|
Post by oneandonly on Oct 2, 2008 17:50:25 GMT 1
Bara en tanke........
Bortastå borde bli hemmastå.
Den är lite högre och då tar INTE plexit så mycket av klacken.
Hade hörts mycket mer.
|
|
Frölunda
Ungdomslirare
Det jag inte vet om hockey , det vet n?gon annan
|
Post by Frölunda on Oct 2, 2008 18:50:29 GMT 1
Bara en tanke........ Bortastå borde bli hemmastå. Den är lite högre och då tar INTE plexit så mycket av klacken. Hade hörts mycket mer. Prexis, upplever det också som om plexit "tar" mycket ljud av hemmaklacken. Alternativet är att höja hemmastå och montera ett tjockare/högre plexi vid bortastå
|
|
Pip
Ungdomslirare
It?s gonna be j?ttefun
|
Post by Pip on Oct 2, 2008 19:13:49 GMT 1
Bara en tanke........ Bortastå borde bli hemmastå. Den är lite högre och då tar INTE plexit så mycket av klacken. Hade hörts mycket mer. Prexis, upplever det också som om plexit "tar" mycket ljud av hemmaklacken. Alternativet är att höja hemmastå och montera ett tjockare/högre plexi vid bortastå Ta bort ljudisoleringen över NNÖ så kommer ni låta mer!!!
|
|
|
Post by Jonas74 on Oct 3, 2008 6:54:34 GMT 1
Prexis, upplever det också som om plexit "tar" mycket ljud av hemmaklacken. Alternativet är att höja hemmastå och montera ett tjockare/högre plexi vid bortastå Ta bort ljudisoleringen över NNÖ så kommer ni låta mer!!! Tror vi får lite problem med arenabolaget om vi ger oss på ett sådant tilltag. Och byte läktare hade väl varit på sin plats. DEt är lite jobb men helt klart lösbart.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 9, 2008 7:34:22 GMT 1
Kanonjobb av klacken igår. Mycket högre db och mer organiserad än KIK-klacken. Men varför en med KIK-tröja mitt i vär klack?
|
|
|
Post by kex on Oct 9, 2008 10:16:24 GMT 1
Kanonjobb av klacken igår. Mycket högre db och mer organiserad än KIK-klacken. Men varför en med KIK-tröja mitt i vär klack? Ja, deras klacka var inte något att hänga i granen. De stod mest och hoppade åt alla håll. Dock lät vi lite tamt vissa stunder, de kan alltid bli bättre
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 9, 2008 10:33:48 GMT 1
Kanonjobb av klacken igår. Mycket högre db och mer organiserad än KIK-klacken. Men varför en med KIK-tröja mitt i vär klack? Ja, deras klacka var inte något att hänga i granen. De stod mest och hoppade åt alla håll. Dock lät vi lite tamt vissa stunder, de kan alltid bli bättre Jo, tyckte det var lite tamt. Men ska väll inte säga något, då jag befann mig mitt i lejongropen^^
|
|
|
Post by T.Engdahl on Oct 20, 2008 19:49:47 GMT 1
Ja vad ska man säga om "trycket" på NNÖ!? Personligen tycker jag att det har varit skit i alla seriematcher.
Själv stå jag alltid på NNÖ och ger allt och jag vet andra som oxå gör de (dom vet själva vilka dom är) MEN vi måste få med oss fler folk som sjunger, det håller inte att folk stå med armarna i kors och kolla på en som om vore idiot när man försöker få med dom och skriker: KOM IGEN NU ALLIHOPA Våga folk inte sjunga, är de töntigt och pinsamt eller har dom rent av inget hjärta? Eller vad fan är de inte fler än stommen som sjunger? Hoppas nån kan förklara för mig vart problemet ligger och hur vi ska bli bättre!
