|
Post by youngblood on Jan 27, 2006 7:20:59 GMT 1
Ska ni inte ens försöka gå upp i ettan ? visst ska vi försöka men tror inte vi går upp, vill inte ha så höga förväntningar. man blir ju bara så besviken om man inte lyckas, det vet väl ni!! Har inte an aning om vad du snackar om
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 2, 2006 22:29:09 GMT 1
I.o.m dagens seger mot Diö så är Karlskrona och Lund :-/klara för kval. Båda har 37 poäng och Diö på fjärde plats har 26 och kan max få ihop 36!
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 2, 2006 22:56:51 GMT 1
I.o.m dagens seger mot Diö så är Karlskrona och Lund :-/klara för kval. Båda har 37 poäng och Diö på fjärde plats har 26 och kan max få ihop 36! Japp! Känns som om det var klart för 10 omgångar sen...Nog inga höga odds där!
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 3, 2006 13:37:09 GMT 1
Ifall jag ska vara kaxig så spelar motståndet ingen betydelse i år! Sex raka segrar är att vänta. Skillnaden ifrån i fjol är att våran trupp har mycket mer slutspelsrutin jämfört med då.
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 3, 2006 22:35:08 GMT 1
Ifall jag ska vara kaxig så spelar motståndet ingen betydelse i år! Sex raka segrar är att vänta. Skillnaden ifrån i fjol är att våran trupp har mycket mer slutspelsrutin jämfört med då. Helt rätt angående slutspelsrutin men sex raka vågar man nog inte tro på, tror det blir jäkligt tufft ändå.
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 3, 2006 23:36:52 GMT 1
Ifall jag ska vara kaxig så spelar motståndet ingen betydelse i år! Sex raka segrar är att vänta. Skillnaden ifrån i fjol är att våran trupp har mycket mer slutspelsrutin jämfört med då. Sex raka segrar! Glömt SIK-matchen? "Domaren" kan ställa till det även i ett kval.
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 4, 2006 0:22:45 GMT 1
Saxat från White angels hemsida:
Glimmas hockey-pub är öppen när KRIF Hockey och White Angels supporters kommer på besök till Glimma Hockey (fredagen 17/2).. Puben öppnar klockan 17.30 och där finns diverse smått och gott att äta och att dricka.. Mvh PR-Gruppen/Glimma Hockey
Undrar om den är öppen under kvalet? ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 4, 2006 1:05:08 GMT 1
Ifall jag ska vara kaxig så spelar motståndet ingen betydelse i år! Sex raka segrar är att vänta. Skillnaden ifrån i fjol är att våran trupp har mycket mer slutspelsrutin jämfört med då. Sex raka segrar! Glömt SIK-matchen? "Domaren" kan ställa till det även i ett kval. Huva, hemska tanke. Tänk en "kass" domare i kvalet borta mot t.ex. Lund... Division three, here we stay...
|
|
|
Post by newman on Feb 4, 2006 19:56:51 GMT 1
Påminn oss inte JJB. kvaltider............................
|
|
|
Post by wilhelmiii on Feb 4, 2006 21:23:05 GMT 1
Chanserna till div 2 spel nästa säsong är väldigt små enligt mig. Kvalet kommer bli oehört tufft, och det gäller att pricka formen så att laget är bäst under 12 dagar, och det bli inte lätt. Kom ni ihåg förra året då Kalmar inte vann en match i div.2, och hur dom spleade ut oss totalt.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 4, 2006 21:36:42 GMT 1
Chanserna till div 2 spel nästa säsong är väldigt små enligt mig. Kvalet kommer bli oehört tufft, och det gäller att pricka formen så att laget är bäst under 12 dagar, och det bli inte lätt. Kom ni ihåg förra året då Kalmar inte vann en match i div.2, och hur dom spleade ut oss totalt. Påminn mig inte. Men det är ju så att de förutsättningarna du nämner gäller alla inblandade lag. Så chansen är ju rent sannolikhetsmässigt 25%... I praktiken 50% - antingen går vi upp eller så går vi inte upp...
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 4, 2006 22:02:50 GMT 1
Det är just bortaspelet som oroar mig. Jag tror KHK vinner alla hemmamatcher i kvalet, men det kommer ju inte räcka
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 5, 2006 0:32:13 GMT 1
Som jag har sagt så väntar ett par spelare på toppformen och ett antal laddar redan nu för kvalet. Vilka dessa kan vara vet vi väll.
Matcherna mot Eagels och Sölvesborg förra veckan tyder på att hjärnorna inte var 100 & fokuserade på uppgiften. Men orolig blir jag inte.
|
|
|
Post by newman on Feb 5, 2006 12:03:53 GMT 1
3 hemma segra och en borta bör räcka för att vinna kvalserien. Är alla på topp och inga nyckelspelare skadade så ska det gå!
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 5, 2006 12:50:08 GMT 1
3 hemma segra och en borta bör räcka för att vinna kvalserien. Är alla på topp och inga nyckelspelare skadade så ska det gå! Hoppas du har rätt. Men en titt på förra årets kvalserier till tvåan antyder ju att det oftast krävs mer än fyra segrar för att vinna gruppen www.smalands-ishockey.g.se/sm_lands_ishockeyf_rbund_-_ind.html
|
|