|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 11:02:33 GMT 1
Är din hårddisk full av onödigt skräp? Kör en diskrensning.
Annars låter det mycket suspekt, gammal dator?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 11:11:52 GMT 1
Är din hårddisk full av onödigt skräp? Kör en diskrensning. Annars låter det mycket suspekt, gammal dator? Har kört diskrensning (tog bort allt utom officebackuper), ad-awere, virusskannat... morrr. Har funderat på alla sånna där cookiesar som ligger i datorn, kan de innehålla nån skit? Datorn är fyra år gamal en Fujitsu/Siemens med 2.1 Gb processor.
|
|
|
Post by fun on Aug 2, 2006 11:52:39 GMT 1
Dag att göra en ominstallation av rubbet. Från op-syst o uppåt.
Borde hjälpa
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 11:55:33 GMT 1
Instämmer...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 12:01:51 GMT 1
Har du inte mycket plats kvar på den hårddisken som windows ligger på så kan datorn bli riktigt "slö".
Ta bort alla cookiesar och temporära internet filer (och alla "onödiga" program om du inte har mycket plats över).
Vad som göra att jag blir lite fundersam är att ditt virusprogram inte hittar något, ligger det någon skit i datorn så borde Norton åtminstånde hitta det även om programet inte klarar av att ta bort det.
Annars är ju en ominstallation som fun påpekar det bästa alternativet och funkar inte det så bör du kolla om det inte är fel på minnet alt. hårddisken.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 12:04:59 GMT 1
Dags att skaffa en extern disk att lägga allt på....det ÄR alltid underbart när man "börjar om" med ny installation..
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 2, 2006 12:24:25 GMT 1
Underbart, är inte det ord jag skulle valt.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 2, 2006 13:00:06 GMT 1
Dags att skaffa en extern disk att lägga allt på....det ÄR alltid underbart när man "börjar om" med ny installation.. Jo det har väl du en del erfarenhet av med din HPD-maskin... Fasst man kanske ska komma underfund med vad problemet var innan man lägger tillbaka allt... Nu är det så att datorn inte är jätteslö. Det är bara internetlinan som är jätteslö. Har pratat med en kamrat som skulle ta med sig sin bärbara hem till mig på torsdag. Då får vi se om linan är lika slö med hans maskin är det så så ska jag )¤/&(hota telia och kräva tillbaka minst en månadskostnad. Om inte kör jag min Fujitsu/Siemens till tippen och bosätter mig i en koja i skogen där jag intresserar mig för gråsuggor och älgar....
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 2, 2006 17:51:36 GMT 1
Är din hårddisk full av onödigt skräp? Kör en diskrensning. Annars låter det mycket suspekt, gammal dator? Har kört diskrensning (tog bort allt utom officebackuper), ad-awere, virusskannat... morrr. Har funderat på alla sånna där cookiesar som ligger i datorn, kan de innehålla nån skit? Datorn är fyra år gamal en Fujitsu/Siemens med 2.1 Gb processor. Det förklarar det hela...för det första har du en märkesdator=skräp För det andra har du en processor som går i Gb istället för GHz ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 2, 2006 23:35:51 GMT 1
;D Den var nästan elak...men mycket sanning!!! ;D Du vet de där "jobbdatorerna", märkesdatorerna.......
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 3, 2006 9:26:42 GMT 1
Jo din har ju funkat klanderfritt hela tiden... GHz... just det...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 4, 2006 14:41:39 GMT 1
Provade med en kamrats dator igår. Det går lika slött ändå... Alltså är det inte datorns fel. Det kan inte heller vara anslutningarna till modemet utefrån eftersom Telia säger att det är "full fart" mellan telestaionen och mitt ADSL-modem. Återstår kabeln mellan modem och dator, detta är dock inte troligt då en kabel går inte bara sönder av sig själv utan yttre påverkan. Sista möjligheten är modemet självt. Att det går "full fart" till det säger telia så det måste vara så att det inte går "full fart" mellan modemet och min/min kompis dator på nåt j-a vis... ÅHHHHHHH..........
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 4, 2006 15:30:02 GMT 1
Om kabeln gått varm av någon anledning så kan den väl skadas. Prova byta ut den. Låna av någon....eller låna ett annat modem. Åskan kanske har gjort sitt också.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 4, 2006 16:52:47 GMT 1
Om kabeln gått varm av någon anledning så kan den väl skadas. Prova byta ut den. Låna av någon....eller låna ett annat modem. Åskan kanske har gjort sitt också. Låna och låna... Här ska inte lånas, här skall ringas. Till Telia. De ska stå för sånt. Det ingår i abonemanget. Annars betalar jag inte sista räkningen. De ska få sina fiskar varma!
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 5, 2006 0:25:30 GMT 1
Rökta, grillade eller stekta?
|
|