|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 10, 2009 0:04:42 GMT 1
Du... det finns inte på världskartan sånt omdöme det har jag i alla fall. 25 procent av alla dödsolyckor i trafiken orsakas av onyktra förare. Årligen dör 125 personer och 1 800 skadas svårt i alkoholrelaterade olyckor. Över 30 procent av alla rattfylleribrott är återfall. Nej Beslagta bilen och skärp straffen ordentligt för de otroooligt korkade, omdömeslösa människorna som riskerar andra människors liv som står där aspackad med nycklarna i handen och tar beslutet att sätta sig i bilen och köra. Straffa dem ordentligt. Jag vet siffrorna, du behöver inte berätta de för mig. Jag säger bara att folk bara snackar, sen kan hela deras familj ha blivit ihjälkörda, det ändrar ingenting. Vem som helst i hela världen är kapabel till att köra när dom är berusade. Om det finns passagerare i bilen, ska dessa straffas också, eller är det bara han som kör som ska bli hängd? visst är alla kapabla, precis som alla män är kapabla att begå våldtäkter eller slå folk på käften för att dom inte vill bjuda dom på en cigg. Saken är ju den att vi är människor och det unika med oss är att vi kan ta beslut om vi ska göra saker eller inte. vi är inga djur som reagerar bara på impulser utan vi har lärt oss att vissa saker gör man bara inte om man inte är sjuk på något sätt. Att du vill förklara bort det med att vem som helst kunnat göra det, verkar mer handla om att du vill normalisera något du själv har dåligt samvete över
|
|
|
Post by Vader on Feb 10, 2009 0:18:25 GMT 1
Du... det finns inte på världskartan sånt omdöme det har jag i alla fall. 25 procent av alla dödsolyckor i trafiken orsakas av onyktra förare. Årligen dör 125 personer och 1 800 skadas svårt i alkoholrelaterade olyckor. Över 30 procent av alla rattfylleribrott är återfall. Nej Beslagta bilen och skärp straffen ordentligt för de otroooligt korkade, omdömeslösa människorna som riskerar andra människors liv som står där aspackad med nycklarna i handen och tar beslutet att sätta sig i bilen och köra. Straffa dem ordentligt. Jag vet siffrorna, du behöver inte berätta de för mig. Jag säger bara att folk bara snackar, sen kan hela deras familj ha blivit ihjälkörda, det ändrar ingenting. Vem som helst i hela världen är kapabel till att köra när dom är berusade. Om det finns passagerare i bilen, ska dessa straffas också, eller är det bara han som kör som ska bli hängd? Kapabel....det är ju just det man inte är. Man är inte kapabel till att köra bil när man är full. Just det du säger att folk bara snackar. Att ta ett beslut och sätta sig i bilen och köra rattfull det är väl ändå det som är skillnaden på total idioti och sunt förnuft Som jag skrev innan en normalt funtad människa tar inte ett sådant här omdömeslöst beslut. Den som gör det leker totalt respektlöst med andra människors liv inklusive passagerare så är det bara. Det är ju därför man också har straff för detta och man diskuterar att också skärpa dessa...vilket jag står bakom 100%... Nej...dags att sova. En dag imorgon också
|
|
|
Post by Vader on Feb 10, 2009 0:20:03 GMT 1
Jag vet siffrorna, du behöver inte berätta de för mig. Jag säger bara att folk bara snackar, sen kan hela deras familj ha blivit ihjälkörda, det ändrar ingenting. Vem som helst i hela världen är kapabel till att köra när dom är berusade. Om det finns passagerare i bilen, ska dessa straffas också, eller är det bara han som kör som ska bli hängd? visst är alla kapabla, precis som alla män är kapabla att begå våldtäkter eller slå folk på käften för att dom inte vill bjuda dom på en cigg. Saken är ju den att vi är människor och det unika med oss är att vi kan ta beslut om vi ska göra saker eller inte. vi är inga djur som reagerar bara på impulser utan vi har lärt oss att vissa saker gör man bara inte om man är sjuk på något sätt. Att du vill förklara bort det med att vem som helst kunnat göra det, verkar mer handla om att du vill normalisera något du själv har dåligt samvete över WÖÖÖÖÖÖÖRD !!! Nu ska jag sova
|
|
|
Post by husnasarn on Feb 10, 2009 1:23:09 GMT 1
Just hemkommen från kanarieöarna så får man läsa detta hemska. RYAN RATTFULL. HÄNG HONOM SPARKA HEM HONOM LÅS IN HONOM PÅ VATTEN OCH BRÖD. HAN HAR SPELAT FÄRDIGT
Rattfylla är ALDRIG o.k men om vi ska låsa in alla kasta nycklen för alla som kört på fyllan eller dagen efter fyllan så lär det bli platsbrist på kåken. Jag kan räkna upp folk som jag vet kört på fyllan som skulle kunna fylla ett eget fängelse. Det är inte många år sen man sa att man var inte man förrän man hade gjort en månad på Ödevata. Jag säger snacka med Ryan hjälp honom och komma på fötter för han är en gudabenådad hockeyspelare som jag vill se mer av. Alkoholen har förstört många idrottsmän och kvinnor. Jag kan inte begripa att det är tillåtet att supa när man spelar hockey på heltid. Här har klubbarna ett stort ansvar och se till att spelarna inte super under säsong och ser till att spelare utifrån får en dräglig vardag.