För det är nu grabbarna behöver oss och vi måste kämpa oss igenom detta TILLSAMMANS! Dax att visa att: Det är VI som är KHK? Det hoppas jag iaf
|
|
|
Post by den_galna_ryssen on Oct 20, 2008 19:57:37 GMT 1
vissa människor glor som satan på mej när man sjunger!som dom aldrig sett en människa sjunga innan
|
|
|
Post by HF on Oct 20, 2008 20:52:47 GMT 1
Ja vad ska man säga om "trycket" på NNÖ!? Personligen tycker jag att det har varit skit i alla seriematcher. Själv stå jag alltid på NNÖ och ger allt och jag vet andra som oxå gör de (dom vet själva vilka dom är) MEN vi måste få med oss fler folk som sjunger, det håller inte att folk stå med armarna i kors och kolla på en som om vore idiot när man försöker få med dom och skriker: KOM IGEN NU ALLIHOPA Våga folk inte sjunga, är de töntigt och pinsamt eller har dom rent av inget hjärta? Eller vad fan är de inte fler än stommen som sjunger? Hoppas nån kan förklara för mig vart problemet ligger och hur vi ska bli bättre! För det är nu grabbarna behöver oss och vi måste kämpa oss igenom detta TILLSAMMANS! Dax att visa att: Det är VI som är KHK? Det hoppas jag iaf Jag tror så här...många av de som är på ståplats har helt enkelt inte fått några sittplatsbiljetter och är inte en frekvent publik. Att det är så mycket folk på ståplats beror nog endast på att sittplats är slutsålt. Dessa personer är alltså "bara" publik och kanske inte så inbitna supporters som oss andra. Sen tror jag absolut inte att vifta mot dom med arg blick för att få med dom på sångerna. Nu har jag kanske inte sett det så ofta men på bortamatcher har det förekommit varje gång jag varit med och jag tror inte argablicken funkar... ett leende däremot kommer man långt med. Förövrigt, kämpa på BB!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Oct 20, 2008 21:24:58 GMT 1
vissa människor glor som satan på mej när man sjunger!som dom aldrig sett en människa sjunga innan De undrar nog hur du klarar dig utan Pappa ;D folk som står vid mej håller för öronen ... ;D
|
|
|
Post by Mäki on Oct 21, 2008 15:04:24 GMT 1
Det är nu eller aldrig! Antingen skärper alla till sig och visar spelarna vägen fram, eller också så skiter jag i att trumma. Har märkt att NNÖ är JÄVLIGT beroende av en trumma, den tänker jag inte slå på fler gånger om ingen annan vill försöka visa vägen för LAGET! Känns allt för ofta som att jag trummar helt i onödan. Börjar bli jävligt tröttsamt att stå där match efter match och banka och förstöra händerna helt i onödan. SKA JAG TRUMMA, SKA DET FAN SJUNGAS OCKSÅ! För er som inte vet det så är det NU vi behövs, nu när det är som tyngst och inte när vi leder matchen/matcherna. Jag vet att det är lättare att sjunga när man leder men tyvärr är det knappt några som gör det ändå!
Ska vi visa att DET ÄR VI SOM ÄR KHK, eller är det som Miro sa, "Bara när vi vinner"?
