|
Post by Les Paul on Apr 14, 2010 11:52:05 GMT 1
Tänkte ni på att det var inget gnäll varken i båset eller omklädningsrummet igår. Undrar vad det berodde på?
|
|
|
Post by le rondeur on Apr 14, 2010 13:00:30 GMT 1
Isen gosade jag inte med förens flygturen var över och Tommy hade slängt ner mig från sargen..... Vid det laget så var medvetandet något tveksamt varför jag inte kan svara om jag gosade mest med isen eller sargen.
|
|
|
Post by brasson on Apr 14, 2010 13:53:37 GMT 1
Hur går det med målvakter ikväll? Kan 16åringen brasson? Kanske kan du trolla fram målvaktsutrustning till Nicke också? Våran kära 16 åring vill gärna, men kan dock inte. Han har ett franska prov på fredag och med tanke på att vi tränar så sent så.. han kommer ju inte i säng förrän ca 01:00 efter mat och nervarvning.. att hantera detta är han lite för Ynkepynkig för det än.. Vi snackade med Henke O. som skulle ta med grejerna till Nicke om jag förstod rätt.. Men arbete pågår.. önska att andra oxå söker..
|
|
|
Post by elmartini on Apr 14, 2010 14:49:57 GMT 1
kunde vi låna grejerna från igår också? så det gäller att få tag i en målvakt med skridskor? Jag drog iväg ett mess till pär o väntar på svar därifrån.
|
|
|
Post by brasson on Apr 14, 2010 14:58:38 GMT 1
Målvakt är fixad.. som har full utrustning.. Dock vet jag inte om Henke O kommer med all utr. till Nicke.. kan vi verifiera detta..
|
|
|
Post by brasson on Apr 14, 2010 15:00:04 GMT 1
förtydligande.. med Nicke och Manges utr. så är vi 2 målisar.. Dvs om Manges prylar finns tillgängliga..kan någon ringa Henke lr Odda om detta??
|
|
|
Post by elmartini on Apr 14, 2010 16:47:25 GMT 1
yes det är f ixat
|
|
|
Post by brasson on Apr 15, 2010 8:08:51 GMT 1
Fasiken oxå.. ångesten över att vi inte får flera istider..inte före vecka 30-31 iaf.. vi kan ju alltid hoppas att vi kan få någon natt tid under denna period av sommarhockey.. =o) Det kändes fint att få leverera några hyfsade proppar igår.. Man ger och man får..tycker det är bra nivå..iaf när jag får ge..hehe =o) Kan ju erkänna att lite sliten i kroppen är man ju efter dubbla pass igår.. Känns i den gamla ryggen..fick visst en fet armbåge där oxå av 2metarn..
Fan..e lite deppig över att det e slut..men kunde det bli ett bättre avslut än en heldag i hallen med grabbarna grus.. =o)
Avslutningsträff planeras till fredagen den 21/5 på Stars&stripes.. och nej Wanker.. det är inte en strippbar.. Mail kommer om spikad bokning med tid mm.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2010 8:20:38 GMT 1
Tur att man blev "tvingad" att stanna kvar, efter det första passet. En trevlig stund i cafeterian under pausen, med grabbarna grus! Hur många mål gjorde ryssarna till slut förresten? Vilken brödrakärlek...fint med syskon som kramas!
|
|
|
Post by elmartini on Apr 15, 2010 15:41:06 GMT 1
Tur att man blev "tvingad" att stanna kvar, efter det första passet. En trevlig stund i cafeterian under pausen, med grabbarna grus! Tvingad o tvingad, jag lät dig ju faktiskt tro att du hade ett val Morgan! Går ju inte att mesa runt o klaga på skador och annat, det är bara att ta sina smärtstillande piller o sprutor sen hoppa in och ta en smäll för laget! Vid det här laget trodde jag att alla visste att jag vet vad som är bäst för er! Sen kan jag hålla med brasson om att det är lite vemod att tvätta suspen och tröjorna idag för att förpassa upp dem på vinden. Men som sagt vilken avslut med en halv dag i hallen! Efter att ha golfsvingat och skrapat upp halva planen när man laddat för skott innan, så kan INGEN och då menar jag INGEN ha missat min rökare som jag sköt mot det lilla målet...tur det inte stod någon målis där stackarn hade ju blivit huvudlös i sådana fall! Sen måste jag dock bara såhär innan uttrycka min orolighet för 21/5... om ni alla är som ni är nyktra? i omklädningsrummet....undrar om vi hinner få in maten innan vi blir utslängda från stars.