Så jag hoppas bara att det löser sig för Ryan kom igen ny OIK hjälp den stjärna ni värvade hit.
|
|
|
Post by aslog on Feb 10, 2009 1:45:42 GMT 1
Tråkigt.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 10, 2009 2:00:51 GMT 1
är det bara jag som tycker att han gjort bort sig, skämt ut sin klubb, svikit sina fans? Tydligen, hjälpa honom? Fan han är en vuxen människa!!!
|
|
|
Post by Jason on Feb 10, 2009 6:53:09 GMT 1
Även vuxna människor behöver hjälp... hur skulle samhället sett ut om man vänt alla de ryggen!?!
Om samhället är galet nu kan jag lova dig att det varit mycket värre då...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 10, 2009 7:54:03 GMT 1
Jag vet siffrorna, du behöver inte berätta de för mig. Jag säger bara att folk bara snackar, sen kan hela deras familj ha blivit ihjälkörda, det ändrar ingenting. Vem som helst i hela världen är kapabel till att köra när dom är berusade. Om det finns passagerare i bilen, ska dessa straffas också, eller är det bara han som kör som ska bli hängd? Kapabel....det är ju just det man inte är. Man är inte kapabel till att köra bil när man är full. Just det du säger att folk bara snackar. Att ta ett beslut och sätta sig i bilen och köra rattfull det är väl ändå det som är skillnaden på total idioti och sunt förnuft Som jag skrev innan en normalt funtad människa tar inte ett sådant här omdömeslöst beslut. Den som gör det leker totalt respektlöst med andra människors liv inklusive passagerare så är det bara. Det är ju därför man också har straff för detta och man diskuterar att också skärpa dessa...vilket jag står bakom 100%... Nej...dags att sova. En dag imorgon också Och min motfråga ignorerade du helt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 10, 2009 8:00:03 GMT 1
Jag vet siffrorna, du behöver inte berätta de för mig. Jag säger bara att folk bara snackar, sen kan hela deras familj ha blivit ihjälkörda, det ändrar ingenting. Vem som helst i hela världen är kapabel till att köra när dom är berusade. Om det finns passagerare i bilen, ska dessa straffas också, eller är det bara han som kör som ska bli hängd? visst är alla kapabla, precis som alla män är kapabla att begå våldtäkter eller slå folk på käften för att dom inte vill bjuda dom på en cigg. Saken är ju den att vi är människor och det unika med oss är att vi kan ta beslut om vi ska göra saker eller inte. vi är inga djur som reagerar bara på impulser utan vi har lärt oss att vissa saker gör man bara inte om man inte är sjuk på något sätt. Att du vill förklara bort det med att vem som helst kunnat göra det, verkar mer handla om att du vill normalisera något du själv har dåligt samvete över Det är väll ändå en viss skillnad på att välja att inte göra något när man är nyckter, än att välja att sätta sig i bilen när man är berusad? Många här säger bara, släng ut honom, häng honom bla bla bla. När det sedan gnälls på Micke Nilsson så är det en helt annan sak, jag förstår inte. Här har vi en människa som verkar ha problem med alkoholen.. istället för att då ge denna människa hjälp, så ska man bara skita i honom, kasta ut honom som om han bara vore.. jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, jag vet inte vad jag ska skriva på detta jävla forum så att man inte blir påhoppad så fort man skriver något "bra" om en spelare i en annan klubb. Om det är något som är patetisk så är det ni som nu står och spottar och pissar på Ryan, ni har redan letat fram rep, dragit fram elektricitet till stolen, gift i sprutan, slipat yxan.
|
|
|
Post by scrat on Feb 10, 2009 8:20:03 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/Självklart är detta tragiskt, och det är inte OIKs fel. Jag har absolut inget emot OIK, mer än lite derbyhat som vi alla känner. Som förening har jag stor respekt för OIK! Får bara hoppas att allt detta inte skadar OIK, och att laget kan fokusera resterande matcher trots det tråkiga som hänt. Håller med Joewson helt i detta. Hoppas bara att OIK tar sitt ansvar ochh hjälper honom OM han vill ha hjälp. Jag hoppas också att BB INTE kommer med några nidvisor om detta!! Att sjunga "köpelagsvisan" mot Tingsryd är en go grej, men att sjunga "alla söker jobb...." när Volvo precis varslat 1500 man är riktigt lågt och en visa om detta kan bli ännu lägre. Man sparkar inte på den som redan ligger och det finns faktiskt saker i livet som ÄR viktigare än hockey. Detta hade kunnat vara en riktigt bra tråd om inte dom 5 sista sidorna gått åt till att reda ut / bråka om vem som tycker vad bland oss här på forumet. Som vanligt..........
