|
Post by HF on Nov 15, 2005 19:25:06 GMT 1
Linux funkar bra Ja det är mycket bättre. OS X är ju GUI på UNIX kärna om man ska vara lite sådan bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 23:33:36 GMT 1
Ja det är mycket bättre. OS X är ju GUI på UNIX kärna om man ska vara lite sådan bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla Din tid kommer nog också snart
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 16, 2005 11:50:46 GMT 1
Lite dumt att säga att systemkraven inte är lika höga eftersom arkitetkturen i hårdvaran i mac och pc ser lite annorlunda ut. En Mac med 800MHz processor har ju bättre prestanda än en en PC på 800MHz. OK som så ger jag dig helt rätt. Menade mer att eftersom arkitekturen är anorlunda så kan man tex köra ett spel till max med ett 128 MB grafik kort medans på en PC hade det krävt 256 MB. Men visst att hårddra det att system kraven är lägre är nog lite fult av mig ;D
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 16, 2005 11:54:38 GMT 1
Ja det är mycket bättre. OS X är ju GUI på UNIX kärna om man ska vara lite sådan bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla One day you to will learn the true power of the force young padawan
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 15:45:37 GMT 1
|
|
|
Post by Jojkrider on Jan 22, 2006 16:24:42 GMT 1
HA HA HA den är så jävla bra den cirkulerad på Apple supporten när jag jopbbade där. Finns ett par varianter till på liknande saker. Men du som gillar Linux borde gilla mac när den har UNIX. Den mac jag använde på supporten hade up-time på 99 dagar innan jag fick starta om den för att MS-Office hängde sig. Den Mac jag har nu har jag inte behövt starta om en enda gång. Enda gången den stängs av är när jag ska åka iväg. Men en sak har killen lite rätt i. Med en Mac ska man inte försöka göra saker som är utanför "användar synpunk" Tex döpa om kataloger under usern kan sabba system nå in i h*lvete. Ska man göra något ska det göras vi UNIX konsolen och då ska man veta vad man gör. Men det finns roliga saker att göra om man kan det. Kan man tex skriva plist filer kan man få macen att köra visa program som inte ska kunna köra utan hårdvara. Ett bra men totalt meningslöst exempel på det är att kunna aktivera airport menyn även om man inte har ett airport kort installerat. Går inte at göra så mycket med menyn utan kortet men det går iaf att aktivera den =)
|
|
|
Post by malte on Jan 22, 2006 17:55:01 GMT 1
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2006 19:01:36 GMT 1
bla bla bla bla
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 19:50:24 GMT 1
HA HA HA den är så jävla bra den cirkulerad på Apple supporten när jag jopbbade där. Finns ett par varianter till på liknande saker. Men du som gillar Linux borde gilla mac när den har UNIX. Den mac jag använde på supporten hade up-time på 99 dagar innan jag fick starta om den för att MS-Office hängde sig. Den Mac jag har nu har jag inte behövt starta om en enda gång. Enda gången den stängs av är när jag ska åka iväg. Men en sak har killen lite rätt i. Med en Mac ska man inte försöka göra saker som är utanför "användar synpunk" Tex döpa om kataloger under usern kan sabba system nå in i h*lvete. Ska man göra något ska det göras vi UNIX konsolen och då ska man veta vad man gör. Men det finns roliga saker att göra om man kan det. Kan man tex skriva plist filer kan man få macen att köra visa program som inte ska kunna köra utan hårdvara. Ett bra men totalt meningslöst exempel på det är att kunna aktivera airport menyn även om man inte har ett airport kort installerat. Går inte at göra så mycket med menyn utan kortet men det går iaf att aktivera den =) Haha, jo....men nu är det så att det är folk här som fått för sig att jag är linux-fanatiker bara för att YB inte visste vem han hade som avatar. Jag kör bara M$ fönster just nu
|
|
|
Post by youngblood on Jan 22, 2006 19:57:21 GMT 1
HA HA HA den är så jävla bra den cirkulerad på Apple supporten när jag jopbbade där. Finns ett par varianter till på liknande saker. Men du som gillar Linux borde gilla mac när den har UNIX. Den mac jag använde på supporten hade up-time på 99 dagar innan jag fick starta om den för att MS-Office hängde sig. Den Mac jag har nu har jag inte behövt starta om en enda gång. Enda gången den stängs av är när jag ska åka iväg. Men en sak har killen lite rätt i. Med en Mac ska man inte försöka göra saker som är utanför "användar synpunk" Tex döpa om kataloger under usern kan sabba system nå in i h*lvete. Ska man göra något ska det göras vi UNIX konsolen och då ska man veta vad man gör. Men det finns roliga saker att göra om man kan det. Kan man tex skriva plist filer kan man få macen att köra visa program som inte ska kunna köra utan hårdvara. Ett bra men totalt meningslöst exempel på det är att kunna aktivera airport menyn även om man inte har ett airport kort installerat. Går inte at göra så mycket med menyn utan kortet men det går iaf att aktivera den =) Haha, jo....men nu är det så att det är folk här som fått för sig att jag är linux-fanatiker bara för att YB inte visste vem han hade som avatar. Jag kör bara M$ fönster just nu Nu vet jag vem jag har som avatar
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 20:27:09 GMT 1
Haha, jo....men nu är det så att det är folk här som fått för sig att jag är linux-fanatiker bara för att YB inte visste vem han hade som avatar. Jag kör bara M$ fönster just nu Nu vet jag vem jag har som avatar Bra bra, för det vet inte ens jag
|
|
|
Post by youngblood on Jan 22, 2006 20:33:19 GMT 1
Hmmm Du verkligen en datanörd ;D Mannen på bilden är ingen mindre än Dean Youngblood ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D nr 10 Hamilton Mustangs
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 20:38:13 GMT 1
Jag är för ung
|
|
|
Post by Sardaukar on Jul 31, 2006 12:41:56 GMT 1
Han har inte tid...BARA Oblivion i skallen.... Nej då, ingen fara. Snart slut med oblivionerandet... Saken är den att mitt bredband inte funkar, trots att telia säger att jag har full fart... ska ha 8 Mb/s har nu runt 6 kb/s... 200 gånger för lite! Vet du vad det kan bero på Sarre... Så tillsvidare kan jag bara internetta på jobbet... Ang. hts avatar: Jag ser ingen... Du har möjligtvis inte kollat om du fått något spyware eller liknande som stryper bandbredden?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jul 31, 2006 14:21:58 GMT 1
Nej då, ingen fara. Snart slut med oblivionerandet... Saken är den att mitt bredband inte funkar, trots att telia säger att jag har full fart... ska ha 8 Mb/s har nu runt 6 kb/s... 200 gånger för lite! Vet du vad det kan bero på Sarre... Så tillsvidare kan jag bara internetta på jobbet... Ang. hts avatar: Jag ser ingen... Du har möjligtvis inte kollat om du fått något spyware eller liknande som stryper bandbredden? Hmm, jag har kört ad-awere och plockat bort skit med den. Men varje gång jag kör så hittar den lika mycket nytt...
|
|