|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 9:54:11 GMT 1
Man betalar bensinen och turas om att köra... Vi har bilar för 20-30000 typ...inte mycket värdeminskning där.... jag kan inte se att man sliter däck för flera kr milen...och skattas görs väl bilen ändå..även om jag åker buss..?!
Nej, jag är inte medlem....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 5, 2007 10:01:23 GMT 1
Man betalar bensinen och turas om att köra... Vi har bilar för 20-30000 typ...inte mycket värdeminskning där.... jag kan inte se att man sliter däck för flera kr milen...och skattas görs väl bilen ändå..även om jag åker buss..?! Nej, jag är inte medlem.... om man turas om att köra så kvittar det ju.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 10:08:13 GMT 1
Man betalar bensinen och turas om att köra... Vi har bilar för 20-30000 typ...inte mycket värdeminskning där.... jag kan inte se att man sliter däck för flera kr milen...och skattas görs väl bilen ändå..även om jag åker buss..?! Nej, jag är inte medlem.... om man turas om att köra så kvittar det ju. Man kör väl olika långt? Skit samma...poängen är att det känns orimligt dyrt...inte minst 250kr!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 5, 2007 10:31:05 GMT 1
om man turas om att köra så kvittar det ju. Man kör väl olika långt? Skit samma...poängen är att det känns orimligt dyrt...inte minst 250kr! Men bli medlem så kostar det 200:- då kan du köpa supporterprylar billigare också! samtidigt som du stöder något ideelt, borde väl passa herrn
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 10:40:31 GMT 1
Tja...likadant som med inträdet...är det bättre att en del undviker på grund av priset...eller är det bäst att ha ALLA med sig....oavsett om man är med i BB eller ej?
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 5, 2007 19:43:37 GMT 1
Tja...likadant som med inträdet...är det bättre att en del undviker på grund av priset...eller är det bäst att ha ALLA med sig....oavsett om man är med i BB eller ej? Exakt! Instämmer till fullo...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 5, 2007 19:48:38 GMT 1
Har känn på att BB inte kommer att få ihop mer än en buss med det priset.
Hur många medlemmar har BB ?
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 5, 2007 20:03:02 GMT 1
Om ni tycker det är för dyrt så har ni inte läst mindRiot's inlägg där han skriver
"Ju fler som hänger på bussarna desstå mer kan vi redigera priserna."
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 5, 2007 20:11:49 GMT 1
Givetvis så har jag läst hans inlägg men........
250:- kommer att avskräcka folk från att boka plats på bussen även om matchbiljett ingår i priset. Och BB har inte medlemar nog (tror jag) att fylla en buss själva.
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 5, 2007 20:31:11 GMT 1
Givetvis så har jag läst hans inlägg men........ 250:- kommer att avskräcka folk från att boka plats på bussen även om matchbiljett ingår i priset. Och BB har inte medlemar nog (tror jag) att fylla en buss själva. Varför är du inte medlem?? du var ju en av de drivande krafterna från början??
|
|
|
Post by lawless on Sept 5, 2007 20:32:57 GMT 1
Suck......................!
Okej.... Då sänker vi väl priset då.... Callahan o Teddybear täcker upp förlusterna för BB med privata medel....
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 5, 2007 20:44:45 GMT 1
Ingen mening att sucka, detta är den bistra verkligheten. När det brukade annordnas supporterbussar till viktiga bortamachter innan BB bildades så var det många som heller tog bilen/stannade hemma pga. av att de tykte priset var högt och då var det billigare än 250:-
Missförstå inte mig 250:- är INTE för dyrt för mig men jag tror att många andra tyvärr kommer att dra sig för att ta bussen till bortamatcherna.
(har redan bokat plats på bussen och tagit semster den 21/10)
Kan också tillägga att jag försker att övertala pers. som normalt inte brukar ta supporterbussen till borta matcherna att göra så till säsongspremiären.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 5, 2007 20:48:32 GMT 1
Jösses...nu har varken jag eller mina polare några nya bilar (då vi som kanske framgått tydligt, inte är gjorda av pengar..) En gammal bil har minimal värdeminskning och knappast föremål för milpris på 16-17 kr... en helt ny medlstor bil kostar minst 49:- milen att köra. Men hur kan man bara räkna bensinen ? Antar att däcken slits, övriga delar slits, att bilen är skattad och försäkrad etc etc Åker jag med någon eller någon med mig är det max 10 kr litern som gäller. Annars är det inga "kompispriser" och då kan det kvitta. Bil är väl till för att rulla ? Eller ?..... KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 5, 2007 21:00:37 GMT 1
Stopp och belägg "fläsklägg" !
Nu lugnar vi ner oss lite och tar det sakligt.
Jag har väl varit en av de som skarpast har kritiserat BB för bland annat "giftermålet" med föreningen.
Det ogillar jag fortfarande mycket.
Sedan tycker jag BB gör enormt mycket bra saker också.
Tyckte emellertid inte att jag hade rätt att gå på för mycket utan att bli medlem. När det blir årsmöte kan jag driva mina frågor som jag tycker är viktiga. Då har jag rätt att kritisera mera och framföra mina synpunkter än mer.
Rätt logiskt, eller hur ?
Har man en gång blivitt medlem i BB har man alltid det "låga priset".
200 kr till Värnamo tycker jag är ok med inträde i priset.
Kanske är ett överskott på 20-30 kr per skalle skulle jag tippa. De pengarna ska gå tillbaka till resenärer i kval enligt BB själva.
Ska man däremot betala den extra 50-lappen varje gång, då blir det dyrt.
Förstår faktiskt BB med att medlemmar åker billigare. Så är det i de flesta föreningar och inte bara där.
Exempel: Coop ger specialpris för de som har MedMera kortet osv.......
Viktigast måste väl vara att BB fixar buss till ALLA bortamatcher ? Så var det INTE ifjol.
Nu tar VI sats mot 1:an !
K-H-K !!!
|
|
|
Post by lawless on Sept 5, 2007 21:01:58 GMT 1
Resan kostar ju för bövelen inte mer än 140 (200 minus 60 för inträdet) svenska kronor om du är medlem. Resan upp ca 2.5 h + 2.5 h match + 2.5 h hemresa = 7.5 h av det roligaste man kan göra med kläder på..... 140kr/ 7.5= 18.50 kr i timmen...... Inte många polacker du får för den pengen.....
|
|