|
Post by 31an on Mar 13, 2014 13:16:57 GMT 1
Lag 1 och 2 i HA spelar en final. Vinnaren möter lag 14 i SHL i bäst av 7 matcher. Vinnaren till SHL. Finalförloraren spelar bäst av 3 mot vinnaren av slutspelsserien, som består av lag 3-8 i HA. Vinnaren möter lag 13 i SHL i bäst av 7 matcher. Vinnaren till SHL. www.shl.se/artikel/49879/Tycker det är skitkasst att de skrotar kvalserien. Den känns mer rättvis och fler lag har chansen att gå upp. Personligen tycker jag en serie är mer spännande och skapar mer snack än en PO-serie. Dessutom; hur stor chans har ett HA lag i en serie om 7 matcher mot ett SHL-lag, hur kasst det än är, med en budget på det fyrdubbla??
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 13, 2014 13:58:51 GMT 1
Känns som de stänger serien på ett fint sätt. För jäkla trist kommer de bli! Satsa allt på SHL nästa säsong för sen blir de för sent! Be kommunen pantsätta TAK!
|
|
|
Post by time on Mar 13, 2014 18:21:45 GMT 1
Då var det beslutat, 14 lag i SHL from 15/16. Uppflyttningen sker enligt madhawk så här: "Ettan och tvåan möts i en hockeyallsvensk final. Vinnaren går direkt till SHL. Trean till åttan spelar en enkelserie mot varandra som kallas slutspelsserien. Lag 1,2 samt 3 i den serien spelar i bäst av sju mot förloraren i den hockeyallsvenska finalen samt lag 11 och 12 i SHL enligt följande modell: Lag 1 i slutspelsserien mot förloraren i den hockeyallsvenska finalen (Ettan eller tvåan i serien) Lag 2 i slutspelsserien mot lag 12 i SHL. Lag 3 i slutspelsserien mot lag 11 i SHL. Samtliga tre vinnare i de här matchserierna spelar i SHL. Därmed blir det 14 lag i SHL 2015-2016." Låter som ett bra beslut... ...men tilläggas bör: Men i överenskommelsen ingår också ”förändrade kriterier för elitlicens avseende ekonomi och arenor” Hans Abrahamsson, AB Det finns risk att ”förändrade kriterier för elitlicens avseende ekonomi och arenor” innebär att SHL stängs för nästan alla HA-lag. Om dessa regler funnits nu hade inget av HA-lagen kunnat gå upp är vad jag tror.
|
|
Thore
Ungdomslirare
|
Post by Thore on Dec 8, 2015 9:31:20 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 8, 2015 18:22:04 GMT 1
Almtuna?
|
|
Thore
Ungdomslirare
|
Post by Thore on Dec 9, 2015 9:26:14 GMT 1
? vad är Almtuna eller varför Almtuna?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 9, 2015 11:37:48 GMT 1
Han undrade varför du skrev Almtuna när det handlade om Mora.
|
|
Thore
Ungdomslirare
|
Post by Thore on Dec 10, 2015 10:45:34 GMT 1
Ha Ha bjuder på den extra roligt eftersom jag såg matchen!!!!!!!!!!!!!!!! Han undrade varför du skrev Almtuna när det handlade om Mora.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 10, 2015 14:16:25 GMT 1
Såg 2 perioder av VIK-AIK igår, en mycket bra match där AIK var ruggigt bra de perioder jag såg. Nu kom iofs VIK tillbaka i tredje, men de saknar verkligen Lihagen och någon cf till som är skadad. Har AIK Sveriges bästa tränare? Hur ska man annars förklara att de blivit så bra denna säsongen? Ok att HA är sämre, men ändå.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 10, 2015 20:32:19 GMT 1
Såg 2 perioder av VIK-AIK igår, en mycket bra match där AIK var ruggigt bra de perioder jag såg. Nu kom iofs VIK tillbaka i tredje, men de saknar verkligen Lihagen och någon cf till som är skadad. Har AIK Sveriges bästa tränare? Hur ska man annars förklara att de blivit så bra denna säsongen? Ok att HA är sämre, men ändå. Läser lite ibland på VIKs forum, de verkar inte vara så nöjda med Lihagen som vi var, enligt deras utsagor ser han ofta ointresserad ut. Men det är ju bara andrahandsuppgifter. Visst är melin bra men Hånberg som tog förra säsongens trupp till SHL tycker jag stod för en strongare prestation om man nu får jämföra.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 11, 2015 18:48:48 GMT 1
Att jämför Pelle med Melin som tränare, haltar tyvärr lite tycker jag. Visst gjorde Pelle det bra ifjol, men Melin har lite större meriter. Det han gjort med AIK så här långt imponerar iaf på mig.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 11, 2015 19:52:21 GMT 1
Att jämför Pelle med Melin som tränare, haltar tyvärr lite tycker jag. Visst gjorde Pelle det bra ifjol, men Melin har lite större meriter. Det han gjort med AIK så här långt imponerar iaf på mig. Javisst är det imponerande, det var inte meriter jag jämförde utan prestationen i allsvenskan förra säsongen och denna.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 22, 2015 9:46:30 GMT 1
Jag kan tyvärr inte se några större samband mellan meriter och prestationer. Det är många nya tränare genom åren som gjort bättre prestationer än gamla rävar. Både Hånberg och Sam Hallam ifjol gjorde betydligt bättre jobb än flera meriterade tränare.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 19, 2016 7:56:51 GMT 1
VIK ligger alltså 12:a i HA. KAN bli svettigt.......
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 23, 2016 8:20:58 GMT 1
VIK är ju helt under isen. Måste hänt något i föreningen. Det är väl samma lag som låg i toppen i början av säsongen?
|
|