|
Post by pirre on Mar 13, 2006 12:32:30 GMT 1
Det hoppas vi verkligen att han gör. Han borde sedan ha en 3-4 stycken till med sig i bilen från Tingsryd. Tinsgryd står inför en tuff uppgift nu när de har åkt ut i kvalet så här tidigt. Inga mer pengar in och många duktiga spelare som säkert kan tänka sig att röra lite på sig. Förhoppningsvis så fick de lite positiva vibbar när de spelade här i julas. Jag tror att Henke stannar. En hope TAIFARE hade suttit fint ;D
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 13, 2006 12:46:23 GMT 1
Nr.3 Christoffer Karlsson i Tingsryd. Värva nu!
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 13, 2006 13:27:45 GMT 1
Det hoppas vi verkligen att han gör. Han borde sedan ha en 3-4 stycken till med sig i bilen från Tingsryd. Tinsgryd står inför en tuff uppgift nu när de har åkt ut i kvalet så här tidigt. Inga mer pengar in och många duktiga spelare som säkert kan tänka sig att röra lite på sig. Förhoppningsvis så fick de lite positiva vibbar när de spelade här i julas. En hope TAIFARE hade suttit fint ;D nja inte en hope. Men kanske någon. Pilut kanske tröttnat på att handla på Börjes
|
|
|
Post by HF on Mar 13, 2006 16:02:50 GMT 1
En hope TAIFARE hade suttit fint ;D nja inte en hope. Men kanske någon. Pilut kanske tröttnat på att handla på Börjes för gammal!
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 13, 2006 17:18:17 GMT 1
|
|
|
Post by HF on Mar 13, 2006 21:30:04 GMT 1
Stämmer bra men Pavol var här för att ta KHK till tvåan. Nu tycker jag vi bör satsa på lite yngre spelare (under 30 i alla fall) för att bygga för framtiden. Att gå upp till ettan direkt är ju absolut inget nödvändigt utan försök ta hit spelare som vill vara med på en resa upp i seriesystemet inte några gamlingar som är här en eller en halv säsong.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 13, 2006 22:56:20 GMT 1
Kyösti Karjalainen och Greger Wälivaara
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 14, 2006 8:58:20 GMT 1
Stämmer bra men Pavol var här för att ta KHK till tvåan. Nu tycker jag vi bör satsa på lite yngre spelare (under 30 i alla fall) för att bygga för framtiden. Att gå upp till ettan direkt är ju absolut inget nödvändigt utan försök ta hit spelare som vill vara med på en resa upp i seriesystemet inte några gamlingar som är här en eller en halv säsong. Håller förstås med. De 7 nya som kom innan säsongen var väl 25 och under. Men en enstaka rutinerad gamling av hög klass är nog inte fel.
|
|
|
Post by newman on Mar 14, 2006 9:00:45 GMT 1
nej . se kellman. petter henning, olof einarsson.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 14, 2006 11:16:39 GMT 1
Hur ska vi kunna locka Pilut? Vi kör väl inte med två lönelistor;)
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 14, 2006 12:57:44 GMT 1
Det som stör mig är att Larry Pilut är amerikan. Varför då undrar ni, jo jag har hört envisa rykten (från Tingsrydshåll) att en kanadensare är på väg att flytta till Karlskrona HK och jag kan inte hitta någon Kanadesare i Tingsryds trupp...
|
|
|
Post by medicienmannen on Mar 14, 2006 15:55:47 GMT 1
Kom med namn om ni vet nåt. Annars kan vi skriva vad som helst om spelare som ska komma....
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 14, 2006 16:24:48 GMT 1
Hur ska vi kunna locka Pilut? Vi kör väl inte med två lönelistor;) Det gör nog inte TAIF heller (numera).
|
|
|
Post by Jojkrider on Mar 14, 2006 17:44:32 GMT 1
Kanske plocka några spelare från Nacka i DIV 2 som domierat tvån i sthlm och som jag har följt.
NHK:s SÄSONG I DIV 2 36 matcher: 32-2-2 Poängtoppen, forwards: H. Nordlund, 71p (43+28) +72 Min analys: "Liten" forward men stark som en björn. Fart under skridskorna och stenhårt skott. Har hört att han tränat med Bajens lag samt spelat ett par matcher för dem. Jonas Borgar, 39p (18+21)+47 Min analys: Stabil, bra skott och skridskoåkning läser spelet bra och alltid på rätt ställe. Gör sällan en dålig match. M. Östling, 35p (11+24) +29 Min analys: Stabil, bra skott och skridskoåkning och skapar ofta bra lägen för sina medspelare. Nackdelen är att denna killen har temprament och har sett honom börja veva med klubban efter motståndarna när han kommer ur balans. Poängbäste back: D. Holmström, 39p (14+25) +61 Min analys: Stabil och pålitlig back i defensiven som producerar framåt och vänder spelet snabbt.
Min drömvärvning från Nacka skulle vara
Martin Dahl 6p (3+3) +14 på 16 Matcher och 18 år. Pratade med några på senaste matchen jag var på och de säger att Huddinge, AIK och DIF visar stort intresse för honom. Min kommentar: Otroligt mogen spelstil för att vara junior. Konkurerar starkt med många av nackas andra backar. Fått mer och mer speltid i box play och power play. Riktigt stor men behöver mer muskler. Slänger väldigt sällan bort puckar och viker inte ner sig i närkamperna. Kan utvecklas till något stort om han visar samma stil i högre serier. (Nacka har ju trots alla fostrat många stora Dif:are)
|
|
55
Nybörjare
|
Post by 55 on Mar 14, 2006 20:53:51 GMT 1
Glöm inte - vi måste ha någon ny efter Issall. det är viktigast av allt!!!!!
|
|