|
Post by kraftwerk on Dec 6, 2007 14:28:22 GMT 1
In och kommentera på BLT!! (har jag redan gjort) Gjort det nu....vet inte om det kommer upp, men de har i alla fall fått något att läsa... "Hur kan någon på BLT yttra sig om kränkningar, när man som huvudrubrik skriver "Rasistattack på Kallingespelare"! Man använder ett uttryck som får mig att tänka på när de vita i Sydafrika slog ner svarta och sparkade på dem!! Snacka om överdrift och försäljningstrick! Fruktansvärt lågt! Sjukast av allt är att ännu finns inga bevis för att NÅGOT ens hänt...t o m klubbarna har lagt ner ärendet... HUR kan BLT ha mage att snacka om kränkningar? Sanslöst!" WORD ! och att säga upp BLT funkar väl inte i ditt fall ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 6, 2007 14:34:20 GMT 1
Gjort det nu....vet inte om det kommer upp, men de har i alla fall fått något att läsa... "Hur kan någon på BLT yttra sig om kränkningar, när man som huvudrubrik skriver "Rasistattack på Kallingespelare"! Man använder ett uttryck som får mig att tänka på när de vita i Sydafrika slog ner svarta och sparkade på dem!! Snacka om överdrift och försäljningstrick! Fruktansvärt lågt! Sjukast av allt är att ännu finns inga bevis för att NÅGOT ens hänt...t o m klubbarna har lagt ner ärendet... HUR kan BLT ha mage att snacka om kränkningar? Sanslöst!" WORD ! och att säga upp BLT funkar väl inte i ditt fall ? Korrekt......ingen borgarblaskafan...
|
|
|
Post by climber on Dec 6, 2007 15:16:22 GMT 1
BLT = PINSAMT
|
|
|
Post by sheriff on Dec 6, 2007 16:05:28 GMT 1
Skall då försöka skriva mitt första inlägg på mycket länge. Jag undrar om någon kan återge vad som stod i programbladet (((Gärna ordagrant), gärna Charlie), min nya favorit). Intressant att läsa att en journalist känner sig nersvartad på ett sådant sätt som påstås. Men av vad, något odefinierat som ett programblad och/eller ett forum på internet. Beetles Magazine är också journalistik, så även Callahan! Har inte tredje makten hängt med i utvecklingen? De har fått en oäkting, och det är vi, med minst lika stor makt som dem! Den fjärde makten! Huka dig i bänken Jonny (Heja Atlas), för nu laddar vi om.
Mvh En oäkting, numera boende utomlands
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Dec 6, 2007 16:40:40 GMT 1
det va pest eller kolera de körde .. de har ju gjort det med andra ..
|
|
|
Post by charlie on Dec 6, 2007 17:03:59 GMT 1
Här är hela krönikan. Samtidigt som det ytterst lättsamma inslaget "Pest eller Kolera" gavs etiketten "Connie eller Kolera".
Enade vi står! En ödmjuk krönika om fram- och baksidan med att vara poppis.
Med ett hemmasnitt på nära 2300 åskådare i division 2 är Karlskrona Hockey Klubb ett fenomen som får hockeyn i Blekinge att vibrera. BM tar idag en närgången flukt på vad det betyder och passar samtidigt på att krossa en myt.
Den 14:e december spelar KHK borta mot Halmstad. Redan två veckor innan matchen vet man att minst 400 fans kommer att följa med. Det var 700 fans i Kallinge, 350 i Värnamo, 250 i Tyringe. Låt oss nu anta att 3000 personer följer KHK på bortais den här säsongen. Det finns klubbar i vår serie som skulle vara mer än nöjda om de drog så mycket folk - på sin hemmaplan. Långt över 30 000 underbara åskådare ser den här säsongen KHK i tränings- och seriematcher innan vi ens gått in i ett eventuellt slutspel.
Det kan vara lätt att förlora fattningen i denna eufori av hockeyglädje. KHK är idag en suverän marknadsplats för alla våra sponsorer.
KHK är dessvärre också en kul tummelplats för mer eller mindre begåvade rykten. För den som gillar att rulla runt i, skvätta och sprida vad min far skulle kallat dynga, så är KHK en tacksam plats. Det är helt logiskt; Varför rulla och skvätta på en plats där ingen ser dig?
Klubb, fans och medarbetare får helt enkelt vänja sig vid detta. Det är det relativt låga pris (trots allt) som betalas när vi allihop tillsammans är framgångsrika. Vi har ögonen på oss.
Ordet framgångsrik blir lätt rik. KHK är förvisso ingen fattig klubb. Redaktionen på BM har sniffat, tjuvlyssnat och det ser enligt säker källa bra ut. Men den växande myten om att KHK har allsvensk ekonomi och flera miljoner på kontot är struntprat. Klubben är ett lag med rötterna i bygden och som kommer att behöver varenda krona för att kunna fortsätta satsa framåt.
Så som supporter bör du med andra ord inte tro på allt du hör och läser. Man sneglar på oss. Många med glädje, sportsligt och med granskande, klar blick. Andra med en annan och kanske något grumligare agenda. Det blauser på toppen gott folk.
