|
Post by brasson on Apr 16, 2010 9:38:04 GMT 1
tvätta suspen och tröjorna !!!! då försvinner ju magin som man byggt upp under alla 30 åren... ;D ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 16, 2010 10:57:31 GMT 1
ska du vänta i 30 år, på att få magi i de nya axelskydden?
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 16, 2010 12:57:42 GMT 1
Va har du byggt upp kondis? Jag trodde att meningen med ett uppehåll var att man ska äta gott dricka godare och röka mera..... Så man får börja om nästa säsong Haha, njaaa fan det vore allt bra om vi inte använder hela nästa säsong till att bygga upp kondisen. I början var tempot bedrövligt, men nu låt oss säga 6 sista träningarna så var tempot skitbra och inte i närheten av i början. Tänk om vi kunde konservera lite av den formen inför nästa, då finns där utrymme att höja ribban ett snäpp ytterligare inför nästa säsong. I sommar ska jag allt låta löparskorna få göra lite nytta. Orkar inte ha trivselvikten på 10kg extra runt midjan hela tiden. Man känner sig så mycket fräschare, alertare och allmänt raskare när dom är borta. Kul att också att det nu börjat bli lite struktur på mitt nya jobb. Får lön redan denna månaden. Måste verkligen ha mig en ny hjälm. Blir sorgligt att skilja sig från min trotjänare tigerhjälmen
|
|
|
Post by brasson on Apr 16, 2010 13:05:59 GMT 1
ska du vänta i 30 år, på att få magi i de nya axelskydden? hahaha.. dom kom med magi..tackel magi iaf.. ;D ;D ;D bara det inte fösvinner i och med att jag får ytterligare nya då de andra var paja..en söm som inte var hel..
|
|
|
Post by brasson on Apr 16, 2010 13:15:49 GMT 1
ska du vänta i 30 år, på att få magi i de nya axelskydden? Det är ju dessutom omöjligt att få samma intima magi i ett par axelskydd som i en susp.. Det liksom "sätter sig i väggarna" som man brukar säga.. ;D Det e klart.. kränger man axelskyddet runt höften så..hmm ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 16, 2010 13:22:15 GMT 1
ska du vänta i 30 år, på att få magi i de nya axelskydden? Det är ju dessutom omöjligt att få samma intima magi i ett par axelskydd som i en susp.. Det liksom "sätter sig i väggarna" som man brukar säga.. ;D Det e klart.. kränger man axelskyddet runt höften så..hmm ;D Bröstplattan i mitten och en kula i varje axelkåpa...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 16, 2010 13:23:23 GMT 1
Va har du byggt upp kondis? Jag trodde att meningen med ett uppehåll var att man ska äta gott dricka godare och röka mera..... Så man får börja om nästa säsong Haha, njaaa fan det vore allt bra om vi inte använder hela nästa säsong till att bygga upp kondisen. I början var tempot bedrövligt, men nu låt oss säga 6 sista träningarna så var tempot skitbra och inte i närheten av i början. Tänk om vi kunde konservera lite av den formen inför nästa, då finns där utrymme att höja ribban ett snäpp ytterligare inför nästa säsong. I sommar ska jag allt låta löparskorna få göra lite nytta. Orkar inte ha trivselvikten på 10kg extra runt midjan hela tiden. Man känner sig så mycket fräschare, alertare och allmänt raskare när dom är borta. Kul att också att det nu börjat bli lite struktur på mitt nya jobb. Får lön redan denna månaden. Måste verkligen ha mig en ny hjälm. Blir sorgligt att skilja sig från min trotjänare tigerhjälmen Jag räknar med att förbättra alla punkter över sommaren. Nu har man en extra morot!
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 16, 2010 16:50:37 GMT 1
Haha, njaaa fan det vore allt bra om vi inte använder hela nästa säsong till att bygga upp kondisen. I början var tempot bedrövligt, men nu låt oss säga 6 sista träningarna så var tempot skitbra och inte i närheten av i början. Tänk om vi kunde konservera lite av den formen inför nästa, då finns där utrymme att höja ribban ett snäpp ytterligare inför nästa säsong. I sommar ska jag allt låta löparskorna få göra lite nytta. Orkar inte ha trivselvikten på 10kg extra runt midjan hela tiden. Man känner sig så mycket fräschare, alertare och allmänt raskare när dom är borta. Kul att också att det nu börjat bli lite struktur på mitt nya jobb. Får lön redan denna månaden. Måste verkligen ha mig en ny hjälm. Blir sorgligt att skilja sig från min trotjänare tigerhjälmen Jag räknar med att förbättra alla punkter över sommaren. Nu har man en extra morot! För mig är moroten att behålla den lilla kondition man nu skapat Man märker när man springer omkring och leker med hunden att man inte flåsar som en flodhäst längre, det gjorde man däremot för ganska så exakt ett halvår sedan när man inte tränade eller någonting. Någon pratade något om innebandy som sommarträning. Innebandy är lite gay, men visst, det fungerar väl. Det bygger ju kondition i alla fall.