|
|
|
Post by Mäki on Oct 21, 2008 15:07:49 GMT 1
Ja vad ska man säga om "trycket" på NNÖ!? Personligen tycker jag att det har varit skit i alla seriematcher. Själv stå jag alltid på NNÖ och ger allt och jag vet andra som oxå gör de (dom vet själva vilka dom är) MEN vi måste få med oss fler folk som sjunger, det håller inte att folk stå med armarna i kors och kolla på en som om vore idiot när man försöker få med dom och skriker: KOM IGEN NU ALLIHOPA Våga folk inte sjunga, är de töntigt och pinsamt eller har dom rent av inget hjärta? Eller vad fan är de inte fler än stommen som sjunger? Hoppas nån kan förklara för mig vart problemet ligger och hur vi ska bli bättre! För det är nu grabbarna behöver oss och vi måste kämpa oss igenom detta TILLSAMMANS! Dax att visa att: Det är VI som är KHK? Det hoppas jag iaf Jag tror så här...många av de som är på ståplats har helt enkelt inte fått några sittplatsbiljetter och är inte en frekvent publik. Att det är så mycket folk på ståplats beror nog endast på att sittplats är slutsålt. Dessa personer är alltså "bara" publik och kanske inte så inbitna supporters som oss andra. Sen tror jag absolut inte att vifta mot dom med arg blick för att få med dom på sångerna. Nu har jag kanske inte sett det så ofta men på bortamatcher har det förekommit varje gång jag varit med och jag tror inte argablicken funkar... ett leende däremot kommer man långt med. Förövrigt, kämpa på BB! Ja tyvärr verkar det som att det är så. Känns ibland som att det är mestadels Komapatienter på Stå. Jag tror faktiskt att det kan fungera med riktigt förbannade blickar mot dem som inte sjunger. Märkte det när vi var på hockeyresan. När vi kollade på HV - Rögle så hade HV en klackledare som kollade på alla som inte sjöng med en TOKFÖRBANNAD blick och det verkade fungera. Man kan ju alltid testa och om det inte fungerar får man ju pröva nya metoder. Men vad i så fall? Det är det svåra att komma på, tyvärr
|
|
|
Post by Timsan on Oct 21, 2008 15:20:33 GMT 1
Ja vad ska man säga om "trycket" på NNÖ!? Personligen tycker jag att det har varit skit i alla seriematcher. Själv stå jag alltid på NNÖ och ger allt och jag vet andra som oxå gör de (dom vet själva vilka dom är) MEN vi måste få med oss fler folk som sjunger, det håller inte att folk stå med armarna i kors och kolla på en som om vore idiot när man försöker få med dom och skriker: KOM IGEN NU ALLIHOPA Våga folk inte sjunga, är de töntigt och pinsamt eller har dom rent av inget hjärta? Eller vad fan är de inte fler än stommen som sjunger? Hoppas nån kan förklara för mig vart problemet ligger och hur vi ska bli bättre! För det är nu grabbarna behöver oss och vi måste kämpa oss igenom detta TILLSAMMANS! Dax att visa att: Det är VI som är KHK? Det hoppas jag iaf Jag tror så här...många av de som är på ståplats har helt enkelt inte fått några sittplatsbiljetter och är inte en frekvent publik. Att det är så mycket folk på ståplats beror nog endast på att sittplats är slutsålt. Dessa personer är alltså "bara" publik och kanske inte så inbitna supporters som oss andra. Sen tror jag absolut inte att vifta mot dom med arg blick för att få med dom på sångerna. Nu har jag kanske inte sett det så ofta men på bortamatcher har det förekommit varje gång jag varit med och jag tror inte argablicken funkar... ett leende däremot kommer man långt med. Förövrigt, kämpa på BB! Jaa det är lite så me tro jag. Men mest tro jag att det är skolbarnen som gå in gratis på matcherna. och dem gör inte för mycket nytta .Dem är ju mellan 9-13 år, och ja jag tycker bara att dem bara putta och bråttas på NNÖ. Kan vi inte få bort så inte dem gå in gratis, eller så få dem börja sjunga! För om vi inte ska bara bästa laget i länet. Så ska vi vara "BÄSTA KLACKEN I LÄNET!"
|
|
|
Post by billibutt on Oct 21, 2008 15:34:25 GMT 1
Till att börja med så borde man ta Bort all ljudisolering på NNÖ eller micka upp NNÖ så att det hörs lite även i högtalarna!För som det är nu hörs det dåligt även om det är fullt tryck och mycket folk......står det 10-15pers på andra sidan och sjunger så hörs dom Mycket mycket mer över hela hallen Nej BORT MED ljudisolering så att vi hörs på NNÖ.
|
|