Vi har sett en del av varan redan. Det kommer att komma mer. Alla vet nämligen inte hur dom ska förhålla sig till fenomenet KHK. Om det är rädsla, illvilja eller ren, skär okunnighet spelar egentligen mindre roll. Vänj er.
Under tiden får vi fortsätta trumma på. Laget får fortsätta tala om ödmjukhet och vilja. Publiken får fortsätta vara en av Sveriges häftigaste. Tillsammans är vi KHK. Det stör ibland en del. Låt oss störa lite till.
När detta skrivs har vi precis slagit Osby borta med 8-6. Vi vände och vann sista tio trots spel långt under vår högstanivå. Kul. Men roligast den gångna helgen var Team 95:s DM-seger på straffar nere i Kallinge. Stort! En viss Anton Kellman avgjorde med fyra strutar, men återigen var det vi - laget KHK - som vann. Grattis grabbar!
|
|
|
Post by sheriff on Dec 6, 2007 17:57:49 GMT 1
Tackar så mycket för informationen.
Ganska intressant att se hur BLT-sporten skriver "ett osmakligt påhopp på BLT-sporten och en grov kränkning av en av våra medarbetare. " och "Inser ni inte vilka signaler ni sänder ut till supportrar och ungdomar?"
Utan att nämna vad det gäller och sen skriva kränkning och till råga på allt nämna något om att sända ut signaler till 2000 supportrar är absurt om man sätter in det i rätt perspektiv!
Blt kan läsas av minst 150000 människor där "kränkning", "rasistattack" och "ironi mot R2 istället för uppmuntran om matchens lirare" blandas i kaffet tillsammans med Skogaholms och herrgårdsost av deras morgontrötta läsare (Supportar av BLT). Propaganda har alltid varit bästa vapnet i krig, och det är det BLT sysslar med nu!
Man undrar vem det är som kastar bergskedjor i glashus!
Mvh The Sheriff
|
|
|
Post by burt on Dec 6, 2007 18:39:07 GMT 1
Jag förstår inte riktigt vad BLT är upprörda över?
Att Jämnställa Connie med Pest eller att de har anställt icke kompetent personal och sen vågar de inte ta konsekvenserna av det hela?
Hur skulle det se ut om T--xkliniken anställde en slaktare för att han kan skära i kött?
Jo som på BLT-sportredaktionen, där anställer de folk bara de skriva på det Svenska språket, sen om de kan något om ämnet de ska skriva om, det spelar tydligen ingen roll!
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 13, 2008 22:28:39 GMT 1
BLT ska tydligen hjälpa Mörrums supportrar med Tifo till matchen mot KHK. Saxat: "Fick nyss ett samtal från BLT! JA tidningen Ls och Blt kommer att samordna ett tifo. DVS att det gynnar båda parterna. Men då skulle jag vilja ha hjälp av ett par mannar. som skall kunna vara på Jössa vid 17-17.30 tiden på onsdag mot KHK." Någon som är förvånad ?...................
|
|
|
Post by pILLY on Mar 13, 2008 22:49:00 GMT 1
BLT ska tydligen hjälpa Mörrums supportrar med Tifo till matchen mot KHK. Saxat: "Fick nyss ett samtal från BLT! JA tidningen Ls och Blt kommer att samordna ett tifo. DVS att det gynnar båda parterna. Men då skulle jag vilja ha hjälp av ett par mannar. som skall kunna vara på Jössa vid 17-17.30 tiden på onsdag mot KHK." Någon som är förvånad ?................... Spelar väl ingen roll ? Dem kan ju inte ordna något själva, Då måste blt rycka in och styra upp !
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 13, 2008 23:16:33 GMT 1
BLT ska tydligen hjälpa Mörrums supportrar med Tifo till matchen mot KHK. Saxat: "Fick nyss ett samtal från BLT! JA tidningen Ls och Blt kommer att samordna ett tifo. DVS att det gynnar båda parterna. Men då skulle jag vilja ha hjälp av ett par mannar. som skall kunna vara på Jössa vid 17-17.30 tiden på onsdag mot KHK." Någon som är förvånad ?................... kanske läge för SSD att kontra ?
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 14, 2008 0:06:00 GMT 1
Eftersom BLT är sponsorer till KHK så känns detta väldigt udda, men det är väl Connie som har varit i farten
|
|
|
Post by HF on Mar 14, 2008 15:41:34 GMT 1
Eftersom BLT är sponsorer till KHK så känns detta väldigt udda, men det är väl Connie som har varit i farten Alla i väst tycker att blt bara skriver om khk så det är väl för att döva samvetet...
|
|
|
Post by charlie on Mar 15, 2008 11:09:58 GMT 1
Undrar lite stillsamt när "Corny" ska kliva fram och kalla Piloten, R2 och Åke för gammelgubbar igen. Eller känns det greppet lite korkat nu i eftertankens kranka klarhet...
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 4, 2008 22:41:28 GMT 1
Min maggropskänsla säger att BLT kommer att vara tvåa att skriva om KHK's nästa nyförvärv
|
|