|
Post by happygilmore on Feb 9, 2009 13:50:57 GMT 1
Men att sätta sig i en bil där går gränsen. Hur full jag än skulle vara skulle jag aldrig sätta mig i en bil. Du får samma fråga som HF fick ovan... Självklart har man gjort saker man inte är stolt över, men att sätta mig i en bil skulle jag aldrig göra.
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 13:54:46 GMT 1
Men att sätta sig i en bil där går gränsen. Hur full jag än skulle vara skulle jag aldrig sätta mig i en bil. Du får samma fråga som HF fick ovan... Kör sällan innan tre dagen efter och jag brukar sluta dricka rätt tidigt.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2009 14:01:16 GMT 1
Du får samma fråga som HF fick ovan... Kör sällan innan tre dagen efter och jag brukar sluta dricka rätt tidigt. Jag brukar vänta lite längre ända till kl 12. Men har vi inte kommit från trådens ämne
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Feb 9, 2009 14:01:37 GMT 1
Hej Grabbar!
Jag är en supporter av OIK men detta var inget kul verkligen...först tänkte jag sparka ut grabben oavset vem det är ....men sen har jag funderat lite han blir ju straffad av lagen och lär få sitta inne i upp till ett halvår om jag är rätt informerad. Ska han då dessutom behöva ställas inför pöblen...nja jag vete tuzan om det är rätt väg att gå....han kommer oavsett inte att medverka i nästa match så mycket är säkert men sen vet jag inte.....hoppas OIK styrelse tar rätt beslut och får fram info som kan stödja dom i rätt beslut utan att fälla grabbens framtid allt för hårt. Detta är inget försvar för rattfylla då inget försvar finns,,,,men han behöver inte bli dömd 2ggr. Oavsett hur detta slutar,,,så kommer detta att störa OIK i sina 3 sista matcher med Ryans medverkan eller ej medverkan....
|
|
|
Post by Sickboy on Feb 9, 2009 14:01:51 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..?
HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt...
Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf...
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 14:06:35 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..? HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt... Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf... Men beror inte det på hur mycket man dricker...tar jag 3 glas vin innan tio på kvällen kör jag tidigare givetvis. Däremot så har man väl sett folk som man känner som inte borde kört dagen efter och då är man väl medskyldig om man inte polisanmäler det. Tyvärr så tittar man väl genom fingrarna lite för lätt. Jag tycker inte synd om Ryan det minsta däremot Oik.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 14:10:51 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..? HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt... Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf... Men beror inte det på hur mycket man dricker...tar jag 3 glas vin innan tio på kvällen kör jag tidigare givetvis. Däremot så har man väl sett folk som man känner som inte borde kört dagen efter och då är man väl medskyldig om man inte polisanmäler det. Tyvärr så tittar man väl genom fingrarna lite för lätt. Jag tycker inte synd om Ryan det minsta däremot Oik. Håller med, det är ju inte 2 öl han tagit, 1.68 promille är hen del del öl
|
|
|
Post by Pitbull on Feb 9, 2009 14:13:04 GMT 1
Hur smart är man om man sätter sig i en bil o kör på fyllan ? JAG FATTAR FAN INTE DET... Blir så förbannad av detta... Och de ska kallas förebild ? Hmm Lider med hela OIK i dag.. För en gång skull lider jag med dom... Men de är bara att kicka dåren... Ge killen hjälp sen har ni gjort de ni ska o lite till.. Tror detta kommer skada OIK otroligt mycket.. Tankar,snacket,rykte,spekulationer mm ALLT Vet inte varför detta går in i mitt tangentbord.. Men visst.. Fortsätt kämpa OIK.. Tappa inte stinget pågrund av en fylledåre Du är duktig du. Har du verkligen aaaaaaaaaldrig gjort något helt sjukt korkat på fyllan? Något du verkligen ångrat dagen efter... Det vet jag att jag har gjort iaf. Och säkert majoriteten här på forumet oxå... Jo visst fan har jag gjort korkade grejer på fylllan, och det är inte bara en grej.. MEN JAG HAR FAN ALDRIG SATT MIG I EN BIL O KÖRT.....HUR FAN ÄR MAN FUNTAD DÅ ?? Jag kan inte tycka synd om någon som riskera sitt liv och många andra.. Hoppas däremot att han får ett långt straff.. INTE fängelse... MEN VÅRD.. det hjälper... Jag vet av egen erfarenhet....Däremot lider jag med OIK..
