ass
Nybörjare
|
Post by ass on Sept 14, 2009 17:36:25 GMT 1
hela den insamlingen "folketslirare" känns som mygel o båg.. tror de flesta tycker o känner så.
om man ska börja lita på den insamlingen så behövs det täta redovisningar så man kan följa på hemsidan hur mycket som kommer in varje vecka eller efter varje hemma match
vore nog bra om klubben fick alla pengar som finns där när det e dax att värva så man slipper massa spekulationer om hur mycke spelaren kostar/ hur mycke som finns kvar på kontot / kroken
|
|
|
Post by fight on Sept 14, 2009 17:39:21 GMT 1
hela den insamlingen "folketslirare" känns som mygel o båg.. tror de flesta tycker o känner så. om man ska börja lita på den insamlingen så behövs det täta redovisningar så man kan följa på hemsidan hur mycket som kommer in varje vecka eller efter varje hemma match vore nog bra om klubben fick alla pengar som finns där när det e dax att värva så man slipper massa spekulationer om hur mycke spelaren kostar/ hur mycke som finns kvar på kontot / kroken Det finns redovisningar, men tyvärr har dom inte kommit ut på blackbugs hemsida. Vi hoppas på att kunna ändra på detta och låta alla se summan växa
|
|
|
Post by hoxha on Sept 22, 2009 18:46:11 GMT 1
FL behöver en redovisning av YB/OAO innan det dras igång igen, annars kan man nog skita i det!!!
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 22, 2009 20:46:18 GMT 1
FL behöver en redovisning av YB/OAO innan det dras igång igen, annars kan man nog skita i det!!! Jag lämnade över de sista "Travpengarna" i samband med Pontus. YB kan dra fram de rätta siffrorna ihop med Black Bugs. En sak är iaf biff. Varken jag eller YB har lurat till oss en spänn om någon tror det. Bara att insunera en sådan sak är KRÄNKANDE och suger energi. Anledningen till att inte det redovisas exakta summor vad respektive FL-lirare fått är att ingen spelare i världen vill att sådant ska komma ut. Därifrån till att påstå att pengar förskingrats är det ljusår.
|
|
|
Post by chriande on Sept 22, 2009 21:20:42 GMT 1
FL behöver en redovisning av YB/OAO innan det dras igång igen, annars kan man nog skita i det!!! Jag lämnade över de sista "Travpengarna" i samband med Pontus. YB kan dra fram de rätta siffrorna ihop med Black Bugs. En sak är iaf biff. Varken jag eller YB har lurat till oss en spänn om någon tror det. Bara att insunera en sådan sak är KRÄNKANDE och suger energi. Anledningen till att inte det redovisas exakta summor vad respektive FL-lirare fått är att ingen spelare i världen vill att sådant ska komma ut. Därifrån till att påstå att pengar förskingrats är det ljusår. Jag anser att det är av stor vikt att FL-pengarna redovisas exakt för alla, då försvinner alla spekulationer av den typ du själv nämner. Jag skiter fullständigt i hur mycket en spelare har i lön, om nu BB ska hjälpa till med pengar till en spets spelare så är det ändå bara en del av spelarens lönekostnad som är FL-pengar, resten är ju pengar från KHK. Därför kan vi inte se den verkliga lönekostnaden. Så än en gång, redovisa exakt hur stor den innestående summan är varje vecka, så blir alla nöjda ska du se.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 22, 2009 21:27:01 GMT 1
Jag lämnade över de sista "Travpengarna" i samband med Pontus. YB kan dra fram de rätta siffrorna ihop med Black Bugs. En sak är iaf biff. Varken jag eller YB har lurat till oss en spänn om någon tror det. Bara att insunera en sådan sak är KRÄNKANDE och suger energi. Anledningen till att inte det redovisas exakta summor vad respektive FL-lirare fått är att ingen spelare i världen vill att sådant ska komma ut. Därifrån till att påstå att pengar förskingrats är det ljusår. Jag anser att det är av stor vikt att FL-pengarna redovisas exakt för alla, då försvinner alla spekulationer av den typ du själv nämner. Jag skiter fullständigt i hur mycket en spelare har i lön, om nu BB ska hjälpa till med pengar till en spets spelare så är det ändå bara en del av spelarens lönekostnad som är FL-pengar, resten är ju pengar från KHK. Därför kan vi inte se den verkliga lönekostnaden. Så än en gång, redovisa exakt hur stor den innestående summan är varje vecka, så blir alla nöjda ska du se. Jag har inte den möjligheten. Jag har bara haft koll på Travpengarna, som lämnats över i etapper.
