|
Post by Les Paul on Feb 17, 2006 13:12:24 GMT 1
Visst är det så. Åstorp kommer inte förbi Diö som håller undan. I kvalet sedan är sedan Diö chanslösa precis som Glimma. Glimma har förvisso känt på div 2 men det räcker inte. Karlskrona och Lund kommer att slåss om platsen, dessa lag skulle inte legat längst ner i botten i tvåan i år om de spelat där. Så vilka blir det då? Karlskrona eller Lund? Karlskrona och Lund kommer att vinna alla sina matcher mot både Glimma och Diö. Karlskrona kommer att göra processen kort med Lund hemma i Vodafone Arena Rosenholm och förmodligen ta poäng även nere i Lund av bara farten. Mina herrar: Så som jag ser et så spelar Karlskrona Hockeyklubb i div 2 nästa år! Men JJB har inte du lärt dig något genom åren som gått. Nu har du verkligen spänt bågen.
|
|
|
Post by HF on Feb 17, 2006 13:13:50 GMT 1
Visst är det så. Åstorp kommer inte förbi Diö som håller undan. I kvalet sedan är sedan Diö chanslösa precis som Glimma. Glimma har förvisso känt på div 2 men det räcker inte. Karlskrona och Lund kommer att slåss om platsen, dessa lag skulle inte legat längst ner i botten i tvåan i år om de spelat där. Så vilka blir det då? Karlskrona eller Lund? Karlskrona och Lund kommer att vinna alla sina matcher mot både Glimma och Diö. Karlskrona kommer att göra processen kort med Lund hemma i Vodafone Arena Rosenholm och förmodligen ta poäng även nere i Lund av bara farten. Mina herrar: Så som jag ser et så spelar Karlskrona Hockeyklubb i div 2 nästa år! Men JJB har inte du lärt dig något genom åren som gått. Nu har du verkligen spänt bågen. det är nog bara ironi...
|
|
|
Post by pirre on Feb 17, 2006 13:14:35 GMT 1
Men JJB har inte du lärt dig något genom åren som gått. Nu har du verkligen spänt bågen. det är nog bara ironi... Jag håller med JJB KHK TILL TVÅAN!!
|
|
|
Post by newman on Feb 17, 2006 13:35:51 GMT 1
Jag kommer pirre, jag lovar!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 17, 2006 14:11:44 GMT 1
jag är livrädd för kvalet.. men jag vill se JJB gå ner till klacken när det är klart.... Ähh, varför det? Man firar inte att man lämnar 3:an. Det är något man bara SKA göra. Det är först sedan man kan börja fira idrottsliga framgångar. 3:an räknas inte!
|
|
|
Post by pirre on Feb 17, 2006 14:13:42 GMT 1
jag är livrädd för kvalet.. men jag vill se JJB gå ner till klacken när det är klart.... Ähh, varför det? Man firar inte att man lämnar 3:an. Det är något man bara SKA göra. Det är först sedan man kan börja fira idrottsliga framgångar. 3:an räknas inte! Vi firar att vi e vakrast att vi e bäst att vi e de som vinner mest ;D
|
|
|
Post by OFFENSIVE on Feb 17, 2006 14:45:55 GMT 1
Kval, kval, kval - Karlskrona skall finnas som sämst i Div 1 och vara med och hugga på allsvenskan. Vi kan inte längre finna oss i att lag som Tingsryd, Mörrum, Olofström är i en bättre serier än var vi är. Att gå upp är ett inte viktigare än livet det är mer än så.
När vi sedan är ett Div 2 lag skall vi ha ett lag som är ett bra div 1 lag och här finns utmaningen för alla involverade - är man beredda att göra det som krävs eller skall Karlskrona vara kända för att Håkan Loob spelade här i 2 säsonger. Nu är det hög tid att skapa en ny historia och jag tycker denna resa börjar idag med att vi vinner mot Lund.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 17, 2006 14:50:32 GMT 1
Kval, kval, kval - Karlskrona skall finnas som sämst i Div 1 och vara med och hugga på allsvenskan. Vi kan inte längre finna oss i att lag som Tingsryd, Mörrum, Olofström är i en bättre serier än var vi är. Att gå upp är ett inte viktigare än livet det är mer än så. När vi sedan är ett Div 2 lag skall vi ha ett lag som är ett bra div 1 lag och här finns utmaningen för alla involverade - är man beredda att göra det som krävs eller skall Karlskrona vara kända för att Håkan Loob spelade här i 2 säsonger. Nu är det hög tid att skapa en ny historia och jag tycker denna resa börjar idag med att vi vinner mot Lund. AMEN!(Men så heta som när Loob var här blir dom aldrig, inte ens om de vinner SM-Guld. Inte i mina ögon, jag var fjorton år då och sådana intryck bär man med sig livet igenom).