|
|
|
Post by Sickboy on Feb 9, 2009 14:13:23 GMT 1
Han har brutit mot svensk lag och ska straffas så som tingsrätten finner lämpligt. För den sakens skull tycker jag inte ett skit synd om honom...
Men att han kastas ut i kylan och hela hockeyblekinge pissar på honom tycker jag inte är ok... Han är en människa och som alla andra människor så kan han göra fel. När han betalat sina böter och suttit av sin tid så har han sonat sitt brott och sen är det bra...
|
|
|
Post by Vader on Feb 9, 2009 14:21:58 GMT 1
Enligt uppgifter så sitter ledningen i OIK för tillfället i möte.... dom har för avsikt att gå ut med info på sin hemsida under dagen.... Oavsett vad följderna blir i just det här fallet så är det alltid tragiskt att man kan ha så dåligt omdöme att man kan sätta sig bakom ratten efter att man har druckit. PS. Tydligen så är det endast föraren i bilen som ska ha varit OIK-spelare (och det är inte Prez).... Håller med dig dragkrok till 100 %. Läste på OIK:s forum att de var rädda för att vi skulle tracka både laget och utsatta spelare ( om han spelar ) i sista matchen... Tja undrar vad BB tänker här....
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 14:29:02 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..? HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt... Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf... Förövrigt köpte jag inte bil förrän jag var 27 så då hade man väl mognat lite....
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2009 14:36:58 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..? HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt... Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf... Förövrigt köpte jag inte bil förrän jag var 27 så då hade man väl mognat lite.... Låter farligt att börja så sent ... Ska vi döpa om tråden till HF's bil och alkoholvanor? Om vi ska återgå till ämnet så är detta OIK's huvudvärk. Men jag skulle bli oerhört förvånad om han får fortsätta i OIK. Skulle sända väldigt konstiga signaler
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 9, 2009 15:01:11 GMT 1
Happy: ALDRIG kört bil dagen efter då..? HF: Du säger sällan. Alltså har det hänt... Den som är utan skuld kan ju kasta första stenen. Inte fan är det jag iaf... Självklart chansar jag inte dagen efter. Väntar tills jag vet att det är ok att köra.
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Feb 9, 2009 15:02:36 GMT 1
Jag anser att det är föbannat stor skillnad på att köra bil på bakfyllan och att köra bil när man precis druckit 10 öl eller liknande. Bägge situationerna är oförsvarliga men om man kör samma natt som man festat måste man inse att man är alldeles för påverkad för att framföra ett motorfordon eller något annat fordon också för den delen.
Han är en förebild för många ungdomar, precis som spelarna i KHK är förebilder för ungomar i vår klubb. Detta är oförsvarbart!! Bilen är ett livsfarligt föremål i händerna på någon som är stupfull...
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 9, 2009 15:04:39 GMT 1
Enligt uppgifter så sitter ledningen i OIK för tillfället i möte.... dom har för avsikt att gå ut med info på sin hemsida under dagen.... Oavsett vad följderna blir i just det här fallet så är det alltid tragiskt att man kan ha så dåligt omdöme att man kan sätta sig bakom ratten efter att man har druckit. PS. Tydligen så är det endast föraren i bilen som ska ha varit OIK-spelare (och det är inte Prez).... Håller med dig dragkrok till 100 %. Läste på OIK:s forum att de var rädda för att vi skulle tracka både laget och utsatta spelare ( om han spelar ) i sista matchen... Tja undrar vad BB tänker här.... kanske Don't drink and drive Jag vet mycket lågt men jag kunde inte låta bli
|
|