|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 12, 2005 1:06:10 GMT 1
Här tänkte jag att vi kan ventilera datorer. Få hjälp med problem och sådant vi inte begriper. Vi kanske kan hjälpa varandra. Anledningen till att jag tycker att det kan vara en bra idé är följande: Jag har ett problem... ;D Om jag tittar på DVD i min dator och får för mig att ta en rolig skärmdump så blir det bara en svart ruta när jag klistrar in den i ett dokument. själva spelarkontrollerna kommer med om jag har den i det läget men själva bilden från filmen blir bara svart. Varför? Tacksam för hjälp.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 12, 2005 6:44:20 GMT 1
Vad är det för program du använder? I t.ex. PowerDVD finns en knapp i själva programmet som man kan ta stillbilder med. Min avatar har jag tagit från en DVD-film
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 12, 2005 9:36:24 GMT 1
Jag använder WinDVD 7 (InterVideo)
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 12, 2005 10:25:29 GMT 1
Hittar du ingen knapp där då? Typ snapshot eller nåt sånt.
|
|
|
Post by HF on Nov 12, 2005 11:46:40 GMT 1
kanontråd, här kommer Les Paul att skriva mycket!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 12, 2005 16:24:26 GMT 1
Hittar du ingen knapp där då? Typ snapshot eller nåt sånt. Jo, jag har hittat en knapp nu och den fungerar! Tusen tack!
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 12, 2005 16:43:55 GMT 1
Nemas problemas! Du vet var jag finns till nästa gång
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 12, 2005 21:44:27 GMT 1
kanontråd, här kommer Les Paul att skriva mycket! Be om hjälp menar du? Jag har ju dig. Du vet att jag behöver personlig service.
|
|
|
Post by HF on Nov 13, 2005 5:16:36 GMT 1
kanontråd, här kommer Les Paul att skriva mycket! Be om hjälp menar du? Jag har ju dig. Du vet att jag behöver personlig service. Du eller datorn?
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 15, 2005 14:22:07 GMT 1
Jag är kung på Mac men the darkside burkar går inte att rädda utan ominstalltion
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 14:25:57 GMT 1
Jag är kung på Mac men the darkside burkar går inte att rädda utan ominstalltion Linux funkar bra
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 15, 2005 15:01:20 GMT 1
Jag är kung på Mac men the darkside burkar går inte att rädda utan ominstalltion Linux funkar bra Ja det är mycket bättre. OS X är ju GUI på UNIX kärna om man ska vara lite sådan
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 16:23:11 GMT 1
Det kanske...är inte så insatt i mac-världen.
Jag stör mig dock på att det bara finns ett alternativ för den som vill spela de senaste spelen. Även om man kör Wine i Linux så har det ändå inte stöd för den senaste hårdvaran och man kan inte utnyttja spelen fullt ut.
Sen är det lite taskigt med drivrutinsstöd i unix-världen. Men det är ju hårdvarutillverkarnas fel dock.
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 15, 2005 16:30:13 GMT 1
Det kanske...är inte så insatt i mac-världen. Jag stör mig dock på att det bara finns ett alternativ för den som vill spela de senaste spelen. Även om man kör Wine i Linux så har det ändå inte stöd för den senaste hårdvaran och man kan inte utnyttja spelen fullt ut. Sen är det lite taskigt med drivrutinsstöd i unix-världen. Men det är ju hårdvarutillverkarnas fel dock. Samma sak om man har råd att investera i Virtual PC för Mac. Fördelen med Mac är att när spel väl är konverterade för Macen är system kraven inte lika höga för samma prestanda ?!?!? Svårare att göra spel för mac men de är stabilare och fördelar belastningen jämnt över hela datorn
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 16:39:46 GMT 1
Lite dumt att säga att systemkraven inte är lika höga eftersom arkitetkturen i hårdvaran i mac och pc ser lite annorlunda ut. En Mac med 800MHz processor har ju bättre prestanda än en en PC på 800MHz.
|
|