|
Post by dejan on Jan 9, 2009 15:59:16 GMT 1
Utåt sett ja! Nämn en klubb som avstår från värvningar och riskerar att flyttas ned bara för att Dom inte passar in. Om Tobbe har haft Hundra alternativ då kan man ju undra vem som passar in. Och är det inte så att dom största artisterna har svårast att passa in? Det är bra att han är kräsen. Hur kräsen är man när man signar en "div2 spelare i två säsonger framåt?
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 9, 2009 16:01:52 GMT 1
Starkt stöd för Styrman Karlsson.. 70% som vill ha han kvar i Khk som sportchef! men klart,8o som röstat.. 2910 kvar av de 3000 som brukar vara på hemmatcherna, där 95% vill byta ut honom.
|
|
|
Post by Basbatten on Jan 9, 2009 16:41:20 GMT 1
Starkt stöd för Styrman Karlsson.. 70% som vill ha han kvar i Khk som sportchef! men klart,8o som röstat.. 2910 kvar av de 3000 som brukar vara på hemmatcherna, där 95% vill byta ut honom. Hi hi hi
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 9, 2009 22:12:41 GMT 1
Tror vi behöver en sportchef som har lite mer erfarenhet och kontakter från svensk hockeys "finrum", dvs allsvenskan och elitserien.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 9, 2009 22:28:56 GMT 1
Vad hände med Loob o CO...? Han var på tapeten t o m i div 2.... Hoppades att det skulle kunna bli något lån av någon junis eller nåt...
|
|
|
Post by benderman on Jan 9, 2009 23:12:09 GMT 1
Vad hände med Loob o CO...? Han var på tapeten t o m i div 2.... Hoppades att det skulle kunna bli något lån av någon junis eller nåt... Tänkte just på det. Vad hände med nån sorts sammarbete med FBK? Tycker Tobbe är helt ok, gemytlig go grabb....var kanon nöjd med honom, MEN.....sen skrev jag för några månader sen att INGEN är obytbar i KHK ...då blev man påhoppad av jourhavande forumpoliser. Man fick visst inte kritisera den helige......och sen dess blev Tobbe mindre sympatisk i mina ögon utan att det var hans fel. Klart, ska vi upp i seriesystem...........det förstår ni själva , måste vi vidga vyerna. Visst finns det bra spelare från Väckelsång men ....Sverige slutar inte där
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 9, 2009 23:43:28 GMT 1
Magnussons analys av lagen i länet: Karlskrona HK: Gasa eller bromsa? Det är en av kärnfrågorna just nu. Sportchefen Torbjörn Karlsson är grön (och det är han fullt medveten om) i sammanhangen när det gäller att värva spelare som det kommer att handla om framöver - eftersom lönefrågan ofrånkomligen får fokus för spelare som ska till KHK i framtiden. Tingsryds AIF och Mörrums GoIS är inte längre något Karlsson kan luta sig emot. Eller ens är intresserad av. Men Torbjörn Karlsson sitter på enorma ekonomiska resurser ännu så länge. Och ett magiskt intresse. Det gäller bara att förvalta situationen på rätt sätt. Och det mina vänner, är inte det enklaste för Karlskrona HK. Sen finns det en stor problematik kring vilka spelare som ska lämna skutan efter denna säsongen. Som helt enkelt inte räcker till i satsningen framöver.
Extrafundering: Vad ska KHK ha för målsättning inför säsongen 2009/10? Om detta nu stämmer och Tobbe själv vet om att han är grön när det gäller att värva spelare framöver. Då fattar jag inte hur i stort sett ALLA kan vara så övertygade om att han är rätt man i framtiden? Och hur nästan ALLA kan veta att han har SÅÅÅ stort kontaktnät i hela Sverige? Jag skulle gärna vilja veta vad ni som anser det baserar era tankar på för information? Den lokala dialekten, eller att han inte har Armanikostym som basbatten skrev?
|
|
|
Post by benderman on Jan 10, 2009 0:01:08 GMT 1
Jag tror den sista meningen är A och O.
I K-na ska man inte sticka ut......så enkelt är det
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 10, 2009 9:02:03 GMT 1
Att Tobbe är "grön" på att värva spelare på denna nivån var väl ingen överraskning. Däremot talar jag nu emot mig själv när jag säger att Tobbe kanske ska vara kvar som sportchef!! Men detta med ett stort förbehåll, han måste hitta en meriterad tränare som har mycket kontakter och lockar spelare. Då kan Tobbe få den välbehövliga hjälp han behöver för att hitta och få hit spelare!
En sådan tränare vore kanske Lenny Eriksson som det sägs har varit i arenan nyligen! Tränat flera allsvenska lag och även spelat på högsta svenska nivå (favorit för HF och OAO kanske?)