|
|
|
Post by Vader on Feb 10, 2009 8:38:33 GMT 1
Kapabel....det är ju just det man inte är. Man är inte kapabel till att köra bil när man är full. Just det du säger att folk bara snackar. Att ta ett beslut och sätta sig i bilen och köra rattfull det är väl ändå det som är skillnaden på total idioti och sunt förnuft Som jag skrev innan en normalt funtad människa tar inte ett sådant här omdömeslöst beslut. Den som gör det leker totalt respektlöst med andra människors liv inklusive passagerare så är det bara. Det är ju därför man också har straff för detta och man diskuterar att också skärpa dessa...vilket jag står bakom 100%... Nej...dags att sova. En dag imorgon också Och min motfråga ignorerade du helt. Personligen så tyckte jag att din motfråga var ganska urbota imbecill igår på tanke på hur de uttryckt dig i tidigare inlägg och försöka generalisera ditt eget handlande som att alla andra gör likadant. Jag tycker att den som sätter sig bakom ratten har naturligtvis det yttersta ansvaret för sitt handlande. Visst sedan har vi alla ett medborgligt ansvar att försöka stoppa en totalt omdömeslös jubelidiot som sätter sig bakom ratten, så att de som åkte med borde absolut gjort detta. Att sätta sig i en bil med en person som är aspackad säger väl också hur omdömeslösa dessa personer var oavsett om de var nyktra eller inte... Hur lagen ställer sig till detta vet jag inte, men varje människa måste ju stå för sitt handlande. Killen riskerar nu upp till 2 års fängelse i det fall säger väl det hur jävla dum i huvudet han och andra som sätter sig bakom ratten på fyllan är... Sedan att han är en gudabenådad hockeyspelare som behöver hjälp är en helt annan sak. I det fallet är det en fråga om moral och etik gentemot sin arbetsgivare, förening och alla dessa junisar som han ska vara ett föredöme för. Jag hoppas för McLeod skull att han får den hjälp han förmodligen behöver, men samtidigt så hoppas jag också att OIK visar att de inte accepterar denna typ av handlande. Detta gäller alla föreningar oavsett OIK eller om detta skulle drabbat KHK.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 10, 2009 8:57:36 GMT 1
Killen har med största sannolik problem, vilket jag anser att i stort sett de flesta har som kör rattfulla eller för tidigt dagen efter. De behöver hjälp och vård, vilket jag hoppas han får nu! Om man vet med sig att man ska köra bil på kvällen, dricker man inte. Om man vet med sig att man ska köra tidigt en morgon, festar man inte hela natten. Jag har iaf aldrig utsatt mig för ngt av det jag skrivit ovan. Det är en självklarhet för mig. Tydligen hade OIK ett läger lör/sön och att då ha 1,6 promille i blodet på natten däremellan verkar inte sunt. Därav tror jag problem finns.
Seriöst av OIK att ha läger lör/sön. Hoppas KHK hade det också.
|
|
|
Post by HF on Feb 10, 2009 9:09:46 GMT 1
Killen har med största sannolik problem, vilket jag anser att i stort sett de flesta har som kör rattfulla eller för tidigt dagen efter. De behöver hjälp och vård, vilket jag hoppas han får nu! Om man vet med sig att man ska köra bil på kvällen, dricker man inte. Om man vet med sig att man ska köra tidigt en morgon, festar man inte hela natten. Jag har iaf aldrig utsatt mig för ngt av det jag skrivit ovan. Det är en självklarhet för mig. Tydligen hade OIK ett läger lör/sön och att då ha 1,6 promille i blodet på natten däremellan verkar inte sunt. Därav tror jag problem finns. Seriöst av OIK att ha läger lör/sön. Hoppas KHK hade det också. Nope inget läger, full fest för hälften av laget.
|
|
|
Post by HF on Feb 10, 2009 9:15:13 GMT 1
Det behövdes ingen dålig match för att få fart på forumet igen...
När man läser det oikare skriver så förstår man att killen har problem med spriten. Det lustiga med detta är att alla i föreningen nekar till att de vetat om detta. Då blir de ju lite skyldiga också och det vill dom ju inte. Man kan också läsa mellan raderna att han inte direkt passat in i gänget. Spelarna hade dåligt samvete för att de inte tagit mer kontakt med honom under säsongen.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Feb 10, 2009 9:33:59 GMT 1
www.sydostran.se/index.72119---1.htmlHäktningsförhandling mot hockystjärnan
KARLSKRONA Jag kände mig nykter och trodde att jag kunde köra, säger OIK-spelaren som misstänks ha kört med över 1,6 promille i kroppen.
Häktningsförhandling hålls just nu i Karlskrona Tingsrätt. I rätten berättar hockeyspelaren Ryan McLeod att han druckit sex-sju öl, men kände sig inte onykter.
Han var på väg till Karlshamn för att lämna några tjejer på fest, men kom inte långt förrän han plöjde med bilen över en refug.
Häktningsförhandlingen har väckt uppmärksamhet och stark mediabevakning. Dock finns ingen från klubbledningen på plats.
Publicerad 2009-02-10 09:21
|
|