodde säkert folk att det inte ens fanns ett ishockeylag i K-NA!!!). Det finns kanske många "medgångssupportrar" som fått upp ett enormt intresse på det ena eller det andra sättet. Låt tiden få ha sin gång då, men skräm för f-n i te bort Dem innan De fått en ärlig chans! Pengar strömmar in till klubben och atmosfären är underbar. Ska man snacka om ELIT2010, så borde grunden vara att nya supporters "tillåts" att komma in, och att de som håller på KHK håller sams! Det snackas om bristande intresse om inte KHK lyckas inom en snar framtid. Personligen tror inte jag det. Folk ser lagets potential, ett gagemang och glöd på kansliet, en klubbledning med högt ställda förväntningar på alla håll och kanter...kort o gott, en framtid, något att bevara och bygga vidare på! Oavsett vilka vi är så har vi samma mål! Tack för ordet. Väl mött i arenan på söndag! Jag är så förväntansfull så att jag är på bristningsgränsen!
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 31, 2007 20:13:46 GMT 1
Heja Lawless! Bra att någon vågar säga ifrån. Jag har full respekt för De som år efter år följt KIK o KHK. Ni är en av "ingredienserna" till att KHK faktiskt finns idag. (Ett tag trodde säkert folk att det inte ens fanns ett ishockeylag i K-NA!!!). Det finns kanske många "medgångssupportrar" som fått upp ett enormt intresse på det ena eller det andra sättet. Låt tiden få ha sin gång då, men skräm för f-n i te bort Dem innan De fått en ärlig chans! Pengar strömmar in till klubben och atmosfären är underbar. Ska man snacka om ELIT2010, så borde grunden vara att nya supporters "tillåts" att komma in, och att de som håller på KHK håller sams! Det snackas om bristande intresse om inte KHK lyckas inom en snar framtid. Personligen tror inte jag det. Folk ser lagets potential, ett gagemang och glöd på kansliet, en klubbledning med högt ställda förväntningar på alla håll och kanter...kort o gott, en framtid, något att bevara och bygga vidare på! Oavsett vilka vi är så har vi samma mål! Tack för ordet. Väl mött i arenan på söndag! Jag är så förväntansfull så att jag är på bristningsgränsen! Känns som om julafton är runt hörnet!
|
|
|
Post by sektiong on Aug 31, 2007 20:20:54 GMT 1
Självklart ska nya supporters och för den delen "gamla" supporters känna sig lika välkomna. Du är en supporter om du brinner för KHK oavsett om du sett matcher från 1975 och framåt eller 2007 och framåt. Det äldre supportrar kan bidra med är "gamla minnen", det yngre supportrar kan bidra med är säkerligen nya ideér. Själv minns man Wämöhallen, 2002, seriematch mot Waldermarswik. 225 personer på läktaren. Matchen fick avbrytas för att isen smälte vid motståndarnas avbytarbås. Är man mycket mer värd än nya supporters för att man kom ihåg detta? NEJ. Däremot är alla lika mycket värda som denna säsong kommer att heja fram KHK mot ettan, oavsett om du har sett 200 matcher eller 2 matcher, oavsett om du sitter eller stå. Vi bidra alla på olika sätt och olika meriter för att få se det vi verkligen vill se: KHK!
|
|
|
Post by HF on Aug 31, 2007 21:16:33 GMT 1
Självklart ska nya supporters och för den delen "gamla" supporters känna sig lika välkomna. Du är en supporter om du brinner för KHK oavsett om du sett matcher från 1975 och framåt eller 2007 och framåt. Det äldre supportrar kan bidra med är "gamla minnen", det yngre supportrar kan bidra med är säkerligen nya ideér. Själv minns man Wämöhallen, 2002, seriematch mot Waldermarswik. 225 personer på läktaren. Matchen fick avbrytas för att isen smälte vid motståndarnas avbytarbås. Är man mycket mer värd än nya supporters för att man kom ihåg detta? NEJ. Däremot är alla lika mycket värda som denna säsong kommer att heja fram KHK mot ettan, oavsett om du har sett 200 matcher eller 2 matcher, oavsett om du sitter eller stå. Vi bidra alla på olika sätt och olika meriter för att få se det vi verkligen vill se: KHK! Word!!!!!!!! Men jag måste medge att jag har stor respekt för de som följt KIK/KHK under så lång tid som JJB, Callahan,Charlie,OAO o s v. Själv började jag givetvis följa KIK när de var på uppåtgående, inte många nya supporters tillkommer när det går dåligt.
|
|