Kanske kan Tobbe då kombinera som sportchef och andretränare, något han själv sagt att han helst vill vara!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 10, 2009 10:28:21 GMT 1
Magnussons analys av lagen i länet: Karlskrona HK: Gasa eller bromsa? Det är en av kärnfrågorna just nu. Sportchefen Torbjörn Karlsson är grön (och det är han fullt medveten om) i sammanhangen när det gäller att värva spelare som det kommer att handla om framöver - eftersom lönefrågan ofrånkomligen får fokus för spelare som ska till KHK i framtiden. Tingsryds AIF och Mörrums GoIS är inte längre något Karlsson kan luta sig emot. Eller ens är intresserad av. Men Torbjörn Karlsson sitter på enorma ekonomiska resurser ännu så länge. Och ett magiskt intresse. Det gäller bara att förvalta situationen på rätt sätt. Och det mina vänner, är inte det enklaste för Karlskrona HK. Sen finns det en stor problematik kring vilka spelare som ska lämna skutan efter denna säsongen. Som helt enkelt inte räcker till i satsningen framöver.
Extrafundering: Vad ska KHK ha för målsättning inför säsongen 2009/10? Om detta nu stämmer och Tobbe själv vet om att han är grön när det gäller att värva spelare framöver. Då fattar jag inte hur i stort sett ALLA kan vara så övertygade om att han är rätt man i framtiden? Och hur nästan ALLA kan veta att han har SÅÅÅ stort kontaktnät i hela Sverige? Jag skulle gärna vilja veta vad ni som anser det baserar era tankar på för information? Den lokala dialekten, eller att han inte har Armanikostym som basbatten skrev? Röstade du inte för en forts ?
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 10, 2009 13:22:48 GMT 1
Helt rätt hts, så länge klubben inte har som målsättning att gå upp till Allsvenskan. Precis som jag sagt hela tiden.
|
|
|
Post by dejan on Jan 10, 2009 20:33:38 GMT 1
Extrafundering: Vad ska KHK ha för målsättning inför säsongen 2009/10? Om detta nu stämmer och Tobbe själv vet om att han är grön när det gäller att värva spelare framöver. Då fattar jag inte hur i stort sett ALLA kan vara så övertygade om att han är rätt man i framtiden? Och hur nästan ALLA kan veta att han har SÅÅÅ stort kontaktnät i hela Sverige? Jag skulle gärna vilja veta vad ni som anser det baserar era tankar på för information? Den lokala dialekten, eller att han inte har Armanikostym som basbatten skrev? Ett stort problem är att KHK inte förstår att folk är otåliga,händer det inget så skiter folk att gå på matcherna,sponsorerna tröttnar. nu gick vi inte upp i Allettan så vad göra?jo värva en artist killen kommer att betala för sig själv,ökade publiksiffror både denna och nästa säsong,Klubben visar att man vill och sponsorerna stannar kvar. Nej vad gör man, man värvar en Back!visst det behövs backar men kanske inte det mest nödvändiga ftf. Försök att hålla liv i Hypen så länge det går. Från Dejan i verkligheten!
|
|
|
Post by sheriff on Jan 10, 2009 20:42:11 GMT 1
Vem är inte grön utav hela ledningen?
Har vi någon som varit med högre upp, förutom Micke?
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 11, 2009 20:10:31 GMT 1
Nu jävlar blir jag riktigt trött på det här. Jag förordade att ha kvar Tobbe, men jag börjar svänga.
JAg har inga som helst belägg för det, men jag får en känsla av att det är alldeles för mycket kompismentalitet och daltande med Micke. Sen tror jag fanimig att Tobbe har en övertro på den trupp han satt ihop. han tror att de kommer att klara det här utan nya heta spelare.
Jag tror inte så. Truppen som helhet verkar ha ett ostabilt psyke, hänger me huvudena så fort det går knackigt. Slår klubban i plexit för minsta lilla, drar på sig onödiga utvisningar vid fel tillfällen mm.
Nej jag tror fan Tobbe inte har så stark trupp som han vill tro. Sen tycker jag han är en alldeles för mjuk och snäll mysfarbror i en klubb som ska UPP och inte ner.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 11, 2009 20:20:26 GMT 1
Nu jävlar blir jag riktigt trött på det här. Jag förordade att ha kvar Tobbe, men jag börjar svänga. JAg har inga som helst belägg för det, men jag får en känsla av att det är alldeles för mycket kompismentalitet och daltande med Micke. Sen tror jag fanimig att Tobbe har en övertro på den trupp han satt ihop. han tror att de kommer att klara det här utan nya heta spelare. Jag tror inte så. Truppen som helhet verkar ha ett ostabilt psyke, hänger me huvudena så fort det går knackigt. Slår klubban i plexit för minsta lilla, drar på sig onödiga utvisningar vid fel tillfällen mm. Nej jag tror fan Tobbe inte har så stark trupp som han vill tro. Sen tycker jag han är en alldeles för mjuk och snäll mysfarbror i en klubb som ska UPP och inte ner. Hade de hängt lika mycket med huvudet som dig hade det varit illa.
|
|