|
Post by newman on Feb 28, 2006 23:36:30 GMT 1
Tack Zoder. Kallingeförlusten var väntad! dock att så mycket folk skulle hitta till ladan.
|
|
|
Post by pirre on Mar 1, 2006 8:22:24 GMT 1
Tack Zoder. Kallingeförlusten var väntad! dock att så mycket folk skulle hitta till ladan. Nu var det ju falsk info jag fick ang folk i ladan utan det var BARA 986 men visst får de då in 800:- per skalle så ....ja
|
|
|
Post by pirre on Mar 1, 2006 8:29:26 GMT 1
Hanhals IF - IF Mölndal Hockey 0-0
Härryda HC - Fotskäls HC 0-0
Vänersborgs HC - Uddevalla HC 0-0
HC Lidköping - Stenungsunds HF 0-0
Lunds Giants HC - Glimma HK 0-0
Åstorps IK - Karlskrona HK 0-0
|
|
|
Post by newman on Mar 1, 2006 9:08:35 GMT 1
Tack Zoder. Kallingeförlusten var väntad! dock att så mycket folk skulle hitta till ladan. Nu var det ju falsk info jag fick ang folk i ladan utan det var BARA 986 men visst får de då in 800:- per skalle så ....ja sköna slanta tror jag ..
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 6, 2006 12:25:03 GMT 1
Kan det vara så att om, viket Gud förbjude, man skulle missa förstaplatsen i kvalet ändå kan ta sig vidare som bästa tvåa? Även om så inte enligt reglerna är fallet så kan de ju faktiskt vara så att något div.2 lag frånfaller redan innan nästa års serier spikas. Då kan det ju vara så att de vill ha ett lag till för att slippa haltande serier.... Nu är ju detta naturligtvis inte aktuellt eftersom vi ska ta oss upp som etta. Detta var mer tänkt som ett... om...
|
|
|
Post by pirre on Mar 6, 2006 12:28:18 GMT 1
Kan det vara så att om, viket Gud förbjude, man skulle missa förstaplatsen i kvalet ändå kan ta sig vidare som bästa tvåa? Även om så inte enligt reglerna är fallet så kan de ju faktiskt vara så att något div.2 lag frånfaller redan innan nästa års serier spikas. Då kan det ju vara så att de vill ha ett lag till för att slippa haltande serier.... Nu är ju detta naturligtvis inte aktuellt eftersom vi ska ta oss upp som etta. Detta var mer tänkt som ett... om... Vad i he....Vad är det för tankar du sitter med Du skapar ju en sån oro .. det finns ju bara inte... Tror nog inte du ska umgås med den där hobben för mycke det är inta bra för dina annars självklara tankar. ;D
|
|
|
Post by HF on Mar 6, 2006 12:28:37 GMT 1
Gud förbjude att jag svarar men jag gör det ändå, det har ju visat sig genom årens lopp att man som bästa lag efter kvalvinnarna ofta får chansen till spel i högre serier. Sik är väl ett lysande exempel. De hade väl 3 år i rad på 90-talet när de hade åkt ner men ändå fick spela kvar.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 6, 2006 12:34:24 GMT 1
Kan det vara så att om, viket Gud förbjude, man skulle missa förstaplatsen i kvalet ändå kan ta sig vidare som bästa tvåa? Även om så inte enligt reglerna är fallet så kan de ju faktiskt vara så att något div.2 lag frånfaller redan innan nästa års serier spikas. Då kan det ju vara så att de vill ha ett lag till för att slippa haltande serier.... Nu är ju detta naturligtvis inte aktuellt eftersom vi ska ta oss upp som etta. Detta var mer tänkt som ett... om... Vad i he....Vad är det för tankar du sitter med Du skapar ju en sån oro .. det finns ju bara inte... Tror nog inte du ska umgås med den där hobben för mycke det är inta bra för dina annars självklara tankar. ;D Nej, nej, nej. Missförstå mig inte. Jag skrev att det inte var aktuellt. Jag tänkte mer på Lund, jag tycker det är synd att ett sånt lag som säkerligen är betydligt bättre än både Alvesta och Nässjö ska behöva harva i trean nästa år.
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 6, 2006 17:20:21 GMT 1
Gud förbjude att jag svarar men jag gör det ändå, det har ju visat sig genom årens lopp att man som bästa lag efter kvalvinnarna ofta får chansen till spel i högre serier. Sik är väl ett lysande exempel. De hade väl 3 år i rad på 90-talet när de hade åkt ner men ändå fick spela kvar. I så fall kanske Glimma blir kvar
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 6, 2006 22:05:38 GMT 1
Med Jimmy och Koffa tillbaka i laget bör Lund få det tuffare även om Filip A och Jonas A skötte sig bra. Med lite färre utvisningsminuter ökar chanserna till tvåan ytterligare. Jag tror att KHK tar 2 p mot Lund (förlust i frysbooxen) 4 p mot Glimma 4 p mot Diö Slutabellen blir: KHK 10 p Lund 10 p Glimma 2 p Diö 2 p målskillnad avgör Bara att byta ut Diö mot Åstorp
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 9, 2006 9:16:25 GMT 1
Tycker en del gör det lite för enkelt för sig när man hävdar att det är kört för Lund om man bara tar en knapp seger mot KHK. det är faktiskt 2 omgångar kvar att spela. Hur lätt kan inte siffrorna rinna iväg mot två avsågade lag. Känns som det kan bli rena rouletten om Lund vinner i kväll
|
|
|
Post by pirre on Mar 9, 2006 9:20:07 GMT 1
Tycker en del gör det lite för enkelt för sig när man hävdar att det är kört för Lund om man bara tar en knapp seger mot KHK. det är faktiskt 2 omgångar kvar att spela. Hur lätt kan inte siffrorna rinna iväg mot två avsågade lag. Känns som det kan bli rena rouletten om Lund vinner i kväll Om nu lund vinner ikväll så kommer KHK och lund vinna sina resterande matcher med stora siffror för de andra två lagen har ju inget att spela för. Men som sagt KHK vinner ikväll med 2-5 och då behöver vi ju inte disskutera något mera om detta ;D
|
|
|
Post by Latex on Mar 9, 2006 9:51:05 GMT 1
Tycker en del gör det lite för enkelt för sig när man hävdar att det är kört för Lund om man bara tar en knapp seger mot KHK. det är faktiskt 2 omgångar kvar att spela. Hur lätt kan inte siffrorna rinna iväg mot två avsågade lag. Känns som det kan bli rena rouletten om Lund vinner i kväll Om nu lund vinner ikväll så kommer KHK och lund vinna sina resterande matcher med stora siffror för de andra två lagen har ju inget att spela för. Men som sagt KHK vinner ikväll med 2-5 och då behöver vi ju inte disskutera något mera om detta ;D Hoppas du har rätt *nervös* Vore ju illa om Lund vinner ikväll & skånealliansen kommer på att dom heldre har ett skånelag i 2:an å gör läggmatcher i dom 2 sista, typ Lund vinner med 15 puckar i båda sista - då ere ju rätt kört ! Jag litar inte på skåningar helt enkelt så det e bäst vi fixar detta själva idag !
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 9, 2006 9:57:01 GMT 1
Skulle inte förvåna mig.
|
|
|
Post by newman on Mar 9, 2006 10:02:22 GMT 1
tycker att man enbart ska jämför de två lag som hamnar på samma poäng. plus/ minus målen. de har de avsågade lagen nget påverkan på målskillnaden. Allts inbördes möte fäller avgörande!
|
|