|
Post by qALLAHAN on Feb 5, 2009 16:03:15 GMT 1
Hellre total anarki, än döda forum...
|
|
|
Post by HF on Feb 5, 2009 16:16:27 GMT 1
Finns det ingen report abuse/anmäl inläggs funktion på forumet. Så kan man där anmäla till en admin / moderator om det är ett inlägg som man tycker skall plockas bort. Givetvis så måste ändå detta tas bort av densamme. Vet även att det finns så att inlägget automatiskt plockas bort om det har anmälts tillräckligt många gånger. Om denna funktionen finns i proboards vet jag inte men värt att kolla upp. För detta kommer inte att hålla. Med bortplockade inlägg, stängda trådar och censur. Är inte detta ett öppet forum? Ge makten tillbaka till folket... Det stora problemet är ju att folk går i taket över vad någon skriver. Kom igen. Ta kritiken och antingen svara en gång. Iförsig så är det ju en ganska stor chans att den som sitter på andra änden bajsar ner sig på grund av vad någon skriver på ett forum. Men försök att hålla det man har sagt till en gång och inte upprepa det i flertalet gånger. Vi har fattat. Ett hack i skivan är inte nödvändigt här. Vi är ju inte från Olofström... Vi har ett av de snällaste forum som finns så det förstår jag inte heller. Finns mycket värre men ändå välbesökta och fungerande forum där ute... För annars tror jag att detta är ett döende diskutionsforum. Vi hör ju till de få som har så stort antal besökare och skribenter. Skulle vara synd om det skulle ebba ut... Men detta är ju bara min åsikt... Visst kan jag hålla med dig till viss del men jag vill att admins blir lite mer fasistoida och rensar upp i trådar som helt spårat ur ifrån ämnet, det finns också många trådar som ballar ur och bara blir tjafs mellan ett par st om allt möjligt. kan inte folk hålla sig till ämnet så borde dom kanske få en egen tråd där dom i så fall kan tjafsa om vad som. bra jobbat IP bara stå på dig och låt inte kaoset växa mer Det är väl just det där tjaffset mellan några personer som inte alls har med tråden eller hockeyn att göra som vi vill åt. När man kallar varandra det ena och det andra. Ibland ryker något inlägg som inte borde tas bort och ibland tvärtom men som vanligt gnäller Callahan vad som än görs...
|
|
|
Post by mindriot on Feb 5, 2009 17:10:55 GMT 1
Finns det ingen report abuse/anmäl inläggs funktion på forumet. Så kan man där anmäla till en admin / moderator om det är ett inlägg som man tycker skall plockas bort. Givetvis så måste ändå detta tas bort av densamme. Vet även att det finns så att inlägget automatiskt plockas bort om det har anmälts tillräckligt många gånger. Om denna funktionen finns i proboards vet jag inte men värt att kolla upp. För detta kommer inte att hålla. Med bortplockade inlägg, stängda trådar och censur. Är inte detta ett öppet forum? Ge makten tillbaka till folket... Det stora problemet är ju att folk går i taket över vad någon skriver. Kom igen. Ta kritiken och antingen svara en gång. Iförsig så är det ju en ganska stor chans att den som sitter på andra änden bajsar ner sig på grund av vad någon skriver på ett forum. Men försök att hålla det man har sagt till en gång och inte upprepa det i flertalet gånger. Vi har fattat. Ett hack i skivan är inte nödvändigt här. Vi är ju inte från Olofström... Vi har ett av de snällaste forum som finns så det förstår jag inte heller. Finns mycket värre men ändå välbesökta och fungerande forum där ute... För annars tror jag att detta är ett döende diskutionsforum. Vi hör ju till de få som har så stort antal besökare och skribenter. Skulle vara synd om det skulle ebba ut... Men detta är ju bara min åsikt... Visst kan jag hålla med dig till viss del men jag vill att admins blir lite mer fasistoida och rensar upp i trådar som helt spårat ur ifrån ämnet, det finns också många trådar som ballar ur och bara blir tjafs mellan ett par st om allt möjligt. kan inte folk hålla sig till ämnet så borde dom kanske få en egen tråd där dom i så fall kan tjafsa om vad som. bra jobbat IP bara stå på dig och låt inte kaoset växa mer mmm... stäng av de som inte kan hantera det. Tjabbet mellan är väl vad en diskution går ut på. Nu går det tyvärr ibland till överdrift... Men där än en gång. Kolla upp om funktionen som man kan anmäla användare / inlägg till admins. Sedan är det ju olika typer av gnabb. Om någon går in och bjuder in till "dans" och kallar KHK:are för saker som inte ens lämpar sig här. Ta bort och stänga av. Tror säkert att det går att stänga av på IP basis så att dom inte bara kan gå in och ta skapa en ny användare. Sedan den andra typen av gnabb eller gnäll tycker jag själv är uttjatad men här har skivan hakat upp sig för flera årtiononde sedan. Att sedan folk bemöter det... Ja lika dumt här... Ignorera dom så blir det inte kul längre och skivan kan kanske hoppa fram till ett glatt åtttiotal...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 5, 2009 18:07:38 GMT 1
Hellre total anarki, än döda forum... Finns alldeles för många skrivkåta KHKsupporters så nåt dött forum behöver du aldrig oroa dig för!
