|
Post by mace on Apr 8, 2009 0:42:23 GMT 1
Första matchen 21/1 sista matchen 2/3. Lite mer än en månad för 60 papp.
|
|
|
Post by mindriot on Apr 8, 2009 1:00:42 GMT 1
Ja om man drar ner det på timlön så är den nog ganska hyfsad... ;D
Men värt varenda öre!
|
|
|
Post by mindriot on Apr 8, 2009 1:02:47 GMT 1
Tackar... bättre sent än aldrig? Japp... Precis som mitt sexliv... Endast sent på helgnätter... ;D ;D ;D
|
|
|
Post by sheriff on Apr 8, 2009 1:06:30 GMT 1
En månadslön på cirka 22000 brutto, ger en kostnad på 60000 på två månader för KHK.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 8, 2009 8:01:56 GMT 1
Helt ok lön för en sådan spetsspelare! Frågan är varför det var tvunget med så mycket hysch hysch över detta! Skapar bara irritation!
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 8, 2009 8:15:05 GMT 1
Helt ok lön för en sådan spetsspelare! Frågan är varför det var tvunget med så mycket hysch hysch över detta! Skapar bara irritation! Du får nog ta den frågan med KHK. Ingen spelare vill att det ska komma ut vad de får betalt. P.s De två FL lirarna har varit succè minst sagt. Larry tog oss till 1:an och Pontus till Play Off.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 8, 2009 8:35:47 GMT 1
Helt ok lön för en sådan spetsspelare! Frågan är varför det var tvunget med så mycket hysch hysch över detta! Skapar bara irritation! Du får nog ta den frågan med KHK. Ingen spelare vill att det ska komma ut vad de får betalt. P.s De två FL lirarna har varit succè minst sagt. Larry tog oss till 1:an och Pontus till Play Off. Tycker inte det är KHK som ska bestämma detta då det är "vår" lirare! Vi samlar gemensamt in en massa pengar till en spelare och kan då också kräva att våra pengar blir korrekt redovisade utan att behöva vänta i flera månader!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 8, 2009 8:41:35 GMT 1
Precis, låt oss alla så långt det är möjligt arbeta för att ta bort så många irritationsmoment som möjligt!
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 8, 2009 9:27:02 GMT 1
Så nu har jag lagt upp den aktuella summan som jag har fått av YB. Folkets Lirare summan är för nuvarande: 36606:- 2009-04-08 kl: 00:55 Fråga inte mig om någon redovisning. Men en ca summa av vad Pontus fick kan ni med enkel matematik räkna ut själva... Tack så mycket, Mats..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 8, 2009 11:55:02 GMT 1
Tackar... bättre sent än aldrig? Japp... Precis som mitt sexliv... Endast sent på helgnätter... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by jompa on Apr 8, 2009 17:09:27 GMT 1
Nu när detta är utrett så undrar jag om det blir en folkets lirare även kommande säsong, eller är detta nerlagt?
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 8, 2009 17:11:11 GMT 1
Klart man hoppas att det blir en folkets lirare även i fortsättningen men då under lite mer ordnade former.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Apr 8, 2009 17:28:01 GMT 1
Nu när detta är utrett så undrar jag om det blir en folkets lirare även kommande säsong, eller är detta nerlagt? Självklart är detta inget vi bara kan kasta åt sidan efter den succé som båda våra FL har varit hittills. Men som Ragulin säger så måste det ske under mer ordnade former och större insyn. Detta kommer vi i Black Bugs titta närmare på inom kort. Diskussioner har redan påbörjats om formerna, men vi ser ju gärna att ni lämnar synpunkter till oss. I dagsläget har ju inte FL legat i BB´s regi, utan vi har bara varit en av flera insamlingstrattar. Som vi ser det bör det redovisas på minst månatlig basis vad som inkommit. Kanske tömma FL-hinken efter varje match, och redovisa resultatet? Delge samtliga vad som kommit in från repektive insamlingstratt? m.m. m.m. Som sagt, kom gärna med förslag! Vi kan inte göra alla till lags men ska givetvis göra vårt bästa!
|
|
|
Post by time on Apr 8, 2009 21:57:22 GMT 1
En månadslön på cirka 22000 brutto, ger en kostnad på 60000 på två månader för KHK. 60000 för resten av säsongen tror jag. Kunde blivit 3 månader
|
|
|
Post by dragkrok on Sept 14, 2009 12:54:09 GMT 1
Mycket glädjande att ni har fått fart på BlackBugs hemsida igen samt att man kan följa insamlingen till Folkets Lirare, men...... VAR ÄR PENGARNA SOM BLEV ÖVER FRÅN PONTUS FÖRRA SÄSONGEN??? Så nu har jag lagt upp den aktuella summan som jag har fått av YB. Folkets Lirare summan är för nuvarande: 36606:- 2009-04-08 kl: 00:55
|
|