|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 1, 2006 14:34:05 GMT 1
Borde inte norton ta bort den när jag scannar datorn? Jag har senaste definitionerna ju!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 1, 2006 14:44:15 GMT 1
Nej, tyvärr inte vissa trojaner klarar inte Norton att ta bort då trojanen kopierar sig själv och lägger sig i datorn igen.
Jag är inte 100% säker på att det är en trojan du har men det låter som ett problem som jag själv har haft.
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 1, 2006 15:43:05 GMT 1
har du telia abb ingår ju deras brandvägg/antivirus/spyrwmover Funkar utmärkt för mig i alla fall Jo jag vet, plus att xp har nån brandvägg också. men "nån" sa att zone alarm är bättre. Hur som helst. Det är vad jag har. Någom form av router eller hårdvarubrandvägg är dock oslagbart.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 1, 2006 22:03:21 GMT 1
Nej, tyvärr inte vissa trojaner klarar inte Norton att ta bort då trojanen kopierar sig själv och lägger sig i datorn igen. Jag är inte 100% säker på att det är en trojan du har men det låter som ett problem som jag själv har haft. Vad göra då?
|
|
|
Post by fun on Aug 2, 2006 7:21:11 GMT 1
inst Telia brandvägg, virsuskydd o spyremover som ingår i Ditt abbonemang
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 7:57:55 GMT 1
Nej, tyvärr inte vissa trojaner klarar inte Norton att ta bort då trojanen kopierar sig själv och lägger sig i datorn igen. Jag är inte 100% säker på att det är en trojan du har men det låter som ett problem som jag själv har haft. Vad göra då? Släng ut skiten.....duger ju inte till Oblivion ändå....
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 8:17:38 GMT 1
Vad göra då? Släng ut skiten.....duger ju inte till Oblivion ändå.... Truten!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 8:25:44 GMT 1
Har märkt fler egenheter hos idiotburken. Som jag sagt går det sakta med bredbandet, sakta att ladda hem, sakta att öppna websidor. Men att ta hem min e-post (jag har thunderbird) går inte alls. Här om dan stod det tar hem 1 av 3 epostmedelanden. Men inget hände. Sen stod det tar hem 1 av 5, nu står det tar hem 1 av 9, men inget händer.... Jag blir ju precis isolerad för f*n, räcker väl att jag bor på Jämjö. Ytterligare ett fenomen har jag upptäckt. När jag stänger av datorn så raslar det i discetstationen (den är tom). Det har det aldrig gjort förut. Jag blir så himla trött...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 8:28:12 GMT 1
När du scanar med din hårddisk Norton vad hittat virusprogramet för nägot ?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 9:01:00 GMT 1
Ingenting, trots att jag har de allra senaste definitionerna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 9:10:26 GMT 1
Den hittar ingenting....alltså...förmodligen FINNS inte din dator.....
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 9:18:27 GMT 1
Ingenting, trots att jag har de allra senaste definitionerna. Eftersom jag inte hängt med ifrån början, så undrar jag vad som är problemet med din dator förutom att ditt ad-awere hittat massa skit i datorn. Hur beter sig den, är den långsam har du problem att installera ny programvara ? Vad är Oblivion för något ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 10:46:12 GMT 1
Jättespel....
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 10:49:01 GMT 1
Datanördar.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 10:57:17 GMT 1
Ingenting, trots att jag har de allra senaste definitionerna. Eftersom jag inte hängt med ifrån början, så undrar jag vad som är problemet med din dator förutom att ditt ad-awere hittat massa skit i datorn. Hur beter sig den, är den långsam har du problem att installera ny programvara ? Vad är Oblivion för något ? Japp den är seg i allmänhet och internet i synnerhet. Telia säger att de mäter upp nästan 8 Mb/s mellan telestationen och mitt ADSL-modem. Men jag själv mäter det till 5 kanske 6 kb/s! Med tanke på hur lång tid det tar att öppna en enkel websida så verkar det stämma, tyvärr. Elder Scrolls IV: Oblivion är det spel callahan tjatar om. Callahan: Håll tyst!
|
|