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Apr 16, 2010 20:34:47 GMT 1
Då är det skönt att fotbollssäsongen börjar på allvar nästa vecka....Jag gissar på att det bara kommer vara jag som har kondis när vi börjar igen PS innebandy låter som en bra idé DS
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 16, 2010 21:26:10 GMT 1
Då är det skönt att fotbollssäsongen börjar på allvar nästa vecka....Jag gissar på att det bara kommer vara jag som har kondis när vi börjar igen PS innebandy låter som en bra idé DS jag har ju faktiskt en bra förklaring till eventuell utebliven långdistanslöpning, och det är att ankan har sagt till mig att målvakter inte ska syssla med sådant. Vi ska satsa på explosivitetsövningar. Sicken tur. Min ork räcker aldrig längre än 10sek och då är det lagom att sluta och vila en stund. När säsongen börjar har vi nog 22st målvaktsaspiranter i laget Och nej HF du får inte inflika någon ironisk kommentar till dom orden. Vågar man verkligen spela innebandy när slaktaren och co finns på planen? Han höll ju på att kapa nacken på mig sista gången jag var med. Jag bara såg en stor svart skugga i ögonvrån sedan kom något fallandes över mig och snuddade nacken med något, oklart vad?
|
|
|
Post by HF on Apr 17, 2010 7:40:48 GMT 1
Då är det skönt att fotbollssäsongen börjar på allvar nästa vecka....Jag gissar på att det bara kommer vara jag som har kondis när vi börjar igen PS innebandy låter som en bra idé DS Du jag kan garantera dig att jag också har varit på kondis innan sommaren är över, flera gånger!!
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 18, 2010 9:08:49 GMT 1
När gör Timo sin första träning i arenan? Någon som vet? Detta kan jag inte missa. Jag har bönat och bett om en målvakt av hans klass, ja jag vet inte hur länge. Jag måste försöka förklä mig till Fransson och slinka ut på en träning och tigga tips o råd från honom. Eventuellt erbjuda honom en slant för att komma på våra träningar och instruera mig haha
|
|
|
Post by brasson on Apr 19, 2010 8:46:51 GMT 1
Då är det skönt att fotbollssäsongen börjar på allvar nästa vecka....Jag gissar på att det bara kommer vara jag som har kondis när vi börjar igen PS innebandy låter som en bra idé DS jag har ju faktiskt en bra förklaring till eventuell utebliven långdistanslöpning, och det är att ankan har sagt till mig att målvakter inte ska syssla med sådant. Vi ska satsa på explosivitetsövningar. Sicken tur. Min ork räcker aldrig längre än 10sek och då är det lagom att sluta och vila en stund. När säsongen börjar har vi nog 22st målvaktsaspiranter i laget Och nej HF du får inte inflika någon ironisk kommentar till dom orden. Vågar man verkligen spela innebandy när slaktaren och co finns på planen? Han höll ju på att kapa nacken på mig sista gången jag var med. Jag bara såg en stor svart skugga i ögonvrån sedan kom något fallandes över mig och snuddade nacken med något, oklart vad? Den svarta skugga var jag som hoppade över din lekamen pga att Pär "the Hammer" svängde in den vägen jag tänkt svänga ut.. så det alternativ som återstod efter att övervägt att fronta med "the Hammer" var att hoppa över den liggande målisen.. det som oroade mig mest och som jag snuddade vid var din eländes kubba som stack upp i luften..tack gode gud för suspen.. Glodde förskräckt på den tejpade klubbtoppen, så ögonen gick i kors..Byxorna sprack men familjelyckan och exit gången klarde sig..är väl visserligen klar på leverans fronten..men ändå..smärta är en högre form av njutning ..jag vet..men exit vägen..är enkelriktad..INGET ska stoppas in där..
