Har försökt kommentera artiklen, men får felmeddelande. (ska testa igen senare)
Skrev i alla fall:
Pust !.......Man kan INTE annat än att pusta och stöna.
Jag och MÅNGA med mig har nu slutat att använda BLT som morgontidning, då man mer än en gång visat sig vara KHK fientliga och även negativa mot hockeyn i sig emellanåt.
BLT skrev "löp", förstasidor och dubbla uppslag och för den som bara "skummar" tidningen verkade det som att det så kallade rasist påhoppet verkligen hänt. Knepig journalistik vill jag lova !
Inte några förstasidor när saken var utagerad. Det är klart, då var det ingen "Hänt i veckan" journalistik längre som kunde sälja lösnummer...
Sedan kan man ju fråga sig många andra saker.
Varför uppmärksammade inte BLT det så kallade rasistpåhoppet som hände i ett annat Blekinge Derby några dagar efter ?
Varför ?
För att svärta ner KHK och hoppas på sviktande intresse för klubben, så man kan ägna mer tid åt handboll och hockeylagen OIK och Mörrum ?......
Vilket lag drar mer publik än KHK i länet ?
I alla andra sammanhang brukar marknaden styra.
Om nu KHK är "heta" och folk vill läsa om dem, inför match och efter match osv, då ska man väl "ta rygg" och vara med på resan ?
Nej, bättre och försöka hitta fel på KHK. Nu är man igång igen. Bara att läsa artiklen ovan.
Menar Ni att journalister/tidningar ska sitta med facit vad som är rätt och fel ?
Det är enligt Er bara att räta in sig i ledet.
Man kan undra varför Sandberg slutat uppdatera sin välbesökta blogg ?
Kan det ha något att göra med hur Ni på BLT behandlar KHK ?......
Säger bara: Skärpning BLT !!!!
P.s Detta inlägg blir nog ALDRIG publicerat, då det är för obekvämt.
KHK mot 1::an !!!!!
(Den resan tar LAGET och VI SUPPORTRAR med eller utan BLT.)