|
Post by Jacob Lokatt on Feb 9, 2009 16:57:54 GMT 1
Tror mer att det var ren och skär dumdristighet än att han har alkoholproblem, att han har gått och skåpsupit sen han kom till OIK har jag svårt att tänka mig.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2009 16:59:38 GMT 1
Instämmer...så här tänker jag spontant. Han får straff enligt lagen! Är det normalt att sedan också få sparken från sitt jobb? Nja men vissa här vill ju kicka spelare trots att de har kontrakt och inte kör på fyllan. Eller för den delen tränare....Eller hur Callahan(jag också för visso). De blir hånade av oss supporters, är inte det straff nog? Eller ska de bli av med jobben också? 5 poäng! ;D ;D ;D ;D ;D Detta inlägg blir svårt att toppa Kanske det vassaste någonsin. Är väl bara callahans kommentar om Höök som är i närheten
|
|
|
Post by Sickboy on Feb 9, 2009 17:05:22 GMT 1
Sätt en Antabus-ampull i armen på honom och värva hit han..! Kan han ösa in poäng lite halvbakis så vill jag se vad han kan göra spik nykter...
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 17:11:48 GMT 1
Nja men vissa här vill ju kicka spelare trots att de har kontrakt och inte kör på fyllan. Eller för den delen tränare....Eller hur Callahan(jag också för visso). De blir hånade av oss supporters, är inte det straff nog? Eller ska de bli av med jobben också? 5 poäng! ;D ;D ;D ;D ;D Detta inlägg blir svårt att toppa Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2009 17:15:47 GMT 1
5 poäng! ;D ;D ;D ;D ;D Detta inlägg blir svårt att toppa Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström. Håller med. Men att jag hissade ditt inlägg var för at det angav en så kul vinkel på problemet
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2009 17:30:17 GMT 1
5 poäng! ;D ;D ;D ;D ;D Detta inlägg blir svårt att toppa Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström. Överdriv inte nu!! Jag säger bara att man inte ska skrika rakt ut, innan man vet allt! Jag dricker i stort sett ingenting själv, men jag är medmänniska... Kanske ska han inte spela, men han ska inte kastas till vargarna eller gamarna heller...
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 18:06:11 GMT 1
Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström. Överdriv inte nu!! Jag säger bara att man inte ska skrika rakt ut, innan man vet allt! Jag dricker i stort sett ingenting själv, men jag är medmänniska... Kanske ska han inte spela, men han ska inte kastas till vargarna eller gamarna heller... Men Micke vill vi ju kasta i kalopsen ;D
|
|
|
Post by Jason on Feb 9, 2009 18:15:11 GMT 1
OK...poängen är att man inte bara ska kasta folk till gamarna... Håller med dig... killen behöver hjälp att komma igen detta.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 9, 2009 18:16:01 GMT 1
Definiera vad du menar med alkoholproblem? Att han inte kan behärska sig och låta bilen stå när han har druckit är givetvis ett problem, och han kunde ju inte framföra bilen särskilt bra eftersom han körde genom en rondell! Man brukar definieras som "klart berusad" när man har 1,5 promille i kroppen. Att ens ta sig till bilen, starta bilen och köra ut på vägarna när man har 1,68 promille i kroppen, då tror jag att man är ganska van vid alkohol och stora mängder. Sen är det ju frågan när gränsen för problem går, men den här gången gick det över gränsen. Att man är van vid stora mängder alkohol kanske tyder på större problem som man vill dölja. Kanske spelaren i detta fallet inte mår speciellt bra på insidan? Det är så farligt att säga att han är en idiot och att han borde tänkt sig för. Självklart är han ett föredöme och det är lätt att vara efterklok. Nu har det hänt, det som inte fick hända. Det kanske finns en större bakgrund med liknande fall som vi inte känner till? Jag vågar inte döma någon helt förrän jag har fått officellt ord från OIK och spelaren i fråga. Jag brukar ta avstånd från alkohol i stora mängder för att jag inte kan kontrollera det. Jag tror inte ens att jag hade kunnat starta min bil med så mycket alkohol i kroppen Stort jävla WORD på det!
