|
Post by ksoze on Aug 20, 2011 14:43:21 GMT 1
Helt rätt! duktig spelare när han vill.. Jag kommer dock mest ihåg honom som indianmästaren! I grundserien hade han fler indianpass än assist..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2011 15:08:18 GMT 1
OIKarn sa... Fahlqvist kommer dominera i OIK. Kan bli målkungen i hela div 1 skulle jag tro.
lördag, augusti 20, 2011
Jag säger: HaHaHa.
Det jag minns bäst är när Fahla crosscheckade en Nybroit rakt i pallet så att hjälmen flög all världens väg. Att han fortfarande fick ett kontrakt efter det tilltaget är ju helt idiotiskt.
Man hör även hur bitter han är över att få spela i Oink, det var nog inte så många i AS som ville ha honom ändå.
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Aug 20, 2011 16:03:39 GMT 1
Jag är inte bitter! Nejdå jag är inte bitter,,,, Varför så många comments om han inte va något att ha varför denna bitterhet ,,,,,man kan lungt säga att det lyser igenom
|
|
|
Post by krickan on Aug 20, 2011 16:11:35 GMT 1
Jag �r inte bitter! Nejd� jag �r inte bitter,,,, Varf�r s� m�nga comments om han inte va n�got att ha varf�r denna bitterhet ,,,,,man kan lungt s�ga att det lyser igenom Nej, verkligen inte. Jag kommer inte sakna honom ett dugg. Han ar ersatt med god marginal.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 20, 2011 16:31:58 GMT 1
Man kan väl säga att man svor på honom fler ggr från läktaren än man sa att han gjorde något bra..var ju först i kvalserien han var bra.var ju Micke Nilsson som tog hit han och de var väl inte så höga odds på att kempe hade de kämpigt med honom?tror det går att bläddra i denna forumtråden för att förstå vad många av oss tyckte om honom när han spelade här
|
|
|
Post by dragkrok on Aug 20, 2011 17:07:31 GMT 1
Fahla uträttade mycket bra i KHK.....bitvis......... men ha stod oxå för för ett antal mediokra matcher, usla hemjobb samt onödiga utvisningar i offensiv zon(bl.a.)
Det är inget snack om att Fahla, i sina bästa stunder, är en mycket bra hockeyspelare och kan han finna harmoni i OIK och för spelglädjen tillbaks så är det bara att lyckönska honom.
Tyvärr funkade han aldrig riktigt i KHK, så det var bäst både för KHK och Fahla själv att man skiljdes åt........Lycka till Fahla.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2011 17:20:35 GMT 1
Jag är inte bitter! Nejdå jag är inte bitter,,,, Varför så många comments om han inte va något att ha varför denna bitterhet ,,,,,man kan lungt säga att det lyser igenom Får man inte skriva något om denna snubbe som verkar ha sovit på geografilektionerna? "Jag vill hemåt" HaHaHa. Att han sedan ljuger folk rakt upp i ansiktet i intervjuer och annat är bara för roligt. Det ska sägas att under sin bästa stunder var Fahla en mycket bra spelare, men för det mesta gled han runt och stirrade ner i isen och väntade på att perioden skulle ta slut.
|
|
|
Post by aloviak on Aug 20, 2011 17:35:47 GMT 1
Släpp Fahla Vi vet vad vi hade och vad vi fått, som någon skrev läs hela tråden Fahla. Finns ingen andledning att såga gamla KHK spelare.
Fahla var egentligen vår viktigaste spelare förra året, spelaren som man skulle bygga 2:linen runt och andra bytet i power play. Vi vet ju hur det gick!
Däremot Fahlas kvalserie och alla tekningar är vad jag kommer minnas att han gav oss under 2011!
Säger som Dragkroken lycka till i framtidslaget OIK.
|
|
|
Post by oikforever on Aug 20, 2011 18:25:05 GMT 1
Lägg ner era patetiska bortförklaringar nu. Det är klart att ni skulle velat ha honom kvar. Hade ni varit smarta så hade ni kickat Kempe och behållit Fahla. Man kan ju undra varför han helt enkelt slutade spela i Huddinge matchen. Enligt en källa var det för att han faktiskt inte ville gå upp i allsvenskan med khk. Det är också ganska uppenbart att han ville till OIK hela tiden och att snacket om allsvenskan och hemlängtan bara var en rökridå. Som jag har förstått det ville han till en klubb där det sportsliga fick en chans och där han hade större chans och lust att nå allsvenskan.
Så lägg ner era patetiska försök att prata bort er förlust, hela hockeysverige skrattar åt er...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2011 19:03:46 GMT 1
Lägg ner era patetiska bortförklaringar nu. Det är klart att ni skulle velat ha honom kvar. Hade ni varit smarta så hade ni kickat Kempe och behållit Fahla. Man kan ju undra varför han helt enkelt slutade spela i Huddinge matchen. Enligt en källa var det för att han faktiskt inte ville gå upp i allsvenskan med khk. Det är också ganska uppenbart att han ville till OIK hela tiden och att snacket om allsvenskan och hemlängtan bara var en rökridå. Som jag har förstått det ville han till en klubb där det sportsliga fick en chans och där han hade större chans och lust att nå allsvenskan.Så lägg ner era patetiska försök att prata bort er förlust, hela hockeysverige skrattar åt er... ;D ;D ;D ;D ;D ;D Jag vet, man ska inte mata trollen. Men jag kan inte motstå.
|
|
|
Post by ksoze on Aug 20, 2011 19:04:20 GMT 1
Snälla oikforever.. läs vad vi har tyckt om honom genom åren! Tro mig, det är som vi säger! Han är en duktig spelare MEN han visade det för sällan hos oss.. Och nej, vi (jag) ville inte ha honom kvar för att han inte var bra hos oss. Men hoppas att han kan finna glädjen hos er och vara viktig för er. Det är inte bortförklaringar, han levde inte upp till kraven (kvalserien undantaget).