|
|
|
Post by brodeurandme on Apr 19, 2010 12:01:10 GMT 1
jag har ju faktiskt en bra förklaring till eventuell utebliven långdistanslöpning, och det är att ankan har sagt till mig att målvakter inte ska syssla med sådant. Vi ska satsa på explosivitetsövningar. Sicken tur. Min ork räcker aldrig längre än 10sek och då är det lagom att sluta och vila en stund. När säsongen börjar har vi nog 22st målvaktsaspiranter i laget Och nej HF du får inte inflika någon ironisk kommentar till dom orden. Vågar man verkligen spela innebandy när slaktaren och co finns på planen? Han höll ju på att kapa nacken på mig sista gången jag var med. Jag bara såg en stor svart skugga i ögonvrån sedan kom något fallandes över mig och snuddade nacken med något, oklart vad? Den svarta skugga var jag som hoppade över din lekamen pga att Pär "the Hammer" svängde in den vägen jag tänkt svänga ut.. så det alternativ som återstod efter att övervägt att fronta med "the Hammer" var att hoppa över den liggande målisen.. det som oroade mig mest och som jag snuddade vid var din eländes kubba som stack upp i luften..tack gode gud för suspen.. Glodde förskräckt på den tejpade klubbtoppen, så ögonen gick i kors..Byxorna sprack men familjelyckan och exit gången klarde sig..är väl visserligen klar på leverans fronten..men ändå..smärta är en högre form av njutning ..jag vet..men exit vägen..är enkelriktad..INGET ska stoppas in där.. Hahaha ;D Ja det var en evig tur att du missade mig. 100kg inbrakandes rakt i nacken hade känts lagom skönt. Jag vet att jag hållt på att träffa dig några gånger med klubban i ansiktet också. Jag får be om ursäkt för det, det har inte varit av vårdslöshet. En målvaktsklubba väger så pass så får man den i rörelse vid en dragrörelse så går det inte att få stopp på den. Har varit uppe i ansiktet på dig någon gång när jag lägger iväg dom på backhand vid sargkanten, och Olof höll jag visst på att träffa i fejan när jag viftade med klubban på målramen efter ett insläppt mål. Haha, det gäller att hålla sig på behörigt avstånd när jag viftar omkring. Fan vad man saknar att redan. Det blir en lång sommar detta.
|
|
|
Post by brasson on Apr 20, 2010 9:43:08 GMT 1
Den svarta skugga var jag som hoppade över din lekamen pga att Pär "the Hammer" svängde in den vägen jag tänkt svänga ut.. så det alternativ som återstod efter att övervägt att fronta med "the Hammer" var att hoppa över den liggande målisen.. det som oroade mig mest och som jag snuddade vid var din eländes kubba som stack upp i luften..tack gode gud för suspen.. Glodde förskräckt på den tejpade klubbtoppen, så ögonen gick i kors..Byxorna sprack men familjelyckan och exit gången klarde sig..är väl visserligen klar på leverans fronten..men ändå..smärta är en högre form av njutning ..jag vet..men exit vägen..är enkelriktad..INGET ska stoppas in där.. Hahaha ;D Ja det var en evig tur att du missade mig. 100kg inbrakandes rakt i nacken hade känts lagom skönt. Jag vet att jag hållt på att träffa dig några gånger med klubban i ansiktet också. Jag får be om ursäkt för det, det har inte varit av vårdslöshet. En målvaktsklubba väger så pass så får man den i rörelse vid en dragrörelse så går det inte att få stopp på den. Har varit uppe i ansiktet på dig någon gång när jag lägger iväg dom på backhand vid sargkanten, och Olof höll jag visst på att träffa i fejan när jag viftade med klubban på målramen efter ett insläppt mål. Haha, det gäller att hålla sig på behörigt avstånd när jag viftar omkring. Fan vad man saknar att redan. Det blir en lång sommar detta. Hmm nu vet jag inte hur relervant och nödvändig denna infon är ..men Vikten i naket tillstånd är ca 105-106 kilo.. så den dövikt som kom brakande var nog närmare 110-115 kilo.. Med fart..hmm den jag kan få upp iaf.. Och ja.. jag har tuggat på din skyffel några gånger.. röd läppglans.. vi har ju varit på samma lag varje gång.. och jag bör ju inte åka så nära kanske, så jag kan ju inte gärna lipa om det.. ;D Hockey Abstinens är bara förnamnet.. Tur man skall till Kinnarps arena för lite HV - DIF på torsdag.. ;D ;D ;D
|
|