|
Post by #72 Foppa on Feb 9, 2009 15:32:45 GMT 1
En liten undran....även om detta nu är det minsta av hans problem egentligen...
Men han är väl i OIK på artistkontrakt och får väl inte vara här mer än 6 månader... som det ser ut blir han häktad och det kan ju bli så att han är i sverige mer än 6 månader.... Får OIK betala skatt för honom då??
Kanske är ett av dagens i-landsproblem efter denna tragiska händelse, men lite intressant att veta....
|
|
KYD2
Ungdomslirare
|
Post by KYD2 on Feb 9, 2009 15:39:36 GMT 1
Enligt uppgifter så sitter ledningen i OIK för tillfället i möte.... dom har för avsikt att gå ut med info på sin hemsida under dagen.... Oavsett vad följderna blir i just det här fallet så är det alltid tragiskt att man kan ha så dåligt omdöme att man kan sätta sig bakom ratten efter att man har druckit. PS. Tydligen så är det endast föraren i bilen som ska ha varit OIK-spelare (och det är inte Prez).... Håller med dig dragkrok till 100 %. Läste på OIK:s forum att de var rädda för att vi skulle tracka både laget och utsatta spelare ( om han spelar ) i sista matchen... Tja undrar vad BB tänker här.... Självklart ska BB komma på en ramsa som hånar både spelarna och supportrarna i OIK!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 15:44:06 GMT 1
Lägg av....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 15:45:47 GMT 1
Han har brutit mot svensk lag och ska straffas så som tingsrätten finner lämpligt. För den sakens skull tycker jag inte ett skit synd om honom... Men att han kastas ut i kylan och hela hockeyblekinge pissar på honom tycker jag inte är ok... Han är en människa och som alla andra människor så kan han göra fel. När han betalat sina böter och suttit av sin tid så har han sonat sitt brott och sen är det bra... Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb?
|
|
|
Post by Jason on Feb 9, 2009 15:49:29 GMT 1
Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? När det gäller företag så finns det väl något (vet inte om det är lagstiftat) som säger att arbetsgivaren är skyldig att som första åtgärd ge personen den hjälp den behöver i form av terapi osv. Nu kan man ju fundera på om en artistspelare är lagstiftat anställd eller om det räknas som säsongsanställd...
|
|
|
Post by sheriff on Feb 9, 2009 15:56:49 GMT 1
Han har brutit mot svensk lag och ska straffas så som tingsrätten finner lämpligt. För den sakens skull tycker jag inte ett skit synd om honom... Men att han kastas ut i kylan och hela hockeyblekinge pissar på honom tycker jag inte är ok... Han är en människa och som alla andra människor så kan han göra fel. När han betalat sina böter och suttit av sin tid så har han sonat sitt brott och sen är det bra... Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? Har han alkoholproblem är det enligt Svensk lagstiftning förbjudet att sparka/avskeda någon som inte vägrar hjälp. Utöver det är det många yrken man inte kan fortsätta med som innan om en skandal inträffar. Oftast då offentliga sådana.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Feb 9, 2009 15:59:34 GMT 1
kanske Don't drink and drive Jag vet mycket lågt men jag kunde inte låta bli eller en liten sång: What shall we do with the drunken steeler... ;D ;D ;D Jag tror jag fått en ny idol på forumet, tack slapshot för att du förgyllde min vardag!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 9, 2009 16:00:06 GMT 1
Hur smart är man om man sätter sig i en bil o kör på fyllan ? JAG FATTAR FAN INTE DET... Blir så förbannad av detta... Och de ska kallas förebild ? Hmm Lider med hela OIK i dag.. För en gång skull lider jag med dom... Men de är bara att kicka dåren... Ge killen hjälp sen har ni gjort de ni ska o lite till.. Tror detta kommer skada OIK otroligt mycket.. Tankar,snacket,rykte,spekulationer mm ALLT Vet inte varför detta går in i mitt tangentbord.. Men visst.. Fortsätt kämpa OIK.. Tappa inte stinget pågrund av en fylledåre Har själv kört på fyllan och jag kan säga som så, man tänker inte alls. INTE ALLS. Dock kom jag lindrigt undan, själv på vägen och själv i bilen.. De som var med i bilen då? Ska dom få lika mycket skit som du nu kastar på en som, ja, ligger ner?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 16:00:08 GMT 1
Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? När det gäller företag så finns det väl något (vet inte om det är lagstiftat) som säger att arbetsgivaren är skyldig att som första åtgärd ge personen den hjälp den behöver i form av terapi osv. Nu kan man ju fundera på om en artistspelare är lagstiftat anställd eller om det räknas som säsongsanställd... OK...poängen är att man inte bara ska kasta folk till gamarna...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 9, 2009 16:02:43 GMT 1
Du är duktig du. Har du verkligen aaaaaaaaaldrig gjort något helt sjukt korkat på fyllan? Något du verkligen ångrat dagen efter... Det vet jag att jag har gjort iaf. Och säkert majoriteten här på forumet oxå... Men att sätta sig i en bil där går gränsen. Hur full jag än skulle vara skulle jag aldrig sätta mig i en bil. Det säger du nu ja, men när du står där dyngrak med nycklarna i handen.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 9, 2009 16:05:34 GMT 1
Hur smart är man om man sätter sig i en bil o kör på fyllan ? JAG FATTAR FAN INTE DET... Blir så förbannad av detta... Och de ska kallas förebild ? Hmm Lider med hela OIK i dag.. För en gång skull lider jag med dom... Men de är bara att kicka dåren... Ge killen hjälp sen har ni gjort de ni ska o lite till.. Tror detta kommer skada OIK otroligt mycket.. Tankar,snacket,rykte,spekulationer mm ALLT Vet inte varför detta går in i mitt tangentbord.. Men visst.. Fortsätt kämpa OIK.. Tappa inte stinget pågrund av en fylledåre Har själv kört på fyllan och jag kan säga som så, man tänker inte alls. INTE ALLS. Dock kom jag lindrigt undan, själv på vägen och själv i bilen.. De som var med i bilen då? Ska dom få lika mycket skit som du nu kastar på en som, ja, ligger ner? De som åker med borde vara medbrottslingar, eftersom de låter fyllot köra iväg...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:06:46 GMT 1
Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? Har han alkoholproblem är det enligt Svensk lagstiftning förbjudet att sparka/avskeda någon som inte vägrar hjälp. Utöver det är det många yrken man inte kan fortsätta med som innan om en skandal inträffar. Oftast då offentliga sådana. Vem säger att han har alkoholproblem bara för att han kört på fyllan en gång? Snälla nån, det är inte det minsta synd om honom!!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 9, 2009 16:07:26 GMT 1
Har själv kört på fyllan och jag kan säga som så, man tänker inte alls. INTE ALLS. Dock kom jag lindrigt undan, själv på vägen och själv i bilen.. De som var med i bilen då? Ska dom få lika mycket skit som du nu kastar på en som, ja, ligger ner? De som åker med borde vara medbrottslingar, eftersom de låter fyllot köra iväg... Precis.. men nej då, här ska det pissas och spottas på den som körde istället.. DET VAR FÖRFAN FLER I BILEN.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:08:11 GMT 1
En liten undran....även om detta nu är det minsta av hans problem egentligen... Men han är väl i OIK på artistkontrakt och får väl inte vara här mer än 6 månader... som det ser ut blir han häktad och det kan ju bli så att han är i sverige mer än 6 månader.... Får OIK betala skatt för honom då?? Kanske är ett av dagens i-landsproblem efter denna tragiska händelse, men lite intressant att veta.... Kan det finas nån möjlighet att han kan få sitta av straffet i sitt hemland? Vad vet jag, en liten tanke bara
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 9, 2009 16:10:37 GMT 1
Har han alkoholproblem är det enligt Svensk lagstiftning förbjudet att sparka/avskeda någon som inte vägrar hjälp. Utöver det är det många yrken man inte kan fortsätta med som innan om en skandal inträffar. Oftast då offentliga sådana. Vem säger att han har alkoholproblem bara för att han kört på fyllan en gång? Snälla nån, det är inte det minsta synd om honom!! Vad hade du sagt om det till exempel varit.. Hans Ottinger som hade kört på fyllan istället? Hade du sagt samma sak då?
|
|