|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:12:26 GMT 1
Vem säger att han har alkoholproblem bara för att han kört på fyllan en gång? Snälla nån, det är inte det minsta synd om honom!! Vad hade du sagt om det till exempel varit.. Hans Ottinger som hade kört på fyllan istället? Hade du sagt samma sak då? Nej då hade jag skämts ännu mer!
|
|
|
Post by sheriff on Feb 9, 2009 16:13:35 GMT 1
Har han alkoholproblem är det enligt Svensk lagstiftning förbjudet att sparka/avskeda någon som inte vägrar hjälp. Utöver det är det många yrken man inte kan fortsätta med som innan om en skandal inträffar. Oftast då offentliga sådana. Vem säger att han har alkoholproblem bara för att han kört på fyllan en gång? Snälla nån, det är inte det minsta synd om honom!! Vad säger att han inte har det?
|
|
|
Post by sheriff on Feb 9, 2009 16:15:47 GMT 1
De som åkte med kan bara straffas om de själva var nyktra.
|
|
|
Post by vitocorleone on Feb 9, 2009 16:15:54 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 16:16:28 GMT 1
Om de som åkte var mer klara i skallen, så ser jag de som mer kriminella, än den som hade hjärnan bland stjärnorna...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:18:11 GMT 1
Vem säger att han har alkoholproblem bara för att han kört på fyllan en gång? Snälla nån, det är inte det minsta synd om honom!! Vad säger att han inte har det? Jag tror inte han har några alkoholproblem, ser det som en bortförklaring.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 16:18:36 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/Alltför ofta drabbas flertalet av någons dumhet! Hoppas sannerligen inte det kommer mer sjuka ramsor a la den om arbetslösa Olofströmare...
|
|
|
Post by Joewson on Feb 9, 2009 16:21:00 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/Självklart är detta tragiskt, och det är inte OIKs fel. Jag har absolut inget emot OIK, mer än lite derbyhat som vi alla känner. Som förening har jag stor respekt för OIK! Får bara hoppas att allt detta inte skadar OIK, och att laget kan fokusera resterande matcher trots det tråkiga som hänt.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 9, 2009 16:23:40 GMT 1
Vad säger att han inte har det? Jag tror inte han har några alkoholproblem, ser det som en bortförklaring. Om man kan köra bil när man har 1,68 promille (om upgifterna stämmer) i kroppen så har man en vana med alkohol i stora mängder. Det är inget att sticka under stolen med.
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 16:27:06 GMT 1
Han har brutit mot svensk lag och ska straffas så som tingsrätten finner lämpligt. För den sakens skull tycker jag inte ett skit synd om honom... Men att han kastas ut i kylan och hela hockeyblekinge pissar på honom tycker jag inte är ok... Han är en människa och som alla andra människor så kan han göra fel. När han betalat sina böter och suttit av sin tid så har han sonat sitt brott och sen är det bra... Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? Nja men vissa här vill ju kicka spelare trots att de har kontrakt och inte kör på fyllan. Eller för den delen tränare....Eller hur Callahan(jag också för visso). De blir hånade av oss supporters, är inte det straff nog? Eller ska de bli av med jobben också?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:27:22 GMT 1
Jag tror inte han har några alkoholproblem, ser det som en bortförklaring. Om man kan köra bil när man har 1,68 promille (om upgifterna stämmer) i kroppen så har man en vana med alkohol i stora mängder. Det är inget att sticka under stolen med. Definiera vad du menar med alkoholproblem? Att han inte kan behärska sig och låta bilen stå när han har druckit är givetvis ett problem, och han kunde ju inte framföra bilen särskilt bra eftersom han körde genom en rondell!
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 16:45:33 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/OIK har ingen del i detta, det är en enskild människas beslut och inget ni supporters ska få lida för. Det verkar som när man läser vitos blogg att ryan är mycket glad för flaskan. Här skulle jag kunna skriva en hel del onödigt men gör väl inte det då utan har han dessa problem så hjälp honom så han inte kör ihjäl någon. Men jag tror inte vi hade fått samma milda behandling av OIK och Taif supporters direkt...tänk att vi från Polen är så snälla...
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 9, 2009 16:46:48 GMT 1
En normal person hade däckat med 1,68 promille i blodet.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 9, 2009 16:53:35 GMT 1
Om man kan köra bil när man har 1,68 promille (om upgifterna stämmer) i kroppen så har man en vana med alkohol i stora mängder. Det är inget att sticka under stolen med. Definiera vad du menar med alkoholproblem? Att han inte kan behärska sig och låta bilen stå när han har druckit är givetvis ett problem, och han kunde ju inte framföra bilen särskilt bra eftersom han körde genom en rondell! Man brukar definieras som "klart berusad" när man har 1,5 promille i kroppen. Att ens ta sig till bilen, starta bilen och köra ut på vägarna när man har 1,68 promille i kroppen, då tror jag att man är ganska van vid alkohol och stora mängder. Sen är det ju frågan när gränsen för problem går, men den här gången gick det över gränsen. Att man är van vid stora mängder alkohol kanske tyder på större problem som man vill dölja. Kanske spelaren i detta fallet inte mår speciellt bra på insidan? Det är så farligt att säga att han är en idiot och att han borde tänkt sig för. Självklart är han ett föredöme och det är lätt att vara efterklok. Nu har det hänt, det som inte fick hända. Det kanske finns en större bakgrund med liknande fall som vi inte känner till? Jag vågar inte döma någon helt förrän jag har fått officellt ord från OIK och spelaren i fråga. Jag brukar ta avstånd från alkohol i stora mängder för att jag inte kan kontrollera det. Jag tror inte ens att jag hade kunnat starta min bil med så mycket alkohol i kroppen
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2009 16:57:48 GMT 1
En normal person hade däckat med 1,68 promille i blodet. Motsvarar väl 5 stora öl. Däckat vet jag inte. Men rejält berusad
|
|