Sen kan man ju undra över följande.."Man kan ju undra varför han helt enkelt slutade spela i Huddinge matchen. Enligt en källa var det för att han faktiskt inte ville gå upp i allsvenskan med khk." Haha, ja för en sådan spelare vill man ju ha i laget, om det är sant (vilket jag tvivlar stark på) så är det nog det mest oprofessionella inställningen jag någonsin hört!
Det är ju bara att gratulera er till en spelare som ljuger och inte gör jobbet för laget och ser om sitt eget hus istället för lagets. (dina ord!!)
Gillar även uttrycket hela hockeysverige skattar åt er.. hela hockeysverige vet i alla fall vilka vi är..
|
|
|
Post by kallinged on Aug 20, 2011 19:09:09 GMT 1
Snälla OIK supporters ni börjar bli ännu värre än KHK supportrarna .. Jag är inne på ett antal forum & jag börjar faktiskt förstå KHK supportrarnas frustration..
Det finns typer på båda sidor som inte är speciellt smarta, men det verkar vara lika på båda sidor & KHK har ett antal fler supportrar än OIK. Jag kan inte underhålla följande från matchen mellan OIK-KRIF igår, som var en jämn & stundtals småful utan att urarta helt.
Men nu spelar det ingen roll då vi vann och klarade oss utan skadade spelare, vilket vi ska vara jävligt nöjda med, för maken till grishockey som KRIF körde med igår har jag inte sett på 10 år i stålhallen. Spelar KRIF såhär när det kommer till serien kommer de att bli ett rundningsmärke och 3 gratispoäng vid varje möte med dem, för 80% av matchen igår så koncentrerade de sig enbart på att åka runt och dela ut tacklingar med armbågarna i huvudhöjd, käfta med allt och alla, och göra extrema "tjuvslag" på knäna. Det sista gäller i synnerhet polis Brasar.
Alltså hur tänker man och hur länge sedan gick denna människa på hockey ? En sak är glasklar att KRIF spelade med hög forechecking och gick på kropp. Naturligtvis uppstår det situationer under rmatchen, men båda lagen var lika bra på detta.
Så en sak är säker skall man få OIK ur balans spela på kropp... Tur att OIK hade en målvakt som gjorde sitt livs match.
|
|
|
Post by scarpino on Aug 20, 2011 19:49:26 GMT 1
Lägg ner era patetiska bortförklaringar nu. Det är klart att ni skulle velat ha honom kvar. Hade ni varit smarta så hade ni kickat Kempe och behållit Fahla. Man kan ju undra varför han helt enkelt slutade spela i Huddinge matchen. Enligt en källa var det för att han faktiskt inte ville gå upp i allsvenskan med khk. Det är också ganska uppenbart att han ville till OIK hela tiden och att snacket om allsvenskan och hemlängtan bara var en rökridå. Som jag har förstått det ville han till en klubb där det sportsliga fick en chans och där han hade större chans och lust att nå allsvenskan. Så lägg ner era patetiska försök att prata bort er förlust, hela hockeysverige skrattar åt er... Det är nog DIG hela sverige skrattar åt då det var fahla som gjorde målet uppe i Huddinge, konstigt om han nu inte ville vinna ;D Ps! han har större chans att nå AS i Helsingborg än hos er.
|
|
|
Post by kaffe on Aug 20, 2011 20:00:49 GMT 1
Lägg ner era patetiska bortförklaringar nu. Det är klart att ni skulle velat ha honom kvar. Hade ni varit smarta så hade ni kickat Kempe och behållit Fahla. Man kan ju undra varför han helt enkelt slutade spela i Huddinge matchen. Enligt en källa var det för att han faktiskt inte ville gå upp i allsvenskan med khk. Det är också ganska uppenbart att han ville till OIK hela tiden och att snacket om allsvenskan och hemlängtan bara var en rökridå. Som jag har förstått det ville han till en klubb där det sportsliga fick en chans och där han hade större chans och lust att nå allsvenskan. Så lägg ner era patetiska försök att prata bort er förlust, hela hockeysverige skrattar åt er... Hm... Hela hockeysverige skrattar åt oss. Vi mötte OIK 5 ggr förra säsongen. Hur många av de matcherna förlorade vi. Jag har för mig att det var noll gånger men du kan ju fundera på svaret och återkomma. Så säger du att en av anledningarna till att han gick från KHK till OIK var för att få STÖRRE chans att komma till allsvenskan. Ja, han är nog inte särskilt smart då. Vi får väl se om ni lyckas vinna en match mot oss i år. Det var ju trots allt ett tag sen nu.
|
|
|
Post by sittplats on Aug 20, 2011 20:40:40 GMT 1
En sak till be honom gå på dass innan nästa intervju, han lät riktigt skitnödig.
|
|