|
|
|
Post by dragkrok on Sept 22, 2009 21:50:59 GMT 1
FL behöver en redovisning av YB/OAO innan det dras igång igen, annars kan man nog skita i det!!! Jag lämnade över de sista "Travpengarna" i samband med Pontus. YB kan dra fram de rätta siffrorna ihop med Black Bugs. En sak är iaf biff. Varken jag eller YB har lurat till oss en spänn om någon tror det. Bara att insunera en sådan sak är KRÄNKANDE och suger energi. Anledningen till att inte det redovisas exakta summor vad respektive FL-lirare fått är att ingen spelare i världen vill att sådant ska komma ut. Därifrån till att påstå att pengar förskingrats är det ljusår. >>OAO Att YB eller du skulle ha lurat till sig några pengar är det väl ändå ingen som ha påstått eller? Däremot är det väl inte så konstigt om folk undrar varför pengar (36606:-) som redovisades på BB:s hemsida i våras inte längre finns med dagens redovisning. Sen är det ju faktiskt BB:s "språkrör" som hänvisar till dig och YB när det gäller redovisningen av vårens överskott. Min personliga förhoppning är att vi så snabbt som möjligt får klarhet i det hela, så att vi kan komma igång med årets FL-insamling snarast och fortsätta stötta vårt kära KHK på alla tänkbara plan.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 22, 2009 21:54:03 GMT 1
Jag lämnade över de sista "Travpengarna" i samband med Pontus. YB kan dra fram de rätta siffrorna ihop med Black Bugs. En sak är iaf biff. Varken jag eller YB har lurat till oss en spänn om någon tror det. Bara att insunera en sådan sak är KRÄNKANDE och suger energi. Anledningen till att inte det redovisas exakta summor vad respektive FL-lirare fått är att ingen spelare i världen vill att sådant ska komma ut. Därifrån till att påstå att pengar förskingrats är det ljusår. >>OAO Att YB eller du skulle ha lurat till sig några pengar är det väl ändå ingen som ha påstått eller? Däremot är det väl inte så konstigt om folk undrar varför pengar (36606:-) som redovisades på BB:s hemsida i våras inte längre finns med dagens redovisning. Sen är det ju faktiskt BB:s "språkrör" som hänvisar till dig och YB när det gäller redovisningen av vårens överskott. Min personliga förhoppning är att vi så snabbt som möjligt får klarhet i det hela, så att vi kan komma igång med årets FL-insamling snarast och fortsätta stötta vårt kära KHK på alla tänkbara plan. Jag kan bara tala för Travpengarna. De har lämnats över i etapper. Resten har varit Black Bugs bord. YB kommer förstås att göra redogörelse för detta. Är jag helt säker på.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 22, 2009 22:13:38 GMT 1
I övrigt håller jag på att skissa upp det sista på min idè KHK 20:an.
Har haft lite för mycket runt Mig för att hinna göra det klart innan. Bara pratat med Bävern om det hela.
|
|
|
Post by hoxha on Sept 22, 2009 22:59:14 GMT 1
Räknar med att FL är uppe i 46097:- det borde vara kristallklart...
KHK 20:an, typ Selmaklubben?
|
|
|
Post by #72 Foppa on Sept 23, 2009 8:37:50 GMT 1
Jag kan bara tala för Travpengarna. De har lämnats över i etapper. Resten har varit Black Bugs bord. YB kommer förstås att göra redogörelse för detta. Är jag helt säker på. Ett SISTA förtydligande i denna punkt. Folkets Lirare har ALDRIG varit Black Bugs "bord", i den meningen att BB som förening haft koll på hur mycket pengar som finns/funnits på kontot. Då borde ju jag, under min tid som kassör haft koll på det kontot alternativt dessa pengar funnits på BB´s konto, vilket det INTE gjort! Däremot har "vi" i BB hjälpt till med insamlandet, allt för att hjälpa KHK till en spetsvärvnig. Vilket KHK har de 2 senaste åren lyckats alldeles utmärkt med!! Att sedan BB´s ordförande är en av dom (eller ensam, jag vet faktiskt inte) som står för FL-kontot är ju rätt naturligt, då få är så engagerade i hockeyn i Karlskrona som han. Jag är personligen imponerad av att YB och OAO drog igång FL, och har varit oerhört inovativa i sina insamlingsideér!! Men då det är många engagerade i detta nu, så borde det ske en tydligare redovisning av FL-pengarna i fortsättningen - papprena på bordet om man säger så!
|
|
|
Post by chriande on Sept 23, 2009 10:23:44 GMT 1
Jag kan bara tala för Travpengarna. De har lämnats över i etapper. Resten har varit Black Bugs bord. YB kommer förstås att göra redogörelse för detta. Är jag helt säker på. Ett SISTA förtydligande i denna punkt. Folkets Lirare har ALDRIG varit Black Bugs "bord", i den meningen att BB som förening haft koll på hur mycket pengar som finns/funnits på kontot. Då borde ju jag, under min tid som kassör haft koll på det kontot alternativt dessa pengar funnits på BB´s konto, vilket det INTE gjort! Däremot har "vi" i BB hjälpt till med insamlandet, allt för att hjälpa KHK till en spetsvärvnig. Vilket KHK har de 2 senaste åren lyckats alldeles utmärkt med!! Att sedan BB´s ordförande är en av dom (eller ensam, jag vet faktiskt inte) som står för FL-kontot är ju rätt naturligt, då få är så engagerade i hockeyn i Karlskrona som han. Jag är personligen imponerad av att YB och OAO drog igång FL, och har varit oerhört inovativa i sina insamlingsideér!! Men då det är många engagerade i detta nu, så borde det ske en tydligare redovisning av FL-pengarna i fortsättningen - papprena på bordet om man säger så! Nu har OAO skrivit att han har aldrig sett något konto, bara lämnat över travpengarna till Folkets Lirare-insamlingen i BB. Kassören säger att han har aldrig sett något konto för FL- pengar för BB har bara skött insamlingen, inte pengarna. När Var Hur och för vem har då dessa pengar redovisats, de finns inte med i någon ekonomisk årsberättelse inte i Black Bugs, inte i KHK, inte för någon tydligen. Jag säger som den förre kassören i Black Bugs i förra inlägget,- papprena på bordet
|
|
|
Post by Ragulin on Sept 23, 2009 10:30:08 GMT 1
Jag efterlyste bättre ordning på detta redan förra året. Ska man ha en sådan insamling så måste det skötas på ett seriöst sätt med tydlig redovisning som uppdateras kontinuerligt. Dessutom ska man få reda på var pengarna hamnar.
|
|
|
Post by HF on Sept 23, 2009 16:34:32 GMT 1
Jaså är det här ni har varit senaste dagarna.....;-)
|
|
|
Post by hoxha on Sept 25, 2009 12:31:02 GMT 1
Räknar med att FL är uppe i 46097:- det borde vara kristallklart...
|
|