|
Post by sollet on Nov 13, 2007 15:44:26 GMT 1
Kom igen katten det svänger ju NOT! ;D ;D Finns nog bättre. väntar med spänning på sollets bidrag Jag håller inte på med sånt, jag tittar på hockey och sågar längs fotknölarna. ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 13, 2007 18:37:23 GMT 1
(melodi: för vi har tagit studenten) förena skåne med danmark förena skåne med danmark förena skåne med daaanmaaark så skiten blir kompakt Bästa någonsin! Då får man nära till bordershoppen ;D
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 14, 2007 12:09:57 GMT 1
(melodi: för vi har tagit studenten) förena skåne med danmark förena skåne med danmark förena skåne med daaanmaaark så skiten blir kompakt Bästa någonsin! Då får man nära till bordershoppen ;D Det ju annars en sång som just Skånelagen själva brukar sjunga, så speciellt dissande är den inte.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 14, 2007 13:37:06 GMT 1
Bästa någonsin! Då får man nära till bordershoppen ;D Det ju annars en sång som just Skånelagen själva brukar sjunga, så speciellt dissande är den inte. jag tror att om det e sant att skåningarna själva sjunger den, så tror jag att precis som med mycket annat i samhället så beror det på vem och hur man säger det
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 16, 2007 11:11:06 GMT 1
Det ju annars en sång som just Skånelagen själva brukar sjunga, så speciellt dissande är den inte. jag tror att om det e sant att skåningarna själva sjunger den, så tror jag att precis som med mycket annat i samhället så beror det på vem och hur man säger det Faktum kvarstår dock att skåningarna inte ser det som någon diss. Vi é från Skåne, rödgula Skåne Här blommar rappsen och vallmoäng Vi har ju aldrig velat va svenskar Befria Skåne ifrån svea rike-land
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 16, 2007 12:21:43 GMT 1
jag tror att om det e sant att skåningarna själva sjunger den, så tror jag att precis som med mycket annat i samhället så beror det på vem och hur man säger det Faktum kvarstår dock att skåningarna inte ser det som någon diss. Vi é från Skåne, rödgula Skåne Här blommar rappsen och vallmoäng Vi har ju aldrig velat va svenskar Befria Skåne ifrån svea rike-landDet verkar som om dom gjorde det i Tyringe! skåne kanske är större än Malmö?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Nov 26, 2007 19:24:39 GMT 1
Vet attden körts innan men tycker den passar bra till på onsdag med laddens "namn". Skall sjungas när han är på isen! Kommer inte ihåg vilken melodi dock:(
Var e ladden var e ladden vi kan inte se han vi kan inte se han ställ dig upp ställ dig upp
|
|
|
Post by anticonnie on Nov 26, 2007 19:41:20 GMT 1
Vet attden körts innan men tycker den passar bra till på onsdag med laddens "namn". Skall sjungas när han är på isen! Kommer inte ihåg vilken melodi dock:( Var e ladden var e ladden vi kan inte se han vi kan inte se han ställ dig upp ställ dig upp Melodi: Broder Jacob! Finns en till man kan ta med samma melodi! Lille David Lille David Såg du inte pucken Såg du inte pucken MÅL MÅL MÅL
|
|
|
Post by csektionen on Nov 26, 2007 20:00:44 GMT 1
Melodi: Kallinge är ett hockeybockeylag
Ladden han är en och femti lång, en och femti lång...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 26, 2007 20:10:35 GMT 1
Vet attden körts innan men tycker den passar bra till på onsdag med laddens "namn". Skall sjungas när han är på isen! Kommer inte ihåg vilken melodi dock:( Var e ladden var e ladden vi kan inte se han vi kan inte se han ställ dig upp ställ dig upp Melodi: Broder Jacob! Finns en till man kan ta med samma melodi! Lille David Lille David Såg du inte pucken Såg du inte pucken MÅL MÅL MÅL För att melodin verkligen ska stämma bör det vara: Lille David Lille David Sover du Sover du Såg du inte pucken Såg du inte pucken MÅL MÅL MÅL
|
|
|
Post by anticonnie on Nov 26, 2007 20:11:35 GMT 1
Melodi: Broder Jacob! Finns en till man kan ta med samma melodi! Lille David Lille David Såg du inte pucken Såg du inte pucken MÅL MÅL MÅL För att melodin verkligen ska stämma bör det vara: Lille David Lille David Sover du Sover du Såg du inte pucken Såg du inte pucken MÅL MÅL MÅL så rätt så gode JJB!
|
|
|
Post by dragskott on Nov 26, 2007 21:13:29 GMT 1
Då borde den andra bli ungefär såhär;
Var e ladden var e ladden är han där är han där vi kan inte se han vi kan inte se han ställ dig upp ställ dig upp
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 26, 2007 22:11:44 GMT 1
Exakt!
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Dec 10, 2007 12:03:29 GMT 1
Karlskrona Hockey, Karlskrona Hockey Klubb. Visa Hjärta, käka puck för vi ska upp!
Song, melodi: Rule Brittania
|
|
|
Post by climber on Dec 10, 2007 22:56:05 GMT 1
Karlskrona Hockey, Karlskrona Hockey Klubb. Visa Hjärta, käka puck för vi ska upp! Song, melodi: Rule Brittania Den är så jäkla klockren:=) ;D
|
|