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 17, 2006 15:31:23 GMT 1
Så jävla rätt inställning !
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 17, 2006 16:57:58 GMT 1
Kval, kval, kval - Karlskrona skall finnas som sämst i Div 1 och vara med och hugga på allsvenskan. Vi kan inte längre finna oss i att lag som Tingsryd, Mörrum, Olofström är i en bättre serier än var vi är. Att gå upp är ett inte viktigare än livet det är mer än så. När vi sedan är ett Div 2 lag skall vi ha ett lag som är ett bra div 1 lag och här finns utmaningen för alla involverade - är man beredda att göra det som krävs eller skall Karlskrona vara kända för att Håkan Loob spelade här i 2 säsonger. Nu är det hög tid att skapa en ny historia och jag tycker denna resa börjar idag med att vi vinner mot Lund. AMEN!Svär gör man i kyrkan
|
|
|
Post by CastorTroy on Feb 18, 2006 1:06:32 GMT 1
Kval, kval, kval - Karlskrona skall finnas som sämst i Div 1 och vara med och hugga på allsvenskan. Vi kan inte längre finna oss i att lag som Tingsryd, Mörrum, Olofström är i en bättre serier än var vi är. Att gå upp är ett inte viktigare än livet det är mer än så. Jag förstår vad du menar...men samtidigt gäller det ju att vara realist. Visst man ska tro på sitt lag och sikta högt. Men det är ungefär som att säga att Kalmar inte kan fínna sig i att Nybro och Oskarshamn har lag i högre serier. Att ha ett lag i dem serierna är otroligt svårt och det är ännu svårare att ta sig dit.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 18, 2006 3:09:26 GMT 1
Kval, kval, kval - Karlskrona skall finnas som sämst i Div 1 och vara med och hugga på allsvenskan. Vi kan inte längre finna oss i att lag som Tingsryd, Mörrum, Olofström är i en bättre serier än var vi är. Att gå upp är ett inte viktigare än livet det är mer än så. Jag förstår vad du menar...men samtidigt gäller det ju att vara realist. Visst man ska tro på sitt lag och sikta högt. Men det är ungefär som att säga att Kalmar inte kan fínna sig i att Nybro och Oskarshamn har lag i högre serier. Att ha ett lag i dem serierna är otroligt svårt och det är ännu svårare att ta sig dit. Karlskrona har dock inte något elitlag i en stor idrott. Därför känns det kanske lite mer nesligt än vad Kalmar känner gentemot Nybro/Oskarshamn.
|
|
|
Post by pirre on Feb 18, 2006 6:42:50 GMT 1
Jag förstår vad du menar...men samtidigt gäller det ju att vara realist. Visst man ska tro på sitt lag och sikta högt. Men det är ungefär som att säga att Kalmar inte kan fínna sig i att Nybro och Oskarshamn har lag i högre serier. Att ha ett lag i dem serierna är otroligt svårt och det är ännu svårare att ta sig dit. Karlskrona har dock inte något elitlag i en stor idrott. Därför känns det kanske lite mer nesligt än vad Kalmar känner gentemot Nybro/Oskarshamn. Pingis
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 18, 2006 9:20:16 GMT 1
Jag förstår vad du menar...men samtidigt gäller det ju att vara realist. Visst man ska tro på sitt lag och sikta högt. Men det är ungefär som att säga att Kalmar inte kan fínna sig i att Nybro och Oskarshamn har lag i högre serier. Att ha ett lag i dem serierna är otroligt svårt och det är ännu svårare att ta sig dit. Karlskrona har dock inte något elitlag i en stor idrott. Därför känns det kanske lite mer nesligt än vad Kalmar känner gentemot Nybro/Oskarshamn. Hästö spelar ju i allsvenskan om vi nu räknar handboll som idrott. Det är ju lika högt som Nybro och Oskarshamn. Men visst, varför just handboll och pingis när det finns Ishockey och Fotboll...
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 18, 2006 11:57:02 GMT 1
Karlskrona har dock inte något elitlag i en stor idrott. Därför känns det kanske lite mer nesligt än vad Kalmar känner gentemot Nybro/Oskarshamn. Hästö spelar ju i allsvenskan om vi nu räknar handboll som idrott. Det är ju lika högt som Nybro och Oskarshamn. Men visst, varför just handboll och pingis när det finns Ishockey och Fotboll... Menade Kalmars fotbollslag t.ex. Därför behöver inte kalmarborna känna sig lika hopplösa som karlskroniterna vad gäller hockeyn.
|
|