|
|
|
Post by HF on Apr 15, 2010 18:54:55 GMT 1
Tur att man blev "tvingad" att stanna kvar, efter det första passet. En trevlig stund i cafeterian under pausen, med grabbarna grus! Tvingad o tvingad, jag lät dig ju faktiskt tro att du hade ett val Morgan! Går ju inte att mesa runt o klaga på skador och annat, det är bara att ta sina smärtstillande piller o sprutor sen hoppa in och ta en smäll för laget! Vid det här laget trodde jag att alla visste att jag vet vad som är bäst för er! Sen kan jag hålla med brasson om att det är lite vemod att tvätta suspen och tröjorna idag för att förpassa upp dem på vinden. Men som sagt vilken avslut med en halv dag i hallen! Efter att ha golfsvingat och skrapat upp halva planen när man laddat för skott innan, så kan INGEN och då menar jag INGEN ha missat min rökare som jag sköt mot det lilla målet...tur det inte stod någon målis där stackarn hade ju blivit huvudlös i sådana fall! Sen måste jag dock bara såhär innan uttrycka min orolighet för 21/5... om ni alla är som ni är nyktra? i omklädningsrummet....undrar om vi hinner få in maten innan vi blir utslängda från stars. Jag förstår det mesta du skriver men....tvätta?
|
|
|
Post by elmartini on Apr 15, 2010 19:17:13 GMT 1
Jag funderade faktiskt först på att fråga dig som vet sånt om man kunde slänga in allting i 40 grader. Tänkte lika bra att fråga ett proffs med en gång.
Det var ju något som förvånade en under säsongen när man skulle beskriva spelare för varandra, en annan försöker lite med han som armbågtacklas, han som har den nyvaxade Renault 5an, han med benskydden från 1955, han som står i mål utan hjälm, han som ALLTID pratar var han än befinner sig vare sig man vill det eller ej, hon som skriker när hon tappar pucken.
Gentemot vissa andras beskrivningar vilket gör det väldigt svårt för en annan att leta upp dessa personer, vet ni vem han i den fina tröjan är? Är det han som också är på syjuntan på söndagar? Jag tycker han passar väldigt bra i rosa, du vet han som brukar ligga ner på blålinjen o stretcha ljumskarna, han som frivilligt brukar gå in framför mål för att få lite närhet med sitt fina hår. Den killen som använder den parfymen som luktar så gott.
Detta är beskrivningar som gör att jag tyvärr inte hittar och kan namnge någon av spelarna:)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2010 19:44:58 GMT 1
;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 15, 2010 20:27:06 GMT 1
Jag funderade faktiskt först på att fråga dig som vet sånt om man kunde slänga in allting i 40 grader. Tänkte lika bra att fråga ett proffs med en gång. Det var ju något som förvånade en under säsongen när man skulle beskriva spelare för varandra, en annan försöker lite med han som armbågtacklas, han som har den nyvaxade Renault 5an, han med benskydden från 1955, han som står i mål utan hjälm, han som ALLTID pratar var han än befinner sig vare sig man vill det eller ej, hon som skriker när hon tappar pucken. Gentemot vissa andras beskrivningar vilket gör det väldigt svårt för en annan att leta upp dessa personer, vet ni vem han i den fina tröjan är? Är det han som också är på syjuntan på söndagar? Jag tycker han passar väldigt bra i rosa, du vet han som brukar ligga ner på blålinjen o stretcha ljumskarna, han som frivilligt brukar gå in framför mål för att få lite närhet med sitt fina hår. Den killen som använder den parfymen som luktar så gott. Detta är beskrivningar som gör att jag tyvärr inte hittar och kan namnge någon av spelarna:) säger man revbensspjäll eller sållet så vet dock alla vilka man talar om haha ;D Jag måste faktiskt erkänna Morgan att inför den sista träningen så hade jag tänkt smyga mig dit och lägga ett paket grillade revbensspjäll i din bag som du senare skulle fått hitta när du packar ner dina grejer. Det skulle blivit jävligt kul läsning här på forumet när man försökt komma fram till vem det var som lagt dit dom Jaha Martin hur ser planerna ut inför nästa säsong? Efter ditt skott i skallen på mig så har jag en hjälmaffär på gång med en bättre hjälm. Får se om jag köper den. En ny klubba också, en lättviktsklubbs som går att skicka iväg puckarna med, samt ett par nya, längre benskydd är vad som står på önskelistan. Vi får se hur mycket jag lyckas jobba ihop nu under sommaren. Och är det nån annan JEVEL som önskar står i mål så låt dom veta att the gatekeeper inte lånar ut målgården till någon. Ingen som funderat på någon form av gemensam träning för laget i sommar? Typ fotboll eller vad som helst. Vore ju synd om den kondis vi nu byggt upp helt går förlorad inför nästa säsong.
|
|
|
Post by le rondeur on Apr 16, 2010 7:12:19 GMT 1
Va har du byggt upp kondis? Jag trodde att meningen med ett uppehåll var att man ska äta gott dricka godare och röka mera..... Så man får börja om nästa säsong
|
|