|
|
|
Post by sorge on Feb 9, 2009 19:00:50 GMT 1
Tyvärr, inte det minsta synd om någon som kör rattfull. Sen kan han få heta Ryan McLeod eller Kalle i spången. Skit samma. Det är däremot synd om OIK, som tar hit en artist och matchvinnare för sin publik skull. Sponsrad av företag till klubben. Stackars OIK.
|
|
honken
Ungdomslirare
|
Post by honken on Feb 9, 2009 19:05:45 GMT 1
Ja mina Öst-vänner, tragiskt fall det här. Tycker inte det är försvarligt vad den här killen gjort och att han stängs av är ju en låg-oddsare. Hoppas däremot att klubben stöttar honom i hans väg tillbaka från det här eländet. Måste bara säga, att det värmer gött i mitt Stål-hjärta att de flesta här inne på ert forum faktiskt uttalar sig positivt om klubben OIK i det här fallet och inte drar ner hela klubben i skiten. TACK Vi ses blogg.aftonbladet.se/24950/Kan inte mer än att hålla med min bloggbroder Vito om att ni har stöttat blekingehockeyn något fantastiskt idag. Som OIK:are blir man bara varm av all medkänsla. Tack alla KHK:are! Jag hoppas det finns en bra handlingsplan för att rädda Ryan från att trilla allt för långt ner i avgrunden men vi lär nog aldrig se honom spela hockey i Sverige igen. Kanske dags att se över hela "hockeykulturen" i Sverige och börja ställa högre krav! Berusad bakom ratten kommer aldrig att vara ok och jag är glad att han åkte dit innan något allvarligare hade hänt!
|
|
|
Post by wolger on Feb 9, 2009 19:36:22 GMT 1
Fan! Trist detta, för hockeyn i blekinge! Har gillat Mcleod hela säsongen, även om inte han varit mest ton-givande i matcherna mot khk. Men fan! Visst det han har gjort är vårdslöst och klantigt! Men han riskerar att "vara över" som hockey spelare. Det är rätt trist! Han är fortfarande ung, och Gud vet, att unga killar ställer till det ibland för sej själva! Klart han inte kan spela nåt mer i oik men fan HÄNG INTE KILLEN!
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2009 19:47:17 GMT 1
Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström. Överdriv inte nu!! Jag säger bara att man inte ska skrika rakt ut, innan man vet allt! Jag dricker i stort sett ingenting själv, men jag är medmänniska... Kanske ska han inte spela, men han ska inte kastas till vargarna eller gamarna heller... Skrika rakt ut? Hur brukar det se ut på forumet under de bortamatcher du inte är på, fast du inte ser matchen så sågar du nåt i hästväg vid utv och baklängesmål. Skrik inte innan du vet allt, du ser ju inte situationerna. Känner att jag varit på dig lite idag men jag kan ju vara likadan så jag är väl på mig också....men du resonerar utan logik.
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 9, 2009 19:48:00 GMT 1
Det var ju en känga åt mig själv också, vill ju ha bort Micke. Enligt Callahan ska man inte få sparken för att man drar ner OIKs namn i gruset och killen är ju en idol för alla ungar i OIK. Han är också företagsspelaren i OIK. Han har alltså skadad OIK som förening och OIKs affärsverksamhet. Men man ska sparka tränare för att han inte låter vissa spelare spela och för att de gör dåliga resultat. Personligen efter att ha läst lite från oikare så tycker jag att han ska stängas av för resten av säsongen och erbjudas hjälp. Hans alkoholproblem verkar kända i O-ström. Överdriv inte nu!! Jag säger bara att man inte ska skrika rakt ut, innan man vet allt! Jag dricker i stort sett ingenting själv, men jag är medmänniska... Kanske ska han inte spela, men han ska inte kastas till vargarna eller gamarna heller... Om det vore en KHKspelare skulle det inte låta så. Jag väntar fortfarande på att du ska ge mig 3 konstruktiva ideer för att öka KHK:s inkomster.
|
|
KYD2
Ungdomslirare
|
Post by KYD2 on Feb 9, 2009 20:22:40 GMT 1
Det gynnar ju verkligen khk att oik "tappar" en utav deras bästa lirare!. Sen är det givetvis tragiskt att det var på detta viset. Men så ser jag på saken iaf.....och hade detta hänt på allsvensk eller elit nivå, så hade kommentarer och ramsor haglat mot laget och spelaren!
|
|