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 5, 2009 18:10:39 GMT 1
Visst kan jag hålla med dig till viss del men jag vill att admins blir lite mer fasistoida och rensar upp i trådar som helt spårat ur ifrån ämnet, det finns också många trådar som ballar ur och bara blir tjafs mellan ett par st om allt möjligt. kan inte folk hålla sig till ämnet så borde dom kanske få en egen tråd där dom i så fall kan tjafsa om vad som. bra jobbat IP bara stå på dig och låt inte kaoset växa mer Det är väl just det där tjaffset mellan några personer som inte alls har med tråden eller hockeyn att göra som vi vill åt. När man kallar varandra det ena och det andra. Ibland ryker något inlägg som inte borde tas bort och ibland tvärtom men som vanligt gnäller Callahan vad som än görs... Nu förstår jag nog inte riktigt.... Vi ska för söka att bl.a låta bli att gnälla på varandra för att få lite hyfs på forumet men...... att gnälla på Callahan är tydligen ok ändå Dubbelmoral är ett ord som jag osökt kommer att tänka på
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 5, 2009 18:38:46 GMT 1
jag tror smärtgränsen kom efter Gislaved-matchen, mycket frustation och ilska som vädrades då.
|
|
|
Post by HF on Feb 5, 2009 20:59:49 GMT 1
Visst kan jag hålla med dig till viss del men jag vill att admins blir lite mer fasistoida och rensar upp i trådar som helt spårat ur ifrån ämnet, det finns också många trådar som ballar ur och bara blir tjafs mellan ett par st om allt möjligt. kan inte folk hålla sig till ämnet så borde dom kanske få en egen tråd där dom i så fall kan tjafsa om vad som. bra jobbat IP bara stå på dig och låt inte kaoset växa mer mmm... stäng av de som inte kan hantera det. Tjabbet mellan är väl vad en diskution går ut på. Nu går det tyvärr ibland till överdrift... Men där än en gång. Kolla upp om funktionen som man kan anmäla användare / inlägg till admins. Sedan är det ju olika typer av gnabb. Om någon går in och bjuder in till "dans" och kallar KHK:are för saker som inte ens lämpar sig här. Ta bort och stänga av. Tror säkert att det går att stänga av på IP basis så att dom inte bara kan gå in och ta skapa en ny användare. Sedan den andra typen av gnabb eller gnäll tycker jag själv är uttjatad men här har skivan hakat upp sig för flera årtiononde sedan. Att sedan folk bemöter det... Ja lika dumt här... Ignorera dom så blir det inte kul längre och skivan kan kanske hoppa fram till ett glatt åtttiotal... Har ipbannad så många så många som bara kommit hit och skrivit en jävla massa skit bara för att provocera. Har tittat igenom mina admin inställningar och kan tyvärr inte hitta någon anmälningsknapp men det går ju bra att skicka pm till mig. Gärna då vilken tråd det är och på vilken sida. Mening är ju mest att vi ska ta bort inlägg där man kalla varandra saker. Ibland spårar det ut och det tar vi bort. Just i matchtrådarna kan vi väl försöka hålla oss till matchen och det omkring.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Feb 6, 2009 8:49:05 GMT 1
Har ipbannad så många så många som bara kommit hit och skrivit en jävla massa skit bara för att provocera. Har tittat igenom mina admin inställningar och kan tyvärr inte hitta någon anmälningsknapp men det går ju bra att skicka pm till mig. Gärna då vilken tråd det är och på vilken sida. Mening är ju mest att vi ska ta bort inlägg där man kalla varandra saker. Ibland spårar det ut och det tar vi bort. Just i matchtrådarna kan vi väl försöka hålla oss till matchen och det omkring. Om man nu vill raportera något/någon speciellt, så kan man ju klicka nere till höger i inlägget, "Link to post", och sedan kopiera adressfältet och skicka det till admin i ett PM. Då kommer han(/hon)? direkt dit!
|
|
|
Post by HF on Feb 6, 2009 14:43:57 GMT 1
Det är väl just det där tjaffset mellan några personer som inte alls har med tråden eller hockeyn att göra som vi vill åt. När man kallar varandra det ena och det andra. Ibland ryker något inlägg som inte borde tas bort och ibland tvärtom men som vanligt gnäller Callahan vad som än görs... Nu förstår jag nog inte riktigt.... Vi ska för söka att bl.a låta bli att gnälla på varandra för att få lite hyfs på forumet men...... att gnälla på Callahan är tydligen ok ändå Dubbelmoral är ett ord som jag osökt kommer att tänka på Att kalla någon gnällis anser inte jag vara något större problem, däremot har det yttrats mycket grövre saker än så.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 6, 2009 15:09:55 GMT 1
censurering av ord finns ju på forumet är det något ni har ställt in eller är det med automatiskt?
Är det erat beslut så tycker jag att den censuren borde lyftas då den egentligen inte fyller någon funktion mer än att vara irriterande
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 6, 2009 22:43:28 GMT 1
Så dött som detta forum är just nu så kan man lika gärna vara utan!
Var tog alla vägen?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 6, 2009 22:54:09 GMT 1
Håller med, känns lite väl dött nu
|
|
|
Post by HF on Feb 6, 2009 23:24:36 GMT 1
Så dött som detta forum är just nu så kan man lika gärna vara utan! Var tog alla vägen? Anledningen är väl att vi vann senast.... Brukar alltid vara downperioder vid uppehåll, så har det varit under alla år, till slut har man tjatat färdigt om det vattniga korven och behöver en riktigt rutten match för att komma igång igen. För så är det, mest aktivitet när KHK gör något dåligt som klubb eller lag.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 7, 2009 0:23:32 GMT 1
Kan ju också vara så att det inte var så många på förra matchen som det är på hemmamatcherna, svårt att disskutera nåt man inte sett
|
|
|
Post by HF on Feb 7, 2009 10:09:55 GMT 1
Vill man gnälla till mig så finns jag nog på klubba puck idag....leta efter någon som skjuter, ja jag vet man kan inte kalla det skott men det ser så löjligt ut att skriva "passa sargen".
|
|